Hogyan szerezhetsz több hallgatót és feliratkozót a podcastedhez?

Mi már elindítottuk a miénket, szóval itt az ideje, hogy te is megmutasd a tiédet. (Heh.) A Marketingszoveg.com podcastjének első 7 adását több mint 1500-an hallgatták meg (Soundcloud-csatornánkat ide kattintva érheted el). Nekünk persze relatíve könnyű a dolgunk, hiszen már előtte is volt közönségünk. De mi a helyzet akkor, ha neked majdnem a nulláról kell indulnod? Vagy ha nincs akkora bázisod, amelyre kezdetben számíthatnál? Amennyiben elhatározod magad, hogy elindítsd a saját podcastedet, akkor adódik a címben feltett kérdés. Korábbi cikkünkben már írtunk róla, hogy mire van szükséged induláskor, és Dani erre csak rátett egy jókora lapátot legutóbbi anyagával. Most arról fogunk beszélni, hogy ha már minden adott a rendszeres publikációhoz, és ha a tervből végre valóság lett, akkor mikre kell figyelned, hogy idővel minél több hallgatód és feliratkozód legyen. Read More

Hogyan menedzselj egy YouTube-csatornát?

A YouTube-csatorna az az eszköz a kezedben, amellyel talán legkönnyebben megvalósíthatod és sikerre viheted a videós stratégiádat. Korábban sose volt még ilyen egyszerű a dolgod, hiszen akár külső segítség nélkül is felépíthetsz egy saját csatornát, amit ügyesen menedzselve tízezrekhez (százezrekhez?) juttathatod el rendszeresen az üzenetedet. Nézzük, hogyan menedzseld a YouTube-csatornád.

Újabb vita készül?

Mostani cikkünk várhatóan vitaindító lesz, ahogyan egy korábbi anyagunk is az volt, amikor egy érthető, de egyszerűen megcáfolható kritikával találtuk szemben magunkat: azzal, hogy videót nem lehet 5500 forintból forgatni. De lehet, és ezt be is bizonyítottuk, a kikerült 2 videó (első itt, második itt) 1000 forintba se került nekünk részenként. Jó, jöhet a folytatás a kritikusok részéről, hogy igen ám, de mi értünk hozzá, és az a bizonyos 5500 forint nem számol például a tudással, meg azzal, hogy azt mennyi idő és munka megszerezni. Ez igaz, hiszen nekünk volt házon belül valaki, aki értett az operatőri részhez, és a vágást is mi csináljuk. Mindez munkaidőt visz el, tehát költsége van. Órákig vitatkozhatunk azon, hogy a cégvezető által (gyakran hétvégén) megírt blogbejegyzést hova és hogyan számoljuk. Miképp számoljuk el azt, hogy mi például szombaton, a szabadidőnkben forgattunk? Hogy este vágunk és levelezünk, nem várunk ezzel másnap reggelig. Videót 5500 forintból az fog csinálni, akit képzi magát, illetve felkutatja a legjobb lehetőségeket:
  • Úgy dönt, hogy ezt csinálni akarja, ezért az első kezébe kerülő eszközzel nekiáll dolgozni (és nem sajnálkozik, hogy nincs jobb).
  • Edukálja magát (YouTube-tutorialok segítségével, ugyanis egy rakás how-to érhető már el).
  • Tanul az úttörőktől (azoktól a vloggerektől, akik úgy lettek sikeresek, hogy nem toltak be induláskor nagyobb összegeket).
  • Elfogadja, hogy ez a munka lemondásokkal jár.
Megteheted, hogy vállalkozóként 4-kor kizárod az agyadból a cégedet, de akkor a másnapi mutatók meg fognak lepni. Már készül a Kontentbe a Zállatorvosról szóló cikkünk, akiről kiderült, hogy most már lényegében mindent maga csinál, mert kitanulta, időt szánt rá, és nem derogál neki, hogy rajzolnia kell, meg zajt-zörejt felvennie. Persze az animáció egy kicsit más tészta, hiszen idő kell hozzá, kevesebbet készíthet, de a helyzet ugyanaz. Ma már 1,4 millió megtekintéssel rendelkezik.

