Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 12 perc

Így írj igazán jó szöveget (akkor is, ha nem vagy szövegíró)

  • Szerző: Dajka Gábor
  • Kategóriák: Szövegírás

Milyen az igazán jó szöveg? Száraz és szakmai vagy szórakoztató és olvasmányos?  Szigorúan szabálykövető vagy laza és kreatív? Előfordulhat, hogy ennél árnyaltabb a kép? Mutatunk néhány tippet, amelyek segítenek a döntésben és abban, hogy akkor is jó szövegeket írhass saját weboldaladra, ha nem vagy profi szövegíró.

Rengeteg vállalkozó gondolja azt, hogy a szövegírás nem több egyszerű, elvégzendő feladatnál. Egy plusz teher, egy „szükséges rossz” annak érdekében, hogy értékesíteni tudja termékeit vagy népszerűsíteni szolgáltatásait. És éppen ez a hozzáállás az, ami gyenge minőségű, merev, a lőtéri kutyát sem érdeklő „marketingszövegek” megírásához vezet.

Szövegíró tévhitek: egy cikk vagy termékleírás nem 2 perces munka

Egy jó szöveget ugyanis nem lehet csak úgy secperc alatt összedobni. A szövegírás jóval több mint egyszerű, elvégzendő feladat. Azt is mondhatnánk, hogy művészet és tudomány is egyben. Egyrészt megvannak a maga szabályai és technikái, másrészt meghagyja a kreatív szabadságot is: ez egy olyan műfaj, ami megengedi, hogy kibontakoztathasd a fantáziádat és szabadjára engedd a képzeletedet.

Azt minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a szövegírás összetett dolog. A kreativitás és stilisztikai érzék ebben a szakmában elengedhetetlen, de emellett ismerni kell a marketingfolyamatokat, hogy kinek szól a szöveg, mi a célja a vásárlói életút adott szakaszában, hogyan mérheted és tesztelheted a szövegeidet, milyen keresőoptimalizálási szempontoknak kell megfelelnie stb. Ha valami hiányzik az egyenletből, annak az eredménye általában egy félig-meddig, vagy épp egyáltalán nem működő szöveg lesz.

Igazán jó minőségű szövegeket szeretnél? Az alábbi tippek segítenek neked abban, hogy érdekes és olvasmányos, mégis lényegre törő anyagokat alkothass saját weboldaladra vagy közösségi média felületedre, hírlevél-listádra. Olyanokat, amik nemcsak felkelteni, de lekötni is képesek az olvasó figyelmét, hogy aztán a célkonverzió felé terelhesd a lelkes közönséget.

Találd meg (és ismerd meg) a célközönségedet

Ha tökéletes szövegeket alkotnál a saját weboldaladra, először is tudnod kell, mire van szükséged. Egy termék vagy szolgáltatás alapvető tulajdonságainak bemutatása éppúgy a szövegíró feladatai közé tartozik, mint egy kreatív és olvasmányos cikk vagy blogbejegyzés szövegezése. Mindkét esetben más stíluselemeket és más fogásokat kell azonban alkalmazni annak érdekében, hogy az adott tartalom működőképes legyen.

Az előbbi szöveg feladata általában a tények és az előnyök tárgyilagos bemutatásából áll. Lényege, hogy megadja azokat az információkat, amelyekre egy látogatónak szüksége van ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzon egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Míg az utóbbinak informatívnak és olvasmányosnak kell lennie. Fel kell keltenie tehát a potenciális ügyfelek, partnerek figyelmét.

Ami azonban általában egy termékleírásban és egy blogbejegyzésben is megegyezik az nem más, mint az eladási szándék.

A célközönség az, mely meghatározza egy adott írás stílusát és hangnemét

Rendkívül fontos tehát, hogy mielőtt bármilyen célú reklámszöveg vagy tartalom írásába vágnál, meghatározd az ideális célközönségedet és alaposan meg is ismerd őket. Egy alapos és hatékony szövegíró tudja, hogyan gondolkodnak a célközönsége tagjai, milyen stílus, milyen hangnem áll a legközelebb a szívükhöz.

Annak érdekében, hogy marketingcélú tartalmaid működőképesek legyenek és akár egy profi szövegíró anyagait is megverjék az írásaid, minden esetben egy olyan ideális vásárlóhoz vagy ügyfélhez kell intézned a szavaid, aki képes arra, hogy egyszemélyben reprezentálja teljes célcsoportod igényeit, elvárásait és megoldásra váró problémáit.

Ennek érdekében érdemes alapos kutatásokat végezned, melyekben megfigyelőképességed mellett a klasszikus piackutatási módszerek és a webanalitikai eszközök egyaránt segítségedre lehetnek. Remek segítséget nyújt például a Google Analytics, a Facebook Pixel, de a közösségi oldalak analitikai lehetőségei, valamint a hírlevél-szoftverek statisztikái is.

