Így rúgd be a funneled, és száguldozz a leadgyűjtés és a retargeting sztrádáján (Funnel Hacking Live 2019)

A sikeres ember ismérve, hogy nem rest tanulni másoktól. Ezért hát a Funnel Hacking Live 2019 (a ClickFunnels éves eseménye) előadásaiból szemezgetve átadunk neked néhány értékes fogást. Az online marketingmagazin (amit épp olvasol) mindig a legfrissebb marketingtudásról szólt: csatold be az öveket, mert kövér gázzal száguldunk a még frissebb és még értékesebb tudásanyagok felé. Az információanyagot átszűrtük a magyar kulturálközeg rostáján, így itthon is használható, valódi tippeket kapsz. Felkészültél?

A kudarcra ítélt marketinges kifogásokat keres, te forgalmat – és pénzt

Ismersz olyan vállalkozókat, akik mindig valami felsőbb hatalomra, valami külső tényezőre fogják a pillanatnyi sikertelenségeiket? Néhányuknak talán van is igazsága abban, amit mond, de ez még így sem fontos. Mert ami számít, az végső soron mindig az elért eredmény – hangozzon is ez bármilyen kegyetlenül. Talán már magad is megfigyelted a jelenséget: eleinte a legtöbb platform kánaánnak, aranybányának tűnik, majd egy ponton bezár a bazár. Ez történt a tévéreklámokkal, a Facebookkal vagy épp a Google-hirdetésekkel. Eleinte mindegyiken óriási pénzeket lehetett nyerni, manapság inkább csak kötelező elem, amivel bár keresel ugyan, ha ügyesen csinálod, de közel sem olyan könnyen, mint korábban. Ez történik, ha egy platform telítődik: és ezért fontos az elsők között lenni. Van azonban mód arra, hogy az ilyen változásokat különösebb probléma nélkül átvészeld: gondolkodj stratégiában. Ha ugyanis megérted a stratégiát, nem okoz majd problémát platformról platformra vándorolni. Afelől ugyanis ne legyenek kétségeid, hogy a felhasználók időnként vándorolnak a platformok között. Bár a Facebookot még kár temetni, árulkodó adat, hogy 2018-hoz képest egyedül az Instagram volt képes növekedni – a megkérdezettek 39 százaléka használja a képmegosztó alkalmazást, ez a szám egy évvel korábban csak 36 százalék volt. A Facebook eközben 2017 óta 15 millió felhasználót veszített, ráadásul kialakulni látszik egy olyan tendencia, amely szerint a közösségi oldalak regnáló királya már inkább az 55 évnél idősebb korosztály számára vonzó igazán.

Ismerkedj meg a forgalmad három típusával

Az első típus az olyan forgalom, amelyet ellenőrizni, irányítani tudsz, de nem te birtoklod. Tökéletes példa erre a Facebookról érkező forgalmad: a platform birtokolja, némi ellenszolgáltatás (pénz) fejében pedig a te tartalmaidra, szolgáltatásodra vagy termékedre irányítja a figyelmüket. A második típus az általad megszerzett forgalom – bár talán kifejezőbb szó a „kiérdemelt”. Ha valaki például a podcastünket, a Kontent Pubot hallgatva dönt úgy, hogy előfizetőnk lesz, ezt nevezhetjük kiérdemelt forgalomnak. A harmadik típus pedig a célod: az, amit nemcsak időnként tudsz irányítani, hanem végig te tartod a gyeplőt. Bizony, az általad épített listáról van szó. A tanulság tehát: építs listát! Persze gondolkodhatsz úgy is, hogy továbbra is fizetsz a Facebooknak és a Google-nek, ők pedig cserébe feléd irányítják az emberek figyelmét. De mit teszel, ha valamelyik platform (vagy mindkettő) bedől? Nem, eszem ágában sincs azt mondani, hogy ne hirdess ezeken a platformokon. Érdemes viszont átgondolnod, hogy az így megszerzett leadekből (is) listát építs. Mert két dolog van, amit nem vehetnek el tőled az életben: a tudás és az e-mail-listád.

