Így készíts 0 forintból fenomenális rendezvényélményt (9 technika)

Vajon hányan keltek fel úgy egy reggel, hogy „én ma nem akarom jól csinálni a dolgomat”? Rögtönzött közvéleménykutatást készítettem (4 elemű mintán, amiben benne volt egy eltévedt pizzafutár és egy kóbor macska is), és egyik válaszban sem jelent meg ez. Mindannyian igyekszünk mindig jól dolgozni, jó termékeket készíteni, jó szolgáltatást nyújtani. Ha rendezvényt szervezünk, az … Read more

[Eseménykommunikációs kisokos] Hogyan hozhatod felszínre a rendezvényedben rejlő kommunikációs kincseket?

A rendezvénymarketing a szakmánk egyik legnehezebb része. Egy in-person-marketingeseménynek a költségei és kockázatai sokkal magasabbak bármely fizikai termék vagy szolgáltatás eladását célzó kampánynál, hiszen a hibákért üres széksorokkal, rossz sajtóval, bizalomvesztéssel és márkasérüléssel is fizetsz. Korábbi cikkeinkben azokat a technikákat mutattuk be, amelyekkel telt házas rendezvényeket csinálhatsz okos stratégiai tervezéssel és eladásösztönző hírlevélkampányokkal. Ma abban segítünk, hogyan maxold ki az eseményed kommunikációs potenciálját a szervezési folyamattól az utánkövetésig.

Az eseménykommunikáció három szakasza

Read More

Így gyűjts hatékonyan visszajelzéseket a rendezvényed után (töltsd le a „tökéletes értékelőlapot”)

Nézzünk egy tipikus marketingteendőt: van egy rendezvényed és szeretnél visszajelzéseket kapni a résztvevőktől. Hogyan tudod a legnagyobb visszajelzési arányt elérni úgy, hogy minél kevesebb időd menjen el a válaszok feldolgozására? Szerveztünk már néhány tucat rendezvényt, a visszajelzésgyűjtési tapasztalatainkat részletesen megnézheted e cikkben – látni fogod azokat a módszereket is, amelyek nem váltak be.

E-mail-marketing-tréning ? #emailmarketing #marketing ##kreativkontroll

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

Miért van szükséged visszajelzésekre?

Egy csapással 3 marketinglegyet ütsz:
  • Termékfejlesztéshez értékes visszajelzéseket kapsz
  • Testimonialokat szerezhetsz (a legjobb ajánlólevél)
  • Elégedettebbé teszed a résztvevőket (mindenki szereti, ha odafigyelnek az igényeire, kikérik a véleményét és úgy általában azt látja, hogy a szervezőknek tényleg fontos, hogy hogyan érezte magát)
Mielőtt elkészíted a véleménygyűjtő lapodat, előtte tisztázd le, hogy mi a legfontosabb célod. Ha például a termékfejlesztés (mert tesztelsz egy rendezvényt), akkor a testimonialgyűjtést akár kihagyhatod. Ezzel szemben ha visszajelzéseket gyűjtenél, akkor hangsúlyosabb helyre tedd a szöveges értékelést (mindjárt mutatok hozzá pár trükköt).

A visszajelzések növelik az árbevételed

Szeretném, ha megértenéd, hogy miért optimalizáljuk ennyire az értékelőlapot – és miért fontos, hogy te már a kitapasztalt legjobb verziót használd. Minden rendezvény után egyetlen lehetőséged van az értékelések begyűjtésére. Ez nem egy Facebook-kampány, ahol a nem sikerült kreatívról leveszed a költést: irgalmatlanul nehéz a rendezvény után 2 héttel visszajelzéseket szerezni, mert épp akkor jutott eszedbe, hogy ez elmaradt. Ha viszont nincs visszajelzésed, akkor nem derülnek ki a hibák, sem az, hogy a közönségedet valami még jobban értékelheti. Nem kapsz testimonialokat sem. Ezáltal nem tudod fejleszteni a terméked (ergo kevésbé lesz piacképes), ami miatt a következő rendezvényed nehezebben telik. Ha a következő rendezvényeden is rossz a catering (de nem gyűjtesz értékelést, így neked nem derül ki), akkor idővel a rendezvényekre fogékony közönséged inkább otthon marad. Végeredményben még többet kell hirdetned, ami dobja a költségeid, a branded erodálódik, a kampányaidban pedig nehezebben bizonyítod a rendezvényeid értékét testimonialok híján. Tehát ha nem gyűjtesz visszajelzéseket, akkor pénzt veszítesz.

