Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Adaptív tartalom – tartalommarketinges forradalom, amely még nem jött el

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Tartalommarketing

Ennek a cikknek az a célja, hogy alapjaiban újragondolj mindent, amit eddig a tartalomról tudtál.

Azt nem nehéz meghatározni, hogy mi a tartalom. Például ez a cikk, illetve ez a további 18 tartalomtípus, és ha ezeket stratégia mentén folyamatosan megadod az ügyfeleidnek, akkor tartalommarketinget csinálsz.

De a tartalommarketing még a lehetőségeinek a legelején jár.

A tartalmak 4 szintje

Hogy megértsd az adaptív tartalmat, nézzük át, hogy milyen lehet egy tartalom, illetve egy online megjelenés.

1. statikus tartalom statikus oldalon

Magyarul a dizájnt minden eszközhöz (mobil, tablet, asztali gép stb.) külön elkészítteted, majd ugyanaz a tartalom jelenik meg mindenhol. Fapadosnak tűnik? Ma már az is.

2. reszponzív dizájn

Ugyanazt a tartalmat kapja minden eszköz, de a dizájn az adott eszközhöz igazodik. Körülbelül itt tartunk most.

3. adaptív tartalom

Mindjárt definiálom, de a lényeg az, hogy a dizájn mellett a tartalom is eszközhöz és kontextushoz (!) igazodik. Például asztali gépről egy hosszú cikket kapsz, mobilról egy rövidebbet (ha épp ez a hatásosabb). Súrolgatjuk.

4. dinamikus és személyre szabott tartalom

Azt a tartalmat kapja a látogató, amit szeretne, és a háttérben futó – egyébként még nem létező – szoftver dinamikusan felismeri és kiszolgálja a látogató igényeit. Csúcsra járatott perszonalizáció dinamikus tartalommal. Álom.

De mi az az adaptív tartalom?

Charles Cooper definíciója szerint „olyan tartalom, amely nemcsak külsőségeiben, de tartalmában is az olvasó igényeihez tud igazodni”.

Egy másik definíció úgy tartja, hogy az adaptív tartalom azt jelenti, hogy a tartalmadat kis részekben (vagy egészében) eszközhöz és közösségi platformhoz tudod igazítani. Ez utóbbi inkább a tartalomterjesztésre figyel, szerintem az adaptív tartalom a tökéletes terjesztésnél jóval többről fog szólni.

Az értelmezési skála jelenleg nagyon széles, ezért nézzünk konkrét példákat.

Amikor a tartalmad többet ér

A tartalommarketing egy nehéz műfaj, mert rengeteg energiával megírsz egy blogbejegyzést, amelyre egy hétig figyelnek. Utána akár évekig kapod az organikus keresőforgalmat (feltéve, hogy a cikk jó volt és fontos kulcsszavakra rangsorolt), de a cikked életciklusa viszonylag rövid.

Az adaptív tartalomfelfogás szerint ez a tartalom tartson örökké.

Oszd meg minden közösségi platformon. Hirdesd Facebookon, dobd be Google+-on, tedd ki a legjobb mondatokat Twitterre. Küldd ki emailben a feliratkozóidnak.

Utána használd fel újra. Picit átdolgozva lehet belőle egy PR-cikk (vagy egy más blogod új cikke). Készíts belőle egy prezentációt, dolgozd fel egy e-bookba és használd csaliként. Később hírlevélszekvencia egyik elemének rakd be. Készíts belőle egy infografikát vagy simán olvasd fel egy mikrofonba és rakd ki podcastként.

Ebben az értelmezésben az adaptív tartalom annyit tesz, hogy a meglévő tartalmaidat újradolgozod, újrahasználod és kihozod belőlük a legtöbb értéket.

Ezt egyébként bátorítjuk is: ha rendelsz tőlünk egy cikket, akkor utána minden létező formában használd is fel. Erre sokszor tippeket is adunk, mert érdekünk, hogy maximalizáld a cikk értékét, mert akkor legközelebb még többet rendelsz.

Személyre szabott élmények személyre szabott tartalommal

Mi a baj ezzel a cikkel?

Leginkább az, hogy nem eléggé perszonalizált. Természetesen egy ideális olvasónak írok, szegmentáljuk a különböző bejegyzéseket, gondosan választjuk ki a témákat és így tovább.

De ez a cikk ugyanúgy jelenik meg mindenkinek, téged pedig egy picit máshogy érdekel ez a téma, mint a másik 200 olvasót. Lehet, hogy szeretnél sok képet, más viszont megnézne egy videót, a harmadik ember pedig vázlatosan kéri ugyanezt a cikket, mert csak átfutná, a negyedik pedig hallgatni szeretné.

