Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Értékajánlat: a céged legnagyobb ígérete

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Értékesítés, Marketing

Az értékajánlat a kommunikációs nagyítód, mely segít abban, hogy célközönséged a konkurencia tengerében is tisztán láthassa, miért épp téged kell választania.

A jó értékajánlat egy stabil marketingstratégia legfontosabb alapköve. Ebben a legtöbb értékesítő egyetért. Ahhoz, hogy az ügyfelek megannyi hasonló profillal rendelkező vállalkozás közül is téged válasszanak, valami különlegeset kell kínálnod nyújtanod számukra. Valamit, ami hatékonyan segít nekik abban, hogy a problémáik megoldódjanak. Valamit, ami valódi értéket képvisel.

De mit is jelent egész pontosan az érték? Hogyan azonosíthatjuk a valódi értéket és különböztethetjük meg az úgynevezett „ál-értékektől”?  Mitől lesz vállalkozásod értékesebb, hasznosabb az ügyfelek számára?

Ahhoz, hogy megismerd az igazán jó, ütős értékajánlat mibenlétét, először ezt a sokat hallott, ám sokszor félreértelmezett fogalmat kell némileg tisztába tennünk!

Mit jelent az, hogy érték?

Azt, hogy milyen konkrét definíciókkal rendelkezünk az érték mibenlétét illetően, mi sem mutatja jobban, mint A Magyar Nyelv Nagyszótára. A kötetsorozat ötlete nem kevesebb, mint 200 évvel ezelőtt, 1831-ben merült föl, megvalósulása azonban rengeteget váratott magára. 1988-ban a kilencvenes évek végére ígérték, a kiadás végül 2006-ban vette kezdetét.

A szótár eddig bő 8100 oldalnyi anyagot tartalmaz, 7. kötete pedig 2018-ban jelent meg, melyben az EL–ELZ szavak találhatók. Az utolsó szó az „elzüllik”, melyet a kötet két oldalon át taglal. Ez azt jelenti, hogy 50 szakember több évtizedes munkájával sem sikerült még eljutnunk odáig, hogy megtudjuk, mi az az „érték”.

Éppen ezért a meghatározást máshol kell keresnünk

A Katolikus Lexikon úgy tartja, hogy érték minden, ami jó, kívánatos és hasznos. Bölcseletileg a lét átfogó kategóriája. Míg a jó konkrét tulajdonság, az érték elvont. A jó a létező belső létteljessége, az érték viszont cél.

Az érték tehát valamilyen cél, amit el szeretnék érni az életben. Marketingkommunikációs szempontból valami olyan, amit az ügyfél egy adott termék megvásárlásával vagy szolgáltatás igénybevételével tud elérni.

A Magyar Értelmező Szótár a következőképp határozza meg a fogalmat: valamely anyagban, tárgyban, eszközben az a jelleg, tulajdonság, hogy valamely szükségletet elégít ki, és az egyén vagy a társadalom részéről megbecsülésben részesül.

Amit tehát eddig tudunk: az érték elvont fogalom. Egy tulajdonság, mely egy bizonyos szükséglet kielégítése által képes kivívni a megbecsülést.

Ebből a szempontból vizsgálva azonban az következik, hogy a szociobiológusok szerint a leopárdnak az antilop nem érték. Ő ugyanis nem értékel, pusztán ösztönösen cselekszik. Amiből egyenesen következik az, hogy

az érték emberi fogalom, az emberek képesek arra, hogy értékeljenek.

A közgazdaságban az érték problémája általában az ár alakulásában érhető tetten. Arisztotelész szerint a javakat nemcsak hasznosságuk, hanem a csere szempontjából is értékeljük (használati vs. csereérték).

Ez azt jelenti, hogy egy adott jószág, egy adott tárgy nem mindenütt és minden körülmények közt éri ugyanazt, hanem attól is függ, milyen értéket képvisel a cserében. Egy nagy kő például kisebb csereértékű egy kicsinél, hiszen nehezebb cipelni.

De ha egy bivaly elejtése négyszer nehezebb feladat, mint egy disznóé, a befektetett munka pedig értéket képvisel, akkor ez azt jelenti, hogy egy bivaly valójában négy disznót ér?

Nem feltétlenül

A munkamennyiség lehet ugyanis értékképző, adhat értéktöbbletet egy tárgynak. De ha több munka nyugszik egy termék előállításában, az még önmagában nem jelenti azt, hogy rögtön értékesebb lesz ettől. Hiszen ezzel még nem elégíti ki az ügyfél igényeit, szükségleteit.