Much stábigény, wow költségek

Egy szellemiséget szeretnénk átadni neked: ahhoz, hogy értelme legyen létrehozni egy YouTube-csatornát, és hogy megfelelően tudd menedzselni, tudnod kell, mennyit érdemes befektetni annak fenntartásába, majd a maximumot kell kihoznod abból.

A dolog nemcsak arról szól, hogyan keresőoptimalizálhatsz egy videót, hanem arról is, hogy már a gondolkodásod alapját meg kell változtatnod. Olyan gazdává kell válnod, aki a lehető legtöbb dolgot képes elintézni a ház körül (vagy olyan embert kell felvenned, aki képes erre).

Read More

Csináld magad: 10 lépés, hogy 5500 forintból készíts videókat

Szeretnél videókat készíteni, de szoros a büdzséd? Nincs több milliós kereted, de hiszel abban, hogy a videomarketingé a jövő? Tegyük fel, hogy az idei évre betervezel 25 videót, vagyis kéthetente egyet, de részenként maximum 5500 forintot szeretnél a projektre szánni. Lehetséges ez egyáltalán? Képes vagy ilyen alacsonyan tartani a költségvetést? Ezekre a kérdésekre fogunk válaszolni. … Read more

YouTube SEO: hogyan optimalizáld a videós tartalmaidat?

A keresőoptimalizálás célja az, hogy egy adott tartalom (legyen az a honlapod vagy a videód) a lehető legjobb helyen jelenjen meg a Google találati listáján. És azért a Google-ról beszélünk, mert:
  • ezt használja a legtöbb fogyasztó (világszinten 67,8 százalék),
  • a videómegosztó oldal immáron 10 éve a Google tulajdona,
  • a YouTube az egyik legnépszerűbb kereső, ami asztali gépeken népszerűbb immár, mint a Google.com.
Egy videóval persze több dolgunk van, mint leforgatni és feltölteni azt. A keresőoptimalizált YouTube-tartalmakkal elérhetjük, hogy az elkészült videókat egyszerűen megtalálják a felhasználók, és hogy azok előrébb kerüljenek a keresés után. Persze ez még csak a dolog egyik része, hiszen a találat megtekintés nélkül nem sokat ér. Hiába a tökéletes SEO, ha a videó minősége nem éri el a kívánt szintet, akkor a nézők nem szeretik majd azt, nem nézik végig, sőt le is osztályozzák, ezzel pedig kontraproduktív a folyamat – a keresőmotorok a releváns, friss, megfelelően fókuszált és eredeti tartalmakat preferálják.

ytseo_1

via professionaloptimizers.com

Mínusz egyedik szabály: a minőségi tartalom

Bármilyen furcsa, de a szakemberek is úgy tartják, hogy a keresőoptimalizálás alapja a minőség. Szóval, csinálj egy überjó videót, nincs mese. Írd fel magadnak: érdekes, a célközönséged figyelmét felkeltő tartalmat kell készítened. Máskülönben hiába alkalmazod a lentebb részletezett trükköket, a videódat nem fogják megnézni, és a YouTube rájön, hogy értéktelen ipari hulladékot tettél fel. Hogy mi a jó videó? Az, ami aktiválja a nézőket, vagyis megosztásra és kommentelésre biztatja őket. Emellett döntsd el az is, hogy mi a célod a videókkal? Egy YouTube-csatornát szeretnél létrehozni, és annak szeretnéd a feliratkozói bázisát növelni, vagy saját honlapod helyezését akarod javítani? Ha az utóbbi a célod, akkor közvetlenül a honlapodra töltsd fel a kész anyagot, és ne a YouTube-linket ágyazd be. A keresőmotorok ugyanis a YouTube-videót előbbre fogják ilyenkor rangsorolni, vagyis a céloddal ellentétes eredményt érsz majd el. Tételezzük most fel, hogy te mindenképp egy YouTube-csatornában gondolkodsz, és szeretnéd a megosztóra feltölteni a videóidat. Miképp javíthatod ebben az esetben az elérését a SEO segítségével? ytseo_2

Ciánnal a videó címe (Hogyan lendíthetsz egy weboldal...), alatta szürkével a csatorna neve (Magyar Marketing Fesztivál)

