Hogyan töltsd meg a rendezvényeidet? (1. rész)

Rendezvényt eladni nehéz.
  • A kisebb, zártabb események ára általában magasabb (nálunk a tréning nettó 35 000 Ft).
  • A nagyobb rendezvényekre viszont nagy tömeget kell behozni (bár a jegy általában olcsóbb).
  • A látogatótól nagy elköteleződést kérünk (kiesik egy nap, utazik, sokat rád szán az idejéből).
  • Lassan több a rendezvény, mint a potenciális résztvevő (hígul a piac, így nehezebb a saját rendezvényed értékét fölépíteni).
  • És az időpontja kötött, tehát nem tologathatod, ha nem megy úgy a kampány, ahogy szeretnéd.
Ám amikor ilyet látsz…

Dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója múlt héten, az általunk szervezett konferencián.

…akkor megdobog a szíved: telt ház. Természetesen volt már olyan is, hogy elrontottuk. A cikksorozatban a hibákat is fölfedjük, hogy ezeket te már elkerülhesd. A cikk a rendezvények marketingstratégiáját mutatja be – úgy, ahogy azt magyar piacon, magyar közönséggel kitapasztaltuk több tucat rendezvényen (meetupok, tréningek, ügyféltalálkozók, konferenciák, előfizetős események).

Az alapok (szemlélet)

Csak érintőlegesen nézzük az alapvetéseket. (Ha évek óta olvasol minket, ezt a részt nyugodtan ugord át.) Közönségépítés mindenek felett. Meg fogod látni, hogy hideg listával (és hideg közönséggel, ha pl. Facebookon hirdetsz) is megtölthető a rendezvényed, ám a korábban fölépített közönség megkönnyíti a kampányod. Hangsúlyozom: korábban fölépített. A 2 hónap múlva tartott rendezvényig nem épül közönséged. A piaci igényekre alapozd a tematikát. Ez a marketing alapvetése: piaci igényekre fejlesztünk terméket, nem a saját szánk íze vagy hóbortos elképzeléseink szerint. A legegyszerűbb piackutatás az, ha simán megkérdezed a közönséged, hogy mire mennének (aztán ebből gyököt vonsz persze, mert az „egy ilyen rendezvényre szívesen mennék” még nem garancia arra, hogy fizetnének is).

Egy szavazás a csoportodban. Ennél nem lehet egyszerűbb, sokan mégis kihagyják ezt a lépést.

Ez nem zárja ki azt, hogy missziós szándékkal teljesen új tematikát (vagy új rendezvényformátumot) bevezess a piacra, de előtte valahogyan validálnod kell, hogy az igény legalább csírájában megvan-e a piacon. Példa: Zoli azután rakta össze a Keresztény Vállalkozói Konferencia tematikáját, hogy előtte több tucatnyi vállalkozóval elbeszélgetett – és egyértelműen látta, hogy a keresztény hit és az üzleti élet összehozható egy olyan konferencián, ami még nem volt. Büdzsé és marketingköltés. Gyakori hibának látom, hogy a jegyekbe (ésvagy a költségvetésbe, ha kiállítók és szponzorok vannak) nem számolnak egyértelmű marketingköltést (ez főleg a mikrocégeket és kkv-k alsó rétegét érinti), így kérdésre nem tudják megmondani a marketingesnek vagy az ügynökségnek, hogy mennyit költhetnek. Ökölszabályként legalább a jegyár (vagy a költségvetés) 10%-át rakd félre marketingre. Ha ez az első rendezvényed, akkor 20%-ot is félretehetsz. Ha nincs a rendezvényben ennyi, akkor emeld a jegyárat (következő pontban meglátod, hogy a piac sokkal kevésbé árérzékeny, mint gondolod) vagy növeld a résztvevőszámot egy nagyobb teremmel (jól árazott jegynél a költség nem skálázódik annyira, plusz nagyobb rendeléseknél a helyszínek is arányaiban olcsóbban adnak mindent, tehát minél több jegyet adsz el, annál nagyobb a mozgástered). Ha nem telik úgy, ahogy szeretnéd, akkor legyél hajlandó elkölteni reklámra a büdzsét, hiszen azért raktad félre. Ha telik, akkor a profitodat növeli a megmaradó büdzsé. Nyugodtan árazz nagyobbat. Egy furcsa jelenséget figyeltem meg a marketingrendezvényes piacon: 1000-2000 Ft-os tréningféleségek is megjelentek a piacon – az ilyen árazás egy része mögött az áll, hogy nem hisznek abban, hogy megtöltik (vagy korábban nem sikerült). Ez nem a piac fizetőképességéről mond el sokat, hanem egyszerűen túl sok a rossz rendezvény. Te is sorolni tudnád, hogy hányszor mentél már el meetupra, tréningre, konferenciára, amit átütőnek harangoztak be, aztán az előadók a színpadról tolták a salest. Azonban ha te értéket adsz, akkor kérd meg az árát, aztán majd a marketingkommunikációdban bizonyítod, hogy valóban megadod azt az értéket. A továbbiakban a saját rendezvényeink kampánystratégiájáról és számairól is szó lesz, így  érthető okokból ezt csak belépés után mutatjuk meg a tagoknak.

