Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Hogyan lophatod el a konkuresenseid YouTube-címkéit?

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Egyéb, Ingyenes, Videomarketing
  • Címkék: seo, videó, videomarketing

Lopni csúnya dolog, de bevallom őszintén, a cím egy kicsit clickbait volt, hiszen amire most megtanítunk, az inkább olyan, mintha leszakítanál egy szilvát a kertedbe átlógó gyümölcsfáról.

A videós kulcsszavak lekutatása az egyik legfontosabb feladatod, amikor saját készítésű tartalmakat töltesz fel a YouTube-ra.

A világ legnagyobb videómegosztója és a második legnépszerűbb kereső ún. címkéket, vagyis leíró kulcsszavakat használ, amit az adott videóhoz rendelve elérheted, hogy több és több felhasználó találja meg az adott tartalmadat.

A YouTube SEO-val kapcsolatban már megírtuk, de azért mutassuk meg most is, hogy mikor adhatsz címkéket a videódhoz. Közvetlenül a feltölteni szándékozott fájl kiválasztása után:

Látod a felkiáltójelet?

A címkékkel (vagyis videós kulcsszavakkal) persze nemcsak az a baj, hogy azokat felhasználóként egy szimpla kereséskor nem láthatod, hanem az is, hogy azok egy picit másképp működnek, mint amikor például szöveges tartalmat keresel a Google-ben.

A videós kulcsszavakról

A Backlinko két okot hoz fel arra, hogy miért más a videós címkék szortírozása a hagyományos kulcsszókutatáshoz képest:

  1. A legtöbb néző az ajánlott videók irányából találja meg a tartalmadat, és nem közvetlen keresés útján. A Backlinko szerint az arány 35–40 százalék a 15–25 százalékhoz képest. Biztos te is észrevetted már, hogy egy videó megtekintésekor milyen hatással vannak rád a jobb oldali sávban – lényegében – számodra összegyűjtött tartalmak.
  2. Az emberek másképp használják a Google és másképp a YouTube keresőjét. Más és más kulcsszavakra keresnek rá, és egészen más úton juthatnak el a te tartalmaidhoz.

Pontosítsuk egy kicsit azt, amit fentebb írtuk: felhasználóként lényegében csak azt a kulcsszót párosíthatod egy videóhoz, ami alapján eljutottál ahhoz.

Nézzünk egy példát: hogyan készíthetünk szusit?

A nyakunkat tennénk rá, hogy a Fortunecooking használta a „how to make sushi" címkét (mi másért lehet első a keresés után), de 100 százalékig nem lehetünk biztosak ebben sem. Azt pedig főleg nem tudhatjuk, hogy milyen egyéb címkékre nyomult még rá az említett csatorna.

A cikk végén el fog szállni az agyad, mert mutatunk ezzel kapcsolatban valamit, de addig is tegyük fel a kérdéseket, ami valószínűleg benned is motoszkálnak:

  • Vajon milyen címkéket használt még a Fortunecooking?
  • És hogyan tudhatod meg, hogy melyik videós kulcsszavakra optimalizálták a tartalmukat?

Hogy megtudd, milyen videós kulcsszavakat használnak a konkurenseid, most bemutatunk neked egy kiváló eszközt, amivel még nézettebbek és még sikeresebbek lehetnek a tartalmaid.

A TubeBuddy tényleg a barátod

A YouTube Certified TubeBuddy egy ingyenesen letölthető és Chrome-ba integrálható alkalmazás, aminek segítségével egyszerűen és gyorsan lekutathatod, hogy a konkurenseid milyen címkéket használnak.

Sőt, még azt is kiderítheted, hogy a felhasznált címkék közül egyesek hogyan rangsoroltak, vagyis láthatod, melyikre érdemes ráfeküdni, vagy épp ellenkezőleg, melyikről érzed úgy, hogy azt jobb, ha elkerülöd.

A Tubebuddy telepítése nagyon egyszerű, az alkalmazás Chrome-ba integrálódik. Csak és kizárólag a YouTube-ot kell használnod, persze egy kicsit másképp, mint ahogy azt eddig tetted.

Hogyan telepítheted a Tubebuddyt?

Kezdjük az első lépéssel, és látogass el a www.tubebuddy.com oldalra:

Ezután klikkelj az „Install Free on Chrome” CTA-ra, el sem tévesztheted (sajnos a TubeBuddy csak a Google böngészőjének használatával működik, szóval mozillások, edge-esek és mások, most hűtlennek kell lennetek).

Kattintás után a Chrome netes áruházába jutsz, ahol egy picivel több információt is olvashatsz majd az alkalmazásról. A bő hétmegás alkalmazást legutóbb épp február 10-én frissítették.

Válaszd ki a kék +Hozzáadás ikont, a felugró kis ablakon pedig klikkelj a Bővítmény hozzáadása részre. A rendszer egy kicsit dolgozik, és amikor végez, jobb felül zöld ikon jelzi majd (Hozzáadva szöveggel), hogy sikerült a telepítés.

