Alulárazott a Super Bowl? Méregdrága reklámszpotok és hatásaik

Nem követed a sportokat? Teljesen hidegen hagy, melyik csapat nyert a hétvégén? Azt sem tudtad, hogy léteznek sportcsatornák? Elhiszem. Azt azonban kizártnak tartom, hogy nem hallottad még a nevet: Super Bowl. Ne ijedj meg, ez nem egy virtuális, cikknek álcázott testnevelési átnevelőtábor: az anyag megértéséhez nem érdekes, hogy szereted-e a különböző csapatsportokat. (Persze, ha szereted, … Read more

Így írj hatékony szöveges Google Ads-hirdetést

Az online marketing diadalmenete elválaszthatatlan a Google felemelkedésétől. A keresőóriás algoritmusai új alapokra helyezték a digitális tartalomfogyasztást, az Ads (leánykori nevét AdWords) pedig jelentősen demokratizálta a hirdetési piacot és kisvállalkozások százezreit tette versenyképesebbé. A hatékony tartalommarketing is szinte elképzelhetetlen hatásos Ads-hirdetések nélkül.   Miért? Mert a felhasználók 65%-a a keresősávba beírt kulcsszavakra felugró tartalmak közül elsőként a fizetett hirdetéseket kattintja le (Craig McConnel), az összes click 41%-át pedig a találati lista top 3 hirdetése szívja el (Wordstream). Az Unbounce adatai szerint a PPC-ből érkező látogatók ráadásul 50%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak valamit a felkeresett webhelyen, mint az organikus forrásból érkezők – nem csoda, hogy a Google saját statisztikái szerint minden Adsben elköltött 1 dollárral 2 dollárnyi bevételre tesznek szert a hirdetők. A hirdetési költségek meredek emelkedése és a nem skálázható, vagyis véges keresőmennyiség ellenére az Adsnek ugyanúgy megvan a maga a helye a marketingstratégiádban és hirdetési mixedben, mint a minőségi tartalomnak és a kontentfókuszú SEO-nak. Csak nem ott és nem úgy, ahol és ahogy eddig használtad. Egy korábbi cikkünkben 6 konkrét példát már mutattunk arra, hogyan írj jobb hirdetéseket. Ma azokra a szektorsemleges, a gyakorlatba könnyen átültethető alapelvekre fókuszálunk, amelyek révén hatékonyabb, a tartalommarketing-stratégiádat jól szolgáló hirdetési szövegekkel futhatsz ki a pályára. Read More

Frank Kern 1400 dollárt ajánlott nekem. (Hirdetéselemzés mondatról mondatra)

Frank Kern gazdaggá kereste magát ezzel a levéllel. Most te jössz. Na jó: már előtte is jól ment neki. Viszont ez a sales letter! Ó, egy igazi gyönyörűséggel van dolgunk. Amíg John Carlton az egyik legtöbbet swipe-olt klasszikus direct response copywiter, addig Frank Kern talán az internetkor legjobban figyelt marketingese (akinek a hirdetéseit sokan swipe-olják, sőt a cikk készítése során belefutottam abba, hogy többen szó szerint lemásolták ezt az egész anyagot úgy, hogy csak a headline és az ajánlat tér el). Mindjárt meglátod, hogy miért.

„De ez B2B-ben nem működik”

El se kezdd. Kern ügyvezetőket célzott konzultációs ajánlattal, tette mindezt igen nagy sikerrel. A levél rövid háttérsztoriját elolvashatod a swiped.co oldalán itt. Ugyanitt megtalálod a teljes levelet, javaslom, hogy a cikk elolvasása előtt nézd meg egyben az egészet – mert mi már mondatról mondatra, szekcióról szekcióra fogunk haladni.

A levél, melyet szinte biztosan át akarsz emelni a saját céged marketingkommunikációjába

Read More

Látom, hogyan hirdetsz! Marketinges cégek és nagy webáruházak Facebook-hirdetései

Június 28-ától minden Facebook-oldal aktív hirdetéseit egyetlen menüpont alatt megnézheted. Kapva kaptunk az alkalmon és megnéztük a nagy webáruházakat… …és néhány marketingcéget is. Vajon a te céged hirdetéseit is szétszedték a copywriting-fenegyerekek? A hajtás mögött megtudod. Mit jelent ez a változás? A Facebook nagy ökoszisztémáját várhatóan hidegen hagyja a hír. A közösségi oldal a nagyobb … Read more

