Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 7 perc

Hogyan használj félelmet a meggyőzésben?

  • Szerző: Kreatív Kontroll
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás
  • Címkék: félelem, szovegiras

A félelem elad.

Nyaraláskor egyedül hagyod a lakást, és sejted, hogy a betörő figyelik azt, hogy otthon vannak-e a lakók.

Nem tudod, hogy vajon a tisztítószer tartalmaz-e olyan vegyületeket, amelyek a kisbabádra veszélyesek.

Félsz, hogy vajon a gyári légzsák megvédi-e a családod.

És máris fontolgatod az intelligens otthont (ellenőrzési lehetőségekkel, automatikusan felkapcsolódó lámpákkal, hogy a házad úgy „tegyen”, mintha otthon lennél), a méregmentes tisztítószert és az extra légzsákot.

De félelemmel eladni mégsem ennyire könnyű. És van, amikor etikátlan.

 

A hatékony félelem

 

Az Age of Propaganda c. könyvben Pratkanis és Aronson a félelemre építő kampány (vagy propaganda) hatékonyságát 4 feltételhez köti:

  • Az említett dolog nagyon ijesztő.
  • Az anyag ajánl egy specifikus megoldást a veszély csökkentésére (vagy megszüntetésére).
  • A megoldás hatékonynak tűnik.
  • A olvasó (néző stb.) úgy érzi, hogy a megoldást (vagy cselekvést) ő is el tudja végezni.

Tehát a fear appeal csak akkor hatékony, ha elérhető megoldást is nyújt.

A Michigan State University professzora, Kim Witte kifejtette, hogy (többek közt) a válaszreakció azon múlik, hogy a befogadó mennyire érzi magát cselekvőképesnek a veszély elhárítására. Ha a veszély (és a félelem) nagy, és az egyén önmagát kompetensnek látja a veszély elhárítására, akkor a veszélyre reagál.

Viszont ha nagy félelemhez cselekvőképtelenség (vagy annak gondolata) társul, akkor az egyén a saját félelmére reagál – tehát nem a szituációt szünteti meg, hanem például elkezd tagadni és elracionalizálja a félelmét.

(A félelem és a veszély nem azonos. A veszély egy tőlünk független környezeti elem, a félelem pedig az a válaszreakció, amit ennek észlelésekor adunk.)

Találkoztál már olyan dohányossal, aki egy 90 évig élő láncdohányosra hivatkozott – ismeri a veszélyt, viszont nehéz(nek tartja) a leszokást, ezért ezzel nyugtatgatja magát.

 

Félelemtípusok

 

Pragmatikailag nézve a félelem azért „jó” eszköz a marketinges kezében, mert…

  • mindig a jövőre irányul
  • az egyik, ha nem a legerősebb emberi érzelem

És a jövő a kulcs. A megbánás, gyász, öröm, undor, szomorúság (stb.) vonatkozhat a múltra is – de félni csak attól tudunk, ami még nem történt meg (de megtörténhet).

Az ügyfelednek ez azt jelenti, hogy a félelmet csökkentheti – például a termékeddel.

Tehát az alábbi félelmeket éljük át mi mindannyian:

  • halálfélelem
  • fájdalom
  • elutasítás és kiközösítés
  • kudarc
  • csalódás (nem azt kapod, amire vártál)
  • nevetségessé válás
  • szabadság elvesztése
  • szeretteinkkel történik valami
  • lemaradunk valamiről (fear of missing out)
  • önmagunk és a személyiségünk elvesztése

 

Hogyan használjuk a fear appealt a szövegírásban?

 

Az anyagodban 2 helyen van értelme a félelmeket felkorbácsolni: a problématudat említésénél (ez a hirdetésed eleje és a headline), és a konverziónál (a scarcity is félelemre épít, plusz itt ismét kiemelheted, hogy a pénzen levő baktériumok miatt miért van szükséged bankkártyára és kézfertőtlenítőre).

1) Végezd el a házi feladatod

Ismerd meg a termékedet, majd nézz rá a célpiacodra. A terméked megold valamilyen problémát – például elhárít egy veszélyt. Egyértelmű lesz, hogy mitől félnek az ideális vásárlóid.

