Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 11 perc

Mikor tukmálok? A csökkenő hozadék elve a szövegírásban

  • Szerző: Csák Viktor
  • Kategóriák: Szövegírás
  • Címkék: storytelling, szovegiras

Képzeld el a következő szituációt: odamegyek hozzád, eléd teszek egy dezodort, majd elkezdem sorolni a termék előnyeit. Felkészültél? Oké:

  1. A dezodor semlegesíti a kellemetlen szagokat, hatása 24 órán keresztül kitart. Tehát egész nap jó illatod lesz.
  2. Nem teszi tönkre a bőrödet, sőt erős gyulladáscsökkentő hatása van.
  3. Gátolja a baktériumok elszaporodását, valamint regenerálja és táplálja a bőrödet.
  4. Természetes alapanyagokból készült (vagy legalábbis alumínium- és parabénmentes). Tehát a 2-es és 3-as ponttal együtt kijelenthetjük, hogy nem káros, sőt kifejezetten egészséges a használata.
  5. Teszteléséhez nem használtunk állatkísérleteket. Tehát nem támogatod vásárlás által állatok kínzását.
  6. Gyártása nem környezetszennyező. Tehát a pénzeddel közvetetten nem támogatod a környezet rombolását.
  7. Hadd ne felejtsem el: nem hagy foltot a ruhán. Tehát nem kell szégyenkezned.
  8. Bárhol használhatod (láb, mellkas, férfiak hónaljnál is). Tehát nem kell többfajta dezodort venned, all-in-one.

Na, ez most már gombócból is sok lesz, úgyhogy megállhatunk.

A kérdésem a következő: hol van a határa annak, amikor még pozitív a termék képe egy potenciális fogyasztó előtt (legyél az akár te), és mikortól érződhet úgy, hogy már tukmálok? Mikor elég az érvekből? Mikor állj meg?

Hogy ezt megértsd, máris bevezetnék egy fogalmat: azt, amit a címben is látsz.

Mi a csökkenő hozadék elve?

A csökkenő hozadék elvét a közgazdaságtanból ismerheted. Hiszed vagy sem, még én is itt találkoztam vele először, amikor eltévedt fiatalként ebbe az irányba kezdtem el kóborolni. Hogy mennyire jó dolgunk van nekünk, kreatívoknak, arra álljon itt egy példa, avagy a fogalom magyarázata a közgazdaságtan szerint a következő:

„…egy tényező határterméke (egy pont után) csökken, amint egyre növelik annak felhasználását.”

Igaz ez a termelésre is: hiába növeljük mind jobban és jobban a termelési tényezők felhasználását, egy pont után a termelés egyre kisebb mértékben fog csak nőni.

Képzelj el egy stratégiai játékot, ahol a termelésedet különböző épületekkel tudod gyorsítani. Egy plusz épület még sokat gyorsít, megéri fölépíteni. A második plusz épület már kevesebbet gyorsít (de még mindig megéri az építése), a harmadik még kevesebbet és így tovább. Elérsz egy olyan pontot, ahol már nem éri meg új épülettel gyorsítani a termelést, mert több erőforrást raksz a plusz épületbe, mint amennyit a minimális termelésgyorsuláson nyersz.

Az életben van egy olyan pont, amikor a több valóban kevesebb: hiába csinálsz többet ugyanabból a dologból, egész egyszerűen nem éred majd el azt a hasznot, amit arányosan elvársz a tevékenységedtől.

Képzeld el, hogy van Porschéd! Az első megvásárlása után minden este kimész csajozni vagy pasizni, fülig ér a szád, annyira boldog vagy. Aztán megveszed a második luxuskocsit is: örülsz, de azért már nem olyan széles a vigyorod. Az ötödik-hatodik után garantálom, hogy rezignált arccal viszed el az első körre a lányt (vagy srácot): nem érzed majd ugyanazt a katarzist, amit az első alkalommal.

Csökkenő hozadék a kreatív írásban

Bizonyos (dramaturgiai) elemek használatát korlátoznod kell, hiszen az ismétlés során csökken a fogyasztóban (legyen az akár néző vagy olvasó) a kiváltott érzés hatása. Konkrétabban: hiába veted be a legjobb eszközöket egy néző ijesztegetésére, a sokadik alkalom után az arcok rezzenéstelenek maradnak.

Érezted már úgy egy sorozat nézésekor, hogy már nem hatnak meg bizonyos dolgok? Hiába kerül veszélybe a főhős, már nem aggódsz annyira érte, hiszen legutóbb, meg azelőtt, és még jóval azelőtt is megmenekült a srác. Most sem lesz ez másképp.

Horrorfilmeket gyakran nézők pontosan tudják egy idő után, hogy melyek azok a szituációk, amikor oda kell figyelni: rejtélyes, félhomályos pince, a főhős hall valamit, odafordul és… Nyugi! Ekkor még nem történik semmi, hanem amikor visszafordul az eredeti irányba, na, akkor kell majd megijedni. Egy filmben ezt először látva a legtöbben fel fognak riadni, még a tapasztalt rajongók is (lásd lentebb a magyarázatot), de ha ugyanazon vetítés során már negyedjére-ötödjére történik meg nagyon hasonló szituáció, akkor egy idő után mindenki felkészülten várja majd a pillanatot.

Alkotóként nem éred el a kívánt hatást, sőt, gyakran épp az ellenkezője történik: a csalódott nézőknek nem fog tetszeni, amit látnak.

Megfordultál, így jártál (via machinemean.org)

Ahogy Robert McKee írja: „A csökkenő hozadék elve az élet szinte minden területére igaz, kivéve a szex, amely végtelenül ismételhető.”

Ha túl sokat eszel, akkor előbb-utóbb még a kedvenc ételed láttán is elfog az undor; ébredj minden reggel ugyanarra a számra, és hidd el, idővel megutálod, bármilyen jó is az; vegyél 5 Porschét, és garantálom, hogy az ötödiknél már nem jössz lázba; győzködj valamiről sokáig, és lehet, hogy az ellentétes hatást éred el bennem.

Itt látod a tökéletes receptet arra, hogy a másik fél a következő találkozóra már ne jöjjön el. (via gurustu.co)

Meddig ismételhetsz?

Előfizetői tartalom

A cikk előfizetős részéből azt tudod meg, hogy miben tér el a személyes és az írásbeli értékesítés.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkHogyan pitchelj bármit egy újságírónak?
Következő cikkHogyan tedd érthetővé a komplex szolgáltatásod? (4 szövegírói taktika)Következő

Ezeket olvastad már?

Hogyan építs kultuszt egy katalógussal (valószínűleg a világ egyik legszórakoztatóbb szóróanyaga)

Ha egy élelmiszerlánc termékmenedzsere, marketingese vagy bármilyen marketingkommunikációs döntéshozója vagy, akkor erre a cikkre nagyon

Elolvasom »

Így szerezz szavazatokat e-mailben 67%-os konverzióval (elemzés)

Próbáltál már e-mailben szavazatot gyűjteni egy versenyre? Ha igen, akkor tudod, hogy ez nem egyszerű:

Elolvasom »

John Carlton legendás „One-Legged Golfer” levele [elemzés]

John Carltont nem kell különösebben bemutatni: A-list copywriter, anno Gary Halbert mellett tanult és dolgozott,

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.