Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 15 perc

A kampányod és marketingstratégiád sikere múlhat rajta: hogyan válaszd ki a szövegíródat?

  • Szerző: Kovács Noémi
  • Kategóriák: Ingyenes cikk, Szövegírás

Gondoltad volna? Már a főcímben bedobtam a csalit, ami láthatóan megragadta a figyelmed. Különben már rég tovább görgettél volna a cikkek tengerében és nem olvasnád ebben a pillanatban is a szövegem. Éppen ezért azt ajánlom, hogy maradj velem egészen a cikk végéig, ígérem mire eljutunk az utolsó karakterekig, tudni fogod, hogy milyen szövegíróra van szükséged.

Szövegírót – vagy divatos szóval élve copywritert – választani nem egyszerű feladat és legyünk őszinték, nem sok olyan vállalkozás van, amelyik megengedheti magának egy profi, teljes állásban foglalkoztatott szövegíró alkalmazását. Mielőtt jönne a sortűz: a szövegírás is külön szakma.

Tapasztalataim szerint inkább az a jellemzőbb felállás, hogy a megrendelő vagy házon belül próbálja megíratni a marketing, a SEO, a PR, a HR, illetve más terület számára készülő szöveges anyagokat.

Vagy ami még gyakoribb, inkább kiszervezi a munkát szövegíró- illetve reklámügynökségnek, ha pedig a költséghatékonyabbnak gondolt megoldást keresi, akkor szabadúszó copywritereknek, bölcsészeknek, újságíróknak.

Amint látod, szövegírás terén előtted is rengeteg lehetőség áll

Leegyszerűsíthetnénk a kérdést azzal, hogy a választás csupán a pénztárcád nagyságától függ, de azért nem árt, ha a döntés előtt te is átgondolod egy kicsit a feladatokat és a tényleges igényeket. Mert azon kívül, hogy mennyit tudnál maximálisan egy-egy munkára rászánni, azért az alábbi kérdések is hangsúlyosak:

Vajon folyamatos, állandó jellegű együttműködésre lesz szükséged?

Azaz: a vállalkozásod teljes tartalomfejlesztésében gondolkozol és a heti egy darab blogbejegyzésen kívül például szakmai publikációkra, hírlevelekre, Facebook és Google Ads hirdetésekre, PR cikkekre, közösségi média posztokra is gondolnod kell?

A specifikus kampányokról nem is szólva, amikhez időnként a weboldalad szövegét kell újraírni, vagy egy landing oldal szövegét felépíteni és persze egy ütős csalianyagot sem ártana hozzá. Ez az az eset, amikor mindketten all in-t mondhattok, hiszen ez a volumen már valóban hosszú távú kihívást jelent a szövegíródnak, így érdemes akár szerződtetned is.

Vagy inkább ad-hoc találnád meg 1-1 feladattal a szövegíródat?

Előfordulhat az is, hogy csak néhány speciális kampány során lenne szükséged valamennyi szöveges tartalomra, mert a folyamatos szövegigénnyel megbirkóztok házon belül is. Ilyen lehet például a Black Friday kampányod, a karácsonyi akciók tömkelege, egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése, vagy akár egy válságkommunikációs apropó is.

Ez az az eset, amikor csak néhány, mindkettőtök számára stresszes hét erejéig van szükséged szövegíróra, így jellemzően beszámlázással és az adott időszakra szóló megbízási szerződéssel kezelitek a szituációt.

Esetleg a tartalommarketing szövegeid egy részét oldanád meg házon kívül?

Ilyen esetekben a szövegek nagy részét házon belül tartod és csak a nemszeretem, de hétről hétre elvégzendő feladatokat szervezitek ki egy külsős tartalomfejlesztőnek vagy szövegírónak. Jellemzően a blogírásra és a hírlevelezésre gondolunk ilyenkor, hiszen a tökéletesen megírt szövegek mögött rengeteg kutatómunka és vázlatírás áll, majd csak ezt követi a szöveg papírra, azaz doksiba vetése. 

