Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Így lesz a világ legjobb szövegírója az apád

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: Boron Letters, Gary Halbert

Amíg nem vagy sikeres, addig valószínűleg azt hiszed, hogy a siker minden jelenlegi problémád meg fogja oldani.

Amikor viszont elérted a sikert (legyen az bármi: a céljaid határozzák meg), akkor jössz rá, hogy a siker egyben olyan magasságokat is jelent, ahonnan lezuhanni jobban fáj. No és az odaúton biztosan föláldoztál valamit (időt, pénzt, kapcsolatokat vagy épp a józan eszed).

Nem alakultunk át motivációs bloggá, viszont a mai anyagunk egy olyan emberről szól, aki a nagy sikereket és a nagy kudarcokat egyaránt megjárta.

Képzeld magad ebbe az életbe:

Barbertonban (Ohio) születsz, a szüleid nem hisznek a kitörésedben, később viszont megmutatod nekik a csekkekkel teli zsákokat, hogy bizony hány ember rendel tőled minden nap – és végre hinni kezdenek.

Ám eddig az utad kalandos: betöltöd a 30-at, már 5 gyereked van.

1971-ben egy lakókocsi konyhájában (mert ott laksz) írod az 1 oldalas DM-levelet, miközben azon veszekedsz a feleségeddel (akitől később elválsz), hogy a marketingköltségeket fizessétek-e ki vagy a rezsit.

Később ez a levél dollármilliomossá tesz

Olvasd el a levél teljes sztoriját és elemzését.

Több céged van és dollártízmilliós árbevételeid (a hetvenes és nyolcvanas években, amikor ez még nagyobb pénz volt, mint ma). Épp Santa Monicában laksz egy ikerházban (mindkettő a tiéd), Rolls Royce-okkal jársz.

Sir Gary of Halbert, Prince of Print, Ace of Space és hasonlók.

Később az irodád és barátnőd a Sunset Boulevardon. A Hollywood Hillsen van lakásod. (Mindkét kép John Carltoné.)

Hirtelen vádat emelnek ellened

Az ügyész cikket írat a lakásodról a helyi bulvárlapba, az anyagot elküldi a bírónak, aki 1 héten keresztül nézi valószínűleg irigységgel telve az irodája falára kirakott magazinban a fényűző életed, majd elítél. Börtönbe vonulsz.

Gary Halbertről van szó, aki saját becslése szerint nyolcszor vált jómódúvá vagy egyenesen gazdaggá (és híresen nem tudott bánni a pénzzel, ezért kellett nyolcszor visszaküzdenie magát a csúcsra). De vajon ez csúcs? Gary írt a siker sötét oldaláról is.

A Boron szövetségi börtönben (a magyar büntetés-végrehajtás szintjei szerint fogháznak számítana itthon) írt 25 levelet az akkor tizenéves fiának, Bondnak. Ez a 25 levél egyrészt apai gondoskodás és jó tanács (hogyan figyelj az egészségedre, hogyan őrizd meg a mentális egészséged stb.), másrészt a legtisztább marketing- és üzleti oktatás, amit valaha elérhetsz. Letisztult, páratlanul egyszerű és az utolsó vesszőig gyakorlaton átszűrt. Egyetlen fejezete (a 9-es) több tucat embernek segített, hogy virágzó bizniszeket húzzanak fel.

The Boron Letters – amit nem hagyhatsz ki az olvasmányaid közül.

 

Az első olvasat, ahol minden eldől

 

Mostanra már becslésre Gary anyagainak 60%-át olvastam (a hírleveleit és hirdetéseit egyaránt). Halbert olvasatja magát, mint egy mondjuk King-regény: a hirdetéseinél azt veszed észre, hogy csak a főcímre akartál rápillantani, aztán már a harmadik oldalnál jársz, pedig a termék nem is érdekel (amelyről addig szó sem esik, csak sztori sztori után).

Életművéből kiemelkedik a Boron Letters. Rátalálva egyetlen nap olvastam át (ami nem nehéz, hiszen 25 levélről van szó), később visszatértem egy részletesebb olvasásra.

Ami megfogott (és szerintem téged is megfog majd):

  • a közvetlen stílus (direct response remekmű ez a stílus, a legjobb anyagaidnak ilyen közvetlenséget kell megközelítenie),
  • a mesteri egyszerűség (érzed olvasás közben, hogy azért tud bonyolultabb üzleti koncepciókat is ilyen kristálytisztán átadni, mert minden oldaláról ismeri, tapasztalta, látta és tudja),
  • a tartalom.

A tartalom!

Ha érdekel a szövegírás és tágabban a marketing, akkor ez lesz a legfontosabb olvasmányaid egyike.

