Sok marketingszövegben és cikkben olvashatsz közhelyeket, általánosságokat.
És ezzel önmagában nincs is semmi baj.
A közhelyeket mindenki érti: ha valamit jobban el tudsz mondani így, mint egy hosszú, bonyolult, érthetetlen körmondattal, akkor legyen inkább a közhely.
Több közismert szövegírási formula használata is erre csábít, különösen azoké, amelyeknek fontos eleme az, hogy fogalmazd meg a célcsoport jellemző problémáját. (Ilyen például a PAS, a problem-agitate-solve modellje.)
De a megoldásod bemutatásánál is hasznát veheted. A valaha volt egyik legsikeresebb, 1 milliárd dollárt hozó saleslevél egyik alapmondata is hatalmas közhely, mégpedig az, hogy „a tudás hatalom”. Igaz, utána annál színesebb, személyesebb és konkrétabb termékbemutató következik.
A közhelyek használata épp akkor megkérdőjelezhető, ha azt hiszed, a puszta említés elég, és elfelejted érdekfeszítővé, egyedivé tenni a probléma vagy a megoldás leírását. Arról, hogy az általános formulák, álbölcsességek hogyan teszik a szöveget érdektelenné és hogyan választhatsz olyan szövegírót, aki óvakodik ettől, itt olvashatsz.
Ebből a cikkből pedig olyan (szövegírói szemmel) igen izgalmas közhelyeket ismerhetsz meg, melyeket nagyon gyakran használunk, mégis ritkán nézünk mögéjük.
Ismerd meg, hogy mi van a multitasking, a munka és magánélet egyensúlya és a rohanó világ szavak mögött, majd döntsd el, legközelebb hogyan használod őket.
A multitasking ideája
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.