Plusz infó tőlünk, neked: némi humor és a személyes hangvétel csodákra lehet képes, feltéve persze, ha ez a márkád üzenetével, céged küldetésével is összhangba hozható. Ha nem, akkor felejtős.

A titok kulcsa: a tökéletes nyitány a szövegíró legjobb barátja

Te is észrevetted már azt, hogy hiába írsz tartalmas és érdekes cikkeket, az olvasottság valahogy mégis elmarad a várakozástól? Ennek több oka is lehet, de az egyik legfontosabb, amit ellenőrizned kell: a főcím, vagy hírlevél esetében a tárgymező.

Ha kevesen kattintanak a cikkre vagy a levélre, annak akár az is lehet az oka, hogy nem voltál elég figyelemfelkeltő, nem ösztönözted kellőképpen kattintásra az embereket. Bármilyen sokkoló is lehet, de a tapasztalatok szerint 10-ből 8 ember a cikkeknek csupán a címéig jut el. Ha pedig az nem kelti fel az érdeklődésüket, azonnal tovább is görgetnek.

Most joggal gondolhatod, hogy általában egy könyvet sem a borítója alapján ítélünk meg, ugye?

Azonban gondolj bele egy kicsit jobban: jelenleg hatalmas mennyiségű tartalommal találkozunk naponta az interneten, ami ma már nemcsak a PC-re korlátozódik, hiszen egy az okostelefonoknak köszönhetően, egy egész világot hordunk a zsebünkben.

Gyakorlatilag lehetetlen lenne mindent átolvasni, még csak felületesen is, hiszen több száz, akár több ezer oldalnyi anyagról beszélünk. Éppen ezért egyáltalán nem meglepő, hogy valami olyat kell mutatnod, ami azonnal képes felkelteni a netezők érdeklődését és elvonni őket a legújabb cicás videótól, vagy a szomszéd gyerekének ballagási képeitől.

Az ütős címadás tehát fontos. Sőt, azt is mondhatnánk, hogy a jó szöveg lelke a jól megfogalmazott, frappáns címben rejlik. Ha ezt sikerül eltalálnod, egy lépéssel már közelebb kerültél ahhoz, hogy nem profi szövegíróként is jól működő tartalmakat tudj írni saját weboldaladra.

És hogy hogyan adhatsz igazán ütős címet a cikkeidnek? Nos, ez önmagában is megér egy misét, azonban néhány hasznos tippet mutatok neked, melyeken érdemes lehet elindulnod, ha tartalomgyártásra adod a fejed:

  • Használj számokat: 3+1 dolog, amit nem tudtál a szövegírással kapcsolatban. 5 elképesztő tény a szövegírásról. Ugye, mennyire hívogatóan hangzanak ezek a címek? Nem véletlenül, hiszen az embereket vonzzák a számok. Imádják a listába szedett dolgokat, hiszen ezek kiszámíthatóak. Gyorsan olvashatók és könnyen emészthetők. Éppen ezért a számokat tartalmazó címek automatikusan vonzani fogják az olvasókat.
  • Kérdezz: Egy kérdés is tökéletes cím lehet, hiszen segít felkelteni az olvasó kíváncsiságát, és arra készteti őt, hogy megtudja rá a választ. Ezért fog kattintani és legalább a leadet elolvassa.
  • Emeld ki az értéket: Senki sem szereti a drága idejét olyan írásokra pazarolni, melyek a címük alapján érdekesek, azonban semmiféle hozzáadott értéket nem kínálnak ezen kívül. Kerüld tehát a kattintásvadász címsorokat, és mutasd meg inkább már a címben, milyen értéket kínál a bejegyzésed az olvasónak.
  • Végül pedig ne félj bevonni az olvasót: a közvetlen megszólítás szinte mindig jól működik, hiszen személyesebbé teszi az élményt, ezáltal felkelti az olvasó figyelmét.

Persze fontos tudnod, hogy az ütős cím önmagában még nem minden. Minden erőteljes tartalom egy frappáns bevezetővel kezdődik. 4-5 olyan sorral, ami meggyőzi az olvasót arról, hogy ha már rákattintott a cikkre, érdemes is azt végig olvasnia.

Az igazán jó nyitány kíváncsivá teszi az embert. Felvet egy problémát és megoldást kínál arra. Sokszor egy merész kijelentéssel provokálni vagy finoman csipkelődni sem fél annak érdekében, hogy olvasásra motiválja a látogatót.