Ez az egy hirdetés 42 könyvet adott el. De miért? [Elemzés]

Akarsz-e játszani? Játékunk a Nagy Hadronütköztetőből indul és a marketingben ér véget, közben pedig gazdaggá tesz téged. Amikor két részecskecsomagot ütköztetnek, akkor az ütközést nem tudják közvetlenül megvizsgálni – ellenben tömve van detektorokkal a berendezés, a különböző részecskék (mind típus, mind energia szerint) más „nyomot” hagynak az érzékelőkben. A kutatók ezekből a nyomokból fejtik vissza, hogy mi történt az ütközés során. A játékunk hasonló: megmutatom egy sikeres hirdetés kreatívját, majd közösen megfejtjük, hogy miért lehetett sikeres. Ezután megkapod a kreatív analitikáját is (mi volt a költés, a célzás stb.). A játék értelme az, hogy megértsd azt a gondolatmenetet, ahogy egy hirdetést elemzünk: az analitikát itt láthatod, ám ha szembejön veled egy hirdetés, akkor ilyen adatokhoz nem férsz hozzá (hiszen semelyik konkurensed nem fog meginvitálni a hirdetési fiókjába). Kezdhetjük?

A kreatív maga

Tehát szembejön veled ez a hirdetés: Read More

Hogyan építs pénzben mérhető bizalmat néhány hirdetéssel? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 2. rész

Kétrészes cikksorozatunk első részében arról beszéltünk, hogyan hoztam létre hatékony lájkszerző Facebook-hirdetéseket egy korábbi projektemhez. Most bemutatjuk, hogy milyen típusú blogbejegyzéseket készítettünk, és azokat hogyan népszerűsítettük a közösségi médiában. Csak egy kis emlékeztető: a szóban forgó üzletág esztétikai kezeléseket kínált nemcsak magyar, hanem brit (és ír) pácienseknek is, akik az Egyesült Államokban és a sztárok … Read more

Hogyan növeltem meg 150 százalékkal egy üzletág bevételét? (Kisokos Facebook-hirdetéshez) – 1. rész

Nagyjából két és fél évvel ezelőtt azt a feladatot kaptam előző munkahelyemen, hogy a cég egyik szolgáltatásával célozzuk meg a külföldi piacokat. Szó szerint a „külföldi piacokat", hiszen elég kevés információval rendelkeztünk akkoriban arról, hogy a szóban forgó esztétikai beavatkozáshoz melyik országból csábíthatunk pácienseket Magyarországra. A különleges arcfiatalító kezelést az Egyesült Államokban alkalmazták először, és Magyarországon akkoriban két cég is foglalkozott vele, később pedig beszállt egy harmadik is. A viszonylag drága beavatkozás és a magyar piac korlátai miatt hamar rájöttünk, hogy érdemes másfelé is kacsingatni. De vajon honnan tudnánk pácienseket ide csábítani? A konkurenseink nem gondolkodtak hasonló szolgáltatásban, mi viszont rendelkeztünk a szükséges tapasztalattal a beutaztatás terén. Az ötlet tehát jónak tűnt, és az előzetes kutatások alapján rájöttünk, hogy 2 piac lehet érdekes számunkra:
  • Norvégia
  • és Anglia.

Hirdessünk, de hol?

Mivel a norvég nyelv nem tartozott az erősségeink közé, ezért a fjordok országának piacát az ottani partnerünkre bíztuk, mi pedig vigyázó szemeinket azonnal a ködös Albion felé fordítottuk. A külföldi páciensek beutaztatásával foglalkozó üzletágban és a back office-ban nem jelentett gondot az angol, és még a javarészt magyarok ügyeit menedzselő front office is meg tudott birkózni a feladattal. A terv az volt, hogy kihasználjuk  következőket:
  • A szóban forgó esztétikai kezelés gyakran feleannyiba kerül Magyarországon, mint az Egyesült Királyságban vagy Írországban. Értsd: 50-60 százalékos árelőny.
  • Orvosi háttérrel rendelkezünk, miközben sok konkurens lényegében egy kozmetika. Értsd: biztos orvosszakmai háttér.
  • Budapest tökéletes desztináció, de a kezelés nem igényli, hogy a páciens másnapig maradjon. Ő dönthet: marad és kikapcsolódik vagy megy vissza azonnal. Értsd: összeköthető a kezelés egy kis szórakozással.
  • A kezelés szigorú protokollját az amerikai gyártócég biztosítja, nem kockázatos Magyarországot választani. Apró hozzáfűzés: sok ide látogató külföldi páciens attól fél, hogy lényegében a Balkánra érkezik, és hiába olcsó egy fogászati vagy esztétikai kezelés, de van benne kockázat.
A csillagok állása jónak tűnt: a termékelőnyök miatt érdemes volt beletenni időt és pénzt a terjeszkedésbe, és már csak két kérdésre kellett választ találnunk.