A félelmüket csak akkor használd, ha…

  • valóban megoldja a terméked (és az eladáshoz kell)
  • elég specifikus, hogy magáénak érezhesse az olvasód
  • széleskörűen elfogadott

Utóbbi különösen fontos. Például az UV-sugárzás károsítja a ruhákat is, de ettől nem félsz – a bőrráktól viszont jogosan. A dohányfüst károsítja a bútorokat és a lakást, de ettől sem félsz úgy, mint az egészségügyi hatásoktól. A súlyos elhízás megnehezíti azt, hogy a buszon leülj (és talán kinevetnek), de a szívinfarktus komolyabb és elfogadottabb veszély.

Nem az a dolgod, hogy új veszélyekkel terrorizáld az embereket – hanem az, hogy valós félelmekre enyhülést adj.

(Egyébként számtalan ma piacvezető termék fölépítette a saját területén az adott félelmet. 200 évvel ezelőtt senki nem aggódott a hónalja aktuális szárazsága mián, a vécédeszkán megbúvó, a reklámban idegesítően ordibáló baktérium-hadseregek sem okoztak pánikot, ahogy a szénhidráttól sem rettegett egy egész nemzedék.)

2) Mutasd be objektíven

A legjobb eszközöd a vizuál és a számtalan kutatás.

3) Kösd össze az olvasóval

A dohányosok, mint te is.

A budapestiek, a 20–40 év közötti férfiak, az irodai munkát végzők.

Mondd el, hogy miért érinti az olvasódat az adott veszély, és milyen következményei lesznek, ha nem kezeli. (Tehát a problem-agitate-solve formulát alakítsd át fear-agitate-solve-ra.)

 

 

Fear appeal példák

 

A Telenor kampánya tökéletesen szólítja meg az Y-generációt:

telenor

A Wells Fargo nem a megtakarításaidat célozza, hanem azt a félelemet, hogy mi van, ha nem marad:

wells fargo fear appeal

Társadalmi célú fear appeal az AIDS ellen:

aids fear appeal

A gerincpanaszok hatásáról ügyfelünk anyaga (mi írtuk):

aktív ülés

 

Óvatosan azért a félelemmel

 

A Magyar Reklámetikai Kódex 4. cikkelyében 2 pontban is kitérnek a félelem felhasználhatóságára:

(9) A reklám csak körültekintően és indokolt esetben építhet a szorongásra, a szerencsétlenségtől, az emberi szenvedéstől való félelemre és nem használhatja ki a babonaságot.

(10) A társadalmi célú reklám kivételével a reklám nem kelthet súlyos, vagy a fogyasztók széles köre számára indokolatlan, a termék jellegétől idegen félelmet, nem alkalmazhat sokkoló érveket vagy képeket pusztán a figyelem megragadása érdekében

(A sokkoló képeket például a Facebook is tiltja.)

Tény, hogy a félelem könnyen kihasználható, ezért óvatosan: öncélúan ne építs az emberek félelmére. (Azt meg se kell említenem, hogy ne reklámozz olyan terméket, ami rossz, és a felkeltett félelmet nem csökkentheti.)

 

A félelem önmagában nem elég

 

Nem elég az, hogy egy jól alátámasztott, létező és az ügyfeleidet is érintő veszélyt belebegtetsz, betolod alá a terméked, majd mutatod, hogy merre van a kassza. Ez nem elég.

A fear appeallel felkeltheted a figyelmet (tehát headline-ban kiváló), és a cselekvés (itt: vásárlás) szükségességét bizonyíthatod – tehát elérheted, hogy megfontolják az ajánlatod és ne rakják el későbbre.

Ám a termékedet ugyanúgy be kell mutatnod, mert a fear appeal csak akkor növeli az eladásokat, ha a vásárlóid elhiszik, hogy a terméked megoldást ad.

Oszd meg ezt a cikket!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHogyan készíts 96,5%-on konvertáló felugró ablakot? (Esettanulmány)
Következő cikkHogyan védd meg a brandedet, ha másolják a tartalmaidatKövetkező

Ezeket olvastad már?

Hogyan találhatod meg a célcsoportod fájdalompontjait?

Ha egyszerű volna, akkor jóval több sikeres kampány születne. De nem az: legtöbbször nehéz megtalálni

Elolvasom »

Hat év múlva is a SEO a felhasználóért

Egy portál szerkesztője megkért, hogy szálljak be a SEO sci-fi nevű játékba, és próbáljam meg

Elolvasom »

Javíts az unalmas szövegeiden ezzel a 6 lépéssel

A legtöbb weboldalszöveg unalmas. Ez pedig pontosan azért gond, amiért nem vennél fel egy unalmas

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.