Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 10 perc

Alulárazott a Super Bowl? Méregdrága reklámszpotok és hatásaik

  • Szerző: Jasik Szabolcs
  • Kategóriák: Ingyenes, Trendelemzés
  • Címkék: elemzés, hirdetés, Jasik Szabolcs

Nem követed a sportokat? Teljesen hidegen hagy, melyik csapat nyert a hétvégén? Azt sem tudtad, hogy léteznek sportcsatornák?

Elhiszem.

Azt azonban kizártnak tartom, hogy nem hallottad még a nevet: Super Bowl.

Ne ijedj meg, ez nem egy virtuális, cikknek álcázott testnevelési átnevelőtábor: az anyag megértéséhez nem érdekes, hogy szereted-e a különböző csapatsportokat. (Persze, ha szereted, üljünk egy asztalhoz, rendeljünk finomabbnál finomabb söröket és beszéljünk.)

Ami viszont sokkal jobban érdekel: tudod-e, mekkora reklámereje van egy olyan világhíres sportrendezvénynek, mint a Super Bowlnak, vagyis az NFL döntőjének.

Mondok egy számot és dobsz egy hátast

1 413 037 500.

Forintosítva megközelítőleg ennyibe került egyetlen 30 másodperces reklámszpot az idei Super Bowl szünetében.

Konkrétan fizikai fájdalmat érzek, ha számolnom kell, de folytassuk, mert egész szórakoztató a buli. A fenti számokból adódóan kijelenthető, hogy másodpercenként 47 millió forintot költöttek azok, akik hirdettek az NFL döntőjében. (Az idei egyébként ilyen szempontból rekordteljesítmény volt.)

És akkor még nem beszéltünk ezeknek a reklámoknak az előállítási költségeiről.

„Felesleges farokméregetés.”

„Hülyeség ennyit költeni egy reklámra.”

„Ezeket a barmokat. 1,5 milliárdot költeni arra, hogy részeg drukkereknek vetítsenek …”

Sokaknak ilyen és ehhez hasonló gondolataik támadnak, amikor megvitatják a Super Bowllal kapcsolatos reklámköltéseket. Reménykedem, hogy te nem ítélsz ilyen elhamarkodottan.

„A Super Bowl-reklámok alulárazottak”

Az egyszeri (szkeptikus) olvasó ezen a ponton veszíti el az írásomba fektetett előzetes bizalmat és küld el melegebb éghajlatra, miközben felháborodott arckifejezéssel bezárja az oldalt. (Ő járt rosszul, te, aki maradtál, nyertél.)

A fent idézett mondat nem tőlem származik. Gary Vaynerchuk teszi ezt a megállapítást.

De mire alapozza?

Mi a marketing fő célja? Mi egy marketinges leghőbb vágya? Talán a pénz ugrik be elsőként  a legtöbbeknek, de én másképpen gondolom. A szó, amit keresünk: a figyelem.

Ez a marketing kvintesszenciája, ha úgy tetszik. Az ötödik létező, amely mindent áthat. Hogyan is csinálhatnánk pénzt, ha nem hódítottuk meg a célcsoportunk figyelmét? Hogyan építhetnénk márkát, ha nincs üzenet, amire felkapják a fejüket? Miként hassunk az érzelmeikre, ha nem vagyunk képesek megragadni a figyelmüket?

A válasz egyszerű: sehogy.

A FoMo mozaikszó biztosan ismerősen cseng, ha rendszeresen olvasod a cikkeinket, többször is hivatkoztunk már rá. (És itt egy cikk a jelenségről egy pszichológiai szakújságíró tollából is, ha nekünk nem hiszel.)

Nem akarsz kimaradni. Érezted már, ugye?

A haverok elhívnak egy sörre, tengernyi a dolgod, fáradt is vagy, de mi van, ha éppen most hagyod ki az elkövetkezendő évek legjobb sztoriját arról, milyen őrült dolgok történtek veletek a harmadik korsó után?

Holnap lesz a legújabb Avengers-film bemutatója. Elmész az első vetítésre, mert nem akarod, hogy a környezetedben mindenki erről beszéljen, te pedig ne tudj hozzászólni.

Vagy úgy egyszerűen: nem akarsz kimaradni az életből és a világ vérkeringéséből.