A saját munkamódszereimből kiindulva, ennek a két anyagnak a megírása kutatómunkával együtt max. 5-6 óra lehet – egy rövidebb, 500 szavas cikkel és egy hasonló kaliberű hírlevéllel számolva. Természetesen a téma specifikációja a kutatómunkával töltött időt azért megdobhatja, de ekkora munkamennyiség mellett felesleges saját szövegírót szerződtetned.

Neked felesleges pénzkidobás lenne, a szövegíródnak pedig rengeteg üresjáratban lenne része. Hidd el, néhány nap láblógázás után elkezdene unatkozni.

Bárhogy döntesz is, a kiválasztás folyamatán sok múlik

El kell ismernem, komoly dilemmával kerülhetsz szembe, ha úgy akarsz szövegírót szerződtetni, hogy te talán nem értesz mélységeiben a szakmához. Elképzelhető, hogy megfordult már néhány szöveges anyag a kezeid között, vagy szükség törvényt bont alapon, te is írtál már pár cikket vagy hírlevelet. De szinte a nulláról indulva nem fogod tudni, mire kellene figyelned a kiválasztás és később a közös munka során.

Ami a kiválasztást illeti:

  • Törekedj az egyértelmű hirdetésre: amikor közhírré teszed, hogy szövegírót keresel, pontosan fogalmazd meg a feladatot, a volument és persze azt is, hogy rövid vagy hosszú távra szól a megbízás, mik az elvárások, igényel-e valamilyen speciális szaktudást az adott projekt. De ne ragadj le itt, azt is jelezd, hogy te mit tudsz kínálni.

(Zárójeles megjegyzés: nagy vágyam, hogy végre Magyarországon is olyan álláshirdetéseket lássak, ahol korrekten fel vannak tüntetve a bérek, a béren kívüli juttatások és nem kérnek be például fényképet egy önéletrajzhoz. Tudom-tudom, ez a haldokló nyugat kiváltsága, de egyrészt jót tenne a transzparenciának, másrészt nem húznánk feleslegesen egymás idejét.)

  • Hirdess a megfelelő felületeken: bár a különböző állásportálokon és karrieroldalakon is ráakadhatsz a tökéletes szövegíróra, azért a közösségi médiát sem érdemes elvetned. Egyrészt itt ismerősök és ügyfelek részéről is érkezhet ajánlás, ami kimondva-kimondatlanul már egy fokkal nagyobb biztonságot ad, mint egy idegen jelentkezése egy hirdetésre. Másrészt ott a LinkedIn. Szigorúan nézve, az is közösségi oldal, de a személyes márkaépítésre nyitott szakembereket nagy valószínűséggel ott fogod megtalálni, referenciákkal és ajánlásokkal felszerelkezve.
  • Már a jelentkezés is legyen előszűrés: határozd meg a jelentkezési határidőt, de akár egy egyszerűbb próbafeladatot is kérhetsz a motivációs levél vagy videó, illetve önéletrajz mellé. Meghatározhatod azt is, hogy milyen tárggyal küldje el a jelentkezését. Ha már ezt az egyszerű dolgot figyelmen kívül hagyja, annak később is meglesz a böjtje.
  • Próbafeladat: a kiválasztási folyamat második-harmadik lépcsője lehet egy komplexebb próbafeladat kidolgozása. Emlékszem, amikor jelentkeztem a Kreatív Kontrollhoz, nekem többek között adott téma köré rendeződő blogcikket, landing page-t, több szegmensnek szóló hírleveleket és Facebook hirdetéseket kellett kidolgoznom.

Ezt te is kérheted a szövegírójelöltedtől, de ha lehetne egy javaslatom: már a sikeres próbamunkáért is ajánlj fel neki legalább egy jelképes összeget. (Én is kaptam a próbamunkámért díjazást, mert megfeleltem az elvárt kritériumoknak.) Ez csak a kettőtök közötti bizalmi kapcsolatot erősíti és valljuk be őszintén, az öreg motoros szövegírók nem fognak ingyen dolgozni.

