Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

„A szövegem nem konvertál, mit csináljak?” – 16 dolog, amit elronthattál

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: szovegiras

Ismered azt a gyomorszorító érzést, amikor végre élesíted a kampányt… fizeted a hirdetéseket… és több száz látogató után nagy bizonyossággal kiderül, hogy a szöveged nem konvertál?

Mindenki ismeri, aki a marketingben dolgozik, esetleg maga is szövegíró. (Aki pedig az ellenkezőjét mondja, az hazudik – vagy most kezdi a szakmát, és eddig 3 kampánya volt, melyek mind működtek.)

Mit lehet ilyenkor csinálni?

Mondom az opcióidat:

  1. Pánikba esel és menekülsz
  2. Követed ezt a listát (én is hasonló lépéseken megyek végig), hogy megoldd

Az első opciót azért nem ajánlom, mert a marketing bizony jobban fizet, mint a McDonald’s – még akkor is, ha ez stresszesebb munka. (Ezt nehezen vitathatod el: minden kampányodnál nulláról indulsz. Nem vigasztal a több száz sikeres kampány a múltban, ha a jelenben az aktuális kampány nem hoz semmit.)

Nézzük tehát, hogy hogyan javítsuk meg a nem konvertáló szövegeket.

0. Rendben van-e a technika?

Tehát lehet-e rendelni az oldalon, kiment-e a hírlevél, jó helyre mutat-e a Facebook-hirdetésben megadott link, az automatán küldött számlád valóban kimegy-e, a rendeléseket rögzíti-e a rendszered, egyáltalán éles-e az oldal.

Tudom, hogy tapasztalt marketinges vagy, aki már mindent automatikusan tesztel – azonban ha nem jön a konverzió, akkor legelőször a technikát nézd meg.

Igen, időnként mind elrontjuk – igen, a legtriviálisabb dolgokat is.

Tényleg a nulladik lépésed legyen ez, mert ha itt bukott a kampány, az is rossz érzés – ám még hülyébben éreznéd magad, ha 1 hétig optimalizálod a szöveget, és csak utána derül ki tesztrendeléseknél a bökkenő.

1. Piacképes a termék?

A negatív válasznak nyilván nem örülsz – mégis elsőként kell feltenned ezt a kérdést.

Ha a termékből korábban már adtál el többet is, a vevőknek tetszett, az eladásod nem volt veszteséges (értem ez alatt, hogy nem kellett az Isten pénzét elhirdetned egyetlen kósza vevő megszerzéséhez), akkor ezt a kérdést megnyugtató igennel megválaszolhatod. Még megnyugtatóbb az igen, ha a felméréseid is azt mutatják, hogy jóval nagyobb a piac, mint amit jelenleg elérsz.

Vészjósló jelek viszont az alábbiak:

  • teljesen új termék, amit nem validáltál
  • nem végeztél piackutatást a termékfejlesztés során (tehát fogalmad sincs, hogy kell-e bárkinek)
  • drágább vagy, mint a piacod (de nem indokoltad, hogy mi a hozzáadott érték)
  • olcsóbb vagy, mint a piacod (de nem nyugtattad meg a vevőt, hogy nem a minőségből engedtél)
  • nincs egyetlen konkurens termék sem (a konkurenciának örülj, mert azt jelzi, hogy van fizetőképes piac)
  • trendérzékeny a termék és már lefutott (most épp felfutóban van a csodálatos fidget spinner, ám lehet, hogy ez 2 év múlva már eladhatatlan lesz, mert addigra kimegy a divatból)
  • nem változtatja meg pozitívan az ügyfeled életét
  • több kampányt futtattál rá és sehogyan sem sikerült eladnod

Minél több pontot pipálhatsz ki, annál nagyobb a gyanú, hogy piacképtelen a termék. Értelemszerűen a legutolsó pont adja a legkomolyabb megerősítést – az erősen piacképes terméket még csapnivaló kreatívval is vásárolják páran (profi marketingszövegre azért van szükséged, hogy az „eltartom magam” cégedből „veszek egy Teslát” céget csinálj a jobb kampányaid által).

