Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Tartalommutáció a gyakorlatban: így hozd ki a legtöbbet a tartalmaidból (6 módszer)

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: tartalommarketing, tartalommutáció

Szóval a tartalommarketinged dübörög, és az online marketingedet változatos tartalmakkal erősíted. De azt veszed észre, hogy a fél éve kitett cikk (amiben oly sok óra munkád van és kiváló anyag) némi organikus keresőtalálatot hoz ugyan, de ezen kívül teljesen kifúlt.

Ha már legalább fél éve publikálsz anyagokat, akkor kisebb könyvtárad gyűlt össze kiváló anyagokból. De mindig csak a legújabb anyag kapja a hírnevet, csillogást és az új látogatókat.

Ez lenne az anyagok sorsa? Publikáld, majd felejtsd el?

Dehogy, hiszen a tartalmaidat terméknek (sőt tőkének) tekinted és az értékük nem vész el.

Képzeld el, hogy minden anyagodról „lehúzhatsz több bőrt”, és a kiváló cikkedet podcastként... vagy csaliként... vagy infografikaként... vagy videóként... vagy PR-cikként újrahasznosítod. A munkád oroszlánrésze (kulcsszókutatás, téma- és anyaggyűjtés, tartalomkészítés) már megvan, csupán új formába kell öntened az infókat, és máris van egy új tartalmad.

És képzeld el azt, hogy az anyagaid mindegyike többször hozhat látogatókat. Tartalommarketinges mennyország!

E cikkből azt tudhatod meg, hogy mi a tartalommutáció és hogyan csináld hatékonyan.

De miért fontos ez az egész?

A célcsoportod nagyon változatos

Remélem, ezzel nem mondtam újat.

Valószínűleg van több csatornád (YouTube, céges blog, Facebook stb.), és mindegyik csatornán különböző tartalomtípusokat publikálsz, melyekkel a célcsoportod különböző szegmenseit szólíthatod meg. Sőt, az értékesítési ciklus szerint is változnak a tartalmaid: van, amit az új látogatóknak adsz, míg más anyagokat a hűséges evangelistáid olvasnak.

És nem vagyunk egyformák: lesz olyan látogatód, aki a videókat szereti. Lesz olyan, aki cikkeket olvasna. Lesz olyan, aki inkább podcastet hallgatna. Lesz olyan, aki az infografikákat szereti.

Mindez nem azt jelenti, hogy a vizuális és verbális típusú látogatóidnak teljesen új tartalmat kellene készítened. A tartalommutáció arról szól, hogy egy témát dolgozz fel különböző formátumokban. Például ebből a cikkből (melynek fő témája a tartalommutáció) készíthetnék egy infografikát, egy videót, egy podcastet és – ha kibővítem, akkor – e-bookot is.

Ezzel 2 dolgot érnék el:

  1. időt spórolok, mert a témának csak egyszer kellett utánanéznem
  2. több embert érek el

Nézzük, hogyan készíts tartalomváltozatokat.

1) Keresd meg a legjobb anyagaidat

Hiszen a legsikeresebb anyagaid azért sikeresek, mert jól írtad meg őket, másrészt a téma nagyon érdekli a célpiacodat – így a siker félig kész.

Google Analyticsben menj a „Behavior” fülre, a „Site Content” alatt kattints az „All Pages” riportra. A beállított idősávra kilistáztad magadnak az aloldalaidat – ezeket rendezd mondjuk az oldalletöltés szerint csökkenő sorrendbe. Válogasd ki azokat az aloldalakat, melyek egy-egy blogbejegyzést vagy más anyagot takarnak (valószínűleg a főoldalad kapja a legtöbb látogatót, de a főoldalad nem tartalomnak számít).

Természetesen nem manuálisan szűröd le, hanem a blogod aloldalát beírod a keresőbe (én pl. kategóriára szűrök, a te URL-ed máshogy épülhet fel):

Írd össze a legjobb bejegyzéseidet. Innen kétféleképp indulhatsz el:

  • A bejegyzés témáját altémákra bontod, és az altémák szerint készítesz új tartalmakat
  • Magát a bejegyzést dolgozod át

2) Készíts a posztokból egy kiadványt

A bejegyzés típusa szerint esettanulmányt, white papert vagy egy rövid kis e-bookot (adni fogja magát a téma szerint). Figyelj az igényes tördelésre és dizájnra: nem kell igénytelennek lenned csak azért, mert PDF-et adsz – minden egyes anyag kommunikálja a céged értékeit. Ha igénytelen és összetákolt vackokat adsz, akkor a cégedről is azt fogják gondolni, hogy egy igénytelen, összetákolt vacak (az arculat nem vicc).

A kiadványt többféleképp terjesztheted:

  • Küldd el a feliratkozóidnak (és szegmentáld őket: a letöltésért cserébe bekérsz valamilyen plusz adatot)
  • Tedd feliratkozás után letölthetővé (hogy még több feliratkozód legyen)
  • Add teljesen ingyen

3) Csinálj belőle prezentációt

Ha jól írod meg a blogbejegyzésedet, akkor az anyag A pontból eljut B-be, és útközben minden állításodat példákkal vagy kutatásokkal támasztod alá – tehát van íve. És ha van íve, akkor könnyedén diákra bonthatod, és már kész is a prezentációd.

