Így befolyásolja mások véleménye az ideális vevőd döntéseit – a konformitás ereje

konformitás

Biztos sokszor hallottuk – vagy mondtuk – már, hogy valaki “a tömeg után megy”, vagy hogy “birkaként követi a tömeget”. De vajon milyen pszichológiai magyarázat áll a csoport normáinak elfogadása és követése mögött? Hogyan működik ez a jelenség és mit tudunk kezdeni vele? Az alábbiakban megnézzük, milyen hatással van az egyénre a csoport és annak … Read more

Így hiteti el veled az agyad, hogy jó döntést hoztál

Az alábbi cikkben az egyik legerősebb pszichológiai torzítást mutatjuk be, amely sorra azt eredményezi, hogy az emberek biztosabbak saját tudásukban és hamisan támasztják alá saját meggyőződéseiket és hitrendszerüket. A hatást saját magunknál és másoknál is felfedezhetjük – megismerve pedig nemcsak kiküszöbölni leszünk képesek, de akár saját javunkra is fordíthatjuk. A hatás, amiről beszélünk: a megerősítési … Read more

Marketingleckék gyermekkorodból: 3 befolyásolási lecke mesékből, amiket eddig észre sem vettél

Biztosan megmosolyogtat, hogy ismert meséket marketingnyelvre fordítottunk. Ennél azonban többről van szó. A jó mesék és a jó marketingszövegek azért hatnak célcsoportjukra, mert valós emberi érzésekről, a döntések mozgatórugóiról, titkos vágyakról szólnak. A marketingmesék tanulsága éppen az, hogy a meggyőzés módszereivel milyen körültekintően kell bánni. Nézzünk hát meg ismert meséket úgy, ahogy eddig még nem … Read more

A meggyőzés nyelve (10 minta)

Belegondoltál már, hogy miért olyan meggyőző a reklámszöveg, mitől olyan sikamlós a politikus beszéde, és miért beszélhet lyukat a hasadba az értékesítő úgy, hogy még élvezed is? A meggyőző szöveg nyelvezete bizony lebontható elemekre… és így újra fölépíthető. Ha az alábbi mintákat megtanulod és elkezded használni, akkor természetszerűleg lesz meggyőzőbb minden állításod. A lista nem teljes. Most 10 mintát veszünk át, a befolyásolási tréningünkön 40 mintát szorítottunk be 2 előadásba… és még az sem volt teljes.  

Hogyan használd ezt a 10 befolyásolási mintát?

  Ne a szavakra figyelj, hanem az üzenetre. A szavak még csak a felszín: azok adják a nyelvtanórákon elemezhető csontvázat. A valódi hús viszont maga a jelentés: az, ami kimondva vagy a sorok között benne van a mondatban. Figyeld meg, hogy a minták milyen üzenetet rejtenek, és azt hogyan kommunikálják le szavakkal. Azaz: hogyan csomagoljuk be az üzenetet, hogy az hatékonyabban jusson el a befogadóhoz. A másik ugyanilyen fontos kitételem az, hogy elegánsan használd őket. Senki nem szereti, ha befolyásolják, és bármi is a véleményed az emberekről, az emberek mégsem hülyék. Ha észreveszik, hogy manipulálni próbálod őket, akkor teljesen mindegy, hogy jó szándékkal teszed (pl. adományt gyűjtesz rászoruló családoknak): át fognak látni rajta és elutasítják az üzeneted. Ezek a nyelvi minták a természetes beszédben előfordulnak. A különbség a meggyőző és a kevésbé meggyőző ember között az, hogy előbbi ismeri, érti és tudatosan használja ezeket. Nem foglak arra kérni, hogy legyen jó a szándékod, hiszen ezt a blogot nem óvodásoknak írjuk. Nem fogunk arra sem kitérni (mert már kitértünk), hogy a manipuláció (vagy befolyásolás) etikus-e vagy sem, mert a manipuláció csak egy eszköz. A fegyvert használhatod arra, hogy megvédd a családod… vagy arra, hogy embert ölj. A manipulációs technikákat használhatod arra, hogy életet ments karácsonykor… vagy arra, hogy embereket átverj. Ne az eszközökre vagy a tárgyra haragudj, hanem a használó szándékára. No nézzük az első meggyőző mondatunkat.  

Fókuszeltolás

Read More