A csodálatos fidget spinner:

Tri-Spinner Fidget Toy/Hand made

2. Jó a forgalom?

Jó termék + rossz célcsoport = nulla eladás.

Nézd meg…

  • hírlevelednél a szegmentumot
  • Facebook-hirdetésnél (meg egyéb hirdetéseknél) először a célzásaid (hátha éjfél volt már és valamit nagyon elnyomtál), utána a kattintók adatait
  • landingnél az oldaladra érkezők demográfiáját

Ha ez megvan, akkor vesd össze a kampányod indítása előtt meghatározott célcsoporttal. Ha eltér, akkor a hiba szinte biztosan megvan.

Vajon ők a jó célcsoport? Apropó hármas pont!

3. Jó a célcsoport?

Ha korábban hasonló terméket ennek a célcsoportnak már eladtál, és (nem vagy, hanem és!) a termék nem „ugyanaz más csomagolásban”, akkor a célcsoportot jónak tekintheted. Szintén jónak tekintheted, ha új vásárlókra lősz (de a meglévő vásárlóidat vetted a célzásod alapjául).

Ha validáltad az igényt, akkor is igennel válaszolhatsz a kérdésre. (Ehhez azt a XXI. századi marketinges csúcstechnológiát alkalmazzuk leggyakrabban, hogy egyszerűen megkérdezzük az embereket, hogy mire van szükségük.)

Viszont ha semmilyen adatod nincs arra, hogy az adott célcsoportnak a termék kell, akkor valószínűleg itt a hiba. Nem, az nem számít adatnak, hogy „szerintem igen”. Az sem, hogy a főnököd ezt a célcsoportot álmodta meg.

A marketing azért kitűnő gyógyszere a hatalmas egónak, mert senki véleménye nem számít, csak a piacé és az analitikáé. Törődj bele: a te véleményed nem számít. Nyugi, az enyém sem. Természetesen nem etikai dolgokról beszélünk most.

4. Érted a célcsoportod?

Ha elvégezted a házi feladatot, akkor valószínűleg igen.

Ám hajlamosak vagyunk az önbecsapásra, ezért itt egy teszt: fogalmazd meg maximum 2 mondatban, hogy a termékedet miért vásárolnák meg. Milyen problémát oldasz meg? Mi az értékajánlatod?

Ha olyan nagy szavak mögé menekülsz, mint „költséghatékony” és „megoldás”, akkor nem érted a célcsoportod – hanem a piaci sablondumát böfögöd vissza.

Még jobb a teszt, ha meg is kérdezed akár élőben, akár egy Google űrlapon pár célcsoportbeli embered, hogy ez a leírásod leírja-e azt, amit ők éreznek, gondolnak stb.

5. Van értékajánlatod?

Előfizetői tartalom

Előfizetőink megkapják a további 11 hibát és megoldást is!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkNiche tartalommarketing lépésről lépésre: így éred el a legszűkebb réspiacot
Következő cikkA filmelőzetesek pszichológiájaKövetkező

Ezeket olvastad már?

10 tévhit a szövegírásról, amiket valószínűleg te is elhittél

Már maga a szakma is misztikusan cseng: „szövegíró”. Néha még ma is meglepődnek cégvezetők azon,

Elolvasom »

Mennyi idő, amíg az üzleti blogolás megtérül? Az 50 blogbejegyzéses kísérlet (esettanulmány)

Nem tetszik a hozzáállásod. Annyiszor elmondtam, hogy a tartalommarketing hosszútávú projekt, és nem az azonnali

Elolvasom »

Erre a 4 szempontra figyelj, amikor megszólítod hírleveled címzettjét

Minden hírlevelet el kell valahogy kezdeni. A hírlevél eredményessége ugyan nem csak a megszólítástól függ,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.