Hogyan adj jó ajánlatot (és hogyan értékesíts úgy, hogy nem tűnsz értékesítőnek)?

Ismerem az egyetlen előnyt, amelyre szükséged van. Oké, ez talán egy kicsit hatásvadász és elcsépelt felütés, de hidd el, mire a cikk végére érsz, megérted, miért kulcsfontosságú. Játsszunk egy játékot. Gary Halbert hírlevelei gyakorlatilag a modern szövegírás apokrif iratai. (Balázs egyik Halbert-elemzését itt találod.) Ezen levelek között ráakadtam egy érdekes példára az előnyről. Halbert egyik … Read more

Megölik a pénzed! (Egy klasszikus Gary Halbert-hirdetés elemzése mondatról mondatra)

Szép lassan feldolgozzuk Gary Halbert hatalmas életművét. Tesszük mindezt azért, mert a modern szövegírásra talán Halbert gyakorolta a legnagyobb hatást. Ám ezek a hirdetéselemzések nem múzeumi ínyencségek (bár annak sem utolsók): a hirdetéseiben található copywriting-technikák a te reklámszövegeidben is sikerrel használhatók mind a mai napig. Platformok jönnek és mennek, de a meggyőzés örök. Vágjunk is bele:

A hirdetés, amiről senki nem tud semmit

Általában ezekhez a hirdetéselemzésekhez a hátteret is csatolom neked, mert fontos a kontextus is. Mi volt a termék? Milyen felületeken futott? Meddig futott? És milyen sikerrel? Ennél a hirdetésnél nehéz dolgom van, mert alig tudunk róla valamit. (A swiped.co relatíve kevés hirdetést tartalmaz, de amit megjelenítenek, ott általában van pár bekezdésnyi tömör és pontos háttértörténet. E hirdetésnél csak a reklámot látod. Érdemes egyébként ezzel kezdened a cikket, hiszen itt eredeti pompájában látod a copyt.) Amit biztosan tudunk:
  • 1974-es reklám, mely újsághirdetésként futott
  • A „How to Rob a Bank Without a Gun” c. könyvet reklámozta
  • Halbert saját terméke (a Good News Publishing adta ki, amely Gary saját könyveit is gondozta – hasonló a vállalkozás, mint a Kreatív Kontroll Könyvtár)
  • Nagy siker volt, rengetegszer hivatkozzák
Nézzük magát a hirdetést.

Read More

Mi az a „hook” (és miért hagytad ki a legutóbbi főcímedből)?

A copywriterek egymás közötti beszélgetései kb. hasonlóan érthetetlenek, mintha orvosok latin szavakkal fűszerezett beszélgetéseit hallgatnád. Kávésbögrével a kezükben gratulálnak egymásnak azért, mert az év eddigi legerősebb hookját megtalálta a kolléga. Elsőre fölmerül benned, hogy vajon normálisak-e. („Hook? Vagyis horog? Miről beszélnek ezek?”) Második gondolatra eszedbe jut, hogy elvileg a te reklámszövegeidnek is tartalmaznia kéne ilyen… izét. De úgy érzed, hogy bár nem egyértelmű ez a „hook-dolog”, de fölismernéd, ha látnád (és a legutóbb kampányod megírásakor nem rémlik, hogy találtál volna hookot). Harmadik gondolatod pedig az, hogy elolvasod ezt a cikket és minden világossá válik. Read More

Egy technika, hogy elkészítsd a leghatékonyabb salesszöveged még akkor is, ha alig tudsz írni

Nem túlzok. Ezt a technikát már elmondtuk több tréningelőadásunkban, de tudom, hogy nem használtad föl – ezért most részletezem. A segítségével nem csak képes leszel írni (még akkor is, ha mindig nehezen ment vagy épp nincs rutinod), hanem meg tudod írni az eddigi talán leghatékonyabb salesanyagod.

A technikát nem én találtam fel

Read More

Így szerezz leadeket egy újsághirdetéssel (Gary Halbert-elemzés)

Van valami a marketingszöveg-írásban, ami megkülönbözteti a kisfiúkat és kislányokat a férfiaktól és nőktől. Az átlagos hirdetők az újsághirdetésekben (és bővebben: print anyagokban) nem mérhető dolgot hirdetnek: egy akciót, egy bolt megnyitását vagy csak azt, hogy a cégük létezik. A legjobbak pedig a direct response eszközéhez nyúlva leadet generálnak. Nézzük, hogyan szerzett leadeket egy újsághirdetéssel a copywriting félistene, Gary Halbert.

Összekötni az offline és online világot?

