„Tudtok ajánlani tartalommarketinges/online marketinges blogokat?” – hangzik el gyakran a kérdés. A válasz igen, az ajánlás ez a cikk.
Mellékszál #1: figyeld meg a tartalommarketing erejét: ezek olyan cégek, amelyek a főtevékenységük mellett írnak cikkeket – és a cikkeken keresztül ismered meg őket. Sőt, azért ismered meg őket, mert kiváló cikkeket írnak. Amikor pedig szoftverre, piackutatóra, digitális ügynökségre van szükséged, akkor őket fogod megkeresni (amennyiben angol nyelvterületen vagy), mert...
- már ismered őket (brand awareness)
- megbízol bennük (credibility)
- látod, hogy értenek hozzá (szakértői státusz)
- elmagyarázták több cikkben, hogy a szolgáltatásuk miért éri meg neked (termékelőnyök), miért egyedi (USP) és milyen feladatokat oldhatsz meg vele (soft sell)
Mellékszál #2: egy kivételével angol blogokat fogok ajánlani. A tágan vett digitális szakmában (de még a marketing offline területein is) a jó angoltudás nem előny, hanem belépőszint. Ha még nem tudsz jól angolul, akkor prioritás legyen az, hogy megtanulsz.
Szóval ha a tartalommarketing érdekel, akkor mit olvass?
Content Marketing Institute. Joe Pulizzi birodalma, a tartalommarketing egyik legfontosabb blogja. Híresek a minden évben kiadott (és kontinensekre, B2B, B2C és nonprofit szektorokra lebontott) felmérésükről, melyet mi is olvasunk és feldolgozunk. A podcastjük (This Old Marketing) is élvezetes.
Copyblogger. Brian Clark indította útjára a „tartalommarketing bibliáját” (nem én mondtam, hanem a VentureBeat), ma már olyan húzónevek publikálnak itt, mint Sonia Simone és Demian Farnworth.
Hubspot. Az inbound marketingről elsőre a Hubspot jut eszedbe (itthon a Senpai), és nemcsak kiváló szoftvert készítenek, de több blogot is vezetnek. Mindegyiket olvasd.
QuickSprout. A zseniális (és ruhákra 162 301 dollárt költő, ez kb. 45 millió forint) Neil Patel egyik blogja. A rövid cikkek telis-tele vannak azonnal megvalósítható tippekkel, a hosszabb anyagok (guide-ok, esettanulmányok) felérnek egy fél könyv elolvasásával. És akkor a neilpatel.comot még nem is említettem (ja most már de).
Convince and Convert. Jay Baer (a Youtility szerzője, később jön erről a beszámoló) a húzónév, de már ezt a blogot is egy csapat szerkeszti. Itt is találsz megvalósítható ötleteket, de külön kiemelném Jay Baer posztjait – a hírek, trendek, platformok, kommunikációs változások (stb.) elméletét fejti fel közérthetőn és olvasmányosan.
Contently. Talán ez a legszebb oldal (bár én vonzódom a letisztult minimálhoz). Hogy tartalomban milyen naprakészek és erősek? Innen tudtam meg, hogy az Autodesknek jelenleg kb. 200 blogja van, és folyamatosan készítenek újakat (te pedig talán még most is azon gondolkozol, hogy az egyetlen árva blogodat elindítsd-e – csak aztán nehogy addig gondolkozz, amíg elhalad melletted a világ). Ezen a buzzword-tesztjükön egyébként 70–79%-ot értem el.
MarketingProfs. Nem tartalommarketing-központú, viszont kihagyhatatlan. Katt a linkre, meglátod, hogy miért. Egyébként Chief Content Officerrel dolgoznak.
TopRank. Egy digitális ügynökség blogja. Ismert és elismert, olvasd.
CMO.com. Céges magazin (Adobe) marketingvezetőknek a digitális világról erős, friss és fontos tartalommarketinges kontenttel (ám a scope ennél bővebb).
Social Media Examiner. Talán a legjobb közösségimédia-blog. A dizájn engem kikészít, viszont a tartalom erős.
Seth Godin. Általános marketing és nagyon elméleti, de Seth Godint korunk legzseniálisabb marketingesének tartom. Ez az a lényeget megértő, folyamatokat és tendenciákat felismerő, gátlástalanul kreatív, industry standardeket megkérdőjelező gondolkodásmód az, amiért beleszerettem a marketingbe mint alkalmazott tudományba (?), mielőtt a marketingből mint szakmából kiábrándultam volna. Ha egy ilyen ajánlás után sem olvasod a blogját, akkor nem is akarsz annyira marketinges lenni, ugye?
Marketingszoveg.com. Kishazánk legjobb tartalommarketing- és szövegírásblogja részletes, olvasmányos, ám erősen szakmai anyagokkal. A leadgondozásról szóló anyagunk már egy tankönyvi fejezettel felér (és még csak a téma bevezetőjét adtuk meg). Ha érdekel a hazai marketing ezen szelete, akkor nem maradhatunk ki az olvasódból. (Érdemes követni a másodlagos blogunkat is, ott is hasznos cikkek jelennek meg heti többször is: marketingszoveg.blog.hu.)
A lista természetesen nem teljeskörű, viszont szubjektív: igyekeztem azokat az oldalakat bemutatni, amelyeket én is olvasok és kötelező olvasmánynak tartok. Valószínűleg kihagytam nagyon sok olyan oldalt, amit eredetileg bele akartam venni.
Ismersz olyan tartalommarketinges oldalt, amelynek itt szerepelnie kéne? Nem érted, hogy miért hagyhattuk ki? Írd meg nekünk, kiegészítem a cikket és megköszönöm egy linkkel az ajánlást.
Show More