Ilyen a Super Bowl is. Rendben, az idei döntő nézettsége 15 százalékpontot esett a tavalyihoz képest, de még így is az Államok háztartásainak fele odakapcsolt – ehhez adjuk hozzá azt a közel 70 000 embert, aki a helyszínen követte az eseményeket, illetve azt a kb. 100 millió nézőt, akik más országokból követték a döntőt.

„Persze, de ezek az emberek a fociért rajonganak, nem a reklámokért.” Biztos ez? Gary Vaynerchuk cikkében találtam egy érdekes hivatkozott statisztikát:

(Forrás)

E szerint a reklámok a nézők 78,1%-a számára élvezeti cikkek, és mindössze 4,2%-ukat zavarják. Folyamatosan arról beszélünk, hogy a tartalommarketing nem a reklámszünet, hanem a film, amit nézni akarsz.

Ezzel kapcsolatban érdekes adatokat közölt a qualtrics.com, melyek alapján a nézők 20%-a kifejezetten a reklámok miatt nézi a Super Bowlt.

Mutatok egy képet:

A képen látható helyesírási hibát most engedjük el. Mi egyebet látunk? Szabi és a haverok Super Bowl-reklámokat fognak nézni, körítésként egy kis focit is. (És akkor még nem is sejtettük, hogy a meccset valóban tönkreveri majd érdekesség tekintetében a reklámblokk.)

Miben áll a nagy titok?

Egyfelől: jót s jól, ahogy Kazinczy is fogalmazott. Másfelől pedig azt kell megértenünk, hogy a Super Bowl közben nem megszakítás a reklám, hanem a show része. Az emberek várják, készülnek rá, az ügynökségek pedig megpróbálnak minél nagyobbat robbantani egy direkt erre az alkalomra készített reklámszpottal.

Már önmagában is árulkodó adat, hogy a 2019-es döntőben mintegy 49:45 percnyi reklám került adásba – ezt 93 reklám, melyet 54 különálló brand hozott össze.

GaryVee cikkéből kiderül továbbá, hogy minden évben, amikor a Pepsi szponzorálja a halftime show-t – ez a döntő azon része, amikor levetítik a reklámokat, világhírű előadók lépnek fel vagy éppen Justin Timberlake letépi Janett Jackson melléről a textilt –, róluk beszélnek a legtöbbet a Twitteren. Konkrétan ők adják a show kontextusát.

A Pepsi esetében tiszta sor, hogy miről van szó, ahogyan a Bajnokok Ligája szponzorációja is bőven megérős buli a Heineken számára: az ő terméküket iszod, amikor nézed a meccset, az ő termékeikből vásárolsz be a meccs előtt.

Nem véletlen, hogy a Pepsi az adott időszakban az 5. legtöbbet említett márka.

De mi a helyzet azokkal a cégekkel, akik ennél több elköteleződést várnak?

Tételezzük fel, hogy van néhány milliárdod arra, hogy vegyél 30 másodpercet a Super Bowl félidei banzájában. Mi a reklámod célja? Vegyenek meg egy terméket? Lájkolják a Facebook-oldalad? Posztoljanak egy képet a kampányod hashtagével? Jobbat mondok.

A célod az, hogy párbeszédbe kerülj a nézővel

Ha ez megvan, nyertél. Egyszerűen nincs az a zavaró tényező, az a kommunikációs zaj, ami kiverné a fejéből a terméked, ajánlatod, szolgáltatásod. És hogy ne hagyjalak egyedül az erdőben, meg is mutatom az idei kedvenc példámat.

Van egy ügy. Vannak személyes megnyilvánulások, amik ezt az ügyet árnyalják. És van egy megoldás. Persze, lehet mondani, hogy ezek a gerinctelen, gonosz marketingesek megint patikamérlegen mérték ki, hol szakad az egyszeri néző könnycsatornája, majd ennek tudatában leszállították a reklámot. De ebbe a szélmalomharcba most nem megyünk bele. A Microsoftnak garantáltan nem kell aggódnia a ROI miatt, az Adaptive Controllert várhatóan viszik majd, mint a cukrot. És ennek, azt gondolom, nemcsak a Microsoft örül majd.

A titok tehát, mint oly sok esetben, a storytelling. Lerágott csont? Lehet. Hallottad már? Egészen biztosan. Működik? Miután összegyűrted a könnyeidet felitató papírzsebkendőt, válaszold meg magad.

