Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

A közösségi médiás kampányaid megtérülnek-e? Így számítsd ki

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: ROI, social media

Sok cég még mindig úgy gondolja, hogy a közösségi médiát legfeljebb közösségépítésre, figyelemhajhászásra és hasonlókra lehet csak használni, de „komoly”, pénzt termelő marketingkampányokra és eladásra már nem.

Pedig a közösségi médiás kampányaid nemcsak pénzt termelhetnek neked, de még pozitív megtérülésed is lehet. (Plusz amúgy is jelen kell lenned legalább Facebookon.)

Ne riasszon el az, hogy nem „saját” felületen kampányolsz (tehát nehezebben rakod össze a statisztikát és a vásárlói útvonalat). Ezek a kampányok kiválóan mérhetők még a Facebook (vagy YouTube vagy más platform) statisztikáival is.

És ebből a cikkből megtudod azt is, hogy hogyan. Nem screenshotokat fogunk nézni, hanem általános megtérülésszámítást.

De mi is az a ROI?

A cikkben többször előkerül majd a „return on investment”, amit jellemzően megtérülésnek fordítunk. Ez az arány mutatja, hogy mekkora megtérülést hozott az adott kampány. Például ha +0,65-ös a ROI, akkor a kampányban elköltött 100 forintod 165 forint bevételt termelt. Ha a szám negatív, akkor veszteséges vagy.

Határozz meg egy konverziós célt

A marketingben konverziónak hívjuk azt, amikor „történik valami”. Például letöltik az e-könyvedet, kitöltenek egy űrlapot, küldenek egy e-mailt vagy vásárolnak. A konverzió az, amit „el akarsz végeztetni” a vásárlóddal, mert közelebb viszi a vásárláshoz. (Fontos: a konverzió nem az eladás szinonimája.)

Határozz meg egy célkonverziót aszerint, hogy épp milyen közösségi médián kampányolsz és mi visz közelebb a vásárláshoz.

A célkonverziód kampány- és csatornafüggő, például Facebookon a cikkekre kattintás nálunk fontos célkonverzió, de YouTube-on inkább az, hogy megnézi valaki a videó felét. Ennek oka egyszerű: mi Facebookon forgalmat szerzünk (tehát fontos, hogy az oldalra eljusson a látogató), YouTube-on jellemzően edukálunk és brandet építünk, itt az számít, hogy ne csak belekattintson a videóba, hanem valamennyit meg is nézzen belőle.

Mérd a konverziót

A Google Analytics (vagy egyéb analitikai szoftver) alapértelmezetten mutatja neked, hogy egy adott aloldalad forgalma honnan jön – pl. melyik közösségi médiából (feltételezem, hogy a kampányod során a közösségi médiából szerzel forgalmat egy érkeztetési oldalra).

Ha felparaméterezed a kampányaidban használt linkeket, akkor még egyszerűbb dolgod van. A Google linképítőjét használd, a kitöltés magától értetődő, de kitöltöttem neked egy példát (nézd meg a képet alább):

linkepito

Kövesd vissza, hogy mekkora elérést hozott a kampány (a legtöbb közösségi média ezt megmutatja), hány látogatót és hány érdeklődőt szereztél, hány célkonverzió történt és abból hány vásárlód lett.

További Analytics-help ez a cikk.

Minden konverzióhoz számolj ki egy összeget

Tegyük fel, hogy a célkonverziód az, hogy az illető iratkozzon fel a hírlevélre.

Számold ki, hogy ez az egy feliratkozás mennyit ér. Ehhez használhatsz korábbi adatokat vagy megbecsülheted.

A korábbi adataidból akkor tudod levezetni, ha ismered, hogy egy vásárló a vásárlóélettartama alatt mennyi bevételt hoz neked, és az adott csatorna (itt: hírlevél) átlagosan mennyi vásárlót szerez.

Tegyük fel, hogy a vásárlód élettartamértéke 40 000 forint (az évek során ennyit költ nálad), és tegyük fel, hogy a hírleveledre feliratkozókból minden tizedik egyszer a vásárlód lesz. Így egy hírlevél-feliratkozó 4000 forintot ér.

