Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 6 perc

9 lépés, hogy elkezdhesd a tartalommarketinget

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Hogyan készítsek ütős tartalommarketing-stratégiát?, Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing

„Tetszik a tartalommarketing, de azt sem tudom, hogy hol kezdjem.”

Ez a mondat elhangozhatott tőled is?

Ha igen, akkor ez a cikk segít neked az indulásban. Hangsúlyozottan nem tartalommarketing-stratégiát kapsz, hanem egy letisztult (és a tapasztalatainkra épülő) lépéssorozatot, ami a nulláról indul.

(Ez a lista először a marketingszovegiras.hu előadásaink résztvevőinek készült, de szerintem neked is hasznos lesz.)

1. Regisztrálj a főbb social felületekre

  • Facebook
  • Google+
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Pinterest (ha van értelme, pl. lakberendezési webáruházad van)
  • Instagram (ha a célcsoportod fiatal)

(A lista nem teljes, de érted a lényeget.)

Regisztrálni semmibe nem kerül (csak pár percbe).

Ha valahova regisztrálsz, akkor a profilodat részletesen töltsd ki. 30 évvel ezelőtt súlyos milliókat költöttek a cégek azért, hogy egy ATL-csatornán egy-két üzenetet eljuttassanak a célcsoportjukhoz – most egy részletesen kitöltött profillal ennek a többszörösét kommunikálhatod. Használd hát ki.

2. Hozz létre egy blogot

Ez legyen a céges oldalad egyik aloldala, mert így könnyű lesz az átjárás a blogból a „rólunk” aloldalra (például). Hívhatod magazinnak (komolyabbnak tűnik).

Tartalomkezelőnek a WordPresst javaslom, mert ingyenes és csodálatos – az onsite SEO nagyját már a teljesen szűz WordPress is letudja, amit meg mégsem, arra van plugin. A feltöltés is gyors.

Ha követed ezt a blogot, akkor nem kell magyaráznom, hogy a céges blog megéri.

A következő Kontent magazin címlapos interjúalanya maga Joe Pulizzi, a tartalommarketing keresztatyja. Megkérdeztük arról is, hogy mit tart a legolcsóbb tartalommarketing-eszköznek.

Válasza:

A legtöbb kkv-nak a folyamatos blogolás tűnik a legjobb platformnak.

3. Gyűjts információkat a piacodról

Nulladik lépésként végezz klasszikus piackutatást: demográfiai és pszichográfiai adatok – hol jár, mit csinál, milyen problématudata van. Nézd meg a Fb-os követőidet: hány évesek, hol laknak, mit lájkolnak? (Elemzések fül alatt). Nyisd meg a Google Analyticset és minden egyes fülön menj végig – mindenhol találni fogsz legalább 1 olyan információt, amit felírhatsz (egy külön doksiba).

Első lépés a konkurenciamonitoring: nézd meg, hogy milyen felületeken kommunikálnak és milyen anyagokat raknak ki. A legegyszerűbb keresőoptimalizálás: írj hosszabb, részletesebb és érdekesebb cikkeket (videókat, infografikákat stb. stb.), mint ők.

Második lépés: írd össze az ÖSSZES kérdést és kérést, ami valaha befutott a cégedbe. Ügyfélszolgálat, salesesek, inboxod. Ez a sztori inspirálni fog, hogy megéri.

Harmadik lépés: csinálj kulcsszókutatást (és koncentrálj a long tail kulcsszavakra). Gyűjts 500+ kulcsszót.

Negyedik lépés: gyűjts jó témákat – már a kérdések és a kulcsszavak megadják a témák nagyját. Gyűjts több száz témát – gyorsítja a munkádat, ha nem hétről-hétre kell témákat találnod, hanem mindig ott a lista, amiből szemezgethetsz. A témák ne kössék a kezed: ha kijön egy hír, akkor nyugodtan reagáld le.

Használd a Google Analyticsot, hogy meghatározd, milyen témák érdeklik az olvasóközönségedet.

4. Eszközök

Szerezd be mindazokat, amelyek a tartalomkészítésben, a publikálásban, az elemzésben, a mérésben és a menedzselésben kellhetnek és gyorsabbá teszik a munkádat.

Kezdésnek itt van 21 eszköz.