Gyakori hibák (és az elkerülésük)

Read More

Az új marketinges paradigma: ügyfélélettartam-út

Amiről most fogsz olvasni, az a marketing jelenlegi csúcsa. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon elvétve találsz olyan cégeket, amelyek így (vagy hasonlóan) építik fel a marketingfolyamataikat (higgy nekem: több ezer ügyfél, több tucat tanácsadás után mondom ezt). Mielőtt belevágnánk: szerinted mi a marketing feladata? Ha azt mondod, hogy „eladásösztönzés” vagy „figyelemfelkeltés”, akkor részigazságod van. A marketing célja: a vásárlódat a vásárlói útvonal következő állomására elvinni… és egy kevésbé kívánatos „előtte” állapotból egy boldogabb, sikeresebb és problémamentesebb „utána” állapotba kísérni. Tehát a marketing a vásárlódat valamilyen szempontból teljesebbé teszi. (Ha a terméked nem változtatja meg pozitívan az ügyfeled életét, akkor a termék nem piacképes.) Az állomások a következők (fordítási javaslatokkal):
  1. awareness (figyelem)
  2. engagement (bevonódás)
  3. subscribe (feliratkozás)
  4. convert (konverzió)
  5. excite (lelkesedés)
  6. ascend (felemelkedés, érthetőbben: sales)
  7. advocate (képviselés)
  8. promote (terjesztés)
A vászon pedig így fest: Read More

Ma volt a konferencia leghasznosabb 2 perce – 3. nap a Traffic & Conversion Summiten

Amikor a konferencia végén álló tapssal és ovációval köszöni meg a közönség a 3 napot, akkor tudod, hogy valami nagy történt a marketingben. Amikor végigpörgeted az Instagramot, Twittert, Facebookot és a Digital Marketer belső csoportját, akkor látod, hogy milyen tartalomdús és izgalmas a konferencia. És amikor a 4000 résztvevő között a legnagyobb marketingeseket is felfedezed, akkor elkönyveled magadban, hogy a Traffic & Conversion nem csak a reklámja szerint nagy, hanem valóban az. Nézzük, hogy mi történt a 3. napon. Ahogy az előző 2 napnál már megszokhattad, ez még csak a rövid összefoglaló – a részletes anyagokkal folyamatosan jelentkezünk majd ezen a blogon, az előfizetős csoportban és a Kontent magazinban is.
Ha nincs még előfizetésed, akkor gyorsan pótold, hogy ne maradj le semmiről.
 

Így készíts lead magneteket 30 másodperc alatt egyetlen szó megírása nélkül

Read More

„Ne hívj marketingesnek” – 2. nap a Traffic & Conversion Summiten

San Diegóban 4000 marketinges, cégvezető és ügynökségi ember sétálgat a Grand Hyatt lobbijában és a termekben. A badge-ekről megismerjük egymást: mind a Traffic & Conversion Summiten hallgatjuk, hogy hol van ma (és merre tart) a digitális marketing. Elfoglalom a helyem a főteremben (amely a Lurdy nagyterménél kb. háromszor nagyobb), és hamarosan Ryan Deiss kezdi a keynote-ot.