  • Minőségellenőrzés: a helyesírást, stílust, fogalmazási készséget és a feladatértelmezési képességeket illetően már az e-mailből, az önéletrajzból és a próbafeladatból is le tudod vonni a megfelelő következtetéseket. Ha nem vagy elégedett a kapott anyagokkal, hallgass a megérzésedre és engedd el a jelöltet.
Tovább is van, mondom még

Ezek azok a tippek és kritériumok, amiket szerintem mindenképpen építs be a szövegíród kiválasztási folyamatába. Illetve adnék még 2 plusz tippet.

Az első, hogy csak azért, mert nem szakirányú végzettséggel vagy háttérrel jelentkezik a szövegírói pozícióra, kapásból még ne vesd el a jelöltet. Végső soron úgysem a papír, hanem az íráskészség és más kvalitások számítanak, ezt pedig a próbamunka minősége és a meghatározott kritériumok betartása vagy be nem tartása fogja megmutatni.

A második: nem tudom eleget hangsúlyozni, hogy mennyire fontos az ügyfél – vagyis részedről – kellő részletességgel kitöltött brief! Számunkra szövegíróként ez az a mankó, amivel megismerünk téged, a termékedet/szolgáltatásodat, a cégedet, az ajánlatodat és a célközönségeidet. Többek között.

Ne spórold meg tehát azt az időt, amit a brief kitöltésére szánsz, mert ez az alapos szövegíró részéről is több körös megkeresést fog generálni. Nem az ő hibájából vagy értetlenségéből fakadóan, ha egyszer te nem végezted el a házi feladatot.

Most viszont lássuk a lényeget, amiért ez a cikk igazából megszületett:

Honnan fogod tudni, hogy jó szövegírót választottál?

Az alábbi felsorolásban a helyesírási, stilisztikai kritériumokkal, stílusérzékkel nem fogsz találkozni. A profi szövegírók esetében alapnak vettem ezeket a készségeket, hiszen nélkülük nem lehetnének szakmájuk legjobbjai.

De máris mutatom a többi ismérvet:
  1. Pontosság

Az egyik legfontosabb szempont, amit minden szövegírónak be kellene tartania az a szövegek leadási határideje. Előfordulhat, hogy valamiért megcsúszik hiszen emberből vagyunk mi is, de akkor tekinthetjük korrektnek a hozzáállását, ha ezt jelzi neked időben.

Megtörténhet egyébként az is, hogy menet közben merül fel részéről néhány, a feladattal kapcsolatos fontos kérdés, amit meg kell beszélnetek. Ez általában időbe telik, ilyenkor szerintem megengedhető némi rugalmasság, hiszen azért kérdez, hogy a te anyagodból is kihozza a legtöbbet.

2. Tehetség és szakmai felkészültség

Na igen, ez elég tág fogalom. Természetesen a jó íráskészség és egy minimális grafománia alapelvárásnak minősül. De vedd figyelembe azt is, hogy bizonyos területek is más-más féle-fajta íráskészséget kívánnak.

Más kritériumok alapján dolgozik egy újságíró, egy marketingszövegíró, reklámszövegíró vagy épp SEO szövegíró. De a könnyen érthető, jól magyarázó, figyelemfelkeltő elemek javarészt megtalálhatók bennük, míg az unalom messzire kerüli a szövegeiket.

Emellett viszont odafigyelnek olyan apróságokra, mint például a headline-ok, a tárgymezők és CTA-k figyelemfelkeltő, frappáns, egyben informatív megfogalmazása. Vagy a szövegek tagolása. Ha értenek a szakmájukhoz, akkor tudják, hogy 1-1 bekezdés akkor igazán hatékony, ha nem hosszabb 4-5 sornál.

Egyrészt a reszponzív design kialakítása miatt, hiszen a hosszabb szövegeknek is alkalmazkodniuk kell a különböző böngészők, illetve okoseszközök – PC, laptop, mobil, tablet stb. – optimális megjelenítéséhez és a maximális felhasználói/olvasói élményhez.

