Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

„Magyarról magyarra fordítunk” – interjú a Kreatív Kontrollal

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: interjú

Pezsegjen a copywriter-szakma! Györfi András megtisztelt minket néhány kérdéssel, mi pedig válaszoltunk.

Változatlan utánközlés következik alább.

A tartalommarketing ma talán a hazai marketing legnagyobb slágere. A Kreatív Kontroll 2 szakemberét, Sipos Zoltánt (ügyvezető) és Vavrek Balázst (head of marketing) kérdeztem arról, hogy ők hogyan látják a tartalommarketing térnyerését és a hazai piacot.

Mivel foglalkoztok pontosan?

Sipos Zoltán: Cégeket és célpiacokat kötünk össze profi (marketing)kommunikációval. Lényegében magyarról magyarra fordítunk.

Vavrek Balázs: Írásban értékesítünk. Kiszolgáljuk a piac tartaloméhségét és segítünk nekik a marketinganyagaikban és csatornáikon azt kommunikálni, amit valóban szeretnének. Vagy amit kevésbé szeretnének, de hatékony.

Mi a létjogosultsága a szövegírásnak?

SZ: Egy cégvezetőnek nem dolga, hogy írogasson. A marketinges dolga sem ez. Sőt, nagyon komoly veszteséget termelnek maguknak, ha nem (például) üzletfejlesztéssel töltik a munkaórákat, hanem egy kiszervezhető feladattal, a szövegírással.

Ráadásul a szövegíró jobban fogja megírni az anyagot, mint az ügyvezető vagy a marketinges. A szövegíró minden mondata mögött ott van a több ezer óra tapasztalat és a több száz sikeres projekt.

A copywriting egy külön szakma nagyon komoly múlttal (most az USÁ-ról beszélek), és ahogyan nem fogsz szebb asztalt készíteni, mint a legjobb asztalos, úgy nem tudsz versenyezni szövegírásban azzal az emberrel, akinek ez a főállása.

VB: A profi kommunikáció ugyanúgy versenyelőnyt adhat, mint egy gyorsabb gyártósor, a jobb beszállító vagy (ha senki másnak nincs) a könyvelő. Ha van 10 nagyjából azonos cég egy piacon, akkor a szövegíró lehet az az edge, amitől az egyik cég üzenete jobban célba talál, meggyőzőbb, vonzóbb, hitelesebb, fiatalosabb vagy konzervatívabb stb. Ha a 10 cégből 6 cég szakemberekre bízza a céges blogot vagy a hírleveleket, akkor a másik 4-nek már nem egy lehetőség a szakember, hanem a piacon maradás feltétele.

Milyen csatornákból szereztek ügyfeleket?

VB: Abból, amit prédikálunk: blog (+ Facebook), Kontent magazin, hírlevélfeliratkozók, szóbeszédmarketing, rendezvények (in-person). Tehát inbound, amíg a szem ellát.

Volt amúgy egy bannerünk egy nagy híroldalon – ajándékba kaptuk a keretet, és olyan alacsony átkattintások jöttek, hogy én olyat talán 3 éve láttam utoljára. Nem akarok ilyen nagyot mondani, hogy “a banner nem működik” és “x halott”, mert nem vagyok megmondóember.

A lényeg viszont az, hogy nem azért mondjuk mindenhol, hogy tartalommarketinget és inbound marketinget használj, mert leszólt nekem a Joe Pulizzi vagy a HubSpot egyik fejese, hogy muszáj inbound evangelistává válnunk, hanem azért, mert minden tapasztalatunk szerint ez működik.

Ha már outboundot használunk hébe-hóba, akkor azt ilyen látványosan.

SZ: A blog a legköltséghatékonyabb eszközök egyike (feltéve, hogy jól csinálod). Mi a lapszámonként 1 millió forintba kerülő és jól terjesztett Kontent magazinnal nem tudunk annyi leadet generálni, mint a blogunkkal. Tényleg hatékony.

Mire vagytok a legbüszkébbek?

VB: Arra, hogy aktívan kavarjuk az állóvizet. A kommunikációs szakmára jellemző, hogy a komoly szakmai konfrontáció ritka, mert mindenki keresi a lehulló morzsákat, illetve azt, hogy kivel kell jóban lenni. Én a karrierem elején naivan elhittem, hogy ha a piacról élsz, akkor nem kell a kötelező jóbanlevés, mert majd a szakmai eredmények igazolják a résztvevőket – ma már kevésbé vagyok naiv, de ezt a mai napig tartom, és működni látszik.

Mind a szakma, mind az ügyfelek érdeke az, hogy a szakmai fórumokon kemény viták legyenek, a minőségi és szakmai elvárás pedig folyamatosan emelkedjen.

Félreértés ne essék, a konfrontáció soha nem személyes. Ha valaki tart egy rossz és szakmailag csapnivaló előadást, és erről elmondom, hogy ez egy rossz és szakmailag csapnivaló előadás, akkor nem az embert támadom. Nem is ismerem őt, emberileg semmi bajom vele, sőt még azt is megelőlegzem neki, hogy remek szakember, csak épp az az előadása nem sikerült jól. De ha nem sikerült jól, akkor mondjuk ki, hogy nem sikerült jól, és érveljünk, hogy miért nem.