Just wow #tcs2017

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

De mielőtt Ryan kezdi, előtte elmondják többször, hogy a jegyzeteket osszuk meg egymással Twitteren – fölidézik, hogy tavaly valaki posztolta az Evernote-linkjét (benne a jegyzeteivel), a tweet pedig virális lett. A magyar szakmából érkezve megdöbbentő, hogy milyen bőkezűen kezelik az információt (bár tegyük hozzá, hogy az információ megvalósítás nélkül értéktelen).    

„Ne hívj marketingesnek”

Deissék mutattak egy videót, amely a magyar cégbemutatkozók többségét fényévekkel veri. A videót megtapsoltuk. 2 bulvárosabb adatféleséggel vezessük fel azt, hogy a marketing miért változott meg.
  • Amikor megkérték a marketingeseket és saleseseket, hogy jellemezzék egymást, akkor a használt szavak 87%-a negatív volt.
  • A marketingesek 0%-a ért egyet a lead definíciójával (tehát mindenki szerint más).
Korábban a sales és a marketing világosan elkülönült: a marketing leadet generál, amelyet a sales lezár. Ma a határ összemosódik: egy webáruház marketingese online értékesít, egy salesese egyre több marketingfeladatot vállal, például cikkeket ír és influencerré válik. A régi modellben a céged értékesítéshez kapcsolódó funkcióit így osztottad fel: sales, marketing, support. Ezzel az a gond, hogy nem tudnak együtt dolgozni, mert a feladatok annyira összeérnek és megváltoztak, hogy nem lehet lefedni egy vásárlói útvonalat ezekkel a funkciókkal – emellett a support csak a beérkező kérdésekkel foglalkozik, definíciójából adódóan nem lehet proaktív (vagy csak nagyon nehezen). Az új modellben Ryan egyetlen teamet javasol: growth (növekedés). A team funkciói pedig:
  • content – ma már a tartalom nem valami extra, hanem a marketinged alapja. Tartalom nélkül megfulladsz. Tartalom nélkül nem tudsz leadeket generálni, nem tudsz nyomot hagyni, nem lesz keresőforgalmad. Tartalom nélkül nem beszélhetünk marketingtevékenységről.
  • acquisition – azaz ügyfélszerzés, klasszikus marketing. Az ő feladatok a leadgenerálás, ehhez forgalmi kampányokat készítenek, landingeket írnak és optimalizálnak, e-mail-kampányokat élesítenek stb.).
  • monetization – sales: az ő feladatuk az, hogy a leadekből bevétel szülessen. Ehhez szövegírást, salestevékenységet, partnerkapcsolatokat, üzletfejlesztést használnak fel.
  • success – ügyfélszolgálat: céljuk, hogy az ügyfél minden gondja megoldódjon, de még fontosabb az, hogy az ügyfél a legtöbb értéket kapja a terméktől, így pedig egyre sikeresebb legyen. Ebben a modellben nem az eladáson van a hangsúly (de nyilván anélkül éhen halsz), hanem azon, hogy az ügyfeledet jobb és sikeresebb emberré tedd. A pénz pedig jön ilyenkor.
Nevezd át a pozíciókat. A pozíciók számítanak. Az elnevezés számít (ezt tucatszor ismételte el Ryan). Teszteld le te magad is: mondd egy kollégádnak, hogy ugyanazt csinálja majd, mint eddig, és ezért ugyanazt a pénzt kapja, de a pozíciójának más lesz a neve: szinte biztosan megijed legalább egy kicsit. Az elnevezés számít. 2. és 3. lépése az új marketingcsapat felépítésének az, hogy a customer value journey állomásaihoz társítod a funkciókat, majd külön mérőszámokat adsz mindenkinek. Egy blogposztot író contentesen nem kéred számon azt, hogy hány eladást hozott (vagy sem), mert nem ez a dolga. A customer value journey-ről külön anyagot készítünk majd. A modell előnye, hogy a felelősségi lánc körkörös. Ha az acquisition nem éri el a célszámokat, akkor általában 2 eset lehetséges: kipróbáltak valamit, ami nem működött (ez teljesen oké), illetve nem kaptak elég blogposztot és lead magnetet ahhoz, hogy a forgalomszerző kampányaikat megtöltsék. De a hibáztatás előtt is tudja mindenki, hogy milyen anyagért kinek hova kell fordulnia. (Emellett Ryan a csapatában mindenkivel elvégezteti az összes saját kurzusukat, hogy az e-mailes rálásson az analitikára, kicsit mindenki generalista legyen. Ma a digitális marketingben minden egyes terület komplex. Nagyon komplex. Ha a kollégák ezt átlátják, akkor azonnal tisztelni kezdik egymást.)  