Másrészt a szem és az agy is jobban elfárad abban, ha ennél hosszabb szövegekkel találja szembe magát egy weboldalon vagy blogbejegyzésben. Emiatt viszont az olvasó könnyebben tovább görget.

Ha profi szövegíróval hozott össze az élet, akkor az írásain keresztül a szakmai hitelességedet is építi. Nem fél az alapos, önállóan végzett kutatómunkától és az információk szűréséről, ráadásul nem állít olyat, amit nem tud hitelt érdemlően alátámasztani. Ha említ egy tanulmányt, felmérést, kutatást vagy cikket a neked írt blogban, lábjegyzetben látod a tökéletesen behivatkozott forrásmegjelölést is.

Egy profi szövegíró tisztában van ezekkel a kritériumokkal és ennél még sokkal többel is.

3. Monotóniatűrés

Elsőre talán furcsának tűnhet, hogy egy kreatív feladatkörhöz példának hoztuk fel a monotóniatűrést, pedig jellemzően ebben a szakmában is a monoton feladatok vannak többségében.

Még akkor is, ha például egy erotikus webáruháznak kell megírnia az ezredik cikket, a kutatómunka itt sem feltétlenül a pornófilmek nagyarányú nézését jelenti. Hanem a témához kapcsolódó tanulmányok, kutatások, felmérések és cikkek felkutatását, elolvasását, kijegyzetelését és a vázlatírást.

Aztán jöhet maga a fogalmazás, például arról, miért olyan népszerű a MILF-pornó, vagy mi az összefüggés a hüvelyszárazság, a túl nagy(!) méret és a síkosítás fontossága között. (Igen, mielőtt feltennéd a kérdést: többek között ilyen témákban is írtam már. 😊 )

4. Gondolkodik
Veled együtt, folyamatban, rendszerben.

Amikor egy jobb szövegíró megkapja a briefet – amiben ideális esetben a lehető legpontosabban megfogalmaztad a feladatokat, a kritériumokat, elvárásokat, körülírtad a célközönséget és az ajánlatod – biztosan lesz néhány kérdése, valamint a tapasztalatából adódóan akár ötlete is.

Éppen ezért ne vedd sértésnek, ha visszakérdez vagy előáll néhány saját ötlettel. Ez csak azt mutatja, hogy gondolkodik a munkán és a célja az, hogy a legjobb szöveget tegye le neked az asztalra.

Amennyiben egy rutinos rókáról beszélünk, látni fogja, hogy az adott anyagnak mi a célja, hova illeszkedik az adott kampányban / vásárlói útvonalban és a kampány hogyan viszonyul például a marketingstratégiádhoz. Ehhez mérten fog neked ötleteket, esetleg további tartalmakat és a tartalomterjesztéshez kapcsolódó javaslatokat adni.

5. Nyitott
A kérdésekre és kérdezésre, a kritikákra, a fejlődésre, az ötletekre, új kihívásokra

A jó szövegíró mer kérdezni, hiszen tudja, hogy a szövegeivel saját magáról állít ki bizonyítványt, ezért meg akar szerezni minden információt. Éppen ennyire nyitott a te kérdéseidre is, mert tisztában van azzal, hogy ami szövegírói szemüvegen át nézve neki evidens, neked nem feltétlenül ennyire evidens.

Ha tényleg elhivatott, szenvedélyes szövegírót találsz, ő maga fogja kérni a kritikádat és az utókövetési folyamat során meg fogja kérdezni, hogyan teljesítettek a szövegei. Hozták-e az általad elvártakat?

Ezzel a szövegíró is fontos információkhoz jut, hiszen látni fogja, hogy mely területeken érdemes kicsit políroznia a tudását és a jövőre vonatkozóan, milyen területeken lenne érdemes tovább fejlesztenie magát.