Az egyik kérdés: hol hirdethetünk?

A cég hagyományosan nagy AdWords-használó volt, hitt benne és szerette a vezetőség, ezért az konstans elem lett a stratégiában. De éreztük, hogy egy angol nyelvű weboldal és egy PPC-hirdetés nem lesz elég a világ megváltásához. Nem hittünk benne, és nem is akartunk pénzt pazarolni külföldi magazinokban való hirdetésekre, pedig elhihetitek, sok légitársaság hívott minket, hogy negyedévente megjelenő kiadványaikba nagy kedvezménnyel bekerülhetünk. Mivel a beavatkozás célcsoportja a 39–70 éves nők voltak, ezért úgy döntöttünk, hogy indítunk egy Facebook-oldalt is, ahol kerülni akartuk az erős salesnyelvezetet. Annyit elmondhatok előre, hogy ez jó döntés volt, hiszen a Facebook-oldal rendkívül fontos lett a későbbiekben, és a növekedést lényegében ennek a platformnak köszönhettük. Sajnos pontos összeget nem mondhatok, de másfél év alatt cirka 150 lead érkezett be a 2000 fontos kezelésre (több, mint amit az AdWords hozott, pedig az éves Facebook-költés mindössze 1 millió forint körül volt (AdWordsre ennél nagyobb összeget toltunk). Ehhez viszont a tervezés fázisában jól kellett válaszolni a másik kérdésre:

Másik kérdés: hirdessünk, de mit?

Merthogy a Facebook-oldaladat csinálhatod úgy is, hogy folyton az értékesítést erőlteted, és csinálhatod úgy is, hogy virális tartalmakat próbálsz kreálni, és bízol benne, hogy amikor az emberek megosztják, akkor észreveszik, hogy ez a TE üzeneted. Pont azt akartuk elkerülni, ami mostanában látható az oldalon: Ezek nem azok a tartalmakat, amiket szívesen megosztanak az emberek (az idézet alapból jó lenne, de a saleses üzenet miatt láthatóan nem volt sikere), márpedig a lájkolókat igencsak nehéz és költséges dolog volt megszerezni, lévén Egyesült Királyság, drága esztétikai termék, nulláról történő indulás, kezdeti bizalmatlanság stb. Az oszlopok, amire a várunkat építettük, a következő elemekből állt:

1. Nem szégyelljük: kellettek a hölgyeket lázba hozó idézetek (és ezek önmagukban pompásan futottak):

Read More

Ezért hazudsz nekem (és így látok át rajtad)

A munkám része az, hogy megértsem, hogy miért hazudsz.
  • Miért vásárolsz… vagy hagyod el a kasszát fizetés nélkül.
  • Miért nyitsz meg leveleket… vagy miért iratkozol le egy listáról.
  • Miért nyomsz meg egy gombot… vagy miért pattansz le az oldalról.
Gyakran hallod, hogy a marketingmunkához fontos, hogy „ismerd meg a célpiacod”, „kerülj az ügyfeleid fejébe”, „tudd meg a vágyaikat”. Erre azért van szükség, hogy utána a megfelelő üzenettel szólíthasd meg őket… és eladj. De pontosan hogyan csináld ezt? Először megtudod, hogy az emberek miért szoktak... füllenteni. Utána megnézzük, hogy hogyan szedhetjük ki belőlük az igazat úgy, hogy az eredményeket ne tudják torzítani.  

Mi a különbség a jó és a rossz marketinges között?