Mit gondolsz, igaza van Gary Vaynerchuknak? Tényleg alulárazott egy Super Bowl reklámszpot, ha ilyen történeteket mutathatsz be?

Még néhány statisztika a számok szerelmeseinek – és a tudatosan építkező marketingeseknek

A számok alapján idén a Bubly reklámja volt a legjobb – legalábbis ehhez köthető a legmagasabb pozitívérzelem-mutató (58%), a TurboTaxé pedig a legrosszabb (–43%). Érdekesség, hogy a Bublé Bubly reklámot a Kontent Pub 84. adásában a rossz kategóriába soroltuk, a Burger Kingét pedig a jóba, pedig utóbbi sem jeleskedett, már ami az érzelemmutatót illeti (–11%).

Ebből annyit mindenképpen levonhatunk, hogy az amerikai reklámgyártók feltehetőleg jobban ismerik nálunk a saját piacukat. Mentségünkre legyen szólva, hogy az általunk is rossz kategóriába sorolt Turkish Airlines reklámot a közönség sem díjazta (–10%).

Kíváncsi vagy, hogyan teljesítettek a Super Bowl reklámjai a közösségi médiában? Hát így:

Úgy fest tehát, hogy a sokak által lesajnált „Is Pepsi OK?” szpot mégis jobban teljesített, mint azt a szakértők gondolták.

De vajon növelték-e az érdeklődést a reklámok egy-egy termék iránt?

A qualtrics.com fentebb már hivatkozott statisztikái szerint igen. Ezek közül is az Alexa, a Pepsi, a Bud Light, a Verizon és a Bubly termékei iránt mutatkozott nagyobb érdeklődést a halftime show-n vetített reklámokat követően.

Min bukik el a legtöbb Super Bowl reklám?

A statisztikák azt mutatják, hogy a nézők 91%-a kizárólag a meccs közben látja a reklámokat – előtte és utána sem nézi meg azokat. Ezt mindenképpen figyelembe kell venniük a reklámkészítőknek, és ennek alapján gyorsan memorizálható üzenettel és kéréssel kell a nézők felé fordulnia. Nincs második esély, elsőre kell nagyot dobni.

A számok továbbá arra is rávilágítottak, hogy a vicces és inspiráló reklámokat kedvelik a nézők, míg a politikai üzenetekkel és hírességekkel megpakoltaktól irtóznak a leginkább.

Érdekesség továbbá, hogy az alkoholt fogyasztó nézők 64%-a nem tudja felidézni, milyen reklámokat látott. Ez azonban nem azt jelenti, hogy mindent elfelejtettek, amit láttak: az alkoholfogyasztók 66%-a úgy nyilatkozott, hogy a harmadik negyedben kezdett hatni a fókuszukra az alkohol. Az előtte történtekre tehát jobban emlékeznek.

A felmérések alapján bizonyos Super Bowl-reklámok a nézők mintegy 7%-ának egyértelműen megváltoztatták a véleményét egy-egy társadalmi problémával kapcsolatban. (Tegyük azért hozzá: a legfontosabb felmérés mégis az, amikor a kasszánál kifizetik a terméked.)

Kellően kifáradtál a végére? Így sportolnak a marketingesek. Ha viszont még szomjazol az információra, nyugodtan jelezd kommentben, hogy folytassuk az eszmecserét.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkA 2019-es tartalommarketing 3 legizgalmasabb kérdése
Következő cikkA vágy krízise: 3 hiba, amelytől biztosan unalomba fullad a tartalmadKövetkező

Ezeket olvastad már?

Sikeres céges blog pénzbefektetés nélkül

Miközben a marketingszakma fölismerte, hogy az érdekes írásos tartalmak nemcsak növelik egy vállalat hitelességét, de

Elolvasom »

[Kutatási összefoglaló] Ezért teszi gazdaggá cégedet a tartalommarketing

Még meg se száradt a tinta a szokásos évindító marketingtrend-előrejelzéseken, de a Joe Pulizzi (korábbi

Elolvasom »

10 ok, amiért minden cégnek blogolnia kéne

Céges blog… A lehetőség adott, mégis kevesen élnek ezzel. Talán nem hallottak még erről. Talán

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.