A becslés egyszerűbb: döntsd el, hogy mennyit vagy hajlandó költeni egy hírlevél-feliratkozóra. Ezt meghatározza azt, hogy várhatóan mennyi bevételt hoz neked egy feliratkozó.

Számold ki a költségeidet

Ez egyszerű: írd össze az összes munkaórádat és minden kiadásodat, amit a közösségi médiás kampányba fektettél. Nemcsak a hirdetési költséged számít kiadásnak, de pl. az oldalad tárhelyköltsége is (hónapokra vagy kampányidőszakra elosztva).

Számold ki a megtérülést

A példa kedvéért még mindig hírlevél-feliratkozó a célkonverzió, és most egy feliratkozó 4000 forintot ér. Az egyszerűség kedvéért feltételezzük, hogy a hírlevél-feliratkozók tizede még abban a hónapban vásárló lesz.

A kampány során elköltöttünk 150 000 forintot, van 200 000 Ft kiadásunk (kiadási oldal, teljesítési költségek) és szereztünk 200 feliratkozót.

A megtérülés százalékát úgy kapod meg, ha a bevételekből kivonod a költségeket, majd ezt az egészet elosztod a költségekkel. Tehát 800 000 bevétel mínusz 350 000 kiadás: 450 000. Ezt elosztod 350 000-rel, és megkapod, hogy a közösségimédia-kampányod megtérülése 1,28.

Tetszik a cikk?

Az előfizetős tartalmak még jobbak!

A ROI nem minden

E cikkben egy elnagyolt számítást olvastál. Marketingesek a mai napig próbálják megtalálni a tökéletes képletet és a legegyszerűbb módszert, amivel egy kampány (vagy kampányelem) megtérülése kiszámítható.

A gyakorlatban látni fogod, hogy a megtérülés kiszámítása minden, csak nem egyszerű (jellemzően a visszakövetés szokott probléma lenni, utána pedig az, hogy a hírleveleid, feliratkozóid vagy egyetlen Facebook-posztodat a vásárlókból visszavezetve forintosítsd).

A másik probléma ennél nagyobb: a ROI egy arányszám. Ha a cégedben KPI az, hogy a ROI emelkedjék, akkor az élelmes marketingesed semmit nem fog költeni és minden kiadást visszavág. Gondolj bele: ha nulla költéssel beesik 3 vásárló Facebookról, akkor bevételed van lényegi kiadás nélkül, tehát a ROI-d hatalmas lesz.

De ez nem fog vigasztalni, mert a kampányodat nem skáláztad fel, és hiába hatalmas a ROI-d, mégis csak 3 vásárlót szereztél, és nem 3000-ret.

Összefoglalva:

Közösségi médiánként és kampányonként mérheted a megtérülést. És érdemes is mérned, mert csak így látod pontosan, hogy jól teljesítesz, vagy termeled magadnak a veszteségeket.

A legnagyobb trükk abban van, hogy okosan válaszd ki a célkonverziódat és alaposan számold ki, hogy mennyit ér egy-egy ilyen konverzió. Onnantól már csak szorzás-osztás az egész.

Itt a ROI képlete:

(bevétel – kiadás) / kiadás = ROI

Neked mi volt a legnagyobb megtérülés, amit egy közösségi médiás kampánnyal elértél? Mindenképp oszd meg velünk, hadd irigykedjünk!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkÍgy nyerd meg a 4-féle mikromomentumot (előadásvideó)
Következő cikkÉrtékajánlat – a konverziód egyik legfontosabb építőelemeKövetkező

Ezeket olvastad már?

Másolhatatlan content: ezért a marketing jövője a felhasználói tartalom

Mondják, hogy akinek kalapácsa van, az mindent szögnek néz. Látom elharapózni azt a hozzáállást, hogy

Elolvasom »

Melyik éri meg jobban: hírlevél vagy Facebook-hirdetés? (15 454%-os ROI!)

Az online marketing abból a szempontból idegrendszer-kímélő sportág, hogy minden véleményt le lehet söpörni tényekkel

Elolvasom »

„A tartalommarketinget nem erőből kell csinálni” – interjú Neil Patellel

Neil Patel a Crazy Egg, a KISSmetrics, a Hello Bar és a Quicksprout alapítója, olyan

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.