Hogyan kell hatékony Ads- (korábban AdWords-) hirdetéseket írni?
Billentyűzettel, hihi.
Meg az alábbi hat tippel. Könyveljük el magunkban az „írj figyelemfelkeltő főcímeket” és hasonló tanácsokat, és nézzük meg valóban futó hirdetéseken, hogy mit lehet rajtuk javítani.
Talán a te hirdetésed is e 6 hirdetés között van? Csak akkor derül ki, ha elolvasod a cikket.
Pár tucat karakterben a csoda
Nézzünk egy olyan keresési szándékot, ahol a problématudat egyértelmű.
Számtalan hirdetés papagájkodik valószínűleg azért, mert a kulcsszó és a hirdetésszöveg közötti összhang figyelmet szerez – legalábbis az elgondolás ez lehet.
Hatékonyabb, ha nem a keresést mondod vissza, hanem a megoldást, tehát a keresési szándéknak megfelelsz. Ha beírom, hogy fejfájás ellen, akkor már azonosítottam a problémámat (hiszen érzem), és valóban fejfájás ellen keresek valamit. Például azt az ígéretet, hogy fejfájásstop 30 perc alatt.
Egy lépéssel közelebb a megoldáshoz.
Érdekes, hogy a Google inkognitóablakban is tudta, hogy rengeteg angol anyagot olvasok, és kidobott egy angol hirdetést – vagy csak nincs magyar változata.
Kezdjük az elejéről.
Tudod, hogy a felhasználók egyszerű CRM-rendszert keresnek (mert piackutattál) – de hatékonyabb, ha nem elmondod, hogy egyszerű, hanem bemutatod, hogy valóban az. Végeredményben a szöveg azt ígéri, hogy egy kattintással föltelepítheted a rendszert – tehát láthatóvá tetted, hogy pontosan miért egyszerű. Ez jó szöveg.
Rögtön alatta látsz egy egyedi CRM-et.
Az első gond az, hogy az egyedi szót már elkoptatták.
A második, hogy az egyedi még lehet rossz minőségű is, ahogyan az 1996-os alakulás sem garancia a minőségre.
A harmadik gond, hogy az egyediség valós igény lehet olyanoknak, akik felismerték, hogy a dobozos CRM-ek nem fedik az igényeiket – de nem az egyediség az előny (mert ez egy feature), hanem az, hogy a legkomplexebb értékesítési ciklusaidhoz is használhatod (és jobban értékesíthetsz), hiszen egyedileg fejleszti le neked.
Az eset, amikor a cég eltalálja a jó üzeneteket, de nem a megfelelő sorrendben. A címsorba átfogalmazhatjuk a 48 órás kiszállítást úgy, hogy a befőttes üveget valahogy megtartsuk (azonosítás miatt): Főzz be 2 napon belül. A kedvező árakat konkretizálhatjuk: 300 Ft / üveg, például (nem tudom, hogy mi a nagykerár).
Szövegírói közhely, hogy ne magadról beszélj, hanem az ügyfeledről. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amikor elromlott a laptopom és ideges vagyok, akkor nem azzal az üzenettel fogsz meg, hogy értesz a szakmádhoz – ez hitelességelem lehet. Inkább ígérd azt, hogy megjavítod a laptopom akár másnapra.
Számtalan céges oldalon előjön a szakszerűség. A gond az, hogy tág jelentéskörrel bír, és a laikus nem tudja, hogy mi számít szakszerűnek. Nyilván ha nem működik a visszakapott laptopom, zörög, lassú vagy egyértelmű hibája van, akkor megítélem, hogy nem szakszerű: de hogy hogyan javítod meg, milyen alkatrészt cserélsz, mit tisztítasz és mit kattintasz át, azt nem tudjuk.
A szakszerűség terhére fejtsük ki jobban a garanciát: garanciaidő és a teljesség.
Másik szövegírói közhely, hogy ne használj szakzsargont, ilyen a készletről. A kereskedőnek ez anyanyelv, a laikus meg sejti, hogy nem kell berendelned... tehát (mondjuk) 2 napon belül kiszállítod.
Viszonylag kevés F1-es bolt van hazánkban, és ez olyan terület, ahol lehet egyedi árukészlettel előnyt szerezni – nem bárhol megtalálható laptopokat árulsz. Mégis rögtön a kedvezménnyel nyitnak.
Amikor teheted, kerüld el:
- az árversenyt
- az akciót kiemelő hirdetést
És versenyezz inkább:
- minőségben,
- exkluzivitásban,
- teljességben,
- kiszállításban,
- garanciában
- szenvedélyben és tudásban,
- információban
(A lista nem teljes körű.)
Ha végigmentél a listán, és egyik sem valós opció (note: a „túl sok munka lenne megcsinálni” nem opció, hanem szegénnyé tevő önáltatás), akkor nézd meg, hogy tudsz-e változtatni a szegmenseden. Vajon célozhatsz-e olyan emberekre, akiknek fontosabb a kiszállítás gyorsasága vagy a garancia teljessége, mint az ár?
Ha a szegmens sem opció, akkor tedd magad összehasonlíthatatlanná: legyél kizárólagos magyar forgalmazó valamely termékcsaládra, adj többletszolgáltatást vagy építsd fel annyira a személyes márkád, hogy tőled akarjanak vásárolni. A Red Hot Chili Peppers-koncertnek nincs alternatívája a rajongók körében.
Ha az összehasonlíthatatlanságot sem tudod elérni, akkor nyerd meg a versenyt láthatóságban: bloggal, videókkal, átfogó tartalomstratégiával és lehengerlően gördülékeny vásárlással nyomd le láthatóságban a többieket. Így bár lehet, hogy másoknál 300 Ft-tal olcsóbb, de több munka megkereseni és nyűgösebb vásárolni.
És ha ez sem opció, akkor, és csak akkor menj bele az akciózásba.
Az árakció a legtöbb esetben elkerülhető.
És te milyen hirdetéseket írtál ma?
Show More