Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Storytellingre épülő hirdetési stratégia (amivel még Facebook-csoportok tagjaira is célozhatsz)

  • Szerző: Losonczi János
  • Kategóriák: Hogyan írjak ütős posztot a közösségi médiára?, Ingyenes, Marketing

A Facebook nem az ingyenélő marketingesek játszótere, azt leszögezhetjük.

A platform nem tolerálja a fejetlenséget – ritkán monetizálható eredményesen, ha nincs értelmes koncepció a kommunikációd mögött.

Ehhez kapcsolódik, hogy – bár Zuckerberg babrált kicsit a számokkal – a videók hasítanak a közösségi médiában, így a Facebookon is. (Remélem, hogy ezt nem tőlem hallod először.)

Míg a fentiek inkább summái a jelen Facebook-helyzetnek, az ezt követő sorok egy lehetséges megoldást nyújtanak neked, ha pofonegyszerű videomarketing-stratégiát szeretnél a Facebook-oldalaidra.

Losonczi János vendégszerzőnk az OtthonFa marketingese (bár ő a „marketingfanatikus” titulust szereti), meetupunkon és tréningünkön is hallhattad előadni, nemcsak a közönség tapsolja vissza, hanem mi is.

Pénz nem kell hozzá, de ajánlott

Ahogy azt #asipos – meg a legtöbb, egy kicsit is őszinte marketinges – is elmondta már, a Facebook nem jár sem neked, sem a cégednek. Akkor „jár”, ha fizetsz érte.

Ezt a keserű pirulát sok-sok trükkel próbáljuk ízesíteni, ám végül úgyis le kell nyelnünk.

Most mégis azt mondom, hogy (kvázi) ingyen elkezdhető ez a koncepció.

Azért nem süllyedünk az „egyél fényt” és „gazdagodj meg 1 nap alatt” szintre, szóval tegyük hozzá: ha van minimális ráfordítható büdzséd, akkor jobban fog karcolni a folyamat.

A kulcsszó: videó

Igen, kérlek, videó.

Nem leporellóra nyomtatott indián füstjel, nem faxmarketing és nem is postagalamb, mert 2019-et írunk a marketingszakma felvilágosultabb oldalán.

Ezen magazin virtuális hasábjain persze a szöveg szent, de a kontent sérthetetlen. Ezért ha videóba öntöd megkomponált karaktereid, nem leszel eretnek a marketingszoveg.comos arcok szemében.

A koncepció első lépése nagyon egyszerű: tölts fel mindennap egy videót a Facebook-oldaladra.

Mielőtt indokolatlanul felhördülnél ezen, hadd nyugtassalak meg két racionális érvvel:

  1. Nem kellenek CGI-jal spékelt Marvel-szintű videók, de még csak DC-szintűek sem (hahaha!).
  2. Hőzöngésből nem lesz ROI, ezért haladjunk is tovább.

A koncepció alapját az e-mail-marketingben – főleg nyugatabbra – sokat alkalmazott „seinfeld sequence” adja. Legalábbis Russell Brunsonék (meg még jópár marketinges) így nevezték el.

Miről van szó?

Alapvetés, hogy az emberek szeretnek mások életéről tudni ésvagy hallani, ha az érdekes. (Helló, influencerek!)

Ha pedig már van egy követőbázisod, akkor ez a gyakorlatban is igazzá válik.

A Seinfeld-módszer lényege pontokba szedve:

  • fogj egy aktuális szakmai vagy életeseményt, kihívást vagy fordulatot (bármit, ami érdekes lehet)
  • meséld ezt el a követőidnek úgy, mintha egy érdeklődő barátnak mesélnél közvetlen stílusban
  • tégy a sztori végére egy konklúziót, ami a konverziód irányába mutat

Villámpélda:

„Ma lebetegedett a gyerek. De úgy rendesen.

Cégvezetőként sem a gyártósor leállása vagy hibás teljesítés a legnagyobb félelmem, hanem az, hogy a saját gyerekem szenvedni látom.

Orvos, gyógyszertár, papírzsepikupac... a szokásos látkép. Persze kitartunk!

Itt vagyok mellette, mert itt a helyem mellette.

És hálás vagyok magamnak azért a három évvel ezelőtti döntésért, ami lehetővé teszi most, hogy a családommal lehessek – amikor csak kell és amikor csak akarok.

Akkor döntöttem el, hogy nem leszek tovább a cégem rabszolgája. Akkor döntöttem el, hogy amit lehet, azt leautomatizálok. Amit nem tudok automatizálni, azt kiszervezem.

Nem volt egyszerű folyamat, ez biztos.

De most, amikor itt ülök a gyermekem mellett, akkor apró megpróbáltatásoknak tűnnek csupán.

Ebben az e-bookban leírtam, hogy hogyan automatizáltam és szerveztem ki sikeresen a cégem működését. Ha szeretnél ott lenni a családoddal, amikor kell…”

Mindig történik veled valami és ha kicsit is ismered a termékeidet és szolgáltatásaidat (nemcsak szakiként, hanem vállalkozóként), akkor nem okoz nehézséget ilyen szösszeneteket írnod... vagy éppen videóra venned.

Ezt kiküldheted e-mailben is (akár naponta).

Miért próbállak rávenni a Facebook-videóra?

A videóval sokszor tárgyalt előnyeivel – személyesség, bizalom stb. – nem fárasztanálak, mert ezek ismertek előtted.

