Gyakorlati útmutató: így gyűjts értékeléseket a rendezvényeiden [rendezvénymarketing]

Nem állíthatom, hogy a rendezvényekkel kapcsolatos értékelésgyűjtésekről már mindent tudunk. A marketinges elfogadja, hogy a piac mindig változik, a tudás folyamatosan avul. Azt viszont gyanítom, hogy az alább bemutatott tapasztalattömeg hasznos lesz neked, ha rendezvényeket csinálsz – ugyanis több tucatnyi rendezvény alatt kitapasztaltunk néhány működő fogást, így ezekre már nem neked kell rájönnöd. Nézzük, hogyan gyűjts értékeléseket.

A cikk elolvasása előtt nézd meg ezt a 2 anyagot

A témáról írtunk már: letölthetővé tettük a „tökéletes értékelőlapot”. Hasznos továbbá az az anyag is, amely megmutatja, hogy hogyan kommunikálj a rendezvényed különböző szakaszaiban. Ha még nem láttad ezt a 2 anyagunkat, akkor az elolvasásukkal kezd, mert építünk rájuk.

Legyen értékelőlapod

Mit keres itt ilyen tipp? Nos, ezt ne tőlem kérdezd, hanem azoktól a rendezvényesektől, akik az eseményük után nem gyűjtenek résztvevői visszajelzéseket. Ez kihagyott ziccer, mert az értékeléssel:
  • közvetlenül növeled a résztvevők elégedettségét (az értékeléskérés puszta ténye is mutatja, hogy érdekel téged az, hogy milyen élményt és értéket kaptak)
  • közvetetten növeled az árbevételed (a piackutatás egy olyan lyukas hordó, amit mindig tölteni kell vízzel, hogy a kampány alatt ne maradj szomjas – ráadásul akkor telik meg újra és újra a rendezvényed, ha folyamatosan fejleszted, ahhoz pedig tudnod kell, hogy min kell dolgoznod még)
  • kielégíti a kíváncsiságod (valld be: ha előadsz, téged is érdekel)
  • plusz egy üzenetet kapsz az utókommunikációhoz ésvagy a következő kampányodhoz (azaz: meg tudod mutatni, hogy a tréningsorozat előző alkalmával milyen jó volt a nap)
  • a meghívott előadóidat még jobban tudod szolgálni (ezt előadói kalappal a fejemen mondom: maroknyi rendezvényről kapunk visszajelzéseket, ahonnan pedig kapunk, azt megjegyezzük)
Ha értékeléseket gyűjtesz, már ezzel leléped azokat az eseményeket, ahol ezt elfelejtik (vagy simán ignorálják).

A rendezvényed indulása előtt legyél kész

Minimum azt a döntést hozd meg, hogy papíron kéred-e be vagy digitálisan – ha papíron, akkor logikusan nyomtatnod kell, illetve a rendezvényed menetébe be kell illesztened a folyamatot (mikor kapják meg, hogyan szeded össze). Az eseményed alatt erre aligha lesz időd.
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 

Tele a hotel, csúcson a #ContentPlage

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

Bár a fönt linkelt cikkben azt olvashatod, hogy a papírra szavaztunk (hatékonysága miatt), legutóbb a Content Plage-on mégis digitális értékelőlapot küldtünk ki. Ennek okai:
  • a nagyobb rendezvény mind értékben, mind elköteleződésben (2 nap Siófokon) ad annyit, hogy a kitöltési hajlandóságot növelje (nagyobb a rendezvény „gravitációja”: egy meetupot könnyebb fejben „nyugtázni”, egy konferenciánál viszont napokig lelkesek maradnak a résztvevők)
  • intenzívebb az utókommunikáció, a digitális értékelőlap pedig kommunikációs apropót ad (ha még nem töltötted ki, akkor kérlek, tedd meg, de egyébként itt az Instagramunk, itt az elővételi stb.)
  • rugalmasabb neked és a résztvevőknek is (nem egyszerre távozik mindenki, hanem a hotelből különböző időpontokban csekkolnak ki a vendégek)
Megoldható lett volna papírral is? Meg hát. De a rendezvényed indulása előtt tudnod kell, hogy melyik verziót választod – és a döntésedet érvekkel támaszd alá (tehát ne azért használj valamit, mert csak az jutott eszedbe).