Így spórolj büdzsét eszköz alapú célzással

Read More

„Tapsoljátok meg az internetet” – Beszámoló a Traffic & Conversion 1. napjáról

A világ legjelentősebbnek mondott marketingkonferenciája zajlik épp San Diegóban, amit az a Digital Marketer szervez, melynek társalapítója a világ egyik legjobb online marketingese, Ryan Deiss.

Ez a konferencia kötelező minden szakembernek. Marketingesként nem teheted meg, hogy a legújabb trendekről ne elsők között értesülj. Az ügyfeleidet tulajdonképpen meglopod, ha a tudásod nem naprakész. A konferencián természetesen részt veszünk, Benyó, Zoli és én mind más-más előadásokat hallgatunk meg, így a lehető legnagyobb lefedettséggel importáljuk a marketinget Magyarországra. Benyó beszámolóját itt olvashatod. De vajon működnek az amerikai marketingtippek? Hadd válaszoljunk erre videóban:

Ryan Deiss előadása arról, hogy hova tart a marketing

  „Tapsoljátok meg az internetet” – mondja, hiszen az elmúlt 5-10 évben a világunk olyan könnyűvé vált, mint még soha. A digitális marketing is mily’ könnyű, ironizál, ahogy megmutatja a képet a rengeteg szoftverről és területről.

A chiefmartec.com ábráját használta Deiss is, hogy mutassa a marketing egyszerűségét.

A marketing egyre bonyolultabb – és nem úgy tűnik, hogy bármikor egyszerűbb lesz. Túl sok a terület, a szoftver és a lehetőség: még egy marketingszakembernek is kihívás lépést tartani, egy cégvezetőnek egyenesen lehetetetlen. „Job security” – hangzik el. A jó marketinges lecserélhetetlen, és ezt mutatja a hatalmas igény is: 290 000 dollárt kereshet egy tapasztaltabb szakember (kb. 85 millió Ft), a pályakezdő digitális marketingesek is 73 000 dollárt tehetnek zsebre (21,4 millió forintot).  

„Az önkiszolgáló marketing megbukott.”

  Egyszerűnek tűnik az, hogy kisvállalkozóként kezeld a Facebookot és te állítsd be a hirdetéseid. Az AdWords is egyszerűnek tűnhet, a koncepció is könnyen érthető. A valóságban viszont irgalmatlan összegeket égethetsz el, ha nem értesz hozzá – mindezt tetézi az, hogy a konkurensed simán lehirdethet téged a Facebookról, ha az ő hirdetéseit profi kezeli. Ryan új fogorvosa a 2016-os Traffic & Conversionon részt vett, sőt fölismerte Ryant. Ez első gondolatra jópofa, de másodikra már ijesztő. „Nem akarom, hogy a fogorvosom lelkesedjen a marketingért, majd a szabadidejében a Facebookot tanulja. Tudod, mit tanuljon? A fogakat.”

#tcs2017 baby

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

Cégvezetőként a termékeden kell dolgoznod. Ez az „állásod”, ha úgy tetszik. A kényelmetlen igazság az, hogy még a legtehetségesebb vállalkozók sem tudják a digitális marketinget profin űzni – mert nincs annyi idő a világon, hogy a cégvezetés mellett kitanulják, majd műveljék a területet. A könyvelést sem te magad csinálod – gazdaságtalan ostobaság volna. A digitális marketing olyan komplex, hogy szakemberre kell bíznod (akár házon belül, akár kiszervezve, akár hibrid modellben) – minden más üzleti felelőtlenség.  