Ne csak olvasd a tanácsaimat, használd is őket ügyesen

Saját magamból kiindulva, szerintem a fentebb megadott 5 szempont az, amit meg kell figyelned a hirdetésedre jelentkező szövegíró jelöltekben, illetve az olyan szövegírással is foglalkozó tartalomfejlesztő ügynökségeknél, mint amilyen például a Kreatív Kontroll.

Arra készülj fel, hogy az együttműködésetek első pár napja olyan lesz, mint egy friss szerelmi kapcsolat: kell egy kis idő az összecsiszolódáshoz és egymás meg-, illetve kiismeréséhez. A hangsúly a folyamatos és pontos kommunikáción volt, van és lesz is. Ne ez legyen az a banánhéj, amin egy máskülönben gyümölcsöző kapcsolat elbukik.

Neked is írjunk szöveget? Akkor jelentkezz!

Küldd el a jelentkezésedet és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot.
  • Röviden írd le kérlek, hogy mire lenne szükséged, miben segíthetünk neked.
  • Adatvédelmi nyilatkozat
    1. A nyilatkozat célja
    1.1 Jelen adatvédelmi nyilatkozat célja, hogy a Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1131 Budapest, Szent László út 101–103/B. V/120.; cégjegyzékszám: 01 09 958932; adószám: 23297663-2-41) által a www.kreativkontroll.hu, a www.marketingszovegiras.hu, a www.kontentmagazin.hu, a www.kontentpub.hu, a www.keresztenyvallalkozo.hu, a www.marketingorseg.hu és a www.contentplage.hu internetes oldalakon (továbbiakban: Weboldalakon) alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket rögzítse.

    1.2 Adatkezelésünkre az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

    az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. ápr. 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről;
    az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. tv. (a továbbiakban: Infotv.);
    a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv., valamint
    a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. tv.
    2. Adatkezelő megnevezése
    Név: Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
    Székhely: 1131 Budapest, Szent László út 101–103/B. V/120.
    Telefonszám: +36-20/372-6226
    E-mail-cím: [email protected]
    Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-61059/2012., NAIH-92417/2015.

    3. A kezelt személyes adatok köre
    3.1 A felhasználói fiók létrehozása előtt a felhasználó a következő személyes adatait köteles megadni:

    Név
    Lakcím
    Levelezési cím
    Telefonszám
    Adóazonosító jel vagy adószám
    E-mail-cím
    3.2 A rendszer működtetése során technikailag rögzítésre kerülő adatok: a felhasználó bejelentkező számítógépének azon adatai, melyek a szolgáltatás igénybe vétele során generálódnak és melyeket az adatkezelő rendszere a technikai folyamatok automatikus eredményeként rögzít (például IP-cím). Az automatikusan rögzítésre kerülő adatokat a rendszer a felhasználó külön nyilatkozata vagy cselekménye nélkül a belépéskor, illetve kilépéskor automatikusan naplózza. Ezen adatok egyéb személyes felhasználói adatokkal – törvény által kötelezővé tett esetek kivételével – össze nem kapcsolhatók. Az adatokhoz kizárólag az adatkezelő fér hozzá.

    3.3 A rendszer használata során a fizetési szolgáltató által generált, a felhasználót azonosító számsor továbbításra kerül az Adatkezelő részére.

    3.4 A megadott személyes adatokhoz az Adatkezelő munkatársai (megbízottjai) férhetnek hozzá feladataik ellátása során. A jelen tájékoztatóban megjelölt gazdasági társaságokhoz csak a feladatuk ellátásához szükséges mennyiségű és minőségű adatot továbbítjuk. Az Adatkezelő csak kivételes esetekben adja át más adatkezelőnek a személyes adatokat (például ha bírósági eljárás során hivatalos úton vagy a rendőrségi eljárásban kérik ki az adatokat).

    4. Az adatkezelés jogalapja, módja és célja
    4.1 Az adatkezelő jogalapja a felhasználó személyes adatainak kezelésére a felhasználó önkéntes hozzájárulása saját személyes adatainak kezeléséhez az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 5. § (1) a) pontja alapján.