Értéktöbbletet ugyanígy keletkeztethet maga az anyag is. Egy aranyból készült kehely például többet ér egy fakehelynél, hiába fektettek az elkészítésébe ugyanannyi időt és energiát.

Léteznek tehát úgynevezett értéktöbbletek, a marketingkommunikáció célja pedig ezek láthatóvá tétele. Hogy megmutassuk az ügyfeleknek azt, a mi termékünk milyen értéktöbblettel rendelkezik, ami más hasonló, alternatív termékekben nem található meg.

Mit jelent és hogyan alakul ki az értékrend?

Ha az érték emberi tulajdonság, akkor létezik az úgynevezett értékrend. Ez olyan értékek halmaza, melyeket egy személy viselkedésében, döntéseiben követ, meghatározónak tart.  Ezen értékek összessége dönti el azt, hogy egy bizonyos szituációt mennyire tartunk jónak vagy rossznak, avagy mennyire ítéljük azt kívánatosnak vagy kerülendőnek.

Az értékrend nem csak pozitív és negatív értékek összessége, hanem ezek árnyalatából alakul ki az alapján, hogy az adott személy mit és mennyire tart fontosnak.

Az értékrend a személy világról szerzett tudásával együtt pedig alkalmassá teszi őt a döntéshozatalra. Röviden megfogalmazva tehát az értékelés tesz minket emberré, ez határozza meg döntéseinket, ezáltal pedig életünket is.

Ha kimondjuk azt, hogy „Én vagyok”, abból már magától értetődően következik az is, hogy

„Én értékelő vagyok.”

Olyan személy, aki értékeli a körülötte lévő világot a saját értékrendje és a fennálló kontextus alapján.

De ha én értékelek, Te is értékelsz, ezek az értékelések pedig eltérnek egymástól. Akkor mégis hogyan érem el, hogy azt tedd, amit én szeretnék? Mert azt akarom, hogy az legyen számodra érték, amit én annak mondok: a portékám, amit szeretnék, ha megvásárolnál.

A kulcs a következő: Én értékelő vagyok. De értékesítő is.

Van tehát egy termékem. Lenne kinek eladnom. De mit mondjak annak érdekében, hogy ez a folyamat sikeres is legyen?

A lényeg az értékajánlat: ez különbözteti meg az eladást a kudarctól.

Az értékajánlat egy ígéret, amit leendő ügyfeleid irányába teszel. Arra vonatkozik, hogy milyen értéket fog teremteni a számukra, ha megvásárolják a terméked vagy igénybe veszik szolgáltatásaid.

Az érték eben az esetben persze sokféle lehet. Lehet egy adott probléma megoldása, de akár anyagi értéket is képviselhet. A lényeg, hogy az ideális értékajánlat esetében a kapott érték jóval több legyen (vagy többnek tűnjön), mint az adott termékre fordított költség.

Az értékajánlat tehát választ ad arra, miben tudsz többet, mint a konkurenseid. Megmutatja, miért vásároljanak a vevők épp tőled, és ne mástól.

A jó értékajánlat azonnal elmagyarázza, hogy mire kínálsz megoldást, átadja a legnagyobb előnyöket és pozícionálja a céged. Olyan dolgokat emel ki, amiket csak te tudsz megadni, vagy csak te tudsz kommunikálni az adott célcsoport felé.

Milyen a jó értékajánlat?

Előfizetői tartalom

Ezt az anyagot csak a Kreatív Kontroll előfizetői olvashatják. Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkSzólj a látogatódhoz – mindenkihez testre szabottan
Következő cikkMi a hatékony és vonzó webdesign titka?Következő

Ezeket olvastad már?

10 online marketing konferencia Európában, amire érdemes elmenned 2017-ben

Aki az online marketing koronázatlan királyaitól szeretne tanulni, az bizony kimegy jövőre legalább egy konferenciára

Elolvasom »

Hogyan forradalmasítja a big data a kkv-s marketinget?

Belegondoltál már abba, hogy mekkora adatot generálsz egyetlen nap alatt a számítógépeden, a laptopodon és

Elolvasom »

Egy fillért sem adok a cuccodért! (5 lépés, hogy az unalmas terméked izgalmas megoldássá alakítsd)

Kedves értékesítő, marketinges, cégvezető! Ahogy Guy Ritchie kultikus filmjében (A Ravasz, az Agy és két

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: info@kreativkontroll.hu
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.