A marketingesek új valósága

  Képzelj el egy (egyébként valós) hirdetést: fűnyírók & adóbevallás. Nem gyakori élethelyzet, hogy fűnyíróvásárlás közben ugyanazt a szakembert megkéred, hogy töltse ki az adóbevallásod, ha már ott vagy. Nos, hasonló szerepbe kényszerítették a marketingeseket az elvárások: stratégiai szinten lásd át a bizniszt, miközben a technológiát is tudd használni. Konkrétabban: miközben a nagy ötletektől csöpögő cikkeket töltöd fel a blogra és a Facebook-hirdetések koncepcióját dolgozod ki, azért nézz rá a CRM-re, marketingautomatizálj és nyerj ki adatokat az analitikából. Ez a kihívás organikusan fejlesztette a Digital Marketert oda, hogy már ne a cégvezetőt tréneljék, hanem a marketingest. A cégvezetőnek engedélye van arra, hogy ne adjon fel Facebook-hirdetéseket – mert nem az a dolga. Ryan sem ad fel Facebook-hirdetéseket, mert vannak a cégben erre szakemberek.  

Hogyan kapsz jó marketingeseket?

  A marketinges nem olcsó. De miért is lenne az? A céged legjövedelmezőbb ágáról van szó: ők szállítják futószalagon a kvalifikált vevőket. Ryan szerint a felsőoktatási rendszer nem tartható – az USA-ban hitelből szereznek diplomát a fiatalok, a marketingszakok meg vegyesek, többségük használhatatlan. Deiss 37 éves, tavaly fizette vissza egészében a hitelét – pedig jómódú.
„Azt a mítoszt hallgattuk éveken át, hogy előbb szerezz egy diplomát, és utána biztosan kapsz egy állást. Bárki is elhiszi, hogy ez még mindig így van? Bárki elhiszi, hogy ez még mindig működik?”
Hát mi a megoldás? Vegyél fel tehetségeket, akiket kiképzel – vagy a meglévő embereidet tréneld. A jövő azoké a cégeké, akik befektetnek a saját kollégáik folyamatos képzésébe.

Botok és a visszatérés a személyes kommunikációhoz

  Ugye milyen érdekes, hogy az önvezető autód megáll a pirosnál vagy más kocsikhoz közelítve – de még mindig fékezel. Van az az emberi lényeg, amit nem tud átvenni az automatizálás – nem tudod a vásárlás örömét megadni, ha csak kattintani kell egy gombot az újravásárláshoz. Csak azért, mert automatizálhatunk, még nem biztos, hogy kell is. Mi lenne, ha az automatizálást arra használnánk, hogy érdemi párbeszédeket kezdeményezzünk?

Mad Man! #tcs2017

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

Például a Digital Marketer indított egy leadgyűjtő kampányt: a hirdetésre kattintva az ember megadhatta az adatait, eddig semmi érdekes. Az érdekes a 8 follow-up e-mail volt, amit automatikusan küldtek ki. (Eddig az egész folyamat automatizálva volt: beállítás után nem kellett senkinek belenyúlnia.) Az e-mailnek nem „szokásos” célkonverziója volt, hanem az, hogy válaszoljon rá az olvasó.  

„Még mindig nem hiszem el, hogy ez működik”

  A 8 levél közül egy 9 szavas levél hozta a legjobb eredményeket. Ezt a 9 szó megtartása miatt angolul idézem:
„Are you still looking to train your marketing team?”
Volt olvasó, aki elnézést kért, hogy eddig nem válaszolt – láttál már olyat, hogy a hírlevél annyira személyes levélnek tűnik, hogy rosszul esik az olvasónak, ha nem válaszol rá? A hírlevél hibája az volt, hogy a logót berakták a bal fölső sarokba. Személyes leveleknél nem teszünk logót, ez nyilvánvaló. Egy másik levélben 3 válaszlehetőséget adtak:
  • válaszolj az e-mailre
  • hívj fel
  • cseteljünk Facebookon
Utóbbi egy olyan link volt, amely feldobott egy Messenger-ablakot.  

„A legjobb barátom se hívogasson csak úgy.”

  Ryan feltette a kérdést, hogy kit idegesít, ha megcsörren a telefonja – a terem 90%-a feltette a kezét. Kardoskodhatsz a telefon mellett, de a világ nem ért veled egyet: írj egy sms-t, és majd visszahív az illető, amikor épp neki jó. Több millió dolláros dealeket kötnek meg az USA-ban még csak nem is e-mailben, hanem Messengeren. A cset akkora kommunikációs forradalom, mint anno az e-mail – ez nem azt jelenti, hogy leváltja, hiszen képes több csatorna egymás mellett „élni”. A cél tehát az, hogy párbeszédeket generáljunk. A vásárlói út elején nem tudsz eladni, pénzpocsékolás lenne erős értékesítéssel nyitni a kapcsolatot – ismerkedéskor sem az első 5 perc után kérdezed meg, hogy hozzád jön-e feleségül szegény lány. Deissék mérik az egy párbeszédre eső költséget: cost per conversation (CPCO). A jövő azoké a cégeké, amelyek hajlandók befektetni a személyes beszélgetésekbe az egyre automatizáltabb világban.  

