A konferenciák előadói sokszor tapasztalt és ügyes prezentálók: összefoglalják a szakmai híreket és trendeket, majd előadják. Ez viszont nem azt jelenti, hogy szakértők is. Én mindig szeretem, ha saját eredményeikből, saját tapasztalataikról beszélnek. Ezért jelen cikkemben nem külföldről hozott számokat mutatok be, hanem egy saját kampányötletet és annak eredményeit. Innen, Magyarországról.
Fodrászat és videomarketing
A legfurcsább szolgáltatási területre is lehet megfelelő videós célközönséget találni. Az egyik hazai ügynökség például egy festékgyártó cégnek azt találta ki, hogy az egyik munkásuk edukációs videókat tölthetne föl, amelyeknél az adott cég festékjeit használja. A kampány tavaly díjat kapott, de azt nem tudtuk meg az átadásnál, hogy mennyiből készült és mennyire működött.
A hozzánk forduló fodrász esetében a probléma a nagyon szűkös büdzsé volt, valamint az, hogy nem egy szalont vagy márkát, hanem egy egyéni fodrászt kellett népszerűsíteni. A cél nem imázs-megjelenés volt, hanem konkrét ügyfelek szerzése. Kampányra nem volt pénz, így egyetlen eszközzel kellett kiépíteni olyan bizalmat, mely alkalmas arra, hogy eddig fodrászhoz nem járó emberek kipróbálják őt vagy pedig a rendszeres fodrászlátogatók lecseréljék azt, aki eddig a szolgáltatójuk volt.
Mivel a fodrászválasztás bizalmi alapú, ráadásul nehéz is eldönteni egy hirdetésből, hogy valaki jó fodrász-e, nem szórólapban vagy más hasonló, régi hirdetési formában gondolkodtunk. Az első perctől edukálni és hitelességet akartunk építeni.
A célkitűzés: pár tízezer forintból elérni, hogy egy ismeretlen fodrászban megbízzanak, és legalább tíz rendszeres vendéget szerezzen nem kampányszerű marketingkommunikációval. Lehetetlennek tűnik?
A megoldás: a videó
Hagyományosan a videomarketinget a drága eszközök közé sorolják, amiben van igazság, de a videós marketingkommunikáció nem kizárólag reklámszpotok gyártását jelenti. Mi úgy döntöttünk, hogy megszólítjuk azokat a fiatalokat, akiknek vélhetően még nincsen erős elköteleződésük más fodrász felé, valamint olyan csatornát használunk, amely azonnal hitelességet ad neki. Meg akartuk mutatni egyetlen videóban, hogy kitűnő szakember.
Ezt csak úgy lehetséges, ha olyan közösséghez szólunk, amely véleményvezére állítja ezt: a véleményvezér hitelességét átsugározzuk az ügyfélre, és így nem kell hosszú időt a közönség meggyőzésére szánnunk. Fontos, hogy a tartalom ne tűnjék reklámnak: a natív megjelenés lényege, hogy a szponzorált tartalmat úgy fogyasztják, mintha az a műsorfolyam része lenne, ezzel pedig reklámzaj-mentes hatékonyságot érünk el.
A beautyvlogger szolgálatba áll
Következett a kutatás: meg akartuk tudni, hogy ki a legismertebb hazai beautyvlogger (olyan videós blogger, aki rendszeresen szépségápolási témában jelenít meg videókat nagy nyilvánosság előtt). Mivel a hazai négy MCN (multi-channel network: erősen leegyszerűsítve a YouTube-csatornákat kezelő, azok szerzőit a YouTube-bal, pontosabban a Google-lal összekötő vállalkozás) közül hárommal jó a viszony, kettővel partneri, ezért hamar meglett a személy.
A cikk folytatása a januári Kontent tartalommarketing-magazinban olvasható. A legkiválóbb videós kampányunk eredménye: 10 000 forint befektetésből 1,9 milliós érték. A 2015. januári Kontent a II. Magyar Marketing Fesztiválon jelenik meg, az előfizetőknek a jövő hét péntekjén postázzuk. Ha addig előfizetsz, erről a cikkről sem maradsz le. Kattints a kontentmagazin.hura!
Show More