Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Ezért hazudsz nekem (és így látok át rajtad)

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: célpiac, hirdetés, teszt

A munkám része az, hogy megértsem, hogy miért hazudsz.

  • Miért vásárolsz… vagy hagyod el a kasszát fizetés nélkül.
  • Miért nyitsz meg leveleket… vagy miért iratkozol le egy listáról.
  • Miért nyomsz meg egy gombot… vagy miért pattansz le az oldalról.

Gyakran hallod, hogy a marketingmunkához fontos, hogy „ismerd meg a célpiacod”, „kerülj az ügyfeleid fejébe”, „tudd meg a vágyaikat”. Erre azért van szükség, hogy utána a megfelelő üzenettel szólíthasd meg őket… és eladj.

De pontosan hogyan csináld ezt?

Először megtudod, hogy az emberek miért szoktak… füllenteni. Utána megnézzük, hogy hogyan szedhetjük ki belőlük az igazat úgy, hogy az eredményeket ne tudják torzítani.

 

Mi a különbség a jó és a rossz marketinges között?

 

A rossz marketinges próbálja kitalálni a célpiac igényeit. És vaktában lövöldözik.

A jó marketinges viszont utánanéz, megismeri a célpiacot, szegmenseket állít fel, megtervezi a lövést, és végül hajszálpontosan eltalálja az igényeket.

Ha nem elsőre, akkor másodszorra, harmadszorra vagy negyedszerre (erre még visszatérünk) – de tudja, hogy hova lőjön.

A munkát megkönnyítené, ha az emberek (kérdésre) szimplán elmondanák, hogy hogyan értékesíthetünk nekik.

Elmondanák:

  • a vágyaikat
  • a vásárlási igényeiket
  • a döntéshozási folyamatukat
  • az árérzékenységüket
  • a kifogásaikat

Ha ez ilyen egyszerű volna, akkor mindenki sztármarketinges lehetne, és nem léteznének elrontott kampányok.

Itt egy sikertelen kampányunk esettanulmánya.

A valóságban az emberek szeretik becsapni magukat, a felméréseken pedig hazudnak – és sokszor még azzal sincsenek tisztában, hogy a valóságot éppen, hm, kozmetikázzák.

Ennek több oka van:

  • Az emberek rosszul reflektálnak a döntéseikre, illetve elfelejtik a döntéshozási folyamatukat (sokszor te sem tudod, hogy miért éppen azt a pizzát vetted meg).
  • A válaszok az elképzelt identitásukat tükrözik (nem pedig azt, hogy objektíve milyenek).
  • A válaszokkal jobbnak akarnak tűnni, mint amilyenek.
  • Félnek attól, hogy a válaszuk szembemegy valamilyen szociális normával (még akkor is, ha anonim a felmérés).
  • Próbálnak olyan választ adni, amit a kérdező szerintük keres.
  • Udvariasak.
  • Túl hosszú a kérdőív és megunták: bármit válaszolnak, csak legyen már vége.
  • Szándékosan hazudnak.

A felmérésekből tudjuk, hogy a megkérdezettek kicsivel több mint 18%-a fogyasztott Derbisolt – ami egyébként egy fiktív drog, magyarul a válaszolók füllentettek.

 

Gary Halbert esete a közönséggel, amely hazudik

 

Gary (aki egyébként a világ legjobb szövegírója volt) megkérdezte egy előadása során, hogy a kedves hallgatóságból kik azok, akik mozi helyett inkább színházba mennének.

Rengeteg kéz a magasba lendült.

Gary tudta, hogy ez nyilvánvaló hazugság. Vagy mondjuk szebben: a társadalom által kifinomultabbnak tartott kulturális program élvezete, ennélfogva önmaguk jobb színben feltüntetése iránti vágy miatt torzított válasz.

Megkérdezte hát a mi jó Gary Halbertünk, hogy a múlt hónapban ki volt valójában színházban (egy kéz sem), és ki moziban (rengeteg kéz).

Ez a valóság.

(A sztorit elolvashatod itt.)