  A rossz marketinges próbálja kitalálni a célpiac igényeit. És vaktában lövöldözik. A jó marketinges viszont utánanéz, megismeri a célpiacot, szegmenseket állít fel, megtervezi a lövést, és végül hajszálpontosan eltalálja az igényeket. Ha nem elsőre, akkor másodszorra, harmadszorra vagy negyedszerre (erre még visszatérünk) – de tudja, hogy hova lőjön. A munkát megkönnyítené, ha az emberek (kérdésre) szimplán elmondanák, hogy hogyan értékesíthetünk nekik. Elmondanák:
  • a vágyaikat
  • a vásárlási igényeiket
  • a döntéshozási folyamatukat
  • az árérzékenységüket
  • a kifogásaikat
Ha ez ilyen egyszerű volna, akkor mindenki sztármarketinges lehetne, és nem léteznének elrontott kampányok.
Itt egy sikertelen kampányunk esettanulmánya.
A valóságban az emberek szeretik becsapni magukat, a felméréseken pedig hazudnak – és sokszor még azzal sincsenek tisztában, hogy a valóságot éppen, hm, kozmetikázzák. Ennek több oka van:
  • Az emberek rosszul reflektálnak a döntéseikre, illetve elfelejtik a döntéshozási folyamatukat (sokszor te sem tudod, hogy miért éppen azt a pizzát vetted meg).
  • A válaszok az elképzelt identitásukat tükrözik (nem pedig azt, hogy objektíve milyenek).
  • A válaszokkal jobbnak akarnak tűnni, mint amilyenek.
  • Félnek attól, hogy a válaszuk szembemegy valamilyen szociális normával (még akkor is, ha anonim a felmérés).
  • Próbálnak olyan választ adni, amit a kérdező szerintük keres.
  • Udvariasak.
  • Túl hosszú a kérdőív és megunták: bármit válaszolnak, csak legyen már vége.
  • Szándékosan hazudnak.
A felmérésekből tudjuk, hogy a megkérdezettek kicsivel több mint 18%-a fogyasztott Derbisolt – ami egyébként egy fiktív drog, magyarul a válaszolók füllentettek.  

Gary Halbert esete a közönséggel, amely hazudik

  Gary (aki egyébként a világ legjobb szövegírója volt) megkérdezte egy előadása során, hogy a kedves hallgatóságból kik azok, akik mozi helyett inkább színházba mennének. Rengeteg kéz a magasba lendült. Gary tudta, hogy ez nyilvánvaló hazugság. Vagy mondjuk szebben: a társadalom által kifinomultabbnak tartott kulturális program élvezete, ennélfogva önmaguk jobb színben feltüntetése iránti vágy miatt torzított válasz. Megkérdezte hát a mi jó Gary Halbertünk, hogy a múlt hónapban ki volt valójában színházban (egy kéz sem), és ki moziban (rengeteg kéz). Ez a valóság.
(A sztorit elolvashatod itt.)
A kérdőíveken (és hasonló megkérdezésen alapuló felméréseken) az emberek sokszor nem a valóságot adják vissza neked, hanem a vágyaikat, az elvárt választ és saját maguk idealizált változatát. Ez a jelenség mindennapos.
  • Kérdésre a társadalmi rétegek többsége tagadja, hogy a kereskedelmi csatornák mindenkori műsorait néznék – a felméréseken viszont kiderül, hogy ugyanezek a rétegek nagyon is nézik azokat, és mindig képben vannak a legutóbbi részek történéseivel kapcsolatban.
  • Kérdésre a bulvárlapokat nem olvassák, mégis a legnépszerűbb sajtótermékek közé tartoznak.
  • Senki nem osztana meg clickbaitet és álhíreket, de elég csak végigpörgetni a válaszoló idővonalát.
  • Reklámok hatására senki nem vásárol, illetve ha valakit, akkor a megkérdezettet biztosan nem lehet manipulálni – mégis a legbefolyásosabb iparág ma a reklámszakma (na nem a szervezetek és gittegyletek miatt, hanem maga a reklám mint kapitalista jelenség ereje miatt).
  • Gary megkérdezte egy tréningjén, hogy direct mailből ki szokott és ki nem szokott vásárolni – a többség természetesen semmit nem vásárolna direkt mailből. A valóságban a tréninget kizárólag DM-mel értékesítették (tehát aki ott ült, az bizony vásárolt).
 

Tehát az emberek hazudnak, és ezzel igazából semmi gond nincs.

  De nem azért nyitottad meg ezt a cikket, hogy az emberi lélek sötét kis titkain csámcsogjunk – hanem azért, hogy megtudd, hogy hogyan lehet mégis megtudni, hogy mit miért csinálnak, illetve mi motiválja őket. Fogadjuk el tézisnek: az emberek valódi motivációit a cselekedeteik mutatják meg.
  • Hiába mondják azt, hogy hosszabb cikket nem olvasnának el, ha a Google Analyticsben az oldalon töltött idő rájuk cáfol.
  • Hiába tartják túlárazottnak a (például) Apple termékeit, ha közben vásárolják azt – és a pénztárcájukkal szavaznak.
  • Hiába mondják, hogy ők hírlevélből nem vásárolnának, a marketingszöveg pedig nem győzné meg őket – ha közben vásárolnak (hányszor mondták a szemembe hírlevélből vásárló emberek, hogy nem vásárolnak hírlevélből).
 