A kevesebb néha több: ne gondold túl a dolgot

Mint ahogy azt már fentebb említettük, rendkívül fontos, hogy megtaláld a célcsoportoddal a közös hangot. Nemcsak a stílusra és a hangnemre érdemes azonban odafigyelned, hanem a szóhasználatra is. Egy blogbejegyzésben érdemes kerülnöd például a szakszavak túlzott használatát, de ha mégis bevetnéd őket, magyarázd meg néhány szóban a jelentésüket, hogy a laikus olvasók se érezzék kirekesztve magukat.

Nem a „nagy szavaktól” leszel ugyanis jó szakértő és szövegíró, sokkal inkább attól, hogy egyszerűen is meg tudod fogalmazni azt, amire az olvasóid kíváncsiak. Egy céges blogbejegyzés legfőbb célja ugyanis, hogy olvasmányos, érdekes formában tudjon választ adni egy kérdésre vagy megoldást kínálni egy problémára.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne közelíthetnéd meg szöveged tárgyát szakértőként. Fontos azonban, hogy ne bonyolítsd feleslegesen a cikkeid felépítését és ne terheld túl őket feleslegesen komplikált kifejezések használatával. Legyenek egyszerűek, közérthetők, és csak ott élj szűkebb rétegek számára világos szakzsargon használatával, ahol arra valóban szükség van. Egy igazi szakértő számára ez általában nem jelenthet problémát.

Ahogy pedig a huszadik század egyik legnagyobb írója, George Orwell fogalmazott, a jó szöveg egyszerű, letisztult és világos. Éppen olyan, mint az ablaküveg.

Ez azt jelenti, hogy az olvasók nem szeretnék, ha tűt kellene keresniük a szénakazalban. Arra vágynak, hogy a számukra érdekes információkat azonnal felfedezzék egy adott szövegben. Éppen ezért nem érdemes túlságosan elnyújtanod a mondanivalódat. Kerüld a felesleges kitérőket és maradj mindig a tárgynál.

Fontos továbbá az is, hogy megfelelő módon strukturáld a szövegeidet. 3-5 soronként használj sortörést, 3-4 bekezdés után kezdj új szövegblokkot. A lényeges mondatokat és kifejezéseket pedig egész nyugodtan hangsúlyozd vastagbetűs kiemeléssel. Ha szükséges, ne riadj vissza a listák és felsorolások használatától sem.

Ezek a profi szövegíró megoldások egytől egyig segítenek abban, hogy szövegeid átláthatóbbak és gyorsabban, egyszerűbben értelmezhetőek legyenek olvasóid számára. Ami a felgyorsult világban és az internetes tartalomdömping korában nagy előnyt jelent.

A szövegíró tudja: a jó marketingszövegre nem létezik biztos recept

Sokan úgy gondolják, hogy a szövegírás a főzéshez hasonlatos dolog. Hogy egy jó sablon önmagában elég ahhoz, hogy tökéletes marketingszöveget írjunk. „Egy kis humor ide, néhány metafora oda, és kész is a varázslat!” Az igazság azonban az, hogy hiába is keresnéd a copywriting Szent Grálját, az egyszerűen nem létezik.

Nincs olyan formula, melynek szigorú, szabályokhoz ragaszkodó alkalmazása tökéletes eredményt szül és a legkülönbözőbb célközönség típusok is ugyanolyan mértékben vevők lennének rá. A jó marketingszöveg éppen ezért rugalmas és kreatív. Hangvétele az adott termék vagy szolgáltatás tulajdonságaihoz, illetve a célcsoport igényeihez igazodik.

A szövegírás nem egy merev, egzakt tudomány és sokszor pont a szabályok áthágása, egy kis extravagancia lehet az, ami képes lesz sikerre vinni egy adott terméket vagy szolgáltatást. Máskor pedig pont az ellenkezője. Piactól, iparágtól és persze a célközönségtől függ. De a készségek tanulhatók és fejleszthetők, úgyhogy lelkes gyakorlással előtted is ott a lehetőség, hogy egyre jobb és jobb szövegíróvá válj.

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkNetPincérből foodpanda: kollégiumi szobából a nemzetközi quick commerce-ig (esettanulmány)
Következő cikkA PR-cikk és a sales funnel: 10 módszer, amivel a hatékonyságát mérhetedKövetkező

Ezeket olvastad már?

2 értékesítési hiba, melyet valószínűleg te is elkövetsz

2 olyan hibát veszek most át, amiket rendszeresen hallok, látok és tapasztalok. A cikk elolvasása

Elolvasom »

A milliárd dolláros levél: a valaha volt legsikeresebb sales letter (elemzéssel)

Kíváncsi vagy, hogy a direkt marketing és a direct response copywriting mennyi pénzt hozhat? Martin

Elolvasom »

Egyetlen mondat, hogy az ügyfél azonnal melléd álljon (a „kiszólás” ereje)

Képzeld magad elé azt a helyzetet, hogy bemész egy műszaki boltba vásárolni és egy eladó

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.