Az emberek imádják a prezentációkat, mert (jól elkészítve) látványos és a vázlatszerűsége miatt gyorsan olvasható és gyorsan megérthető tartalom. Ma egy prezentáció már önmagában megáll, nem kell hozzá előadást tartanod.

Töltsd föl SlideShare-re ésvagy Prezire. Utána oszd meg mindenhol.

Pl. mi az árkommunikációs cikkünkből prezentációt is készítettünk:

arstrategia

4) Készíts egy infografikát

Az infografika igazi megosztásmágnes, ami nem csoda: a jó információ önmagában nagyon érdekes, csak elérhetővé és befogadhatóvá kell tenned. Emlékszel arra a tantárgyra, amit mindig gyűlöltél? Keress egy (például) matekos infografikát, és le fog esni az állad, hogy az oly' gyűlölt matek jó tálalásban milyen lenyűgözően érdekes (saját tapasztalat).

Keress egy jó grafikust – ezt a lépést ne spórold el, mert olcsó grafikusnak híg a Photoshopja, és a végeredmény csapnivaló lesz.

Ötleteljetek ki egy jó felépítést. A skiccnél már kiderül, hogy a bejegyzés adatai elégségesek-e, vagy még keresned kell pár információt.

Végül hagyd dolgozni a grafikust, és jó esetben egy látványos infografikát szállít neked, ami átlagosan kétszer-háromszor annyir megosztást fog hozni, mint az ugyanarról szóló blogbejegyzés.

Észrevetted, hogy a mikromomentumokról nemcsak cikket írtunk, de készült belőle videó és infografika is? (A linkelt cikkben megtalálod mindhármat.)

5) Add elő videóban

Az ügyféledukáció a legjobb dolgok egyike, amit a marketing a világnak adott, mert megtaníthatod vásárolni az ügyfeleidet. (Mellesleg az oktató-tanuló felállás automatikusan tekintélyt ad neked – olyan tekintélyt, ami a szakértői státuszodhoz és a sikeres eladásodhoz kell.)

Fogj egy jó webkamerát vagy fényképezőgépet, és a bejegyzést alakítsd át videoszkriptté. Mondd fel kamerába (gyakorolj előtte előadástechnikát) és már mehet is a YouTube-csatornádra (vagy épp Facebookra – a videók elérése jelenleg a legnagyobb).

A videózás olcsóbb, mint gondolnád.

Amikor szkriptet írsz (és azt felolvassák), akkor figyelj arra, hogy a felolvasott vagy előadott szöveg máshogy működik, mint az írott: beszéd közben nincs boldolás (hah, nagy titok), de az előadó a szüneteivel, hangsúlyozásával és testbeszédével tudja tagolni az információt, kiemelni a lényeget és élvezetesebbé tenni az egész anyagot.

Például nézd meg Zoli videóját az egészségügyi tartalommarketingről:

Ennek a szkriptje így néz ki:

eloadasszkript

Vörössel kiemeltem neked, hogy hogyan segítsd az előadódat: rakj bele kötő- és utalószavakat, jelezd a hangsúlyozandó részeket, tegyél bele átvezetéseket és tagold úgy, hogy könnyen olvasható és előadható legyen. Írd bele a gesztikulációt is: igyál pohárból, nézz fel, tárd szét a karod, ugrálj, hápogj, mosolyogj stb.

Ha nem adnád az arcod (vagy a téma jobban mutat animálva), akkor készíttess egy pár perces animált videót.

6) Készíts webinárt

A szótól nem kell megijedni – gyakorlatilag egy olyan „óra” vagy előadás, amit nem egy előadóban tartasz, hanem az interneten. A hallgatóid a már előbb elkészített prezentációdat látják, hallják a hangod és esetleg webkamerán látnak téged is.

A webinárra regisztráltatnod kell az érdeklődőket – ezt egy-egy hírlevélben vagy egy landing page-dzsel megteheted. A résztvevőknek később írj, mert jó minőségű leadnek számítanak. (Eleve leadgenerálásra használod a webinárt, ugye.)

Összefoglalva

Nem minden anyagod lesz olyan mély, részletes vagy érdekes, hogy újra felhasználhasd. A cél nem az, hogy mindig minden anyagodat több formába átültesd, hanem az, hogy amely anyagoknál „adja magát”, ott megtedd.

Neked mi volt a maximum, amit egy anyagból kihoztál?

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkNincs témád? Így szerezz 115 témaötletet 30 perc alatt
Következő cikkMennyi szövegre van szükséged?Következő

Ezeket olvastad már?

Így gondozd a leadedet – a lead nurturing alapjai

A cégek többsége elképesztő összegeket költ arra, hogy online felületeikre potenciális érdeklődőket szerezzenek. Aki viszont

Elolvasom »

Leadgenerálás és revenue marketing – további előadások az email marketing konferenciáról (2. rész)

Az előző cikkben beszámoltunk, hogy az első 4 előadáson mik hangzottak el. Ebben a cikkben

Elolvasom »

Ez a 24 szó 63%-os konverziót ért (esettanulmány)

Mi számít jó konverziónak egy feliratkozási oldalon? Bármi, ami 15–20% fölött van. Tehát amikor megláttam

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.