A legjobb piackutatás az, ha pénzt költesz egy viselkedés kiváltására

  Elmondom előbb a stratégiát, utána pedig belemegyünk a felépítésbe. A cél: fillérekből megtudni, hogy egy kampánynál melyik üzenet talál be a legjobban, majd a nyerő üzenetre rátenni a kampány teljes büdzséjét.
Nem lesz szó a szignifikanciáról, mert arról volt már szó itt.
 

A tesztelés problematikája

Read More

Használhatsz sablonokat az íráshoz? (Így swipe-olj, 1. rész)

Igen. Ha csak egy gyors megnyugtatásra volt szükséged, akkor neked itt a cikk véget is érhet. Azonban sablonizálni a tartalomkészítést nem olyan egyszerű.  

Ezt a felépítést láttad már (de mit kezdj vele?)

  Így néz ki egy jól felépített landing page (kép via VWO): landing page felépítése De lehet, hogy ezt a vázlatot láttad (kép via Unbounce): landoló oldal felépítése És mi is rajzolgatunk ilyeneket:

#landingpage #workshop #sketch

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által közzétett fénykép,

Ha voltál mondjuk Nebojsa Inbound Marketing Akadémiáján… elolvastad Neil Patel valamelyik útmutatóját… elvégeztél egy online tartalommarketing-kurzust (pl. HubSpot), akkor láthattál már ilyen képeket. Landing page-nél a vázlat már kialakult:
  • Fönt egy főcím, ami visszaadja azt az üzenetet, amire rákattintott a látogató.
  • Alatta alcím magyaráz.
  • Van egy hero shotod vagy videód jobb oldalt.
  • Majd kis dobozban egy űrlapod. Az űrlapra irányítóval mutatsz, a doboznak is van címe, magyarázószövege, illetve call to actionben végződik, és mindez hajtás fölött van.
  • A hero shot alatt testimonialok vagy referencialogók erősítik a reklámüzeneted (és a céged) hitelességét, ezek építenek bizalmat.
  • A CTA alatt van valamilyen biztonsági elem (adataid nem adjuk ki harmadik félnek stb.).
  • Hajtás alatt kezdődik a törzsszöveg egy bekezdéssel, majd van (általában 3 tagú) listában a szolgáltatásod feature-eiről benefit statement.
Leadgyűjtő landingnél ez nagyjából a best practice. Ettől akkor térünk el, ha jó okunk van rá – és jó ok alatt azt értjük, hogy tesztelted a különböző elemeket, és a teszted során a változtatás nyert. (És szignifikáns volt az A/B teszted.)  

Nemhogy érdemes vázlatok alapján írni, de kötelező

  A vázlat a követhető best practice. Ha ott a működő gyakorlat, akkor hatalmas (és nehezen megmagyarázható) üzleti kockázat attól radikálisan eltérni (ismétlem: eltérhetsz, ha adatokkal tudod alátámasztani a változtatásod létjogát).  

Miért használunk vázlatokat?

  Mert az nem elégséges válasz, hogy azért, mert megéri. 1) Azért, mert így felgyorsul a tartalomkészítés. Kérdezz meg egy szövegírót, hogy mikor ír gyorsabban: ha követhet egy vázlatot… vagy ha neki kell kitalálni a felépítést is. Nyilván a vázlattal. Ez amúgy a grafikára és a videóra és kb. minden tartalomra igaz: a vázlat, a sorvezető, a template, a minta megspórol egy munkafolyamatot. (Zárójelben teszem hozzá, hogy ez nem keverendő azzal, amikor anyagot írunk át. A szövegírás nem a leirt szavakról szól, hanem az üzenetről, amit átadsz, az érzésekről, amiket kiváltasz, illetve a gondolatokról, amelyekre az olvasód rávezeted. Ha ott van 4 oldalnyi valamilyen szöveg, az nem garantálja, hogy a munka gyorsabb lesz: kérdezz meg egy építészt, hogy vajon az segítség-e neki, hogy egy 150 éves düledező házból kell kihoznia a modern passzív házat.) 2) Azért, hogy több ember tudjon együtt dolgozni. Nagy cégnél készítenek több tucat landing page-t vagy több száz termékleírást: gyorsít a folyamaton, ha csúnya szóval egykaptafás minden termékleírás, például mindegyik 5 mondat, amelyből az első mondatod cím, a második kategórialeírás, a harmadik az árat igazolja stb. A grafikus, a tartalommenedzser, a webes, a SEO-s gyorsabban tud dolgozni (aka futószalag). (A futószalagot pejoratív felhang nélkül, sőt elismeréssel mondom. Anno 1000 cikk fölött írtunk aranyérről és hasonló egészségügyi problémákról, pontosan tudom, hogy mekkora munka ez.) 3) Minőséget emel. Nem kell túlmagyarázni: ha sikeres tesztekből összeállított vázlat alapján dolgozol, akkor jobb esélyed van a jó anyagra.  