Nulladik szabály

Kezdd azzal, hogy magát a YouTube-csatornádat is optimalizálod. Saját csatorna létrehozásáról itt olvashatsz, de mielőtt megijednél a Google Supporttól, szögezzük le, hogy nem olyan nagy ördöngösség a dolog:
  1. Először is be kell jelentkezned egy e-mail címmel, ami lehet céges is.
  2. Ezt követően ugorj a Channel Switcherre, ahol új üzleti csatornát hozhatsz létre. Add meg a márkafiók nevét, ügyelj az alapos és célzott leírásra, valamint figyelj oda a kulcsszavakra is. Emellett megadhatsz csatornaképet, valamint a csatornabeállításoknál testre szabhatod a fiókodat.
  3. Figyelj arra is, hogy alul még pontosíthatsz pár dolgot: a nyelvet és a tartalom helyét, valamint be- vagy kikapcsolhatod a korlátozott módot.
  4. A csatornáddal kapcsolatos statisztikákat a Videókezelőben nézheted meg.

Első lépés: adj nevet a csatornának

ytseo_3

Második lépés: adj leírást, képet a csatornádhoz

ytseo_4 Ezután jöhet a videó feltöltése.

1. Kulcsszavak

A YouTube SEO alapja ugyanúgy a kulcsszó, amiből a leginkább testhez állót kell kiválasztanod, hogy a felhasználók végül megtalálják a tartalmadat. Hogy melyik a jó kulcsszó? Kutass: mire keresnek az általad megcélzott nézők, mi passzol a leginkább a videódhoz, és melyik az a kulcsszó, amelynél nem kell nagy konkurenciával számolnod. A kulcsszókutatás segítségével megtalálhatod és kiválaszthatod a legjobb kulcsszavakat, amelyekkel feljebb kerülhetsz nemcsak a YouTube, hanem a Google keresőjében is. Mire van ehhez szükséged? Az egyik legegyszerűbb módszer az, ha az Analyticset vagy a Google Keyword Plannert használod, de hasznos a Keyword Tool is, amivel egyszerűen rászűrhetsz a kívánt kulcsszavakra nyelv és ország szerint. Az legyen a célod, hogy olyan kulcsszavakat találj, amikkel a Google/YouTube (Bing?) első oldalára kerülhetsz.

Keyword Tool: a szolgáltatás érdemi részéért (például youtube-os kulcsszavak) fizetni kell

ytseo_5 Read More

30 szabály, amit be kell tartanod, ha blogot írsz

Dobd félre akár csak az egyiket, és számolhatsz a következményekkel. Légy felületes a cikk átolvasásakor, és garantáljuk, hogy elsikkadsz a lényeg felett. Egy 2013-as statisztika szerint 152 millió blog volt akkor a világon, és minden másodpercben két újabb született. Némelyiket ma már alig olvassák, más hosszú ideje inaktív, de a verseny még ezeket leszámítva is … Read more

[Szövegírás] Hogyan írj mindennap legalább 1 cikket (11 tipp)

Játsszunk ipari kémeset! Ez az a játék, amikor begyűjtesz egy fontos információt, amit a másik örökre elzárna egy fiókban, majd megpróbálod azt felhasználni a saját sikeredhez. Annak érdekében, hogy ez könnyű legyen, most kiadunk néhány iparági titkot, és megmutatjuk, hogy mi az a módszer, amit használunk. Hogy mindennap legyen legalább egy cikked, hogy mindennap tudj … Read more

Így készítsd el a következő e-könyved (22 pontos checklist)

Az e-book valószínűleg a leggyakoribb csalitermék az online piacon. Neked is kell egy (vagy több). Egy olyan digitális könyv, amely neked szakértői státuszt, a célközönségednek értékes információkat és segítséget, a vállalkozásodnak profitot vagy leadeket ad. Elnézve a profi kiadványokat úgy tűnhet, nehéz ilyet készíteni – pedig nem az, jómagam több tucat e-könyvet adtam már ki a kezem alól. Nincs másra szükséged, mint jó tervezésre és lelkesedésre. Mutatom, honnan indulj és hogyan érkezz meg a célodhoz.

Egy ilyen e-könyv elkészítésén megyünk végig pontról pontra:

[urlap] *A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni! Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

Előkészületek

  1. Határozd meg a célközönséged. Tudnod kell, hogy kinek írod az e-könyvet, hiszen ezen fog múlni a szöveg és a grafika stílusa, a könyv hossza, témája és így tovább.
  2. Válassz egy területet, amelyen szakértő vagy, és amely a célközönségnek érdekes lehet. (Ne csak olyat, amiről tudsz dolgokat, ahol valamennyire otthon vagy – egy ebook, melyből valószínűleg csalitermék vagy termék lesz, nagy értéket kell képviseljen. Komoly szakmai anyagot készíts, ami profi és méltó hozzád.)
  3. Határozd meg a pontos témát. Ha túlságosan szűken határozod meg a témát, lehet, hogy nem tudod elegendő tartalommal feltölteni az e-könyvet – bár ha szakértő vagy a területen, ez valószínűtlen, a céltalan szövegelést viszont el kell kerülnöd. A csalitermék minden szavának értéket kell adnia. Ha viszont túlságosan tágan lövöd be a témát, lehet, hogy szintén kevésbé leszel képes értéket átadni, mert az általános mondanivaló szintjén ragadsz, túl sok mindenről akarsz majd beszélni egyszerre.
  4. Ezen a ponton mérd fel a konkurenseid. Megvan a témád, keress hát rá, hogy készült-e már róla e-könyv, ha igen, hogyan dolgozták fel a témát, mennyire aktuális a benne található tudás. Attól még, hogy létezik a témában e-könyv, nem biztos, hogy az ötletedet el kell vetned – ha úgy ítéled meg, hogy fel tudod dolgozni jobban, aktuálisabban, hogy több értéket adsz máshogy, akkor állj neki bátran a munkának.
  5. Határozd meg a könyv célját. El akarod majd adni? Listaépítésre használod fel? Ajándékként adod valamilyen szolgáltatás vagy termék mellé, hogy növeld az értékét?
  6. Állítsd össze a könyv vázlatát. Írd le, milyen résztémákról fogsz írni és milyen sorrendben, milyen ívet akarsz a mondandódnak, hogy szükséged lesz-e infografikákra, grafikonokra vagy más szemléltetésre. Ebből már az is világos lesz, hogy nagyjából mennyi tartalmat kell gyártanod, és hogy ez mennyi idődbe fog kerülni.
  7. Adj neki egy munkacímet.

A könyv összeállítása

Read More

1000 szó 1 képkockában: ezért kell neked videomarketing (Best of anyagokkal)

Mi már tudjuk, hogy miért akarsz videós tartalmat magadnak, pedig lehet, hogy még el sem gondolkodtál a kérdésen. Főleg, hogy a reklám- és imázsfilmek készítése ma már nem a nagyvállalatok kiváltsága. Nem kell milliókat kifizetni egy jól kinéző anyagért, és nincs szükség tévés főműsoridőre, hogy százezrek lássák azt. Az igazán hatásos videók ugyanis gyakran online, a … Read more

A szövegírás dandárja: találj ki 25 témát, mielőtt elindítod a blogod! (PÉLDÁKKAL)

Az üres szövegszerkesztő felületén villogó kurzor szinte biztos, hogy az ördög kárörvendő mosolya. Mintha csak monoton morzéval kérdezné tőled: „Miről akarsz most írni?” Teljesen mindegy, hogy kezdőként a hangodat keresed, vagy épp rutinosként azt érzed, már kifogytál a témákból, mert ezt a keresést néha Grál küldetésnek fogjuk fel. Kíméletlenül bánik az emberrel, és néha az az … Read more

Kontentkultúra: így vonj be mindenkit a tartalomkészítésbe

A tartalom széles körű használata viszonylag új jelenség a marketingben – a magyar piac még a fogalmi tisztázással sem végzett egészen. Nem csoda hát, hogy a legtöbb esetben a cégek, nagyvállalatok teljesen félreértik a tartalom szerepét. A legjobb esetben felismerik azt, hogy a tartalommarketing segítségével költséghatékonyan válthatnak ki hagyományos reklámozási módszereket. De elmulasztják felismerni, hogy ennél … Read more