A marketingtrend, amelyről muszáj értesülnöd

  Read More

4 lépésből felraklak a Google Térképre

Hirtelen felindulásból írom ezt az útmutatót, amit annak köszönhettek, hogy az elmúlt időszakban volt szerencsém egy szűkebb iparág több mint 100 szereplőjével dolgozni. Ezek a kkv-k egytől egyig azt szeretnék, ha minél többen megismernék őket, illetve minél több potenciális vásárló elmenne hozzájuk. Sajnos a több mint 100 cég 20-30 százaléka nem tartotta fontosnak, hogy én egyből … Read more

6 marketingtrend, amelyről a cégek 98%-a lemarad

Azt a feladatot szokták kiosztani ránk év elején a konferenciaszervezők, hogy a szakterületünk adott évi trendjeit jósoljuk meg. Így hallgathatod meg minden évben, hogy a videomarketing mily’ nagy trend lesz, a remarketing még mindig a csúcson van, no meg megéri hírlevelezni, és a legfontosabb közösségi oldal éppen micsoda. Bármit jósolhatnánk, a cégek 98% ugyanis nem … Read more

Obama és a tartalommarketing

2017. január 20-án lezárult egy korszak: Barack Obama, az Egyesült Államok 44. elnöke leköszön, hogy átadja a helyét Donald Trumpnak. A Fehér Házból kiköltöző demokratát egy republikánus prezident váltja. Egy cikk erejéig tegyük most félre az érzéseinket nemcsak Trumppal, de Obamával kapcsolatban is. Ebben a cikkben lényegtelen lesz a politikai beállítottságod, drága olvasó. Minket most csak és … Read more

Hogyan kerestünk 2 780 000 forintot egy landing page-dzsel?

Ma kétfajta online cég van:
  • az egyik még nem ismerte fel, hogy milyen értékes a szövegírás
  • a másik annyi landinget, hírlevelet és salesanyagot készít, amit csak kapacitással bír
„Now, let’s write a swimming pool”, mondta volt John Lennon. A szabadságérzeted új szintre emeli az, ha képes vagy írni egy olyan landing page-t, ami milliókat hoz be minimális hirdetési költséggel. Itt van minden, amit tudnod kell. A kampányt most marketingszempontból vesézzük ki.  

A termék és az ajánlat

  Remélem, hogy köztudomású, hogy marketinges tréningeket tartunk. Ezekről bővebben olvashatsz itt. Mindegyikről készül felvétel profi stábbal, a videókat pedig a résztvevők vehetik meg 15 000 Ft-ért. Ha valaki jegy nélkül venné meg, akkor a tréning jegyárát kérjük. Ez tehát 35 000 Ft, kivéve az e-commerce tréningnél, amelynél 30 000 Ft – a cikk összes ára nettóban értendő. Ezen árazás oka kettős: egyrészt ne kannibalizálja a részvételt az, hogy a videó jegy nélkül olcsóbb, másrészt a felvételeket a jegyek mellé szántuk extraként. Fogtuk a 2016-os évben tartott tréningjeink felvételeit (kivéve a befolyásolási tréninget, mivel az idei tematika, hiába volt decemberben a bemutatása), és összeraktuk őket egy csomagba. Ez teljes áron 130 000 Ft lett volna.  

Ezután elkezdtünk gondolkozni azon, hogy hogyan ösztönözzük a teljes videócsomag megvételét

Read More

Amit a Google „pop-up-büntetéseiről” tudnod kell

Ha új év, akkor újévi fogadalmak, így van ez. A Google például még nyáron megfogadta, hogy csavar egyet a mobilos találati listán. Röviden azt mondhatnánk, hogy besokalltak a felugró ablakoktól és bejelentették, hogy január 10-től egyenesen büntetni fogják az ilyen eszközt használó site-okat. A Google-nek az első és a legfontosabb a felhasználó, azon belül is … Read more