tartalomkészítés
Hogyan menedzselj egy YouTube-csatornát?
Újabb vita készül?
Mostani cikkünk várhatóan vitaindító lesz, ahogyan egy korábbi anyagunk is az volt, amikor egy érthető, de egyszerűen megcáfolható kritikával találtuk szemben magunkat: azzal, hogy videót nem lehet 5500 forintból forgatni. De lehet, és ezt be is bizonyítottuk, a kikerült 2 videó (első itt, második itt) 1000 forintba se került nekünk részenként. Jó, jöhet a folytatás a kritikusok részéről, hogy igen ám, de mi értünk hozzá, és az a bizonyos 5500 forint nem számol például a tudással, meg azzal, hogy azt mennyi idő és munka megszerezni. Ez igaz, hiszen nekünk volt házon belül valaki, aki értett az operatőri részhez, és a vágást is mi csináljuk. Mindez munkaidőt visz el, tehát költsége van. Órákig vitatkozhatunk azon, hogy a cégvezető által (gyakran hétvégén) megírt blogbejegyzést hova és hogyan számoljuk. Miképp számoljuk el azt, hogy mi például szombaton, a szabadidőnkben forgattunk? Hogy este vágunk és levelezünk, nem várunk ezzel másnap reggelig. Videót 5500 forintból az fog csinálni, akit képzi magát, illetve felkutatja a legjobb lehetőségeket:- Úgy dönt, hogy ezt csinálni akarja, ezért az első kezébe kerülő eszközzel nekiáll dolgozni (és nem sajnálkozik, hogy nincs jobb).
- Edukálja magát (YouTube-tutorialok segítségével, ugyanis egy rakás how-to érhető már el).
- Tanul az úttörőktől (azoktól a vloggerektől, akik úgy lettek sikeresek, hogy nem toltak be induláskor nagyobb összegeket).
- Elfogadja, hogy ez a munka lemondásokkal jár.
Much stábigény, wow költségek
Egy szellemiséget szeretnénk átadni neked: ahhoz, hogy értelme legyen létrehozni egy YouTube-csatornát, és hogy megfelelően tudd menedzselni, tudnod kell, mennyit érdemes befektetni annak fenntartásába, majd a maximumot kell kihoznod abból.
A dolog nemcsak arról szól, hogyan keresőoptimalizálhatsz egy videót, hanem arról is, hogy már a gondolkodásod alapját meg kell változtatnod. Olyan gazdává kell válnod, aki a lehető legtöbb dolgot képes elintézni a ház körül (vagy olyan embert kell felvenned, aki képes erre).
Csináld magad: 10 lépés, hogy 5500 forintból készíts videókat
Szeretnél videókat készíteni, de szoros a büdzséd? Nincs több milliós kereted, de hiszel abban, hogy a videomarketingé a jövő? Tegyük fel, hogy az idei évre betervezel 25 videót, vagyis kéthetente egyet, de részenként maximum 5500 forintot szeretnél a projektre szánni. Lehetséges ez egyáltalán? Képes vagy ilyen alacsonyan tartani a költségvetést? Ezekre a kérdésekre fogunk válaszolni. … Read more
YouTube SEO: hogyan optimalizáld a videós tartalmaidat?
- ezt használja a legtöbb fogyasztó (világszinten 67,8 százalék),
- a videómegosztó oldal immáron 10 éve a Google tulajdona,
- a YouTube az egyik legnépszerűbb kereső, ami asztali gépeken népszerűbb immár, mint a Google.com.
