A „túl erős” levél a szexről, amit nem akartak kiküldeni (de aztán best sellerré tett egy könyvet)

Képzeld magad ezen szövegíró helyébe. Gary Halberttel közösen dolgozol, az évek során a legjobb szövegírók közé emelkedsz. Megkeres egy konzervatív könyvkiadó, hogy az új szexkönyvükhöz írj egy DM-levelet. Nem akarod elvállalni, mert a nagy cégekkel mindig nehéz, ám a postán érkező csekk és a bőséges jutalék felajánlása megváltoztatja az elképzelésed. Elkezdődik tehát a projekt, amely üvöltözésekkel tarkított meetingeken át elvezet egy klasszikus megszületéséig. A szövegíró John Carlton, a most bemutatott levél pedig 5 éven keresztül futott változatlanul (ez százmilliós postázást és milliós könyveladást hozott). A levél (és a projekt) érdekessége, hogy a kiadó épp azért kereste fel John Carltont, hogy friss és profi hangot vigyenek a DM-leveleikbe. Ez megtörtént, ám a levelet a konzervatív vezetőség túl erősnek ítélte, így nem akarták kiküldeni. 1 hónapos huzavona kezdődött a cég vezetőségével és a jogászokkal, a kiadó egyik kompromisszumot próbálta kötni a másik után (így vagy úgy megváltoztatják a levelet, kicsit átírják, megfelezik, színesítik stb.), ezeket Carlton természetesen elutasította. A hónap végére odáig fajult a nézeteltérés, hogy Carlton a teljes board előtt üvöltözött, hogy a levelet nem kiküldeni a legnagyobb üzleti baklövés, amit eddig látott. (Erről állítólag felvétel is készült.) Mindez azért is pikáns, mert Carlton kifejezetten visszahúzódó és nyugodt figura. Végeredményben Carltont feketelistára tették a cégnél... ...ám végül a levelet kipróbálták. A levél soha nem látott sikereket hozott a kiadónak.

A DM-levél teljes elemzése

Read More

Így adj el pénzzel (egy levél, amit azonnal át akarsz ültetni a saját kampányodba)

Képzeld el azt, hogy kapsz egy levelet postán – sima fehér boríték, nem tűnik reklámnak, tehát kibontod. A levél tetején egy 1000 forintos bankjegy virít. Vajon elolvasod a levelet? Legalább az elejét megnézed, hogy ki és miért küld neked pénzt? Ne vicceljünk egymással, persze, hogy elolvasod. Nézzük, hogy mi ez az egész, és hogyan tudod felhasználni a saját kampányaidban.  

A birodalmakat felépítő figyelem

  Figyelem nélkül a reklámod nem létezik. Ha a célcsoportod nem olvassa el, akkor lényegtelen, hogy milyen szép a dizájn, milyen jó a szövegezés, és milyen lelkesen fogadta el az ügyvezető – a reklámod valódi súlyát mindig a piac mérlegén méred. Következésképp a reklámod első és legfontosabb feladata az, hogy az olvasódat meggyőzze arról, hogy olvassa el a legelső mondatot – ezt a főcímeddel éred. Ilyenkor indoklod meg a kontaktust (hogy miért írtál) és építed fel a reklámanyagod értékét (hogy ne tegye félre, hanem valóban olvassa el ott és akkor). Közhelyszerűvé válik már ezen a blogon, de a főcímed egyetlen célja az, hogy rávegyen az első mondat elolvasására – de bizony nehéz feladat ez.  

Tehát a levélkezdés

Read More

Ezért törlöm a bemutatkozóanyagodat (és hogyan értékesítenék önmagamnak)

Ebben a cikkben azt fogom részletezni, hogy értékesítőként hogyan értékesítenék önmagamnak – és azt, hogy hogyan nem. Ha B2B területen értékesítesz, akkor ezt a cikket mindenképp olvasd el. Elöljáróban annyit szeretnék tisztázni, hogy az értékesítőket nagyon szeretem. Kisebb átkötésekkel a marketingszöveg-írók valahol olyan értékesítőknek számítanak, akik írásban értékesítenek. A merevlemezemre van mentve több tucat zseniális … Read more

Ilyen egy jó DM levél

Természetesen sokszor kérnek tőlünk referenciákat, amivel nincs is baj, hiszen havonta 1000 oldalnál is több szöveget készítünk. Csakhogy szerződésünk természetes része a titoktartási záradék, így nem mindent mutathatok meg. Van viszont egy levél, amelynél nincs akadálya, hogy bemutassam: például ilyeneket is csinálunk. Talán el tudsz lesni belőle egy-két trükköt. A feladatunk az volt, hogy egy … Read more