Figyelj a kitöltések „tisztaságára”

Read More

Hogyan töltsd meg a rendezvényeidet: hírlevelezés (2. rész)

Az előző cikkben olvashattad a rendezvénymarketing általunk kitapasztalt stratégiai felépítését. Következzék most az, hogy hogyan építsd fel a hírlevélkampányod... és milyen hírleveleket küldj, hogy a rendezvényed megteljen. A hírlevelek részletes felépítését nem vesszük át (ahhoz javaslom például ezt a cikket), a salesoldal megírását pedig itt találod.

A rendezvény értékajánlata

„Mije?” Az értékajánlat válaszolja meg azt a kérdést, hogy miért vásároljam meg a terméked. (Erről bővebben itt olvashatsz.) Az 1. és 2. befolyásolási tréningnél elkövettük azt a hibát, hogy azt gondoltuk, hogy az előnye egyértelmű. Imádjuk a témát, ezen „nőttünk föl” (már ami a karrierünket illeti), és úgy gondoltam, hogy mindenki megteszi a mentális ugrást, hogy ez az értékesítésében (tárgyalások, telefonálás) és a marketingszövegeiben lesz hasznára. Látod már a hibát, ugye? Nem delegáljuk az ügyfélnek, hogy eladja magának a terméket – és főleg nem magunkból indulunk ki, amikor egy termék észlelt értékességét fölmérjük. Tanulság: mindig világos értékajánlatot fogalmazunk meg, amely szerepel a salesoldalon, a facebookos eseményoldalon, a hírlevelekben, a Facebook-hirdetésekben – és mindenhol máshol, ahol az eseményt hirdeted. A rendezvényed meghirdetése előtt erre a 3 kérdésre meg kell fogalmaznod az egyértelmű és konkrét választ:
  • Mit ad a rendezvény? (Az érték)
  • Kinek adja? (Célcsoport)
  • Mit visz haza a látogató, mit tud a rendezvény anyagából, a kapcsolatokból (stb.) fölhasználni?
Példa rossz értékajánlatra: ez a konferencia vállalkozóknak segít abban, hogy jobb üzleti döntéseket hozzanak. Ettől lázba jöttél? Nem, én sem. Milyen vállalkozóknak? Milyen üzleti döntésekről van szó? Miért ér ez 14 990 Ft-ot? (A rossz értékajánlatot így gyógyíthatod meg: minden elemére kérdezgess rá addig, amíg elég konkrétra szűkíted.) Példa jó értékajánlatokra:
  • Ez a tréning segít a marketingkivitelezéssel foglalkozó szakembereknek és kkv-cégvezetőknek abban, hogy feleannyi idő alatt írjanak kétszer hatékonyabb hírleveleket. (Ezt tovább cizellálhatjuk, hogy mit értünk kétszeres hatékonyság alatt – jobb megnyitásokat-e vagy több eladást. A bizonyítást pedig megejthetjük több korábbi résztvevő visszajelzésével, illetve a tematika megszellőztetésével.)
  • Ez a találkozó 3 előadásban megmutatja a kutyagazdiknak, hogy hogyan töltsenek föl olyan fotókat Instagramra, amelyekre dőlnek a lájkok. (Ez hitelesíthető egy népszerű Instagram-fiókkal, pár esettanulmánnyal, illetve az előadók személyével.)
  • Ez az előadásnap segít a pályakezdő marketingeseknek, hogy a marketingautomatizációt mélységében és gyakorlatában megértsék (és így a választott szoftver logikáját megértve bevezethessék a cégükben). (Ezt a tematikával, esettanulmányokkal és az előadókkal hitelesíteném – no meg azzal, hogy a napnál is világosabbá teszem a tematika prezentálásakor, hogy nem egy cég salesnapját kapod.)
Ha nem tudod 1 mondatban megfogalmazni, hogy mit változtat meg a látogató életében a rendezvény (milyen tudást ad, milyen problémát old meg, hány üzleti kapcsolathoz segítheti hozzá), akkor még nincs rendezvényed – hanem csupán egy vágyálmod. Használd ezt a formulát (máshogy is felépítheted természetesen):
Ez a rendezvény [célcsoportnak] segít abban, hogy [a fontos problémájukat] [ezzel a módszerrel] [ennyi idő alatt] megoldják.
Fontos: ne ígérd túl a rendezvényed. A marketingszöveg nem arról szól, hogy minél nagyobbat mondjunk, hanem arról, hogy világosan kommunikáljuk egy termék értékét. (Ezért tettem oda minden értékajánlat mögé, hogy mivel hitelesítenénk. Még több hitelességelemet találsz itt.)  

Hírlevélstratégia a kampányod elejére

Read More