5. Írj egy stratégiát

Kiindulásnak olvass egy kicsit a tartalomstratégiáról.

A stratégiádnak tartalmaznia kell, hogy...

  • milyen anyagokat fogsz készíteni
  • hova rakod őket ki (felületek)
  • mikor (időzítések)
  • és mit érsz el velük (metrics)

Ehhez buyer personákra is szükséged lesz (könnyíti a munkád), valamint arra, hogy a feladatokat cégen belül kioszd – ki mit készít el. Ha cégen belül nem megy, akkor bízd ránk valamelyik részt.

Nem kell tökéletesnek lennie. A gondosan kidolgozott, ám megvalósítatlan stratégiát mindig megveri a nem tökéletes, ámde megvalósított stratégia. Írd meg és startolj – majd menet közben módosítod a visszajelzések és adatok alapján.

6. Kezdj el blogolni

Jelenleg a legolcsóbb marketingeszközök egyike az üzleti blog.

Heti 3 cikket is tudtok írni – csapatmunkával.

  • Információkat, kutatásokat stb. az keres, aki a legjobban használj a Google-t és gyorsan megtalálja a legjobb anyagokat. Írhatja ő a vázlatokat.
  • Értelemszerűen a legjobban író ember ír.
  • A blogbejegyzést sasszemű ember lektorálja. Fontos, hogy az illető értse az internet nyelvét, és jó helyre rakja az alcímeket, jól tördelje az anyagot.
  • Képet a legvizuálisabb ember kereshet.
  • Címet és Facebook-bejegyzésszöveget a legjobb címíró ír.

Tehát osszátok fel, és legyen világos, hogy ki mit csinál és mikorra.

(A heti 3 cikk csak egy példa: nem muszáj ennyit írnod.)

7. A blogot támogasd egyéb tartalmakkal

Videók, infografikák, prezentációk és minden egyéb.

8. Linképítés

A wiki-szócikkre gondolok. Ha van már több bejegyzés, akkor keresd meg a halott linkeket (vagy keress egy hiányos szócikket), és írd meg hozzá a forráscikket – saját oldaladra teszed. Ezután a Wikipedia-szócikkhez add hozzá a forráslinket.

Havi 1-2 linket kitehetsz, a linkprotfóliód megköszöni.

Ezt a lépést csak akkor tartsd magadnál, ha TÉNYLEG tudod, hogy mit csinálsz. Maximális óvatosság – ha egyszer is elrontod és reklámlinknek minősítik a linkedet, akkor bannolhatják a szerkesztői profilodat és a korábbi linkjeidet is elveszítheted. Nagyon óvatosan, nagyon ésszel – ha csak egy kicsit is kételkedsz a wikis tudásodban, akkor bízd ránk.

9. Minőség

A tartalommarketing és a marketingkommunikáció minőségi játék. Csak annyi cikket (vagy bármilyen tartalmat) tervezz be, amennyit jó minőségben el tudsz készíteni. Semmi értelme heti 10 rossz cikket publikálni – inkább posztolj heti 1-et, de az legyen világbajnok.

Figyelj a folyamatosságra: ez nem kampány, hanem lassú és folyamatos építkezés. Ne hagyd abba 1 hónap után.

És kezdd el, mert a konkurensed talán már elkezdte.

Ha tetszett a cikk, masszírozd meg egy kicsit a lájkgombot!

 

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkCTA-szövegek: változtass meg 1-2 szót és akár duplázd meg a konverziód
Következő cikk5 tartalommarketing-előadás egy cikkben (és az ország legjobb content marketing előadásai)Következő

Ezeket olvastad már?

Alulárazott a Super Bowl? Méregdrága reklámszpotok és hatásaik

Nem követed a sportokat? Teljesen hidegen hagy, melyik csapat nyert a hétvégén? Azt sem tudtad,

Elolvasom »

Kire bízd a szövegírást? (5 kérdés, ami segít eldönteni)

Nagyon olcsó lenne, ha azt mondanám, hogy „természetesen bízd a Kreatív Kontrollra a szövegírási projektjeidet”,

Elolvasom »

6 hiba, amit a rólunk oldaladdal elkövethetsz

Az elemzések szerint az érkező oldal (tehát jellemzően a főoldalad) után a rólunk oldalt nézi

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.