Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Hogyan népszerűsítsd legelső blogposztodat?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing
  • Címkék: blog, céges blog, tartalom, tartalommarketing, üzleti blog

Az első posztodat a legnehezebb sikeressé tenni.

Mikor első bejegyzésedet élesíted, nincsenek követőid, visszatérő olvasóid, nincsen felépített branded.

De még ha a brand meg is van, hát nem ismernek téged tartalomkészítőként. Ha elhatározod, hogy blogot indítasz webshopodhoz, még hűséges, visszatérő vásárlóidnak sem lesz fogalma róla, hogy mire is számíthatnak. (Vagy hogy egyáltalán indítottál egy blogot.)

Ebben a cikkben egy sor olyan tippet találsz, amelyek segíthetnek nagyobb mennyiségű látogatót vonzani már a legelső alkalommal.

0. Válassz témát nagy gonddal

Ne egyszerűen azt írd le, ami az eszedbe jut: már az első poszt megírása előtt végezz kutatást.

Amikor arról írtam, hogyan vághatod haza első évében az üzleti blogodat, mindjárt a célközönség megismerésének fontosságát hangsúlyoztam először.

Ha nem szánsz időt arra, hogy meghatározd a blog célközönségét, a buyer personákat, akiknek írsz, akkor fel is adhatod, mert néhány hónap után értetlenül állsz majd, azon gondolkodva, miért sikerül legfeljebb egy-egy poszttal kiemelkedő sikert elérned, és miért nem alakult ki stabil követői bázisod.

Sok múlik azon, hogy miről írsz: ha a posztod egy „helló világ!” típusú bejegyzés, ami arról szól, hogy te most elkezdesz blogolni, hát ez senkit nem fog érdekelni. A kollégák lájkolják majd, de nem adsz értékes tartalmat, ezért nem fog látogatókat hozni.

Hogyan találj tehát témát?

Itt találsz erre konkrét tippeket, hogy hosszú távon se légy bajban – de most konkrétan a legelső bejegyzésedhez, a blog bebikázásához kell valamit találnod.

Azt tanácsolom, hogy keress egy olyan kérdést, ami célközönségedben gyakran felmerül.

Tegyük fel, hogy egy téli ruházatot kínáló webáruházat üzemeltetsz. Én ez esetben a következőt tenném (és meg is tettem): megnyitnám a Gyakori kérdéseket.

Ezen az oldalon nagyszerű kérdéseket találsz, amelyeket megválaszolhatsz a blogodban. A téli kabátnak itt külön kategóriája van, és gyakoriak az ilyen kérdések:

  • Milyen kardigánt vegyek, ami nem néz ki hülyén egy rövid fazonú télikabát alá? 25L
  • Szerintetek jó ez a kabát?
  • Szerintetek jól néznek ki az ilyen kabátok?

elsoblogposzt_1

Ennél egyszerűbb módszert nem tudok rá, hogy azonnal több száz releváns témaötlettel gazdagodj.

Jó téma lehet tehát az, ha írsz egy hosszú, részletes cikket arról, hogy milyen az aktuális divat, hogy általában milyen kabáthoz milyen pulcsik passzolnak, hogyan öltözzenek úgy a fiatalok, hogy ne fázzanak, de ne is nézzenek ki Michelin-babának.

Sőt előveheted a saját termékeidet, hogy azokkal mutasd be mindezt, a vizuális szemléltetés egy ilyen témánál külön hálás, és egyben máris összekötötted termékeiddel az értékes tartalmat.

Egy ilyen „ultimate guide” típusú írás általában igen jól szerepel – de csak akkor, ha megfelelően népszerűsíted. Azzal ugyanis, hogy megírtad, még csak a nulladik lépésnél tartasz: organikus forgalomra számíthatsz, de nem az a célod, hogy egy tucatnyi látogatót hozz be egy hónap alatt.

1. Terjeszd a linket úgy, hogy nem spammelsz

Ahol a témádat találtad, ugyanott népszerűsítheted is. Figyeld, hol merülnek fel olyan kérdések, amelyekre a bejegyzésed választ ad, és ajánld a tartalmat.

Ezzel együtt kerüld a spammelést: ne szórd be mindenhová a bejegyzésed, ahol csak érintőlegesen releváns. Ha kommentben linket adsz, annak mindig nagyon jó oka legyen, különben ugyanazt fogod csinálni, mint a blogok kommentjeit automatikusan spammelő botok.

