Kiterjesztett és virtuális valóság a digitális marketing jelenében és jövőjében

Előveszünk most az elmúlt évek digitális marketing fiókjaiból két olyan eszközt, amik már kezdetektől fogva érdekesek, színesek, formabontóak voltak, csakhogy sokkal kevesebb reflektorfény irányult rájuk, mint amennyi mostantól fog. Az AR és a VR, vagyis a kiterjesztett és a virtuális valóság robbanásszerűen megnövekedett felhasználásáról, és az ennek köszönhető technológiai fejlesztésekről is szót ejtünk. Sokszor észre … Read more

Is this real life or just virtual reality? Így hódította meg Hollandiát a Doritos a VR-ral | #DMWF

A legjobb az egy konferenciában, ha nem fél a jövőbe tekinteni. Egy brandben ugyancsak. A virtuális valóság még gyerekcipőben jár: a legtöbben hallottunk róla, legfeljebb boltban vagy kiállításon kipróbáltunk egy headsetet, de azért a nappaliban még nem egyértelmű kellékünk. Nincs ez másként Hollandiában sem, a Doritos pedig úgy döntött, hogy beleáll a trendbe.

„VR is not just a trend. It's a must.”

A második nap legjobb előadását egyértelműen a PepsiCo kollégái tartották. Marthe Noordzij közösségimédia-mendzser és Silvia Pereira Demétrio digital activation menedzser a cég egyik legnevesebb brandje, a Doritos egy virtuális valóságra épülő kampányát hozták el nekünk szőröstül-bőröstül. A Doritos fő célcsoportja az úgynevezett hyperlifer, lényegében a 16–24 éves férfiak. Ők hasonlóan jellemezhetőek, mint ahogyan a Z generációt leírta a Domino's Pizza. Ők a közösségi médiát, a vloggereket célozták meg – hasonlóan járt el a Doritos is, csak éppen ők a VR-t tették meg a kampány alapkövének. A virtuális valóság trendi, fiatalos, jól illeszkedik a digitális bennszülöttek érdeklődési körébe. Adott a potenciál, a célcsoport ízlését ezzel maximálisan sikerült belőni. Akadt viszont több kihívás is. Először: hogyan kötsz össze egy chipset a virtuális valósággal? Ezt nem próbálták meg önmaguk megválaszolni, inkább felfogadtak egy virtuális játékokra szakosodott ügynökséget, a Capitolát. Egy virtuális játék koncepciójának kidolgozása volt a cél, amelyben megjelenik valahogyan a termék is – a játéknak kellően egyszerűnek kellett lennie ahhoz, hogy a termékről ne terelje el a figyelmet, egyben viszont elég érdekesnek ahhoz, hogy ne csak egy öncélú promóció legyen az egész, hanem valódi játékélményt nyújtson. Önmagában a játék sem elég, nem keltene elég nagy hírverést. Különösen, hogy messze nem elterjedt még a VR headset, csak igen keveseknek van otthon, ezért az elérés nagyon minimális lett volna. Ezért lefejleszteni a játékot nem érte volna meg. Kellett tehát egy jó sztori, amit az egész köré kerekítenek. Megkerestek hát néhány, a fiatalok, különösen a gamerek körében híres és közkedvelt figurát: két gamert, profi játékost. Ők voltak Fifalosophy és MilanKnol, akikből brandnagykövetet csináltak. A koncepció az elején nagyjából így nézett ki: egymás ellen fogják játszatni őket, eköré pedig különféle social eseményeket kerekítenek, például a rajongóknak előre egy szavazáson kell kitalálniuk, hogy ki nyeri majd kettejük párbaját. Ezen a ponton ideje megmutatnom, hogy pontosan miről is van szó: https://www.youtube.com/watch?v=Prf93PpKIbs Láthatjátok, a termék hangsúlyosan jelenik meg, mégsem kap főszerepet: az „élet” szerepét játssza, akár a gombák a Marióban. Most kezdődik az izgalmas rész, ugyanis láthatjátok, hogyan építették fel a kampányt.

Első fázis: Unleash the beast!

Read More