E szakmai blog rendszeres olvasójaként rengeteget tudsz már a marketingszöveg-írásról. Sosem tagadtuk, hogy ez a műfaj tanulásigényes. Ám ma olyan tudást kapsz, amit gyorsan a gyakorlatba ültethetsz: 9 olyan szövegírói technikát veszünk át, amelyek segítenek meggyőzöbb szövegeket írni. Akár már ma.
1. Határozd meg a tökéletes vásárlót
…és írd a tartalmad ennek az egy tökéletes vásárlónak. Létezik a mondás, hogy aki sokat markol, az keveset fog. Ez sajnos igaz a tartalomgyártásra is: ha úgy írsz szöveget, hogy az mindenkinek szóljon, akkor valójában senkinek sem fog. Másik példa: ha mindent kapitálissal írsz, akkor valójában semmit sem emeltél ki. Hogy mire kell figyelned? Ülj le, helyezd magad kényelembe, legyen előtted a laptopod (meg egy kávé), és gondold végig, hogy milyen a tökéletes vásárló. Ki az, akit el akarsz érni. Mi a
fájdalompontja? Milyen megoldást keres? Nő vagy férfi? Fiatal vagy idős? Nyugodtan adhatsz ennek a személynek nevet, elképzelheted a munkáját, a lakását, vagyis ne félj attól, ha vizualizálnod kell őt. Készíts belőle
buyer personát. És ha már itt vagy, ne sajnáld az időt attól se, hogy összegyűjtöd, milyen negatív érzések kerítik a hatalmába nap mint nap, avagy mit érez, ha a problémája előjön:
- szkeptikus
- dühös
- türelmetlen
- csalódott
- zavart
- irigy
Ne feledd, az emberek megoldásokat vásárolnak, szóval ennek megfelelően alakítsd ki a tartalmadat. Ha már látod, hogy ki az ideális vásárlód és milyen érzések kavarognak benne (a problémája kapcsán), akkor tudod, hogy milyen
igazi előnyöket kell kihangsúlyoznod. Azért írjuk, hogy
igazi előnyöket, mert a hamisakat kerülnöd kell, és előbbiek általában a pénzspóroláshoz, a pénzcsináláshoz, a boldogság eléréshez, a valamihez való tartozáshoz vagy a valamitől való függetlenség megszerzéséhez kapcsolódnak.
Foglaljuk össze a lépéseid:
- Vizualizáld az ideális vásárlódat
- Összegezd a fájdalompontokat és a fájdalompontokhoz tartozó érzéseket
- Figyelj a megoldásközpontú gondolkodásra
- Helyezd előtérbe az igazi előnyöket
2. Használj speciális üzenetet
A kedvenc. Ami rám és rád is biztosan hat. Amire millió példát tudunk hozni, lásd ezt a magazinborítót (és tényleg nem kellett több, mint 10 másodperc, amíg beírtam a Google-be, hogy „magazine cover”, és rákattintottam az első találatra a képek között):
A magazinedesigning.com képe
„186 more must-have songs” Miért 186? Miért „19 napos izomerősítő gyakorlat”? Miért „200+ csodás nyári sminktipp”? Miért „41 módszer, amivel meggyőzőbb lehet a szöveged”? Azért, mert az ilyen speciális üzenetre jobban felkapják a fejüket az olvasók. Egyrészt a 10 tipp már túlságosan gyakori, másrészt néha úgy érzi az ember, hogy minél többet kap, annál jobban jár. Ki tudja, lehet, hogy ezt 1848-ban is megértették, és ezért lett 12 pont a 12 pont? Lehet, de nem véletlen, hogy a különböző kiáltványok előszeretettel élnek ezzel a módszerrel. Ez már csak azért sem mellékes, mert jobb konkretizálni a dolgokat, és ezt számokkal teheted csak igazán meg. Nézd csak:
„Tessék! Egy raklapnyi megoldás, amivel nyereséges lehet a webáruházad” Vesd össze ezzel:
„99 tipp, amivel nyereséges lesz a webáruházad” Melyikre figyelnél fel jobban, ha látnád valahol? Használd bátran a számokat, mert
kutatások támasztják alá, hogy működik ez a módszer. Nagyrészt azért, mert az emberek szeretik a kiszámíthatóságot; ha látják, hogy mi kapnak, amikor kattintanak: pl. 99 tippet. Nem valamennyit, ami a készítő szerint „raklapnyi”, hanem 99-et, 19-et, 186-ot stb. Ráadásul ezzel a fokozást is kiválthatod (leg-leg-leg): nem azt írod, hogy valami a leggyorsabb vagy a legjobb, hiszen ez gyakran kétszínűnek és hiteltelennek tűnik, hanem konkrét számokkal támasztod alá az előnyöket (mennyivel gyorsabb, jobb, használhatóbb). Nem a leggyorsabb nyomda vagy, mert ezt nem lehet mihez kötni, és nem látható a kézzel fogható előnye. Helyette ezt mondod:
„Bízd ránk a névjegykártyád, és azt 24 órán belül elkészítjük!”3. Fókuszálj
Read More