A kérdőíveken (és hasonló megkérdezésen alapuló felméréseken) az emberek sokszor nem a valóságot adják vissza neked, hanem a vágyaikat, az elvárt választ és saját maguk idealizált változatát.

Ez a jelenség mindennapos.

  • Kérdésre a társadalmi rétegek többsége tagadja, hogy a kereskedelmi csatornák mindenkori műsorait néznék – a felméréseken viszont kiderül, hogy ugyanezek a rétegek nagyon is nézik azokat, és mindig képben vannak a legutóbbi részek történéseivel kapcsolatban.
  • Kérdésre a bulvárlapokat nem olvassák, mégis a legnépszerűbb sajtótermékek közé tartoznak.
  • Senki nem osztana meg clickbaitet és álhíreket, de elég csak végigpörgetni a válaszoló idővonalát.
  • Reklámok hatására senki nem vásárol, illetve ha valakit, akkor a megkérdezettet biztosan nem lehet manipulálni – mégis a legbefolyásosabb iparág ma a reklámszakma (na nem a szervezetek és gittegyletek miatt, hanem maga a reklám mint kapitalista jelenség ereje miatt).
  • Gary megkérdezte egy tréningjén, hogy direct mailből ki szokott és ki nem szokott vásárolni – a többség természetesen semmit nem vásárolna direkt mailből. A valóságban a tréninget kizárólag DM-mel értékesítették (tehát aki ott ült, az bizony vásárolt).

 

Tehát az emberek hazudnak, és ezzel igazából semmi gond nincs.

 

De nem azért nyitottad meg ezt a cikket, hogy az emberi lélek sötét kis titkain csámcsogjunk – hanem azért, hogy megtudd, hogy hogyan lehet mégis megtudni, hogy mit miért csinálnak, illetve mi motiválja őket.

Fogadjuk el tézisnek: az emberek valódi motivációit a cselekedeteik mutatják meg.

  • Hiába mondják azt, hogy hosszabb cikket nem olvasnának el, ha a Google Analyticsben az oldalon töltött idő rájuk cáfol.
  • Hiába tartják túlárazottnak a (például) Apple termékeit, ha közben vásárolják azt – és a pénztárcájukkal szavaznak.
  • Hiába mondják, hogy ők hírlevélből nem vásárolnának, a marketingszöveg pedig nem győzné meg őket – ha közben vásárolnak (hányszor mondták a szemembe hírlevélből vásárló emberek, hogy nem vásárolnak hírlevélből).

 

A legjobb piackutatás az, ha pénzt költesz egy viselkedés kiváltására

 

Elmondom előbb a stratégiát, utána pedig belemegyünk a felépítésbe.

A cél: fillérekből megtudni, hogy egy kampánynál melyik üzenet talál be a legjobban, majd a nyerő üzenetre rátenni a kampány teljes büdzséjét.

Nem lesz szó a szignifikanciáról, mert arról volt már szó itt.

 

A tesztelés problematikája

Előfizetői tartalom

A lényeg most jön: konkrét lépések, hogy hogyan tudd meg az igazat a célcsoportodról. Legyél előfizető, mert ilyen anyagok várnak rád!

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: email
Email
ElőzőElőző cikkObama és a tartalommarketing
Következő cikkAz élőbeszéd és a „vállalhatatlan” első vázlat ereje (írói minikurzus, 2. rész)Következő

Ezeket olvastad már?

A kiváló blogbejegyzés 7 eleme

Mikor írtál utoljára olyan blogbejegyzést, ami eladott valamit? Mikor írtál valami olyat, amit több szakmai

Elolvasom »

Így érj el a több olvasót mobilon! (6+1 hasznos tanács)

Van egy kihívásom neked: ülj le, helyezkedj el kényelmesen, majd írj egy cikket azzal az

Elolvasom »

9 szövegírói technika, amiket már ma kipróbálhatsz

E szakmai blog rendszeres olvasójaként rengeteget tudsz már a marketingszöveg-írásról. Sosem tagadtuk, hogy ez a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints