Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

4 tipikus hiba sajtóközlemény küldésekor

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: pr, sajtóközlemény

A PR területét a marketingesek általában csak óvatoskodva érintik, pedig a sajtóközlemény kiváló reklámod lehet.

Általános jó tanácsokon túl inkább azt szokás mondani, hogy erre egy PR-szakembert vagy -ügynökséget kell keresned (ami jellemzően, hm, nem olcsó). Szerintem viszont célszerű olykor-olykor sajtóközleményt küldened, mert a publicitás mindig jól jön, a bejövő link pedig erősíti az oldaladat.

Ideális esetben a témát az újságírók ízlésére és a hírértékre szabod (azaz nem abból indulsz ki, hogy téged mi érdekel a cégedből).

Ha a sajtóközleményt terméknek tekinted, akkor a konverziód az, ha megveszik (leközlik). A célpiacod pedig az újságírók, akiknek elküldöd.

Hogyan add el a sajtóközleményedet?

1. módszer: impresszumvadászat

Akkor jó egy PR-ügynökség, ha élő sajtókapcsolatai vannak, tehát telefonon és e-mailben is eléri a megfelelő újságírókat, nem pedig vaktában kiküld egy hírlevéllistára mindent. Utóbbit ugyanis magad is megteheted: összegyűjtheted a megcélzott portálok impresszumából a hírek fogadására nyitott e-mail-címeket, és bár a hatékonyság nem ugyanolyan, a napi hírszerkesztők ezt is figyelik, így nyílik esélyed.

Ha profihoz fordulsz, neki ennél jobb, közvetlen és aktív listája kell, hogy legyen (ez volna ugyanis a hozzáadott értéke).

2. módszer: MTI OTS

Választhatod az MTI OTS szolgáltatását is, amikor megadott összegért (a közlemény hosszától függően, de egyflekkes anyag esetén kb. nettó 35 ezer forintért kiküldik minden szerkesztőségbe az anyagot.

Ennek hatékonysága szintén rendkívül hullámzó: jutottunk már így Index-címlapra is, de többször semmilyen mérhető eredménye sem volt. Érdemes beleolvasni, milyen spamek közé kerülünk, mik közül kell kiemelkedni.

presskit

Technikailag az oldal egyszerre szolgál információs weboldalként (az érdeklődőknek) és press kitként (a sajtó munkatársainak).

A gravitációs hullámok felfedezésekor nyilvánosságra hozhattuk, hogy már egy hónapja dolgoztunk titoktartás mellett a felfedezés jelentőségét magyarázó oldalon. Itt a kiküldött sajtóközlemény egyetlen megjelenést ért el, organikusan terjedt az oldal, így én nem rajongok az OTS szolgáltatásért.

A 4 leggyakoribb hiba, melyek miatt nem publikálják a cikkedet

Amikor főszerkesztőként dolgoztam egy hírportálnál, megtanultam, hogy az újságíróim közül a hírszerkesztők munkája meglehetősen monoton volt: ők igyekeztek a leghamarabb a lehető legtöbb cikket beidőzíteni, majd elvonulni dohányozni (sokat küzdöttem a szövegíróimmal, mire leszoktak ugyanerről).

Az újságíróim azonnal töröltek olyan közleményeket, melyekkel túl sok munkájuk lett volna, vagy amelyekről lerítt, hogy öncélú hirdetések, és nem volt hozzáadott érték az anyag mellett.

Az alábbiakkal biztosan elérheted, hogy kidobják a közleményedet (magyarul: ezeket a hibákat kerüld el):