A szövegírók sötét titka?

Read More

5 lépéses formula, hogy überhatékony Facebook-hirdetéseket írj pár perc alatt

Tudom, hogy miért nem tudsz hatékony Facebook-hirdetéseket írni. Mert túlbonyolítod. Csak a most olvasott blogon e pillanatban 300+ cikket találsz, és biztos, hogy nem csak minket követsz. Előnyt a headline-ba, testimonialt a headline-ba, USP-t a headline-ba. Ilyen lezárási módszer, olyan értéknövelés, sztorifajták stb. (Mi ez a sok angol szó?) Egy idő után azt sem tudod, hova kapj. Szerencsére van egy formula, amellyel villámgyorsan írhatsz Facebook-hirdetéseket. És még hatékony is lesz. (Abba már belekóstolhattál, hogy AdWords-hirdetéseket hogyan írj.) De mielőtt rátérnénk a formulára, tisztázzunk gyorsan valamit:  

Rövid szöveget írni nehezebb, mint hosszabbat

  A hirdetésszöveg vagy a szlogen azért sem karakteráras, mert nehezebb megírni, mint egy hússzor hosszabb anyagot (pl. egy rövidebb blogbejegyzést). Ha írtál már szlogent, akkor tudod, hogy miről beszélek. Ha blogbejegyzést vagy salesoldalt könnyen írsz, de az AdWords-hirdetések fölött tanácstalanul ülsz, akkor tudod, hogy miről beszélek. Egyébként sem kilóban mérjük a reklámszöveg értékét, hanem hatékonyságban. Ez a direct mail 381 szavas, mégis dollármilliós érték (tekintve, hogy fölépített egy hatalmas céget) – habár csak egy oldal, de több tízezer dolláron el lehetne adni.  

De hogyan írj hatékony Facebook-hirdetéseket?

  Nézzük ezt az 5 lépést. Legelőször nem kész hirdetést írsz, hanem magát az üzenetet, és több körös szerkesztéssel nyesegeted tömör hirdetésszöveggé. Kialakul, hogy mit rakj posztszövegbe, mi legyen a headline-od, mi legyen a leírás.

1) Költői kérdés vagy legnagyobb ígéreted

A Facebook-hirdetéssel reklámozott bármire nem rákeresünk, hanem megjelenik a hírfolyamban. Ezzel szemben ha megjelenik egy AdWords-hirdetés a találati oldalon, akkor előtte olyan keresési kifejezést írtam be, amely valahogyan utal a termékre, problémára vagy igényre. Tehát AdWordsnél aktívan keresek, míg Facebookon csak megkapom a hirdetést. Mit jelent ez? AdWordsben csak a hasonló oldalakkal és megoldásokkal versenyez a céged, míg Facebookon a hirdetésed konkurál Tibi atyával, az ismerőseid bulifotóival és a szakmai anyagokkal – tehát ezerféle terület ezerféle poszttípusával. (Ma a legnagyobb verseny a Facebookon van.) Magyarán a meglévő problémát (amit a terméked kezel) az olvasód eszébe kell juttatnod. Erre jó módszer a költői kérdés, amire egyértelműen igen vagy nem a válasz:
  • eleged van a hátfájásból? (Kinek ne lenne?)
  • kínos az allergiád és szabadulnál? (Hogyne szabadulnék.)
  • az álmatlanság miatt hulla vagy egész nap? (Mi más lennék.)
Nem ezzel a mondattal fogsz eladni. Ezzel a hírfolyam hatalmas óceánjában húzol egy olyan hálót, amiben csak a célcsoportod akad meg. Read More