Többször olvashattátok és hallhattátok tőlünk, hogy enyhén szólva sem vagyunk megelégedve úgy általában a magyar online marketing konferenciák színvonalával.
Az okokat sajnos hosszan lehetne elemezni, de aki rendszeresen jár a honi kínálat sarokköveinek számító rendezvényekre, az úgyis tisztában van ezekkel (vagy ha nem, úgy felesleges is meggyőzni az ellenkezőjéről).
Van viszont pár olyan általános indok, ami miatt szinte mindegyikre, de főleg a nagyobb konferenciákra érdemes ellátogatnia egy fejlődni akaró magyar marketingesnek (vagy akár az egész cégnek).
Ez egy őszinte cikk lesz még akkor is, ha néhány konferenciaszervező megharagszik ránk.
1. Feltérképezheted a konkurenciát
Az éves árbevételükről ugyan nem fogsz megtudni semmit (arra ott vannak a céginformációs adatbázisok), és a legjobban konvertáló kampányaik legapróbb titkaiba sem fognak beavatni téged. Utóbbira meglesznek a saját eszközeid, ha eleget képzed magad.
A szünetekben zajló beszélgetések során megtudhatod, hogy ki merre tart, kinél mi a fő csapásirány mostanság, és ezek alapján magadat is elhelyezheted a képzeletbeli kkv-s marketingtérképen.
Hatalmas érték, ha mindig tudod, hogy mi újság a szakmában, amely nem létezik.
2. Edukálhatod magad (valamelyest)
Ne áltassuk magunkat: messze nem éri meg minden magyar marketingkonferencia az árát.
Általában közvetítünk a hazai konferenciákról. Olvasd el a 27. Marketingkonferenciáról készített egyik közvetítésünket.
Velem is volt már, hogy unottan néztem az álmennyezet apró hibáit a sokadik unalmas előadás alatt, és azon bosszankodtam, hogy az időmet és a pénzemet el tudtam volna költeni sokkal hasznosabban.
Viszont az az igazság, hogy még azon a konferencián is tanultam valamit, ahol ezt a legkevésbé vártam. A fejlődés elengedhetetlen ezen a területen, és ha nem akarod rövid távon becsukni a boltot, akkor rajta kell tartanod az ujjad az online marketing ütőerén.
Évente többször is nagyot fordulhat az online világ, ezért neked is szükséged van arra, hogy új praktikákkal, technikákkal ismerkedj meg.
A hazai konferenciákon jellemző, hogy alig adnak időt az előadónak (15–30 percet), így nehéz mélyen belemenni bármely témába. Szerintem a jó hozzáállás az, ha témákat gyűjtesz a konferencián (mi népszerű most, mi új van a marketingnap alatt), majd beszerzed hozzá a szakirodalmat. A konferenciát használd amolyan tartalomjegyzéknek.
Ha nem vagy abban biztos, hogy melyik konferenciákra menj el idén, akkor csak nézd meg, hogy Zoli vagy Balázs hol fog előadni. Ha valahol nem vagyunk jelen, az szakmai állásfoglalásunknak is tekinthető.
3. Arculatépítés
Az iparági konferenciákon való részvétel megerősíti a helyedet a piacon. A szakmai reputációdnak is jót tesz, ha azt látják az ügyfeleid, hogy sok helyen mozogsz, ismered a szakmát és a trendeket.
Eleinte nem kell több százezerért kiállítói helyet bérelned az előtérben, mert kezdetnek az is elég, ha résztvevőként jelen vagy, majd ezt természetesen kommunikálod is.
Nálunk jól követhető, hogy épp hol pezsgünk:
A következő lépés pedig egyértelműen a kiállítói jelenlét. Hitelt és elismerést ad neked, ha egy jó nevű rendezvényen nemcsak megjelensz, hanem kiállítóként emeled a konferencia fényét. Vannak olyan cégek, amelyek jóval nagyobbnak tűnnek azáltal, hogy minden rendezvényen kint vannak.
Tovább megyek: a konferenciák értékét itthon nem az adja, hogy mi a tematika, hiszen azon úgyis elalszol. Az viszont tagadhatatlan, hogy ha 1000-nél is több szakmabeli egy helyen tartózkodik, akkor a rendezvény elérte a kritikus tömeget, és nem hagyhatod ki.
Nézd meg a friss konferenciaajánló hírlevelünket (egyúttal használd mintaként a saját rendezvényed népszerűsítésére: második kiküldésnél is a megnyitási arány 30% volt). Itt sem a tematika az érv, hanem a networkingérték.
tárgy: Nézd meg, ahogy 1000+ ember előtt fölforgatom a marketingszakmát
Szia,
Ismersz minket: ha én előadok valahol, akkor az üt.
Így lesz ez a IV. Magyar Marketingfesztiválon is, ahol előadok, illetve a csapatunk is kint lesz.