SP: A Kontent magazin a szemünk fénye, nagyon szeretjük, és a fél csapat elolvad a gyönyörtől, ha Rebecca Lieb megdicséri (adtunk neki, talán nem csak udvariasságból mondta, hogy remek dolog a magazin). Hasonlóképp Nelson Duffle (Joe Pulizzival dolgozott még régebben) is dicsérte a magazint, és mondta, hogy keres a közeli egyetemen valakit, aki lefordítja neki a cikkeket.

Hogyan látod a hazai kommunikációs piacot?

VB: A tartalommarketinges részéről nyilatkoznék. Látható, hogy egy ideje próbálják beárazni, és megy a tulakodás, hogy ki definiálta, ki definiálta rosszul, ki a nagyobb szakértő, ki volt régebben szakértő, ki az, aki már akkor is szakértő volt, amikor ezt még nem is így hívták. Ez 10 percig szórakoztató, de a 15. „mi a tartalommarketing” tematikájú előadás után már nagyon szoktam szidni a szakmát.

Érezhető az is, hogy gyorsan megalapult egy-egy díj, hogy klasszikus termékelhelyezést tartalommarketingként díjazzanak. Érezhető, hogy gyorsan összerántottak olyan konferenciákat, melyeket nem kellett volna összerántani, mert néhol borzalmas előadásokat hallgathattunk végig.

Amit én látok: idén szinte minden szakmai diskurzus vagy valami új technológiáról szól, vagy a tartalommarketingről, vagy mindkettőről.

SZ: A beárazás kevéssé tartozik az ügyfelekre. Mondhatnám, hogy legalább showértéke van, de még engem is untat. Szakmai vitákban részt veszünk, ilyen pozícióharcokban tudatosan nem. Engem az érdekel, hogy a blogunk vagy a szolgáltatásaink jók legyenek.

Volt mostanában 3 panasz, hogy a leadott anyagban találtak elírást, nem volt címe a cikknek meg ilyen elkerülhető hibák. Kicsit túlterhelt a 21 fős csapat, ugye. Még aznap összeültünk, hogy hogyan szervezzünk át és mit, hogy ez többet ne forduljon elő. Havi 200 ügyfélnél egyébként elkerülhetetlen az ilyesmi, én mégis el akarom kerülni. Ilyenek foglalkoztatnak, így a piacon zajló könyöklésre már nem marad időm.

Ja, elfelejtettem, hogy tökéletes cégként kéne bemutatnunk magunkat. Upszi.

Hol vagyunk kommunikációban a nyugathoz képest?

VB: Legalább 10 éves lemaradásban. A tartalommarketing már 2004-2006 körül egy kvázielismert fogalom volt nyugaton, itthon most éledezik igazán a szakma. De ennek van előnye is: nyugaton letesztelik, a hibákat pedig nem „importáljuk”. Elmondhatatlan érték, hogy nemcsak a saját tapasztalatainkat látjuk, hanem az USA elmúlt 10 évét is.

Hogyan definiálnád a tartalommarketinget?

SZ: Szemléletváltás: a marketingkommunikációm nem az emberekhez beszél, hanem az emberekkel. Ott kommunikálok velük, ahol keresnék. A tartalomfogyasztást nem megszakítom, hanem beleépülök. Nem a termékemről beszélek, hanem megoldásokról (ami sok esetben a termékem).

VB: A kommunikáció és a közösségi média korának marketingkommunikációja. Ma az ügyfelek (nem szeretem a fogyasztó szót) önállóan megkeresnek mindent, nem kell (sőt nem érdemes) reklámokkal reklámozni. Nagyobb érték, ha megtalálható vagy és a jó dolgot mondod a jó időben a jó helyen. Olyan marketingkommunikáció, ami végre hasznos és szerethető. És az eredmények alapján is megéri.

44 definíciót (inkább megközelítést és magyarázatot) már összegyűjtöttünk pont azért, hogy ezen a szakma túlléphessen, és kezdődhessen az érdemi munka. Ha egyes szakértők még 2-3 év múlva is a definiálgatást teszik meg előadásuk központi elemének, akkor igencsak csalódott leszek.

Hol lehet tartalommarketinget és szövegírást tanulni?

SZ: Ha van 440 000 forintod, akkor a Senpai képzését nagyon ajánlom. Tényleg megéri az árát, Damjanovich Nebojsát pedig nem kell bemutatnom. Ezen kívül az Edutus főiskola nyit az online marketing felé, meghívtak előadni a szövegírásról, terveznek tartalommarketing-kurzust. Remélem, más főiskolák és egyetemek is csatlakoznak.

VB: Inkább kérdezzük azt, hogy mennyi ideig kell ezt tanulni, és arra a válaszom az, hogy folyamatosan. Mire kiadnak egy könyvet és az eljut a tanszékig, végül beépül a kurzusba, addig már fejlődött a terület, tehát követned kell az újdonságokat, olvasnod kell a szakmai cikkeket. Mindez erős angoltudást feltételez.