via professionaloptimizers.com
Mínusz egyedik szabály: a minőségi tartalom
Bármilyen furcsa, de a szakemberek is úgy tartják, hogy a keresőoptimalizálás alapja a minőség. Szóval, csinálj egy überjó videót, nincs mese. Írd fel magadnak: érdekes, a célközönséged figyelmét felkeltő tartalmat kell készítened. Máskülönben hiába alkalmazod a lentebb részletezett trükköket, a videódat nem fogják megnézni, és a YouTube rájön, hogy értéktelen ipari hulladékot tettél fel. Hogy mi a jó videó? Az, ami aktiválja a nézőket, vagyis megosztásra és kommentelésre biztatja őket. Emellett döntsd el az is, hogy mi a célod a videókkal? Egy YouTube-csatornát szeretnél létrehozni, és annak szeretnéd a feliratkozói bázisát növelni, vagy saját honlapod helyezését akarod javítani? Ha az utóbbi a célod, akkor közvetlenül a honlapodra töltsd fel a kész anyagot, és ne a YouTube-linket ágyazd be. A keresőmotorok ugyanis a YouTube-videót előbbre fogják ilyenkor rangsorolni, vagyis a céloddal ellentétes eredményt érsz majd el. Tételezzük most fel, hogy te mindenképp egy YouTube-csatornában gondolkodsz, és szeretnéd a megosztóra feltölteni a videóidat. Miképp javíthatod ebben az esetben az elérését a SEO segítségével?Ciánnal a videó címe (Hogyan lendíthetsz egy weboldal...), alatta szürkével a csatorna neve (Magyar Marketing Fesztivál)
Nulladik szabály
Kezdd azzal, hogy magát a YouTube-csatornádat is optimalizálod. Saját csatorna létrehozásáról itt olvashatsz, de mielőtt megijednél a Google Supporttól, szögezzük le, hogy nem olyan nagy ördöngösség a dolog:- Először is be kell jelentkezned egy e-mail címmel, ami lehet céges is.
- Ezt követően ugorj a Channel Switcherre, ahol új üzleti csatornát hozhatsz létre. Add meg a márkafiók nevét, ügyelj az alapos és célzott leírásra, valamint figyelj oda a kulcsszavakra is. Emellett megadhatsz csatornaképet, valamint a csatornabeállításoknál testre szabhatod a fiókodat.
- Figyelj arra is, hogy alul még pontosíthatsz pár dolgot: a nyelvet és a tartalom helyét, valamint be- vagy kikapcsolhatod a korlátozott módot.
- A csatornáddal kapcsolatos statisztikákat a Videókezelőben nézheted meg.
Első lépés: adj nevet a csatornának
Második lépés: adj leírást, képet a csatornádhoz
Ezután jöhet a videó feltöltése.1. Kulcsszavak
A YouTube SEO alapja ugyanúgy a kulcsszó, amiből a leginkább testhez állót kell kiválasztanod, hogy a felhasználók végül megtalálják a tartalmadat. Hogy melyik a jó kulcsszó? Kutass: mire keresnek az általad megcélzott nézők, mi passzol a leginkább a videódhoz, és melyik az a kulcsszó, amelynél nem kell nagy konkurenciával számolnod. A kulcsszókutatás segítségével megtalálhatod és kiválaszthatod a legjobb kulcsszavakat, amelyekkel feljebb kerülhetsz nemcsak a YouTube, hanem a Google keresőjében is. Mire van ehhez szükséged? Az egyik legegyszerűbb módszer az, ha az Analyticset vagy a Google Keyword Plannert használod, de hasznos a Keyword Tool is, amivel egyszerűen rászűrhetsz a kívánt kulcsszavakra nyelv és ország szerint. Az legyen a célod, hogy olyan kulcsszavakat találj, amikkel a Google/YouTube (Bing?) első oldalára kerülhetsz.Keyword Tool: a szolgáltatás érdemi részéért (például youtube-os kulcsszavak) fizetni kell
Read More30 szabály, amit be kell tartanod, ha blogot írsz
Dobd félre akár csak az egyiket, és számolhatsz a következményekkel. Légy felületes a cikk átolvasásakor, és garantáljuk, hogy elsikkadsz a lényeg felett. Egy 2013-as statisztika szerint 152 millió blog volt akkor a világon, és minden másodpercben két újabb született. Némelyiket ma már alig olvassák, más hosszú ideje inaktív, de a verseny még ezeket leszámítva is … Read more
[Szövegírás] Hogyan írj mindennap legalább 1 cikket (11 tipp)
Játsszunk ipari kémeset! Ez az a játék, amikor begyűjtesz egy fontos információt, amit a másik örökre elzárna egy fiókban, majd megpróbálod azt felhasználni a saját sikeredhez. Annak érdekében, hogy ez könnyű legyen, most kiadunk néhány iparági titkot, és megmutatjuk, hogy mi az a módszer, amit használunk. Hogy mindennap legyen legalább egy cikked, hogy mindennap tudj … Read more
Így készítsd el a következő e-könyved (22 pontos checklist)
Egy ilyen e-könyv elkészítésén megyünk végig pontról pontra:
[urlap] *A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni! Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.Előkészületek
- Határozd meg a célközönséged. Tudnod kell, hogy kinek írod az e-könyvet, hiszen ezen fog múlni a szöveg és a grafika stílusa, a könyv hossza, témája és így tovább.
