Milyen leadmágnest használj? (5 típus, konkrét példák és a játékszabályok)

Te hogyan kéred el valakitől az e-mail-címét? Ha azt akarod, hogy minél nagyobb számban meg is adják neked, akkor úgy, hogy felkínálsz valamit cserébe. Azzal, hogy valaki megadja neked az elérhetőségét, fizet, csak éppen nem pénzzel. Valamivel tehát meg kell győznöd erről, nem kérheted el a címeket alamizsnaként. Olyasvalamire van szükséged, ami vonzza a látogatókat, amit meg akarnak szerezni – és amiért cserébe egy e-mail megadása igazán kis árnak tűnik.

Miért kell tulajdonképpen a cím?

Az oldaladra érkező látogatók 95%-a első látogatása alkalmával nem vesz tőled semmit. Ennek egyszerű oka van: nincsen vásárlási szándékuk, mert vagy egyszerűen csak böngésznek, vagy még információt gyűjtenek. A SEE vagy a THINK klaszterben vannak, ezért ha megpróbálsz belőlük pénzt kipréselni, legfeljebb elriasztod őket. Ha valakiben nincs meg a vásárlási szándék, akkor kapcsolatot kell kiépítened vele, megteremtened a bizalmat. A legjobb eszköz arra, hogy kapcsolatot ápolj velük, az e-mail marketing, amihez viszont ugye szükséged van az e-mail-címre. Ez neked értékes, ezért neked is értéket kell adnod cserébe. Ez az rétékes tartalom számos formát ölthet, ezek közül mutatok meg neked néhányat.

Mi nem leadmágnes?

Egy egyszerű feliratkozó form az oldaladon határozottan, egyértelműen nem leadmágnes. Nincs benne semmi vonzó. leadmagnes_2

Miért? Minek? Hogy utána leveleket küldözgessetek nekem? Köszi, kihagyom.

A Marketingszöveg.comon nem találsz ilyen feliratkozási lehetőséget: egy ajánlatot találsz, hogy töltsd le az ingyenes e-bookunkat. Ez értékes tartalom: 40 oldal szakmai anyag a céges blogolásról. leadmagnes_1 Az e-bookokról nem is írunk, mert valószínűleg tudsz már a létezésükről. Lássuk tehát a többit.

1. Jelentések és elemzések

Ha olvastad az adatalapú tartalomkészítésről szóló cikket, akkor erről nem kell sokat magyaráznom. A szakemberek jellemzően imádják a különféle elemzéseket, amelyekből megtudhatják, hogy milyen trendek uralkodnak a piacon, hogyan változnak a legfontosabb mérőszámok, hogyan kell alakítsák saját stratégiáikat, tevékenységüket a piacnak megfelelően. Én például mániákusan gyűjtöm a különféle marketingpiaci jelentéseket, elképesztő mennyiségű PDF található a merevlemezen – és ezek fontosak számomra, ezekből dolgozom, ezeket használom fel a szakmai cikkek megírásakor, az előadásaim összeállításakor, amikor tanácsot adok valakinek. Egy ilyen anyag a legfőbb erénye az aktualitása. Piaci adatokat, statisztikákat, számokat negyed év után nem tudsz aktualitásként bemutatni, hacsak nem figyelemreméltóan lassan érkeznek az adatok. A mi céges blogról szóló e-könyvünk jövőre is ugyanígy aktuális lesz, de ha kiadnánk egy jelentést a 2016 eleji hazai tartalommarketinges trendekről, azt fél év múlva inkább már csak érdekességként mutathatnánk be.

2. Interaktív tartalmak

Read More