Nem ez lesz a leghatékonyabb módszered: kevés, de értékes látogatót szerezhetsz így.

2. Ajánld releváns közösségi csoportokban

A posztot népszerűsítsd olyan csoportokban, ahol a célközönséged beszélget. Ne magadról írj, elég annyit hozzáfűznöd, hogy belefutottál egy ilyen kérdésbe, ami ötletet adott, és ezért írtál egy útmutatót a megválaszolásához.

Figyelj arra is, hogy az ilyen csoportok sokszor tiltják az önreklámot, ezért tálald is releváns és értékes tartalomként az anyagot – még jobb, ha másokat kérsz meg (vagy maguktól eszükbe jut), hogy ajánljanak, mert így nem tűnik kényszeredett önpromónak az akció. (Hiszen nem az.)

elsoblogposzt_2

Így néz ki egy jó ajánlás – kérdésre releváns válasz, ez konkrétan még testimonialként is működik.

3. Ha van e-mail-listád, használd!

Az inOrbit konferencián Tamsin Fox-Davies egyik tanácsa nagy meglepetésemre az volt: használd a listádat. Szakmabeliként meglepő lehet a tény, hogy rengetegen vannak olyanok, akik értékes listákat építenek (például webboltok révén), mégsem használják azokat ki megfelelően (vagy egyáltalán).

Ha van egy webshopod, ahol lehet regisztrálni, akkor valószínűleg van egy listád olyan emberekkel, akik már vásároltak nálad, akik ismerik a termékeidet, tehát a blogod is releváns lehet a számukra.

A probléma a következő: eddig nem küldtél nekik tartalmat. Nem számítanak rá, hogy egy új ajánlat vagy akció helyett ezúttal egy blogbejegyzést ajánlasz nekik.

Az e-mailben tehát jelezd, hogy most valami formabontót, szokatlant csinálsz: a tárgysorba is beleírhatod, hogy most valami olyat küldesz nekik, amit soha azelőtt. (Jól megfogalmazva ez igen szép megnyitási arányt hoz majd.)

Egy fél mondatban írd le, hogy blogot indítottál, ennél többet ne szánj rá, mert most nem ez az érdekes. Írd le, hogy első posztod kinek és miért lehet hasznos, majd add meg a linket.

Ezután ügyelj arra, hogy felhívd a címzetteket: kövessenek rendszeresen. Mondd el, hogy ezután rendszeresen ajánlod majd a tartalmaidat, mutasd meg, hol tudnak követni a közösségi médiában.

4. Keress meg véleményformálókat

Feltételezem, hogy kezdő bloggerként nincs megfelelő kapcsolati tőkéd ahhoz, hogy csak úgy nagyobb megjelenéseket intézz el magadnak.

Az ismert és elismert véleményvezéreket azonban így is megkeresheted. Keress olyan embereket, akit sokan követnek, akik releváns témában alkotnak, de nem jelentenek neked konkurenciát.

A példánknál maradva ebben az esetben például divatbloggereket célozhatsz – ehhez persze kiváló tartalmat kell készítened, amelyben nincs helye az önreklámnak, és mind stílusban, mind értékben kiemelkedő.

Keresd meg elérhetőségeiket, és mindegyiküknek írj személyesen. Írd le, hogy követed őket és értékeled a munkásságukat, hogy te is hasonló témában kezdtél publikálni, és add meg, hol érhetik el a bejegyzést. DE:

Ne azt kérd, hogy osszák meg a bejegyzésed, ne kapálózz, ne alamizsnáért könyörögj: ezzel maximum szánalmat kapsz. Ehelyett írd le, hogy miben segíthet nekik, ha elolvassák: hogy új ötletet kaphatnak, hogy megválaszolhatja valamilyen kérdésüket. Ilyenkor eladsz, tehát salesszövegben kell gondolkodnod: úgy eladni nekik a tartalmadat, hogy az ne tűnjön eladásnak, és azt láttasd velük, hogy milyen hasznuk lesz abból, ha elolvassák.

Megéri időt szánni az ilyen megkeresésekre: már egy-két véleményvezér megosztásával is több ezer látogatót szerezhetsz.

Arra viszont ügyelj, hogy ne nyomulj túlságosan: elég egyetlen e-mailt küldened, és ha valaki válaszra sem méltat, arra ne írj rá a héten még háromszor, mert így csak idő előtt elásod magad törtetőként.