    4.2 A személyes adatokat az Adatkezelő a jelen tájékoztatóban megjelölt vállalkozás által biztosított, bérelt szerverein, illetve bizonyos esetekben papíralapon irattárban tárolja. Adatkezelő gondoskodik a személyes adatok megfelelő védelméről és a jogosulatlan hozzáférés megakadályozásáról, így például a szerveren történő adathozzáférést naplózza, így az mindig ellenőrizhető, hogy az adatokhoz ki fért hozzá.

    4.3 Az adatkezelő jogszabályi felhatalmazás alapján, a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelheti az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatokat, lakcímet, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

    4.4 A személyes adatok kezelésére kizárólag célhoz kötötten kerül sor. A személyes adatok kezelésének célja a Weboldalakon keresztül biztosított szolgáltatások nyújtása, ezekkel kapcsolatban hírlevelek küldése, oktatóanyagok továbbítása a felhasználóknak, az ügyfeleinkkel való kapcsolattartás és számlák kiállítása.

    4.5 Az automatikusan rögzítésre kerülő adatok célja statisztikakészítés, az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a felhasználók jogainak védelme.

    4.6 Az adatkezelő a megadott személyes adatokat az e pontokban leírt céloktól eltérő célokra nem használja fel. Személyes adatok harmadik személynek, vagy hatóságok számára történő kiadása – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – kizárólag a felhasználó előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges.

    4.7 A fentiek alapján az adatkezelés jogalapja részben jogi kötelezettség teljesítése (a számlázás miatt), részben szerződés teljesítése (az előfizetői feltételek alapján), részben jogos érdek (csalások megelőzése, direkt marketing), ezeken túl pedig jogalap még az érintett hozzájárulása.

    5. Az adatkezelés időtartama
    5.1 A regisztráció és a Weboldalak szolgáltatásainak használata során megadott személyes adatok kezelése a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megszüntetéséig tart.

    5.2 Fenti rendelkezések nem érintik a jogszabályokban (pl. számviteli jogszabályokban) meghatározott megőrzési kötelezettségek teljesítését.

    5.3 A szolgáltatás alapfeltétele a szerződéses jogviszony és az adójogszabályok szerinti számlázási adatok kezelése, így a megadott személyes adatok egy része jogérvényesítéshez és hatóság felé való elszámoláshoz szükséges, így jogi kötelezettség teljesítéséhez jogos érdek alapján kezelhető, ezek törlése nem kérhető alanyi jogon.

    6. Személyes adatok továbbítása és feldolgozása
    6.1 A Weboldalak szolgáltatásainak használata során az adatkezelő a felhasználó személyes adatait jogosult továbbítani az alábbi jogi személy irányába (a bankkártya-elfogadást biztosító szolgáltató): PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349).

    6.2 A fentieken túl a felhasználóra vonatkozó személyes adatok továbbítására kizárólag törvényben kötelezően meghatározott esetben, illetve a Felhasználó kifejezett hozzájárulása alapján kerülhet sor.

    6.3 A Weboldalak szolgáltatásainak használata során az adatkezelő a következő adatfeldolgozókat veheti igénybe:

    a.) Tárhelyszolgáltatóként:
    DigitalOcean
    101 Avenue of the Americas, 10th Floor
    New York NY 10013
    Adattárolás az EU területén lévő FRA1 szerveren (Frankfurt) történik.
    [email protected]

    b.) Marketingszoftverként:
    SalesAutopilot Kft.
    1089 Budapest, Golgota utca 3.

    c.) Vállalatirányítási szoftverként:
    Easypage Software Kft.
    7973 Endrőc, Fő utca 71.

    d.) Könyvelési szolgáltatásként:
    Rubinform Kft.
    1131 Budapest, Szent László út 101–103.

    e.) Posta- és futárszolgáltatásként:
    Complexpress Logisztika Kft.
    1033 Budapest, Szentendrei út 89–95. PP Center

    6.4 Adatvédelmi incidensnek tekintjük a biztonság olyan sérülését, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Minden tudomásunkra jutott incidenst az Infotv. 15. § és a GDPR 33. cikk (5) bekezdés alapján adatvédelmi felelősünk a hatóság számára jelzi.