- Válassz egy területet, amelyen szakértő vagy, és amely a célközönségnek érdekes lehet. (Ne csak olyat, amiről tudsz dolgokat, ahol valamennyire otthon vagy – egy ebook, melyből valószínűleg csalitermék vagy termék lesz, nagy értéket kell képviseljen. Komoly szakmai anyagot készíts, ami profi és méltó hozzád.)
- Határozd meg a pontos témát. Ha túlságosan szűken határozod meg a témát, lehet, hogy nem tudod elegendő tartalommal feltölteni az e-könyvet – bár ha szakértő vagy a területen, ez valószínűtlen, a céltalan szövegelést viszont el kell kerülnöd. A csalitermék minden szavának értéket kell adnia. Ha viszont túlságosan tágan lövöd be a témát, lehet, hogy szintén kevésbé leszel képes értéket átadni, mert az általános mondanivaló szintjén ragadsz, túl sok mindenről akarsz majd beszélni egyszerre.
- Ezen a ponton mérd fel a konkurenseid. Megvan a témád, keress hát rá, hogy készült-e már róla e-könyv, ha igen, hogyan dolgozták fel a témát, mennyire aktuális a benne található tudás. Attól még, hogy létezik a témában e-könyv, nem biztos, hogy az ötletedet el kell vetned – ha úgy ítéled meg, hogy fel tudod dolgozni jobban, aktuálisabban, hogy több értéket adsz máshogy, akkor állj neki bátran a munkának.
- Határozd meg a könyv célját. El akarod majd adni? Listaépítésre használod fel? Ajándékként adod valamilyen szolgáltatás vagy termék mellé, hogy növeld az értékét?
- Állítsd össze a könyv vázlatát. Írd le, milyen résztémákról fogsz írni és milyen sorrendben, milyen ívet akarsz a mondandódnak, hogy szükséged lesz-e infografikákra, grafikonokra vagy más szemléltetésre. Ebből már az is világos lesz, hogy nagyjából mennyi tartalmat kell gyártanod, és hogy ez mennyi idődbe fog kerülni.
- Adj neki egy munkacímet.
A könyv összeállítása
Read More1000 szó 1 képkockában: ezért kell neked videomarketing (Best of anyagokkal)
Mi már tudjuk, hogy miért akarsz videós tartalmat magadnak, pedig lehet, hogy még el sem gondolkodtál a kérdésen. Főleg, hogy a reklám- és imázsfilmek készítése ma már nem a nagyvállalatok kiváltsága. Nem kell milliókat kifizetni egy jól kinéző anyagért, és nincs szükség tévés főműsoridőre, hogy százezrek lássák azt. Az igazán hatásos videók ugyanis gyakran online, a … Read more
A szövegírás dandárja: találj ki 25 témát, mielőtt elindítod a blogod! (PÉLDÁKKAL)
Az üres szövegszerkesztő felületén villogó kurzor szinte biztos, hogy az ördög kárörvendő mosolya. Mintha csak monoton morzéval kérdezné tőled: „Miről akarsz most írni?” Teljesen mindegy, hogy kezdőként a hangodat keresed, vagy épp rutinosként azt érzed, már kifogytál a témákból, mert ezt a keresést néha Grál küldetésnek fogjuk fel. Kíméletlenül bánik az emberrel, és néha az az … Read more
Kontentkultúra: így vonj be mindenkit a tartalomkészítésbe
A tartalom széles körű használata viszonylag új jelenség a marketingben – a magyar piac még a fogalmi tisztázással sem végzett egészen. Nem csoda hát, hogy a legtöbb esetben a cégek, nagyvállalatok teljesen félreértik a tartalom szerepét. A legjobb esetben felismerik azt, hogy a tartalommarketing segítségével költséghatékonyan válthatnak ki hagyományos reklámozási módszereket. De elmulasztják felismerni, hogy ennél … Read more