Az online marketing diadalmenete elválaszthatatlan a Google felemelkedésétől. A keresőóriás algoritmusai új alapokra helyezték a digitális tartalomfogyasztást, az Ads (leánykori nevét AdWords) pedig jelentősen demokratizálta a hirdetési piacot és kisvállalkozások százezreit tette versenyképesebbé.
A hatékony tartalommarketing is szinte elképzelhetetlen hatásos Ads-hirdetések nélkül.
Miért? Mert a felhasználók 65%-a a keresősávba beírt kulcsszavakra felugró tartalmak közül elsőként a fizetett hirdetéseket kattintja le (Craig McConnel), az összes click 41%-át pedig a találati lista top 3 hirdetése szívja el (Wordstream).
Az Unbounce adatai szerint a PPC-ből érkező látogatók ráadásul 50%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak valamit a felkeresett webhelyen, mint az organikus forrásból érkezők – nem csoda, hogy a Google saját statisztikái szerint minden Adsben elköltött 1 dollárral 2 dollárnyi bevételre tesznek szert a hirdetők.
A hirdetési költségek meredek emelkedése és a nem skálázható, vagyis véges keresőmennyiség ellenére az Adsnek ugyanúgy megvan a maga a helye a marketingstratégiádban és hirdetési mixedben, mint a minőségi tartalomnak és a kontentfókuszú SEO-nak.
Csak nem ott és nem úgy, ahol és ahogy eddig használtad.
Egy korábbi cikkünkben 6 konkrét példát már mutattunk arra, hogyan írj jobb hirdetéseket. Ma azokra a szektorsemleges, a gyakorlatba könnyen átültethető alapelvekre fókuszálunk, amelyek révén hatékonyabb, a tartalommarketing-stratégiádat jól szolgáló hirdetési szövegekkel futhatsz ki a pályára.
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.