Olvasd a „kötelezőket”: Copyblogger, Content Marketing Institute, Joe Pulizzi, Neil Patel, Contently – innen már feltérképezhető a teljes content marketinges világ. Kérj tőlünk kölcsön könyvet. Ha hazait kell mondanom, akkor marketingszoveg.com és Senpai.

Mi az a minőségi tartalom, amiről mindenki beszél?

SZ: 2 részre bontanám: vannak objektív és szubjektív szempontjai a minőségnek.

Objektív az, hogy a Google előírásainak (Webmaster Guidelines) mennyire felel meg – nem a keresőoptimalizálás miatt mondom, hanem a minőség miatt: van-e kép, lehivatkozod-e a forrásaidat, olyan bő és információdús-e az anyag, amit a téma megérdemel. 150 szóban nem tudod érdemben bemutatni a leadgenerálást vagy marketingautomatizálás legújabb területeit.

Objektív szempont az is, hogy a szöveg mennyire tagolt, vannak-e helyesírási hibák, olvasmányos-e, a szegmens szövegértési szintjének mennyire felel meg. Ez annyira objektív, hogy angol nyelvterületen pillanatok alatt elemezheted, hogy „hanyadik osztályos” az anyagod (azaz a befogadónak milyen műveltnek kell lennie ahhoz, hogy a szöveget könnyedén megértse).

Szubjektív szempont, hogy a célcsoportnak mennyire tetszik, hiszen mindent a piacon mérsz meg, nem a saját irodád falai közt. Ez viszont olyan tág téma, hogy cikket fogunk írni róla.

Hogyan legyen valaki szövegíró? Mi kell hozzá?

SZ: Grafománia és igényesség. A csapat tagjai akkor is írnának valamit (blogot, szépirodalmat, forradalomindító pamfletet), ha a Kreatív Kontroll nem létezne. Optimistán azt tudom mondani, hogy ég bennük valami belső tűz, pesszimistán meg azt, hogy lényegében csak ehhez értenek igazán.

Az igényességről: nem magamat akarom feldicsérni, de én kirakom a nagykötőjelet, mert alkalmazott nyelvésznek készültem. Ha pragmatikusan nézzük, akkor teljesen lényegtelen és rajtam kívül ez a precizitás érdekel még 8 nyelvészt az MTA-ban, mást nem nagyon. Ha már-már őrültségig érdekel valami (például a szövegírás), és ennyire komolyan veszed, akkor jó úton jársz. Ez egyébként az élet minden területére igaz.

VB: Tehetség és szorgalom. Inkább szorgalom. Nincsenek igazán titkok: több tíz- és százezer jobbnál jobb blogbejegyzést és egyéb anyagot érhetsz el néhány kereséssel, tele az Amazon olyan könyvekkel, amelyek lépésről lépésre elmagyarázzák, hogy mit mikor hogyan írj, mire figyelj, hogyan állj hozzá és hogyan gondolkozz. Különleges korban élünk: a szaktudás szanaszét hever az interneten, csak meg kell keresned.

Az egyszerűbb és nehezebb része a rutin megszerzése. A rutinszerzés egyszerű, mert csak írnod kell minél többet. A rutinszerzés nagyon nehéz, mert kevesen hajlandók belerakni több száz és több ezer órát nemcsak szövegírásba, de bármibe. Pedig ez nem megspórolható.

Tehát azon múlik, hogy mennyire akarod. Ha nagyon akarod, akkor utánamész, elolvasod és tűzön-vízen át megcsinálod akkor is, ha a hónap felében nincs interneted vagy nem működik a billentyűzeted és a projektjeid felét kézzel kell írnod.

Ha gondolod, kérj tőlünk interjút. Elérhetőségeinket megtalálod ezen az oldalon.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Februárban jön az első Kontent Évkönyv.

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkSzirmai Gergely: „Kezeljük végre felnőtt iparágként a videoblogolást!”
Következő cikk„A blogolás hosszú távú befektetés” – interjú az Intersol HungaryvelKövetkező

Ezeket olvastad már?

11 eszköz, amivel megkönnyítem neked a blogolást

Blogot vezetsz és rendszeresen frissíted. Nagyon jól teszed, nem sok jobb üzleti döntésed lehet annál,

Elolvasom »

Hogyan írj jó álláshirdetést?

Már a nevében is benne van, hogy ez egy hirdetés, a legtöbben mégis munkaköri leírást

Elolvasom »

A vágy krízise: 3 hiba, amelytől biztosan unalomba fullad a tartalmad

„Mondd az igazságot, de azért tedd érdekesebbé” – javasolta Ogilvy. „Nem untathatod az embereket, amikor

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség
Telefon: +36-20/372-6226
E-mail: [email protected]

  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2020 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Kreatív Kontroll szakkönyveket a karácsonyfa alá!

A mi ajándékunk neked:

a teljes Befolyásolási tréning videócsomagunk ingyen.

Részletekért kattints

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.