Szeretnéd a tartalommarketinget jól csinálni, ugye?
Akkor elmondom, hogy hogyan ne csináld. Olvasd el a leggyakoribb tartalommarketing-hibákat – a cikkből azt is megtudod, hogy hogyan kerüld ezeket el.
Először nézd meg ezt a videót arról, hogy hogyan kell belebukni a tartalommarketingbe:
Tehát komoly hiba:
- nem elég érdekes a tartalom
- büdzséhiány
- folyamatosság hiánya
- tartalomstratégia hiánya
- türelmetlenség
- nem tudod mérni a megtérülést
De nem értünk a hibalista végére.
7. hiba: személytelen minden tartalmad
Közhelyrovatunk következik:
- A közvetlen, személyes cégek anyagait szívesebben olvassuk.
- Emberek üzletelnek emberekkel (sok szakember a B2B és B2C felosztást inkább P2P, azaz people-to-people felosztásra cserélné).
- A távolságtartó üzleti stílus unalmas.
Mindez azt jelenti, hogy ha a tartalmaidban ugyanazt a stílust és távolságtartást adod, mint amit egy klasszikus céges weboldalon, akkor a tartalommarketinged sikere minimális lesz (ha egyáltalán).
Így tudod személyesebbé tenni a tartalmaid:
Mondd el a saját történeted.
Hangsúlyozom: a saját történeted.
Nem azt, hogy a cégednek mi a missziója.
Nem azt, hogy minőség, megbízhatóság melletti töretlen kitartással szolgálod a piac igényeit.
Hanem azt, hogy a – például – nyomtatóiparban mit láttál meg 17 évesen, amitől ott és akkor azt érezted, hogy semmi más szakmát nem tudsz szívvel csinálni. Melyik rendezvényen álmodtad meg azt, hogy te is rendezvényszervező leszel. Miért lettél szövegíró. Mi volt az a probléma, amire a startupodat megalapítottad (mint megoldást), és mit szólt ehhez a kockázati tőkés (pl. hogy sikerült a prezentáció).
A Rólam oldalunk sem tökéletes, de már egy történetet kapsz, nem sablonokat.
Gondolkodj egy újságíró fejével.
Mert ha a céged kiadóként működik, akkor a marketingkommunikációd újságírói vonalat vesz. Keresd meg azokat a témákat, melyek a célcsoportodat érdekelhetik (piackutatás), majd írd meg őket először te.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.