Amit még elronthatsz: ha átlátszóan nyalizol ésvagy hazudsz. Ha hatalmas rajongónak állítod be magad, akkor gyanús lesz a bloggernek, hogy életében először hall rólad (sehol nem követed, soha nem szóltál hozzá – mert 10 perccel ezelőtt találtad meg a blogját).

Azt mondanom sem kell, hogy még ennél is rosszabb, ha sablonlevelet küldesz ki tömegével. Vedd a fáradságot és írj mindegyiküknek személyesen és egyedit.

Amiről nem írtam

Nem említettem a hirdetést. Amíg egyetlen bejegyzés van csak a blogon, nem éri meg hirdetned azt: építsd fel, publikálj több posztot, szerezz testimonialokat, és ez után fektess pénzt abba, hogy népszerűsíted.

Nem érdemes pénzt kiadnod egy olyan látogatóért, aki megérkezve oldaladra egyetlen bejegyzéssel szembesül majd: semmi sem ösztönzi majd arra, hogy követni kezdjen, később visszatérjen, hisz azt sem tudja, rendszeresen frissül-e majd a blog.

Nem írtam arról sem, hogy kérd meg ismerőseidet, osszák meg a tartalmadat. Ez egyrészt egyértelmű, másrészt nem éppen jó célzás. Ismerősi köröd nem potenciális vásárlók egy szegmense, és bár sok emberhez juthatsz így el, jobban jársz, ha a hiperreleváns csatornákra koncentrálsz, ahonnan valóban leadek érkezhetnek be.

Nem írtam arról sem, hogyan szerezz organikus keresőforgalmat. Ennek több oka van:

  • A SEO szövegírásban eleve nem hiszünk: ha valódi embereknek írsz, a közönségednek értékes tartalmat készítesz, és odafigyelsz arra, hogy ne használj black hat módszereket (pl. kulcsszóhalmozás), előbb-utóbb úgyis jól fogsz rangsorolni.
  • Az indulásnál organikus keresőforgalmad gyakorlatilag nulla lesz: ennek a későbbiekben lesz majd szerepe, ha a blogon tucatjával sorakoznak a kiváló bejegyzések, tehát nem ez az, amire az első pillanatban koncentrálnod kell.

Mi van, ha felépíted, de nem jönnek?

Ha az első bejegyzéseddel nem robbansz be, semmi okod a keserűségre.

Az értékes tartalom hosszú távon is hasznodra lesz, az is lehet, hogy a bejegyzésed egy év után válik majd virálissá, mert aktualitást nyer valami miatt.

De a virális terjedést nem megtervezed és pöccre belövöd, hanem megtörténik veled – feltéve persze, hogy a viralitás esélyeit megnövelted, pl. úgy építed fel a posztot, olyan témát választottál, erős véleményt fogalmaztál meg, a megfelelő érzelmekre hatottál stb.

Néhány kezdeti botlás miatt nem kell elhagynod az ösvényt, mert a tartalomkészítés mindenképpen a célod felé visz. Meg fogod tanulni, milyen csatornákon terjesztheted a leghatékonyabban, hogy milyen témákat érdemes választanod. Ahogy egyre több és több értékes tartalmat halmozol fel, stabil közönséged is növekszik majd.

Az első bejegyzésed, akármennyi energiát fektetsz is bele, akármilyen elhivatottan igyekszel terjeszteni, csak az első lépés egy igen hosszú úton. Hozzáállásodat se az esetleges kudarc, se a hirtelen jött siker ne határozza meg.

Tervezz hosszú távra, kemény munkával, és így építsd fel a brandedet.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHogyan írj valódi előnyöket? (4 lépéses írási segédlet)
Következő cikkHogyan találd meg a célpiacod stílusát?Következő

Ezeket olvastad már?

Ezért törlöm a bemutatkozóanyagodat (és hogyan értékesítenék önmagamnak)

Ebben a cikkben azt fogom részletezni, hogy értékesítőként hogyan értékesítenék önmagamnak – és azt, hogy

Elolvasom »

3 modern és hatékony felugró ablak

The money’s in the list. Az e-mailnél hatékonyabb marketingcsatornát egyelőre még nem találtak fel, a

Elolvasom »

Így növeld meg az oldalad konverzióját (13 pontos csekklista, amit mi is használunk)

Szeretnéd ránézésre megtalálni azokat a pontokat az oldaladon, amelyeken változtatva növelheted a hatékonyságát? Ez a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.