Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

„Az algoritmusok háborújának kellős közepén vagyunk” – Interjú Jeff Bullasszal

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Interjú
  • Címkék: interjú, Jeff Bullas, tartalommarketing

2009-ben Jeff munkanélküliként elhatározta, hogy hajnaltól reggelig minden nap tartalmat készít majd, hogy elmondja véleményét a közösségi média akkori forradalmáról. Blogját 10 dolláros befektetéssel indította. Ma 600 ezernél is többen követik a közösségi médiában, oldalát milliók olvassák évente, vagy ahogy ő mondja: „a kitartó tartalomkészítésnek, -publikálásnak és -terjesztésnek lett egy erőteljes eredménye: egyszer csak megérkezett a világ.”

Jeff ma az egyik legelismertebb onlinemarketing-szakértő. 2018-ban a Forbes a 20 legbefolyásosabb marketinges egyikévé választotta (ahogy 2017-ben is). A Marketing Insider Group szerint 2017 és 2018 elsőszámú online marketing véleményvezére, 2015 és 2016 elsőszámú tartalommarketing influencere – többi elismerését felsorolni is lehetetlen volna.

Jeff Ausztráliából jelentkezett be, hogy elmesélje, hogyan jutott a globális szakma csúcsára 9 év alatt, mit gondol a Facebook-botrányról, hogy éppen mivel kísérletezik, és miért gondolja, hogy a jó marketingesnek muszáj egy kicsit paranoiásnak lennie.

Kontent: Közel egy évtizede dolgozol már tartalommarketingesként. Ez idő alatt milyen jelentős változásoknak voltál tanúja?

Jeff Bullas: Azt hiszem, 2009-ben kezdtem online publikálni, szóval nemsokára lesz egy évtized. Ennyi idő alatt volt néhány mérföldkő, az első talán az, hogy a közösségi média mennyire egyszerűvé tette a publikálást és a marketinget, hogy a cégek megtalálják a saját hangjukat globálisan is.

Láthattuk azt is, hogyan lettek az emberek a technológia megszállottjai. Korábban egyszerűen csak használtuk az eszközöket, de a mobiltechnológia, az okostelefon megváltoztatta ezt. Ez lényegében az Apple iPhone-jának köszönhető, ami a Blackberryk után a tömegeknek is elérhetővé tette az okostelefonokat ahelyett, hogy azok az üzleti elit eszközei maradtak volna.

Ez volt a két legfontosabb esemény, és a kettő együtt tökéletes vihart hozott létre, ahogy a kritikus tömeget elérte a felhasználók száma.

Aztán ott volt a közösségi média beépülése az üzleti világba, amikor a Facebook tőzsdére lépett. Ezzel a korábbi felhőtlenségnek vége lett, a közösségi platformok egyértelműen a vállalati marketinggépezet részei lettek. Eközben a piac konszolidálódott is, a Facebook megvette az Instagramot és így tovább.

De éppen most is zajlik egy hasonlóan nagy jelentőségű változás: a bizalomvesztés a közösségi platformokkal szemben. Szerintem hosszabb távon ez nagyon felrázza majd a piacot, és bár a Facebook nem megy sehová a közeljövőben, én hiszek abban, hogy a digitális marketingben a bizalomépítés és a blokklánc-technológia kora következik, kiegészülve a még teljesebb automatizációval és az MI-kkel.

Ha már szóba került a Facebook: a Cambridge Analytica-botránnyal, Mark Zuckerberg meghallgatásaival nem volt ilyen szempontból jó évük eddig. Mit gondolsz, lesz mindennek következménye?

Szerintem apróbb zökkenő ez, nem más. Zuckerbergnek jobban kontrollálnia és szabályoznia kell majd a gépezetet, amit kizárólag pénztermelésre épített. Ez nagy kihívás. A Facebook az elmúlt években majdhogynem nullára csökkentette az organikus elérést, mondván ha el akarod érni az embereket, fizess érte. Ez teljesen más modell, mint például amit a Google használ, hiszen ők engedik, hogy felépítsd magad, hogy megerősödve organikusan rádtaláljanak a keresőt használva, ha jól használod a tartalmat. A Facebookon csak akkor lesz jó organikus elérésed, ha viralitást érsz el, ami azért keményebb dió.

De ez továbbra is csak egy zökkenő: a Facebook nem megy sehová, csak fejlődni, változni fog. Ha nem szabályozza magát, kívülről fogják szabályozni, például Európában a GDPR-ral.

Lesznek persze komolyabb következmények, de szerintem fontosabb a blokklánccal és azzal foglalkozni, hogy közvetlenül kommunikáljunk a végfelhasználókkal, hogy közösségeket építsünk és saját tartalmakat gyártsunk – ez a felfogás az, ami át fogja alakítani az üzleti világot a finanszírozástól a marketingig.

Sokan voltak, akik nyilvánosan bejelentették, hogy ők most elhagyják a Facebookot, a legnagyobb hírverést az kapta, mikor Elon Musk törölte a SpaceX és a Tesla oldalait. Szerinted lehet ilyen trendre számítani a kisebb vállalkozásoknál is? Megteheti egyáltalán egy kkv, hogy ne legyen jelen Facebookon?