Mielőtt a szövegre és elemzésére rátérnénk, hadd hívjam fel figyelmed arra, hogy ez a szöveg még a 90-es években született – tehát jóval a halódó QR-kódok és a jól menő appok előtt. Számít ez bármit? Remélem, azt válaszoltad, hogy nem: minden technológiát áttörésként vezetnek be. Emlékszem, amikor a QR-kód körül volt hatalmas felhajtás, aztán az emberek többsége nem használta ki. Ebben a hirdetésben egy egyszerű link köti össze az offline hirdetést és az online weboldalt – és ez bőven elég akár még ma is. Mindig a meggyőzés fog leadeket és eladásokat hozni, nem a technológia, amit használsz. Egy analógiával: a technológia az út, amin a marketingüzeneted kocsija suhan – ideális, ha ez tükörsima, ám ha tele van kátyúval, akkor a jó marketingszöveg attól még izomból átmegy rajta.

Gary Halbert hirdetése (elemzéssel)

Read More

Így lesz a világ legjobb szövegírója az apád

Amíg nem vagy sikeres, addig valószínűleg azt hiszed, hogy a siker minden jelenlegi problémád meg fogja oldani. Amikor viszont elérted a sikert (legyen az bármi: a céljaid határozzák meg), akkor jössz rá, hogy a siker egyben olyan magasságokat is jelent, ahonnan lezuhanni jobban fáj. No és az odaúton biztosan föláldoztál valamit (időt, pénzt, kapcsolatokat vagy épp … Read more

Így adj el pénzzel (egy levél, amit azonnal át akarsz ültetni a saját kampányodba)

Képzeld el azt, hogy kapsz egy levelet postán – sima fehér boríték, nem tűnik reklámnak, tehát kibontod. A levél tetején egy 1000 forintos bankjegy virít. Vajon elolvasod a levelet? Legalább az elejét megnézed, hogy ki és miért küld neked pénzt? Ne vicceljünk egymással, persze, hogy elolvasod. Nézzük, hogy mi ez az egész, és hogyan tudod felhasználni a saját kampányaidban.  

A birodalmakat felépítő figyelem

  Figyelem nélkül a reklámod nem létezik. Ha a célcsoportod nem olvassa el, akkor lényegtelen, hogy milyen szép a dizájn, milyen jó a szövegezés, és milyen lelkesen fogadta el az ügyvezető – a reklámod valódi súlyát mindig a piac mérlegén méred. Következésképp a reklámod első és legfontosabb feladata az, hogy az olvasódat meggyőzze arról, hogy olvassa el a legelső mondatot – ezt a főcímeddel éred. Ilyenkor indoklod meg a kontaktust (hogy miért írtál) és építed fel a reklámanyagod értékét (hogy ne tegye félre, hanem valóban olvassa el ott és akkor). Közhelyszerűvé válik már ezen a blogon, de a főcímed egyetlen célja az, hogy rávegyen az első mondat elolvasására – de bizony nehéz feladat ez.  

Tehát a levélkezdés

Read More

Hogyan adj el hatékonyabban úgy, hogy megnehezíted a vételt? (Haladó szövegírás)

Ezt a cikket nagyon ésszel olvasd. A bemutatott stratégia a leghatékonyabbak közül való, hiszen az emberi hajtóerők legerősebbikével és magával a kereslet-kínálat egyensúlyával dolgozunk. Ha rosszul alkalmazod, akkor vevők nélkül maradhatsz. Viszont ha elegánsan dolgozol, akkor a szövegeid és a marketingkommunikációd ereje megsokszorozódik.  

A hagyományos értékesítő el akar adni neked

  Ha időpontra találkozol egy értékesítővel, vagy bemész egy boltba és odalép hozzád az eladó, akkor pontosan tudod, hogy a másik fél el akar adni neked valamit. Hívhatjátok megbeszélésnek, hívhatod nézelődésnek. De pontosan tudod, hogy a másik fél értékesíteni szeretne. Ez nem rossz dolog, sőt. Vásárolni jó. Arról van mindössze szó, hogy mielőtt az értékesítő kinyitja a száját, már azzal a prekoncepcióval fordulsz felé, hogy mindjárt megpróbál értékesíteni neked. Ez azt jelenti, hogy számítasz az értékesítésre, logikusan gondolkozol, készülsz az árak összehasonlítására, készülsz a termék jellemzőinek vizsgálatára – és készülsz arra, hogy az esetleges „saleses trükköket” felismerd. Alapvetés, hogy egy kapcsolatban annak van nagyobb hatalma, aki (látszólag) kevésbé akarja. Mi lenne, ha az egész dinamikát megfordítanánk… és az eladó megnehezítené a vásárlást? Belép a takeaway selling.    

Meghackelt kínálat

Read More