Megírsz egy nagyon jó cikket, összeállítasz egy kiváló landingoldalt, majd megelégedve dőlsz hátra. „Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.” Szerencsés esetben még ekkor is felmerül benned másnap a kétely: lehetne-e még jobban?
Perszonalizáció: mesélj egyénre szabottan
Vajon ugyanúgy, ugyanazzal a szöveggel kell megszólítani egy időset, mint egy fiatalabb látogatót? Egy férfit, mint egy nőt? Ugyanaz érdekli-e a termékeidről, a szolgáltatásaidról az összes látogatót, vagy jobb lenne 10 helyett 3 érvet kiemelni, de azt perszónákra szabottan?
„Ó, nekem már 10 különböző landingem van, mind a 10 célcsoporthoz.” És ha azt mondom, hogy bizonyos keretek között elég lenne csak egy oldal is?
Google Optimize – nem csak A/B tesztre
Az elmúlt években a weboldalteszteléssel foglalkozó cégek sorra ismerték fel, hogy az alapvetően A/B tesztelésre használt eszközeiket meglehetősen könnyedén alkalmazhatják egy másik területen.
Mi történik, ha egy A/B tesztnek csak A verziója van, de azt adott felhasználókra célozták? Mi van, ha egy A/B tesztnek sosincs vége, és nem is a nyerő változatot keresi?
Hölgyeim és Uraim, üdvözöljük a perszonalizáció világában!
Perszonalizáció – valami új, valami régi, valami… kék?
Ez nem valami 21. századi úri muri, az alapgondolatok már 1998-ban elhangzottak Jeff Bezos (Amazon-CEO) szájából.
Az alapképlet ugyanis végtelenül egyszerű: vegyük a felhasználók attribútumait, viselkedésmintáit, és ezeket arra használjuk fel, hogy a tartalmaink éppen azzal az információval szólítsák meg, amely az adott felhasználó számára ott és éppen akkor a leginkább befogadható.
Webshopoknak robusztus, de nem feltétlenül drága
Egy webáruház esetében ez elképesztően komplikálható. Ha rögzítjük a felhasználók e-kereskedelemmel kapcsolatos interakcióit (termékadatlap megtekintése, kosár használata, checkout használata, rendelések, stb.), majd azokat összekapcsoljuk az aktuális termékkatalógusunkkal, akkor már csak egy aktuálisan felkapott és népszerű rövidítés hiányzik a képletből, és kész is a „techgasztro” legújabb élményvacsorája: ML, azaz machine learning, avagy gépi tanulás.
Napjainkban a nagyobb felhős gépparkok számítási kapacitása teljesen elérhető közelségben van néha nagyobb szoftvercsomagok részeként, néha önállóan is hozzáférhető termékek képében. Mondok pár keresési kifejezést:
Emarsys web recommender
Google Cloud Recommendation AI
Amazon personalisation
Salesforce personalisation
A fentiekből például a Google megoldása még nagyobb forgalmú webáruház esetében is havi néhány dolláros tétel: a cikk írásának pillanatában az adatok betöltése teljesen ingyenes, a termékjavaslatok lekérdezése havi 20 000 tételig szintén díjtalan. De érdemes megnézni a többi szolgáltatást is: az Amazon például egészen biztosan tud egyet s mást a témáról.
Kisebb méretben is lehet ingyenes
De ha nekünk csak egy „sima” landingoldalunk van, akkor is rengeteg a lehetőségünk a Google Optimize ingyenes változatával. Egy weboldalon egyszerre legfeljebb 10 perszonalizáció futhat. Ez lehet kevés, lehet sok, de a kezdéshez egészen biztosan elegendő.
A folyamat nem túl bonyolult, legalábbis ha már túl vagyunk az Optimize-kód beüzemelésén. Most ezzel a technikai részlettel nem untatlak, mert nagyon sok az elágazás aszerint, hogy használsz-e Google Tag Managert, vagy ha nem, akkor milyen Google Analytics mérőkód van az oldalban, stb.
Ha már kész az Optimize-fiókod és az első tárolód, kattints a „Create experience” gombra, adj egy nevet az új perszonalizációnak, add meg a landingoldal URL-jét, majd válaszd a megfelelő lehetőséget a megjelenő listából.
Fontos, hogyha egy konkrét oldaladhoz 3 különféle célcsoport szerinti tartalom tartozik, akkor a 3 külön futó perszonalizáció lesz Optimize-ban, nem pedig 1, amiben 3 verziót hozol létre.
Ezzel nyilván hamar elfogy az ingyenes verzió 10 lehetősége, de kreativitásból ritkán látok keveset a hazai szakembereknél.
A megjelenő oldal egyszerűen vezeti az ember kezét, egy kattintással megnyitható az Optimize saját szerkesztője, amelyben nagyon egyszerűen lehet átírni meglévő tartalmakat, lecserélni képeket, de akár kisebb átrendezést eszközölni, ha szükséges:
Célzási lehetőségek
Az igazán hatékony, perszonalizált tartalom nyitja a megfelelő célzás, erre pedig már az ingyenes verzióban is elképesztően sok lehetőség adódik.
Kíváncsi vagy a folytatásra? A cikk végét a február végén megjelenő Kontent évkönyv hasábjain olvashatod el. A helyedben nem szeretnék lemaradni róla.
59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez
Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Mindjárt nálad a checklist...66%
Hova küldjük a checklistet?
Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.