Ha szeretnék, hogyne, ha szeretnék. Végülis a Facebook nem maga az online marketing, csak egy része annak. Én pedig mindig azt mondtam, hogy a legnagyobb érték, ha organikus forgalmat tudsz szerezni. Persze ha el akarsz érni egy jól célzott közönséget, akkor a Facebook remek eszköz. Nem megy sehová – lesznek változások, de egyelőre nem látjuk, milyen irányba. Tömegesen nem fogják elhagyni a Facebookot, nemrég viszont kiderült, hogy az oldalon eltöltött átlagos idő 24%-kal csökkent, ami nem kis szám. Lehet, végül telítődtünk Facebookkal.

Zuckerberg belengetett egy olyan elképzelést is, hogy ha fizetünk, cserébe reklámok nélkül használhatjuk majd a platformot. Szerinted fizetnének ezért a felhasználók?

Szerintem ez eleve ellentétes lenne a modelljükkel – már ha azt akarják, hogy a cégek továbbra is fizessenek nekik, és felteszem, hogy ezt szeretnék.

Egy utolsó kérdés a Facebookról. Az egyik reggel épp egy olyan rádióshow-t hallgattam, ahol a tavalyi pletykáról beszéltek, miszerint a Facebook hozzáfér a telefon mikrofonjához és ennek a segítségével is perszonalizálja a hirdetéseket – mint amikor valakivel beszélgetünk, említünk egy brandet és aztán annak a hirdetéseivel találkozunk az idővonalon. Ki is próbálták ezt, egyiküknél valóban meg is jelent egy hasonló márka, mint a hangosan a mikrofonba mondott. Szerinted van ebben valami vagy egyszerűen a Baader–Meinhof-jelenség számlájára írhatóak az ilyen esetek?

Abban biztos vagyok, hogy rengeteg sötét ügy folyik a háttérben, de nem kell valami nagy összeesküvésre gondolni. Biztos vagyok benne, hogy a Facebook csinál olyasmiket, amit nem mondanak el nekünk, ebben benne lehet a felhasználók követése, a fejlett hangfelismerő szoftverek alkalmazása. A technológia megvan ehhez, néhol elképesztő a fejlettség szintje, szóval nem érne nagy meglepetésként, ha ilyesmik kiderülnének. Hisz mindannak, amit csinálnak, a célja, hogy több pénzt keressenek.

Kanyarodjuk vissza a tartalommarketinghez: szerinted ha egy kisvállalkozás most akar beelvágni, hol érdemes kezdenie?

Az első lépés a közönség felépítése, ehhez pedig olyan közösségi platformok használata, ahol organikusan is elérik a célközönségüket. [Közönségtől függően] ez lehet a Twitter, LinkedIn vagy akár a Facebook is. Ehhez nyilván szükség lesz magára a tartalomra. Dolgozniuk kell a keresőoptimalizáláson is, hogy a botok egyszerűen beolvashassák az oldalaikat.

Viszont amire a legjobban figyelniük kell, hogy hosszú távra tervezzenek. [A tartalommarketing] lényege nem az, hogy gyorsan sokan kezdjenek rád figyelni, nem ez fog történni. A tartalommarketing lényege a hosszú távú építkezés – a hitelesség, befolyás, elismertség felépítése a tartalmakon keresztül.

Nemrég azt hallottam itthon egy marketingszakértőtől, hogy a tartalommarketing halott és a jövő a közösségépítésé. Én nem hiszem, hogy a kettő elválasztható lenne egymástól.

Na jó. Szóval a tartalommarketing alapja, hogy gondolkodj kiadóként. Első lépésként minőségi tartalmat gyártasz, akár egy újság. A terjesztés a második lépés. Azt mondani, hogy a tartalom halott, teljes hülyeség. Amit csinálsz, hogy a tartalmat, illetve a terjesztéssel szerzett figyelmet csatornázod be az értékesítésbe. Az értékesítésnek akkor lesz mivel dolgoznia, ha a jó tartalmad felkelti a figyelmet, és ezzel forgalmat szerzel.

Olyan tartalommarkeitnges kampányt tudsz esetleg mondani, amit te is kiemelkedőnek tekintesz?

Jeff Bullas válaszát és az interjú folytatását a Kontent magazin V. évfolyamának 1. számában olvashatod. Ha még nincs előfizetésed az ország egyetlen nyomtatott tartalommarketing-magazinjára, akkor itt olvashatod el a részleteket.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkKonverziós dallamok, avagy a zeneiség szerepe a szövegírásban
Következő cikkEmployee advocacy: a közösséged, melyet elfelejtesz a marketingedben használniKövetkező

Ezeket olvastad már?

Szállásadók közösségimédia-szereplése a 2013-as nyári szezonban

A szállásmarketing érdekes részterülete az online marketingnek, hiszen különleges jellegzetességei vannak. Júliusban és augusztusban –

Elolvasom »

„Ha a tartalomterjesztők túl akarnak élni, együtt kell működniük” – interjú Magnus Hultmannal

Magnus Hultmannal a Media Hungaryn találkoztam, ahol az egyik legjobb előadást tartotta: azon kevesek egyike

Elolvasom »

Hogyan adj cégednek valóban eredeti nevet? (Világcégek 3 névválasztási módszere)

Azon túl, hogy legyen eredményes, titokban mindenki olyan cégről álmodik, amelynek nevét az egész világ

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.