Az alkalmazást innentől kezdve az Eszközök menü Bővítmények elemére kattintva kezelheted.

Végre használatba veheted a TubeBuddyt. Ha későbbiekben a TubeBuddy hitelesítést kér, akkor rendeld hozzá ahhoz a fiókhoz, amelyiknél használni szeretnéd, és engedélyezd a különböző kéréseket.

A YouTube következő megnyitásakor ez a kép fogad majd:

Ezt a kis ablakot jobb felül, a TubeBuddy ikonjára kattintva tüntetheted el (és hozhatod elő később).

Hogyan használhatod a TubeBuddyt?

Megmutatjuk, ráadásul könnyen érthető példák segítségével, de ehhez ismét önzők leszünk, és kiválasztunk egy tetszőleges iparágat és céget. Ma azt írtuk be a YouTube-keresőjébe, hogy életbiztosítás, és jöttek is szép számmal találatok.

Láthatod (alább), hogy az Aegon Mi is az az életbiztosítás? című anyaga bő 1300 megtekintéssel (vagy épp Papszt Kriszta 126 megtekintéses videója) is előrébb rangsorolódott, mint a Férjek gyöngye erről a témáról szóló epizódja. Bizony, a nézettség nem a legfontosabb szempont.

Következő lépésként kattints az Aegon első videójára:

Az már elsőre feltűnik, hogy a biztosító 5 éve még nem figyelt a videó tökéletes optimalizálására (a leírás lehetne hosszabb, és amióta lehetőség van feliratozásra, feltölthették volna azt is), de minket most nem is ez a rész érdekel. Hanem az az eltérés, amit a leírásdoboznál látsz. Nézd csak, ez így néz TubeBuddy nélkül:

via www.branded3.com

A Chrome-kiegészítő telepítése után viszont három menüpont jelenik meg a leírás mellett:

  • Stats (statisztika)
  • Tags (címke)
  • Tools (eszközök)

A Statsra kattintva ilyet látsz:

A Toolsnál pedig ezt:

De nekünk sokkal fontosabb az, ami akkor jelenik meg, ha a Tags részre kattintunk, vagyis amikor...

...kémkedni kezdünk a címkék után

A Tags megjeleníti neked azokat a videós kulcsszavakat, amiket az adott videó feltöltője használt. Nézd csak:

Kattints bármelyik címkére (jelen esetben az „életbiztosítás" kulcsszóra), és ez a kép fogad majd:

Az „életbiztosítás” kulcsszó esetén a TubeBuddy jelzi neked, hogy az Aegon videója az első helyen áll, a Tag Explorernél pedig rendkívül fontos további információkat kaphatsz a videóval kapcsolatban:

  • Most used Tags. Avagy melyek azok a címkék, amiket még használ a videó, és mi azoknak a sikerességi rátája. A TubeBuddy megmutatja az adott címke találatatit, mintha csak beírtad volna azt a videós kulcsszót a keresőbe.
  • Keyword Score. Lényegében egy kulcsszó- és konkurenciaanalízis, láthatod, hogy az adott kulcsszó hogy teljesít, és mekkora a verseny vele kapcsolatban. Az „életbiztosítás” esetében kicsi a verseny, szóval a kulcsszó (még ha nem is long tail) kiválóan teljesít.
  • Auto-Suggested. A rendszer kalkulál kulcsszavakat neked a Google-re és a YouTube-ra.

Ugorjunk egyet az angol nyelvterületre

...mert az is érdekes lehet. Szűrjünk rá a „how to make sushi”-ra még egyszer, és lássuk, mi az eredmény. A fentebb látott keresési eredményt vesszük alapul, és az első videóra kattintunk. És rögtön szembe is találjuk magunkat az első meglepetéssel.

Te észreveszed?

Bizony, a címkék között nincs ott az a videós kulcsszó, amire rákerestünk. Más kérdés, hogy a videó címében ott van. Nem véletlen, hogy fontos megismerni a konkurensek YouTube-címkéit, hiszen azokból sokat tanulhatsz és sok ötletet meríthetsz, amikor optimalizálnod kell a saját videóidat.

Használd bátran, és tornázd fel a nézettségedet ezzel az ügyes taktikával.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkMiért és hogyan használj videót a hírleveledben? (Példákkal)
Következő cikkÍgy írj 40% fölött konvertáló feliratkozási oldalt (Út az 1000 feliratkozóhoz, 3. rész)Következő

Ezeket olvastad már?

Így kémkedj legálisan a konkurensed látogatottsága után

Többféle online eszköz állhat rendelkezésedre, ha a weboldalad forgalmát szeretnéd megvizsgálni. Összegyűjtöttük egy csokorba, hogy

Elolvasom »

Hogyan használhatod a videót termékbemutatóként? [előfizetői anyagok elemzése]

A 2018-as „Muti, mit forgattál” második részében három, előfizetőink által beküldött tartalmat szedünk szét és

Elolvasom »

10 hasznos és gyors linképítő tanács

…amelyekhez elég egy szabad délután. Ez a 10 tipp nem az alapfeladatokat mutatja be, hanem

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.