Hogyan használhatod fel a podcastet üzleti céljaidhoz? [10 tipp + példák]

Hogyan lesz a podcastelésből árbevétel? Ez a cikk arról szól, hogy a cégednek hogyan, milyen formában jelent előnyt a saját podcast. Tudod, amit kérdezni szoktál: „Miért jó ez nekem? Hogyan származhat belőle hasznom?

Nekünk tényleg könnyű dolgunk van?

Biztosan, hiszen a Kontent Pubban kötetlenül beszélgethetünk a marketing legizgalmasabb híreiről. Ám amikor végiggondolod a saját helyzetedet, akkor arra a (helytelen) következtetésre jutsz, hogy te nem tudnál semmi érdekeset mondani a:
  • fogászatról
  • szivattyúkról
  • biztosításról
  • építészetről
  • kertészetről
  • fröccsöntésről
  • ... (helyettesítsd be a saját példádat, ha nincs ott a fentiek között)
Amíg te azon gondolkozol, hogy miért ne podcastelj, addig mások a kötésről csinálnak műsorokat (nem is egy ember). A podcastről érdemes tudnod:
  • easy content (olcsó az előállítása, sőt viszonylag egyszerű is)
  • effektív és szuperreaktív (a hallgatók nagy számban aktivizálhatók általa)
  • az emberek nemcsak cikket szeretnek olvasni és nemcsak videót szeretnek nézni, de imádják a rádió- és podcasthallgatást is

Bizonyíték, nem ígéret

Nincs fél éve, hogy elindítottuk a saját podcastünket, és csak nemrég tértünk át arra, hogy hetente legalább 2 anyagot posztoljunk (a Kontent Pub mellett régebbi előadások hanganyagait vagy korábbi cikkek felolvasott verzióját tesszük ki). Jelenleg ott tartunk, hogy átléptük a 120 feliratkozót, több mint 5000-szer hallgatták meg az anyagainkat (pedig a saját csatornákat leszámítva nem reklámoztuk ezeket sehol), közel 350-szer le is töltötték a felvételeket. Emellett van egy 5 csillagos androidos alkalmazásunk is (itt töltheted le). Nézzünk egy érdekes példát, ahol hosszabb időszak eredményeit vizsgálhatjuk meg: Pat Flynn (The Smart Passive Income Blog) szerzőjének podcastjéről még 2013-ban csináltak egy szakmai cikket, ahol egy ötéves ciklust vettek alapul. Szemezgessünk a lényeges információk közül (szem előtt tartjuk, hogy nem magyar piacról van szó, de a számok hozzávetőlegesen érdekesek):
  • 2008 és 2013 között 3,5 milliónál több letöltés
  • 2013. január és május között epizódonként átlagosan 10–14 ezer letöltés
  • Flynnt a podcast indulása óta 7 konferenciára hívták meg
  • 40 ezer dollárnál nagyobb bevétel átlagosan havonta a webforgalom növekedésének köszönhetően
Képeink is vannak (via socialmediaexaminer.com): podcast influx blog survey podcast downloads

Csinálj podcastet olcsón

Azt már tudod, hogy az induláshoz milyen eszközökre és egyéb dolgokra van szükséged (ha mégsem, akkor kattints ide vagy ide), de szeretnénk egy gyors tippet is adni ahhoz, hogy miképp lehetsz igazán költséghatékony. A lényeg: tömbösítsd a felvételeket. Hacsak nem napi jellegű aktuális témákról beszélsz, akkor érdemes egy podcastfelvételhez 3-4, de inkább 5–8 adást rendelni. Hogy miért? Mert egyszerűbb: rászánsz egy napot, és 2-3 hét anyagát felkapod egyszerre, amit kiegészíthetsz friss vagy akár élő adásokkal, de csak egyszer kell rávenned magad a felvételekre. A rutinos öreg rókák egyik legfontosabb tanácsa még az, hogy amikor podcastet csinálsz, akkor tudd, mit akarsz elérni. Ne csak azért kezdj neki, mert minden szakértő azt mondta, hogy ez most trendi. Határozd meg a céljaidat, légy tisztában azzal, hogy honnan hova szeretnél eljutni (célok nélkül nem tudhatod, hogy mikor érted el őket). Plusz a céged reklámozása helyett a fogyasztói problémákra, illetve azok megoldására koncentrálj. Ne a vállalkozásodról csinálj podcastet, hanem az iparágadról; annak létjogosultságáról; a problémákra adott válaszokról.

Ha én egyszer kinyitom a számat...

Jöjjön tehát az a bizonyos 10 lehetőség (tipp), amelyekkel kézzelfogható eredményeket érhetsz el. Csak egy kis kreativitás és egy podcastcsatorna szükséges hozzá. Read More

[SoundCloud helyett] A legjobb helyek, ahová feltöltheted a podcastedet

Hogyan podcastelj, ha bedől a SoundCloud? A Kontent Pub kapcsán nekünk is fontos kérdés ez: az egyik legnagyobb zenei streamingszolgáltatóra mostanában igencsak rájár a rúd, és az sem biztos, hogy a platform egyáltalán kihúzza az idei évet. Érdemes hát elgondolkodni azon, hogy – ha tényleg beüt a krach, akkor – hova érdemes átköltözni. A kérdés akkor is releváns, … Read more

Hogyan szerezhetsz több hallgatót és feliratkozót a podcastedhez?

Mi már elindítottuk a miénket, szóval itt az ideje, hogy te is megmutasd a tiédet. (Heh.) A Marketingszoveg.com podcastjének első 7 adását több mint 1500-an hallgatták meg (Soundcloud-csatornánkat ide kattintva érheted el). Nekünk persze relatíve könnyű a dolgunk, hiszen már előtte is volt közönségünk. De mi a helyzet akkor, ha neked majdnem a nulláról kell indulnod? Vagy ha nincs akkora bázisod, amelyre kezdetben számíthatnál? Amennyiben elhatározod magad, hogy elindítsd a saját podcastedet, akkor adódik a címben feltett kérdés. Korábbi cikkünkben már írtunk róla, hogy mire van szükséged induláskor, és Dani erre csak rátett egy jókora lapátot legutóbbi anyagával. Most arról fogunk beszélni, hogy ha már minden adott a rendszeres publikációhoz, és ha a tervből végre valóság lett, akkor mikre kell figyelned, hogy idővel minél több hallgatód és feliratkozód legyen. Read More

Első lépés a podcastedhez: ötlet, téma és felszerelés

A podcast nem új formátum. Jó tíz éve velünk van és népszerű – nem fogok tehát úgy tenni, mint aki egy hihetetlenül innovatív dolgot akar neked bemutatni. De talán ráébresztelek arra, hogy az egyik legegyszerűbb tartalomformátumot nem használod, ráadásul érdemi kifogásod sem lehet. E cikk alapja Kelvin Newman előadása, aki a londoni The Inbounder konferencián … Read more

Posztolási segédlet a sikeres Facebook-jelenléthez – közösségi marketing 3. rész

A sikeres és hasznos facebookozás alapvető feltétele, hogy változatos és hasznos tartalommal szolgáld ki a követőidet. Nincs annál bosszantóbb érzés, amikor üveges tekintettel nézed a monitort, pörgeted az egeret, de mégsem jut eszedbe semmi, amit kirakhatnál. Szerintem az amatőrnek ihlet kell, a profinak pedig határidő, ezért mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy pillanatnyi áramszünet miatt … Read more

[A hét kérdése] Podcasteljek 2017-ben?

2 kérdésem van hozzád, és őszinte válaszokat várok: Tudod-e, hogy mi az a podcast? És ha igen, csináltad-e már? Oké, nézzük az első kérdést. Ha most újat mondtunk neked, akkor kötelező elolvasnod (vagy átfutnod) ezt a két cikket: Az első 4 (megfizethető) tartalommarketinges eszközt mutat be, rögtön másodikként a címszereplőt. A második pedig egy haladóbb anyag 18 tartalomtípusról. … Read more