Tudod, úgy döntheted el, hogy egy rendezvényre érdemes-e elmenni, hogy megnézed: támogatjuk-e (előadóként vagy részvétellel). És a Marketingfesztivál bírja az ajánlásom.
Miért ajánlom neked a Marketingfesztivált?
Évente egyszeri teltházas marketingcsoda – erősen fogynak a jegyek, de talán még rendelhetsz itt (amíg még van).
15 téma, amellyel képbe kerülhetsz – engem a legjobban az fogott meg, hogy fiatal YouTube-sztárokat is elhívtak. Ha nem hallgatod meg az ő előadásukat, akkor burokba zárod magad és lemaradsz a piacodon.
Hatalmas a networkingértéke – mi minden évben ~200 névjegykártyával térünk haza. Ha egy névjegykártyára leosztod a jegyárat, akkor olyan olcsón szerezhetsz üzleti kapcsolatokat, hogy a részvétel kötelező.
Kapsz bónuszt – minden előadótól bekértek letölthető tudásanyagot, ezeket meg fogod kapni.
Reprezentatív dolog jelen lenni – az ilyen rendezvények nem arról szólnak, hogy beülsz-e az előadásokra. Tovább megyek: az sem számít, hogy maga a rendezvény szimpatikus-e neked. Itt jelen kell lenned.
Ez tehát eldőlt
Kattints ide, markold fel a villámgyorsan fogyó jegyek valamelyikét, és találkozzunk a Marketingfesztiválon!
Barátsággal,
Sipos Zoltán
marketingszöveg-író és a rendezvény egyik előadója
Ui.: Keresd a standunkat, mert kint leszünk!
Ne felejts el majd beülni az előadásomra – nem véletlenül hívnak minket a marketing fenegyerekeinek ;)
El ne felejtsem: kapsz a jegyed mellé egy 6 hónapos digitális előfizetést a Piac&Profitra.
Gyere, vár rád a marketingszakma.
4. Szerezz leadeket!
Ha már ott vagy egy konferencián tele potenciális ügyféllel, akkor használd ki az alkalmat és zsákolj be pár tucat leadet.
Hogyan teheted ezt meg a legegyszerűbben?
Látogatóként networkingelj orrvérzésig. Beszélgess a melletted ülőkkel, ismerkedj meg új arcokkal a kávészünetben és keresd az ismeretlen embereket az ebédlőasztalnál.
Készülj fel saját magadból és a cégedből, de nehogy belekezdj egy kiselőadásba, mert rögtön elvágod magad. Zoli beszélt már az ún. elevator pitch-ről, Benyó pedig hosszan kifejtette a gyors bemutatkozás trükkjeit és előnyeit.
Kiállítóként egyszerűbb dolgod van, de a lényeg nem változik: networkingelj orrvérzésig. Szólíts le mindenkit, vigyél újságot, szórólapot vagy valami játékot. A lényeg, hogy menjenek oda hozzád, utána már csak rajtad áll vagy bukik a siker.
Optimális esetben annyi leaddel térsz haza, hogy a kitelepülésed ára busásan megtérül már rövid távon.
Amit ne csinálj: ne vigyél klasszikus szóróanyagot. Minden résztvevő kap valamilyen csomagot – benne az összes kiállító valamely anyagával. A kis szórólapod elvész a szóróanyagok tömegében, illetve ha észre is veszik, akkor is ugyanolyan cégnek mutatod magad, mint bárki más. (Alapvető pozicionálási hiba.)
A jó és tesztelt módszer: a kiállítói csomagba tegyél valami kuponféleséget. A kupon célja, hogy menjenek oda a standodhoz, és valamiért cserébe (mondjuk e-mail címért) kapnak egy értékes anyagot. Értékes anyagot mondtam, tehát könyvet, újságot, ingyenes auditot vagy bármilyen ingyenes belépőterméket (nem pedig szórólapot).
Az offline leadgenerálási módszerünket olvasd el részletesebben.
5. Évente legalább egy külföldi konferenciára el kell menned
Nem véletlenül írtunk európai konferenciaajánlót.
Hisszük és tudjuk, hogy a legjobban csak úgy fejlődhetünk mi és a szakma is, ha minél több nagyszabású és igazán rangos külföldi konferenciára látogatunk el.
Mi csak pár érdekesebb eseményt kaptunk ki az európai felhozatalból, de a Red Stag Fulfillment keresője minden igényt kielégít, ha e-kereskedelmi rendezvényekről van szó, ezért bátran ajánljuk neked is.
Sajnos az igazán jó marketingkonferenciákból egyelőre hiány van itthon, de azért vannak jó események. Sőt egy kis utazással és ráfordítással már a kontinensen is csodát láthatsz a témában. (Illetve mi nem csak mondjuk, hogyan kellene csinálni, hanem minden évben a Content Plage konferenciánkon meg is mutatjuk, mit tartunk megfelelő színvonalnak.)
Ismersz egy látogatásra érdemes marketingrendezvényt? Ajánld egy hozzászólásban!
Show More