A tökéletes visszajelzésgyűjtő rendszer

Read More

Hogyan töltsd meg a rendezvényeidet? (1. rész)

Rendezvényt eladni nehéz.
  • A kisebb, zártabb események ára általában magasabb (nálunk a tréning nettó 35 000 Ft).
  • A nagyobb rendezvényekre viszont nagy tömeget kell behozni (bár a jegy általában olcsóbb).
  • A látogatótól nagy elköteleződést kérünk (kiesik egy nap, utazik, sokat rád szán az idejéből).
  • Lassan több a rendezvény, mint a potenciális résztvevő (hígul a piac, így nehezebb a saját rendezvényed értékét fölépíteni).
  • És az időpontja kötött, tehát nem tologathatod, ha nem megy úgy a kampány, ahogy szeretnéd.
Ám amikor ilyet látsz…

Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója múlt héten, az általunk szervezett konferencián.

…akkor megdobog a szíved: telt ház. Természetesen volt már olyan is, hogy elrontottuk. A cikksorozatban a hibákat is fölfedjük, hogy ezeket te már elkerülhesd. A cikk a rendezvények marketingstratégiáját mutatja be – úgy, ahogy azt magyar piacon, magyar közönséggel kitapasztaltuk több tucat rendezvényen (meetupok, tréningek, ügyféltalálkozók, konferenciák, előfizetős események).

Az alapok (szemlélet)

Csak érintőlegesen nézzük az alapvetéseket. (Ha évek óta olvasol minket, ezt a részt nyugodtan ugord át.) Közönségépítés mindenek felett. Meg fogod látni, hogy hideg listával (és hideg közönséggel, ha pl. Facebookon hirdetsz) is megtölthető a rendezvényed, ám a korábban fölépített közönség megkönnyíti a kampányod. Hangsúlyozom: korábban fölépített. A 2 hónap múlva tartott rendezvényig nem épül közönséged. A piaci igényekre alapozd a tematikát. Ez a marketing alapvetése: piaci igényekre fejlesztünk terméket, nem a saját szánk íze vagy hóbortos elképzeléseink szerint. A legegyszerűbb piackutatás az, ha simán megkérdezed a közönséged, hogy mire mennének (aztán ebből gyököt vonsz persze, mert az „egy ilyen rendezvényre szívesen mennék” még nem garancia arra, hogy fizetnének is).

Egy szavazás a csoportodban. Ennél nem lehet egyszerűbb, sokan mégis kihagyják ezt a lépést.

Ez nem zárja ki azt, hogy missziós szándékkal teljesen új tematikát (vagy új rendezvényformátumot) bevezess a piacra, de előtte valahogyan validálnod kell, hogy az igény legalább csírájában megvan-e a piacon. Példa: Zoli azután rakta össze a Keresztény Vállalkozói Konferencia tematikáját, hogy előtte több tucatnyi vállalkozóval elbeszélgetett – és egyértelműen látta, hogy a keresztény hit és az üzleti élet összehozható egy olyan konferencián, ami még nem volt. Büdzsé és marketingköltés. Gyakori hibának látom, hogy a jegyekbe (ésvagy a költségvetésbe, ha kiállítók és szponzorok vannak) nem számolnak egyértelmű marketingköltést (ez főleg a mikrocégeket és kkv-k alsó rétegét érinti), így kérdésre nem tudják megmondani a marketingesnek vagy az ügynökségnek, hogy mennyit költhetnek. Ökölszabályként legalább a jegyár (vagy a költségvetés) 10%-át rakd félre marketingre. Ha ez az első rendezvényed, akkor 20%-ot is félretehetsz. Ha nincs a rendezvényben ennyi, akkor emeld a jegyárat (következő pontban meglátod, hogy a piac sokkal kevésbé árérzékeny, mint gondolod) vagy növeld a résztvevőszámot egy nagyobb teremmel (jól árazott jegynél a költség nem skálázódik annyira, plusz nagyobb rendeléseknél a helyszínek is arányaiban olcsóbban adnak mindent, tehát minél több jegyet adsz el, annál nagyobb a mozgástered). Ha nem telik úgy, ahogy szeretnéd, akkor legyél hajlandó elkölteni reklámra a büdzsét, hiszen azért raktad félre. Ha telik, akkor a profitodat növeli a megmaradó büdzsé. Nyugodtan árazz nagyobbat. Egy furcsa jelenséget figyeltem meg a marketingrendezvényes piacon: 1000-2000 Ft-os tréningféleségek is megjelentek a piacon – az ilyen árazás egy része mögött az áll, hogy nem hisznek abban, hogy megtöltik (vagy korábban nem sikerült). Ez nem a piac fizetőképességéről mond el sokat, hanem egyszerűen túl sok a rossz rendezvény. Te is sorolni tudnád, hogy hányszor mentél már el meetupra, tréningre, konferenciára, amit átütőnek harangoztak be, aztán az előadók a színpadról tolták a salest. Azonban ha te értéket adsz, akkor kérd meg az árát, aztán majd a marketingkommunikációdban bizonyítod, hogy valóban megadod azt az értéket. A továbbiakban a saját rendezvényeink kampánystratégiájáról és számairól is szó lesz, így  érthető okokból ezt csak belépés után mutatjuk meg a tagoknak.

Gyakori hibák (és az elkerülésük)

Read More