Nem fogyasztóknak gyártasz tartalmat

Read More

5 ok, amiért érdemes konferenciára járnia egy magyar marketingesnek

Többször olvashattátok és hallhattátok tőlünk, hogy enyhén szólva sem vagyunk megelégedve úgy általában a magyar online marketing konferenciák színvonalával. Az okokat sajnos hosszan lehetne elemezni, de aki rendszeresen jár a honi kínálat sarokköveinek számító rendezvényekre, az úgyis tisztában van ezekkel (vagy ha nem, úgy felesleges is meggyőzni az ellenkezőjéről). Van viszont pár olyan általános indok, … Read more

Milyen leadmágnest használj? (5 típus, konkrét példák és a játékszabályok)

Te hogyan kéred el valakitől az e-mail-címét? Ha azt akarod, hogy minél nagyobb számban meg is adják neked, akkor úgy, hogy felkínálsz valamit cserébe. Azzal, hogy valaki megadja neked az elérhetőségét, fizet, csak éppen nem pénzzel. Valamivel tehát meg kell győznöd erről, nem kérheted el a címeket alamizsnaként. Olyasvalamire van szükséged, ami vonzza a látogatókat, amit meg akarnak szerezni – és amiért cserébe egy e-mail megadása igazán kis árnak tűnik.

Miért kell tulajdonképpen a cím?

Az oldaladra érkező látogatók 95%-a első látogatása alkalmával nem vesz tőled semmit. Ennek egyszerű oka van: nincsen vásárlási szándékuk, mert vagy egyszerűen csak böngésznek, vagy még információt gyűjtenek. A SEE vagy a THINK klaszterben vannak, ezért ha megpróbálsz belőlük pénzt kipréselni, legfeljebb elriasztod őket. Ha valakiben nincs meg a vásárlási szándék, akkor kapcsolatot kell kiépítened vele, megteremtened a bizalmat. A legjobb eszköz arra, hogy kapcsolatot ápolj velük, az e-mail marketing, amihez viszont ugye szükséged van az e-mail-címre. Ez neked értékes, ezért neked is értéket kell adnod cserébe. Ez az rétékes tartalom számos formát ölthet, ezek közül mutatok meg neked néhányat.

Mi nem leadmágnes?

Egy egyszerű feliratkozó form az oldaladon határozottan, egyértelműen nem leadmágnes. Nincs benne semmi vonzó. leadmagnes_2

Miért? Minek? Hogy utána leveleket küldözgessetek nekem? Köszi, kihagyom.

A Marketingszöveg.comon nem találsz ilyen feliratkozási lehetőséget: egy ajánlatot találsz, hogy töltsd le az ingyenes e-bookunkat. Ez értékes tartalom: 40 oldal szakmai anyag a céges blogolásról. leadmagnes_1 Az e-bookokról nem is írunk, mert valószínűleg tudsz már a létezésükről. Lássuk tehát a többit.

1. Jelentések és elemzések

Ha olvastad az adatalapú tartalomkészítésről szóló cikket, akkor erről nem kell sokat magyaráznom. A szakemberek jellemzően imádják a különféle elemzéseket, amelyekből megtudhatják, hogy milyen trendek uralkodnak a piacon, hogyan változnak a legfontosabb mérőszámok, hogyan kell alakítsák saját stratégiáikat, tevékenységüket a piacnak megfelelően. Én például mániákusan gyűjtöm a különféle marketingpiaci jelentéseket, elképesztő mennyiségű PDF található a merevlemezen – és ezek fontosak számomra, ezekből dolgozom, ezeket használom fel a szakmai cikkek megírásakor, az előadásaim összeállításakor, amikor tanácsot adok valakinek. Egy ilyen anyag a legfőbb erénye az aktualitása. Piaci adatokat, statisztikákat, számokat negyed év után nem tudsz aktualitásként bemutatni, hacsak nem figyelemreméltóan lassan érkeznek az adatok. A mi céges blogról szóló e-könyvünk jövőre is ugyanígy aktuális lesz, de ha kiadnánk egy jelentést a 2016 eleji hazai tartalommarketinges trendekről, azt fél év múlva inkább már csak érdekességként mutathatnánk be.

2. Interaktív tartalmak

Read More