Amiért fontos ezt videóban intézni, az a jelenlegi tartalomfogyasztási szokások és a Facebook algoritmusa. A közösségi médiába feltöltött videók vastagon betöltik a fiatalabb X, az Y és a Z generáció esetén a tv szerepét. A Facebook pedig még mindig nagyobb hátszelet (organikus elérést) ad a videóknak. Ha meg még élő is, akkor pláne.

Ez eddig még nem stratégia, de azonnal azzá válik, ha van egy terméked, ahová bedrótozod majd a videókat.

És most nem csak videós posztokban elhelyezett közvetlen linkekre gondolok, mert ott az átkattintás azért nem kiemelkedő a tapasztalataim szerint.

Tehát adott egy termék, ami ideális esetben megold egy problémát. A következő lépés?

Ezt a problémát a legalapvetőbb, legelemibb szintig egyszerűsíted. Tehát a célcsoportod tekintetében bőven a ToFu tetejére célzod a kommunikációd.

Majd a probléma köré elkezdesz videókat készíteni:

  • 3-4 videó a problémáról, a probléma mélyítéséről szól
  • 3-4 videó a lehetséges megoldásról szól (közelítesz a terméked felé)
  • 3-4 videó konkrétan a termék promóciójára fut ki

Minden nap kimegy egy videó sorban. (Először az első 3-4, amelyek a problémát fejtegetik. Aztán a következő 3-4 és így tovább.) A napi videókra a követőid is jól reagálnak és a Facebook is nagyobb organikus elérésekkel hálálja meg.

Ha ügyesen tudsz hozzászólást generálni a videók alatt és megosztásokat szerezni, akkor a hatás még látványosabb: minden újabb videó nagyobb és nagyobb organikus elérést fog kapni.

És mivel úgyis meghirdetjük ezeket a videókat, a több hozzászólás miatt alacsonyabb hirdetési költségek várhatók, az adódó social proof miatt pedig nagyobb számú új interakció prognosztizálható.

De itt még nem állunk meg a Facebook-algoritmus okos felhasználásával.

Mindegyik videó megtekintőiből célközönséget hozunk létre

A célközönség létrehozásánál a megnézett perceket vagy nézési százalékot magadnak kell kitapasztalnod. Jelenleg is futó tesztemben 25%-os videómegtekintőkből képeztem célközönséget.

Így a nagy, széles célközönségből lesz egy szűrtebb, a témára valamennyire kíváncsi célközönséged.

És akkor kezdjünk el végre költeni:

  • érdemes meghirdetned a videókat a releváns célközönségeidre (opcionális)
  • mindenképpen hirdesd meg a 2. videót azokra, akik megnézték az elsőt (tehát az 1. videó megtekintőiből képzett célközönség)
  • majd hirdesd meg a 3. videót az 1. és 2. videó megtekintőiből képzett célközönségre és így tovább.

Ideális esetben a promóciót tartalmazó videókat már egy szuperül bemelegített sales ready közönségnek tudod meghirdetni. Már ismernek, néztek tőled videót, értik a témát stb.

Extra bónuszok a kitartó munkádért

A követőbázisod folyamatos figyelme önmagában olyan kincs, amit megéri kiásni.

A videók rendszerességével az organikus elérésed nő és olyan tartalomtömeget hozol létre, amellyel magasan kiemelkedhetsz a konkurensek közül.

Mindezek mellett bejuthatsz oda, ahová különben nem tudnál bejutni.

Tételezzük fel, hogy van egy hiperreleváns Facebook-csoport, ahol nem hirdethetsz (vagy akár még tag sem lehetsz).

Hirdetni pedig nem tudsz rájuk, hiszen Facebook-csoport nem célozható jelenleg. De egy trükkel mégis.

Ha bejuttatod egy videódat a Facebook-csoportba, akkor a videómegtekintőbkől képzett célközönségben már benne lesznek a csoportból releváns emberek is. (Logikusan ha csak a csoportra akarsz lőni, akkor egy oda kitenyésztett és csak ott megosztott videóra lesz szükséged.)

Nem kecsegtetlek hiú reménnyel, hiszen a fentihez nagyon hasonló tesztet csak 2 hete indítottunk útjára.

Ezzel együtt hasonló módszerrel találkozhatsz pl. Frank Kernnél, aki bár hozzám hasonlóan biztosan mellényúl néha, azért érdemes adni a szavára és figyelni arra, amit csinál.

A cikkben bemutatott stratégia a tesztek alapján is hatékony, így már csak egyetlen kérdés maradt: mikor valósítod meg?

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkA vágy krízise: 3 hiba, amelytől biztosan unalomba fullad a tartalmad
Következő cikk„Welcome marketers. Welcome home.” – a 10. Traffic & Conversion Summit első napjaKövetkező

Ezeket olvastad már?

A content marketing üzemanyaga: 12 látogatószerző tartalomtípus

Mert sokszor nem az számít, hogy mit mondasz, hanem az, hogy hogyan. Ugyanazt az infót

Elolvasom »

4 tipikus hiba sajtóközlemény küldésekor

A PR területét a marketingesek általában csak óvatoskodva érintik, pedig a sajtóközlemény kiváló reklámod lehet. Általános

Elolvasom »

Vendégblogolás helyett „inverz vendégblogolás”

Mit csinálj, ha nem tudsz (vagy akarsz) vendégblogolni? Fordítsd meg a folyamatot, és használj „inverz

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.