És jelenleg ezt nem tudjuk kiszolgálni – mintha a ruhaboltban csak L-es méret lenne a legjobb pulcsiból.

Pedig ez lenne az adaptív tartalom: mindenkinek személyre szabott online élmény.

Ehhez meg kellene írnom a cikket több különböző formában, majd pedig kell egy olyan szoftver, ami az előző látogatásaid és interakcióid alapján kitalálja, hogy milyen formában kapd meg ezt a cikket.

Ez iszonyatosan munkaigényes, és valószínűleg egy sima blognál nem éri meg.

De a tartalommarketing nemcsak a blogolásról szól. A tartalommarketing egy stratégiai szemlélet.

Adaptív tartalom ott, ahol értelme van

A Content Marketing Institute cikkjéből hozom a példát (a cikket is olvasd el, mert kitűnő).

A cikk szerzője borkóstolón járt, és a vendégfogadás és beszélgetés után asztalról asztalra különböző borokat kóstolhattak végig. Minden asztalon volt egy tablet, a tableten pedig bejött az estét szervező cég statikus honlapja.

Ez pedig kihagyott lehetőség.

Az adaptív tartalom itt alkalmazkodott volna ahhoz, hogy a cikk szerzője épp hol van, mit csinál, mit kóstolt már és mi érdekelheti. Magyarul a kontentet a kontextushoz igazítja.

Például:

  • bejelentkezési lehetőség a közösségi médiába
  • személyre szabott szövegezés és üdvözlőoldal
  • az épp kóstolt borról releváns infók
  • vásárlási lehetőség (a borkóstoló végén hozzáadnák a számlához a megvásárolt borokat)
  • később személyre szabott follow up email (kóstolt ésvagy vásárolt borokról)

Értelemszerűen minden egyes látogató egy külön élményt kapott volna (mást kóstol, más tartalom jelenik meg, más borajánlatokat kapnak), ez pedig azért fontos, mert így az ajánlatok is személyre szabottak lehetnek.

A statikus tartalommal egy szegmenshez beszélsz, őket edukálod és nekik értékesítesz. Ez még a legügyesebb szegmentálással is csoportkommunikáció.

De az adaptív tartalommal minden látogató személyre szabott infókat és ajánlatokat kaphat, így a marketingkommunikáció is átalakulhat személyes értékesítéssé. Képzeld el azt, hogy minden potenciális ügyfeledet egyenként győzheted meg, és megérted, hogy miért lelkesít annyira az adaptív tartalom.

Kihívások

A hírlevélküldő szoftverek egy része már képes szegmentálásra, tehát a látogató eldöntheti, hogy milyen útvonalon halad végig.

Ha erre a linkre kattint, akkor megkapja az A levélsorozatot. Ha arra a linkre kattint, akkor megkapja a B levélsorozatot. (És az A levélsorozatban is lehet még több „alsorozatot” készíteni.)

Mintha egy kalandjátékban lennél, és a saját kalandodat járnád be.

És már eljutottunk oda, hogy kell egy profi hírlevélküldő, valamint kampányonként ~60 e-mail, mert a vásárlói útvonalak és elágazások tartaloméhessé teszik a kampányt. Évek óta panasz a cégeknél, hogy túl sok tartalmat kéne készíteniük, és nem bírják kapacitással.

Ahogy egyre finomodik az adaptív tartalom, úgy lesz szükséged még több és több tartalomra.

A másik kihívás már technikai. Ezek a feature-ök külön-külön nagyjából megvannak (marketingautomatizálás, perszonalizáció, remarketing, látogatókövetés, eszközfelismerés, szegmentálás és így tovább), de így egyben még nem. Főleg nem Wordpress-szel integrálva.

Ez várhatóan nagyvállalati játékszer lesz, ha elkészül.

És utána még egy olyan ügynökség is kell, ahol megvannak azok a szakemberek, akik nemcsak értik a tartalommarketinget, de elő is tudják állítani a kiváló tartalmakat.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk8 részes stratégia a sikeres céges blogodhoz
Következő cikkMennyit ér ez a blogbejegyzés? (+ajándék!)Következő

Ezeket olvastad már?

Mi az a marketing? (29 definíció)

A marketing rejtélye, hogy az ember egyik legrégebbi tevékenysége, mégis az egyik legújabb üzleti alapelvként

Elolvasom »

Szegedi marketingperspektívák: hogyan legyél sikeres a marketingben, ha Szegedről indulsz?

Milyen a marketing színvonala a napfény városában? Miért Budapesten van szinte az összes tréning és

Elolvasom »

Hogyan add el nekem ezt a tollat?

Szóval láttad a Wall Street farkasát és imádtad a filmet. Nem kell ellenkezned: ezt a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.