Halbert végigvezet, hogy egy egyszerű ötletből hogyan csinálhatsz ajánlatot, majd ahhoz hirdetést. Az út minden állomását érintjük: bemutatja a hatékony headline megírását, a boríték fölépítését (ami ma is releváns, hiszen a legfőbb mondanivaló az, hogy a hirdetésedről ne üvöltsön, hogy az egy hirdetés), a selling pointok megtalálását, az AIDA-modellt... és folytathatnám, de úgyis el fogod olvasni mindegyik levelet.

 

Mások szerint ezért alapmű a Boron Letters

 

Egy gyors keresés után tucatjával találod szövegírók és marketingesek véleményét arról, hogy milyen eredményekhez segítette őket ez a levélcsomag. (És bizony a legnagyobb nevek is jó szívvel ajánlják ezt az anyagot.)

Ennél azonban frissebb ajánlással szolgálnék neked. Egy Facebook-csoportban föltettem a kérdést, hogy az ottani (főleg szövegírók) miért tartják fontosnak a Boron-levelek elolvasását. Néhány vélemény ezek közül (magyarra fordítva):

Nemrég kezdtem el olvasni egy kiváló szövegíró ajánlása nyomán. A 9-es és 10-es fejezet segít az írói válság legyőzésében. Egyszerű, de elképesztően erőteljes.

 

Gary legjobb munkája. Őszinte és szívbemarkolóan egyenes tele a-tól z-ig gyakorlati tudással (és biztos vagyok benne, hogy később a nüanszokat megadta a fiúknak). Szerintem minden szövegírónak kötelező. Senkivel nem dolgoznék, akinek nincs az asztalán egy szamárfüles példány ebből a könyvből.

 

A Boron-levelek egy olyan embert mutatnak meg, aki a szakmája minden elemét tökéletesen ismeri. A levelek olyanok még most is, mintha megkapnád a legjobb könyveket arról, hogy hogyan legyél boldog, hogyan élj jól és hogyan fejleszd a sales- és marketingtudásod – mindezt egyetlen könyvben.

 

Szerintem az ereje abban rejlik, hogy mennyire egyszerű. Eleinte kicsit csalódott voltam, aztán rájöttem, hogy miért volt Gary ennyire a szövegírás mestere: egyszerűen nem bonyolította túl.

 

Józan paraszti ész és őszinte tanácsok – szemben sok mai „guru” anyagával.

 

A Boron-levelek

 

Alább találod az összes fejezet linkjét. Ha tetszik, akkor javaslom, hogy vedd meg könyvként is (benne Bond kommentárjaival). (Nem affiliate-link.)

Mindegyik új ablakban nyílik.

1. levél

2. levél

3. levél

4. levél

5. levél

6. levél

7. levél

8. levél

9. levél

10. levél

11. levél

12. levél

13. levél

14. levél

15. levél

16. levél

17. levél

18. levél

19. levél

20. levél

21. levél

22. levél

23. levél

24. levél

25. levél

A hétvégén ütemezz be pár órát az első olvasásra. A második olvasás magától jön majd, hiszen az egyik leghasznosabb és legfelemelőbb üzleti olvasmányélményedet fogod megkapni ezektől a levelektől.

Szeretném hangsúlyozni, hogy milyen fontos ezt elolvasnod: ezen a blogon évente ajánlunk bármilyen könyvet, azok pedig rendre a szövegírás alapkönyvei. E levelek nélkül ma nem lennék ebben a szakmában az, aki – és ugyanezt vallja szent meggyőződéssel több tucat (több száz?) A-listás szövegíró és (ha megbocsátasz a nyomatékosításért) „sztármarketinges”. Olvasd el.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkVideómarketing: 10 dolog, amire figyelned kell, ha videós stratégiát tervezel [videó]
Következő cikkHogyan töltsd meg a rendezvényeidet? (1. rész)Következő

Ezeket olvastad már?

„A blogolás hosszú távú befektetés” – interjú az Intersol Hungaryvel

Ügyfelünk ellátja az irodádat bútorokkal, testedet natúrkozmetikumokkal, minket pedig értékes tapasztalatokkal. Weboldalszövegezést (katt a referenciáért), blogbejegyzéseket

Elolvasom »

Hogyan építs kultuszt egy katalógussal (valószínűleg a világ egyik legszórakoztatóbb szóróanyaga)

Ha egy élelmiszerlánc termékmenedzsere, marketingese vagy bármilyen marketingkommunikációs döntéshozója vagy, akkor erre a cikkre nagyon

Elolvasom »

6 marketingtrend, amelyről a cégek 98%-a lemarad

Azt a feladatot szokták kiosztani ránk év elején a konferenciaszervezők, hogy a szakterületünk adott évi

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.