  1. 30 megás fájlt csatolsz a leveledbe. Elképesztően gyakori volt, hogy több fotót és több megabájtos pdf-eket csatoltak a levélhez. Ez eleve terheli a levelezőszervert, másrészt senki sem akar több megabájtos képekkel bűvészkedni. Ehelyett elég egy linket elhelyezned a közleményben, amely a press kithez vezet: webes felhasználásra méretezett fotók és minden kapcsolódó anyag egy felhőben tárolt mappában (Google Docs, Dropbox, mindegy).
  2. PDF-et küldesz. A pdf valóban jól jelenik meg minden gépen, viszont neked a felhasználód az újságíró: ha pedig ő át akar írni valamit, a pdf-ben ezt nem teheti meg könnyen. A célod, hogy megnyissa a fájlt, kijelölje a szöveget, kimásolja, majd beillessze a portál CMS-ébe, és publikálja. Ha át akar írni valamit, legyen neki könnyű és fájdalommentes. Ezért a sajtóközlemény szövegét már az e-mail szövegtörzsébe is betesszük (hosszú anyagnál csak az ízelítőt), mert nem fognak minden levélmellékletet letölteni és megnyitni, hogy megnézzék, érdekes anyagról van-e szó. A .doc fájlt pedig ismerik mindenhol (industry standard) és könnyen használják.
  3. Nem nevezed el a fájlokat. Hihetetlen mennyiségű sajto.doc és DSC-4212.jpg nevű fájlokat kaptunk. Szeretném tudni, mi van az adott fájlban, mi a témája, mit várhatok a fotón. A fájlnév legyen beszédes (céged neve és a témád).
  4. Nincs press kited. Ha tetszik az anyag, szükségem lehet illusztrációra (ha print magazinom van, akkor nyomdakész anyagokra is), érdekelhet háttérinfó, elérhetőségek stb. Legyen tehát egy elérhető felület, ahol a nagyméretű képek és akár potenciális interjúalanyok elérhetősége is jelen van. Alapvető, hogy a sajtóközlemény végén a kiadója neve, telefonszáma és elektronikus levélcíme megjelenik, de lehet, hogy másokat is érdemes megnevezni. Ha kutakodni kezd az újságíró, azt nálad tegye, az általad adott anyagok között.

Összefoglalva: dolgozz az újságíró keze alá és tedd minél egyszerűbbé a munkáját. Ez versenyelőnyhöz (és megjelenésekhez) juttat, mert így eléred, hogy a te anyagod leközlése legyen a legkevesebb munka.

Változóban a sajtóközlemények

Bár sokan temetik az írásos sajtóközleményeket, de amíg szem előtt tartod, hogy értéket adj, addig az újságoknak is érdekük, hogy fönnmaradjon a formátum.

Nézz rá objektív szemmel az anyagodra, és döntsd el, hogy kinek érdeke, hogy az anyag megjelenjék:

Ami csak neked fontos, azt nem sajtóközleményben kell kiküldened, hanem ahhoz felületet kell vásárolnod. Ha csak a cégnek fontos, úgy érdemes branded contentben gondolkodni.

Ha a közlendőd viszont az olvasónak (is) fontos, akkor helye marad a közleményküldésnek.

Videós sajtóközlemények? Yes, please

Ami újdonságot jelenthet, hogy a változó tartalomfogyasztói szokások miatt egyre nagyobb igény keletkezik a videós sajtóközleményekre.

Itt ne cégvideókat vagy reklámanyagokat képzelj el, hanem az adott cikkhez tartozó videós összefoglalót: például új üzlet nyitásánál pár vágóképet az adott üzletről. Ezek egyrészt televíziós felhasználásra is alkalmasak lehetnek, másrészt az online cikkekbe illeszthető videókat már mobilon is kényelmesen meg tudják nézni, hiszen lassan eljutunk oda, hogy használható mobilinternet-csomagokat kínálnak a szolgáltatók Magyarországon is.

Szerintem már a szolgáltatók is szégyellik azt a lehúzást, amit tapasztalni lehet, ha pár gigányi internetet szeretnél a telefonodhoz.

Ez persze nemcsak európai kényelmet jelent, hanem azt is, hogy a széles wifis lefedettség miatt ma már könnyedén nézhetsz videókat telefonról (még 5-6 éve is sokan meggondolták, hogy elindítsák-e a felvételt).

A sajtóközleményhez használt videók másik előnye, hogy megérteti az újságíróval is, hogy miről van szó. A már említett gravitációs hullámos oldal kapcsán a legtöbb sajtótermék egyes videókat illesztett a cikkbe, mert videosorozatban dolgoztuk föl a kérdéskört. Újdonságok kapcsán (ha magyarázatra van szükség) adj választási lehetőséget a sajtómunkásnak, legyen több formátum is, amelyből válogathat.

A legfontosabb mégis az, hogy ha van hírértékű történés a cégedben, akkor küldj róla sajtóközleményt.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez
Következő cikkA content marketing üzemanyaga: 12 látogatószerző tartalomtípusKövetkező

Ezeket olvastad már?

Így hirdettek ti (mobilon), avagy hirdetéselemzés egy PPC-s szemével

A mobilról indított keresések és munkamenetek aránya évek óta dinamikusan nő, viszont a PPC kampányok

Elolvasom »

Hogyan fogunk veled dolgozni?

Tegyük fel, hogy a segítségünket kéred a weboldalad szövegezéséhez, cikkek megírásához vagy marketingszövegek elkészítéséhez. Ebben

Elolvasom »

A/B-tesztelés gyorstalpaló egyszerűen: hogy értsd, mit mutatnak a számok

Az online marketing nagy erőssége, hogy mérhető – de ez csak akkor jelent jót, ha

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.