    7. Felhasználói jogok és jogérvényesítési lehetőségek
    7.1 Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg adatait. Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül elektronikus úton adja meg a kért tájékoztatást.

    7.2 A felhasználó jogosult a helytelenül rögzített személyes adatainak helyesbítését vagy kiegészítését kérni.

    7.3 A felhasználó jogosult személyes adatainak törlését kérni. A törlés nem vonatkozik a jogszabályok (pl. számviteli szabályozás) alapján szükséges adatkezelésekre, azokat Szolgáltató a szükséges időtartamig megőrzi.

    7.4 Az adatkezelés érintettje jogosult adatai elhordozását kérni, mely keretében Adatkezelő számítógépen olvasható formátumban továbbítja az általa kezelt személyes adatokat az érintett vagy az általa megjelölt adatkezelő számára.

    7.5 Az érintett a jelen nyilatkozatban ismertetett jogait az alábbi elérhetőségen keresztül gyakorolhatja:

    Levelezési cím: 1024 Budapest, Margit körút 29/A.
    E-mail: [email protected]

    7.6 A felhasználó az Infotv., valamint a Polgári Törvénykönyv alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, továbbá Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.) fordulhat az adatkezelő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatban felmerült panasza esetén.

    8. Hírlevelek
    8.1 A regisztráció során megadott elektronikus levélcímekre hirdetést vagy reklámot (hírlevél) tartalmazó leveleket – akár postai úton is – az adatkezelő csak a felhasználó kifejezett hozzájárulásával, a jogszabályi előírásoknak megfelelő esetekben és módon küld. A felhasználó bármikor leiratkozhat a hírlevélről a hírlevél alján elhelyezett link segítségével.

    9. Élő rendezvények
    9.1 Az üzemeltető által szervezett élő események – jellemzően tréningek, konferenciák, meetupok stb. – jelentkezői elfogadják, hogy a szervező a rendezvényen kép- és hangfelvételt készíthet. A felvételek célja a szolgáltatás teljesebbé tétele és marketingkommunikációs felhasználás.

    9.2 A jelentkezéssel a résztvevő kifejezetten hozzájárul a felvételek készítéséhez, és az ahhoz fűződő jogairól lemond.

    10. Záró rendelkezések
    10.1 Az adatkezelő kötelezi magát, hogy gondoskodik az általa kezelt személyes adatok biztonságáról, megteszi azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását.

    10.2 Az adatkezelő fenntartja a jogot, hogy jelen nyilatkozatot a felhasználók értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. Az adatkezelő jelen adatvédelmi nyilatkozat módosításairól szóló tájékoztatást közzéteszi a Weboldalon. A módosítás hatályba lépését követően a felhasználó a szolgáltatás használatával, ráutaló magatartással tudomásul veszi a módosított nyilatkozatban foglaltakat.
    Pipáld be, ha szeretnéd az ország egyik legmenőbb hírlevelét is megkapni (benne marketinghírek, rendezvények, könyvek, friss szakmai anyagok).
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkÍgy hass titokban a vevő érzelmeire, hogy tényleg vásároljon
Következő cikkHogyan válaszd ki a szövegíródat?Következő

Ezeket olvastad már?

Egészségügyi marketing: így szerezz több pácienst az írással

Nagy bumm a magánegészségügy háza táján? A páciensek szinte szórják a pénzt az orvosi központokban

Elolvasom »

Így növeld meg a terméked értéket csak szöveggel (8 technika)

Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt a

Elolvasom »

A leghitelesebb marketingeszköz, amit te is elhanyagolsz

Nem publikálsz elég esettanulmányt, pedig 5 érvem is van rá, hogy kéne. Ezt onnan tudom,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.