Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

Így kösd össze az ár szerint szegmentált piacaidat 100%-os konverziónövekedéssel

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Esettanulmány, Ingyenes
  • Címkék: esettanulmány, szegmentálás, webshop

Ha nemcsak a listafeliratkozóidat, de a lehetséges vevőidet is a legmagasabb szinten szegmentálod, azaz nem csak önálló ajánlatokat, de rögtön különálló weboldalakat hozol létre a számukra, akkor fennáll az örök dilemma: vajon jó helyre irányítottad őket?

A vendégcikket Horváth Krisztián, a Nietsch Kft. head of marketingje jegyzi. A marketingszoveg.com legénységéből két ember (Zoli és Balázs) kéthetente konzultál velük a marketingfolyamataikról és aktuális kampányaikról.

Árérzékeny a piacod? Szegmentálj e szerint!

Az egyik leggyakoribb és leglogikusabb vásárlószegmentáló megoldás az ár szerinti bontás, mikor az olcsóbb, a középkategóriás és a prémium termékkínálatot külön felületekre helyezve már a belépés pillanatától a lehető legtökéletesebben szolgálod ki a látogatóidat. Annak alapján tudsz nekik tartalmat adni, hogy vajon a termék ára, annak képességei, esetleg más tulajdonságai alapján végzi-e a válogatást.

Látszólag hibátlan elv, csakhogy a gyakorlatban egy igen komoly hibafaktorral operál: nem tudhatod biztosan, hogy az adott felületen landoló érdeklődő vajon a megfelelő helyre érkezett-e.

Konkrét példánk az irodaszékek piaca lesz, ahol egyaránt van igény az olcsó és használhatatlan székekre, illetve a legdrágább egészségmegőrző megoldásokra. Mondanom sem kell, a két terület közötti átfedés minimális, így két webáruházat hoztunk létre a lehető legnagyobb konverzió érdekében.

Az első oldalunkon kizárólag 50 000 forint értékig árulunk székeket, szinte minden ajánlatunk akciós, a vásárlási folyamat pedig a lehető legrövidebb és legegyszerűbb. Nincsen valódi hozzáadott tartalom, csupán a termékleírások és a vásárlási folyamat minimálisan szükséges részletei.

Ezzel szemben a prémiumszegmenst megcélzó felületünkön részletes és hosszú termékleírások mellett szakmai blog és számtalan letölthető anyag segíti az akár 400 000 forintos forgószékek eladását. Értelemszerűen itt sokkal hosszabb a mérlegelési folyamat, a vásárló több információt gyűjt és alaposabb kifogáskezelésre is szorul.

 

Hány vásárlót veszítesz a profi szegmentálás miatt?

Ez a kérdés majdnem minden stratégiai értekezletünkön elhangzott, hiszen bár az olcsó és a drága székekkel foglalkozó weboldalunk is megoldásokat kínál a látogatóknak, azonban más és más problémákra, teljesen eltérő módon. Ha rossz helyre érkezik valaki, jó eséllyel elhagyja a folyamatunkat, mert nem érzi magát megszólítva.

Ha Mercedest szeretnék venni, de az eladó Trabantokat mutat nekem, az legalább akkora baj, mintha ugyanez fordítva történik.

A hibás érkeztetés arányát természetesen csökkentik a jól célzott reklámok, a megfelelő SEO és minden olyan megoldás, amely érdeklődőket tölt a vásárlási tölcsérjeinkbe, azonban nemcsak a jól megítélt, de a hibásan irányított figyelemért is fizetünk. Márpedig ha már egyszer pénzt adtunk értük és a folyamatunkban vannak, adjuk meg a lehetőséget nekik, hogy a megfelelő helyre kerüljenek.

Ne bízd a látogatóra, hogy mit is akar valójában

Alapigazság, hogy minél kevesebb döntést kell meghoznia a vevőnek a vásárlás során, annál nagyobb eséllyel fogja végül ténylegesen nálad hagyni a pénzét. Ezért nem szeretem az olyan webshopokat, amik a belépőkategóriától a csúcstermékekig egyszerre mindent árulnak: nem akarok 100 termék közül válogatni, mert az hosszadalmas. Engem csak (például) a prémium érdekel. Elég lenne, ha 20 terméket listáznál.

Belépéskor természetesen nem kérdezhetem meg a potenciális vevőimet, hogy vajon a megfelelő árfekvést kínálom-e nekik, hiszen ezzel nem sugallnék valódi szakértelmet. A viselkedésüket azonban elemezhetem, és így észrevehetem, ha rossz ársávban vannak.

Újraszegmentálás vásárlás közben

A vásárlás közben történő újraosztályozás nem ördögtől való dolog, hanem a konverzióoptimalizálás egy újabb módja. A nálam levő vevőről megpróbálom megállapítani a tevékenysége alapján, hogy megfelelő terméket és tartalmat szolgáltatok-e neki. Ha úgy gondolom, hogy nem, menekülőutat kínálok neki a kényelmetlen helyzetből.

A prémiumtermékeket kínáló weboldalunkon a kényelmetlen érzést természetesen az válthatja ki a vevőből, ha túl magas árakkal találkozik. Úgy matekoztunk, hogy ha három egymást követő olyan termékoldalt tölt be, ahol az ajánlatok összege folyamatosan csökken (és mindegyik termék 50 000 forint alatt van), akkor számára drága a kínálat.

Viselkedésének felmérése után (a 3 fenti feltételnek megfelelő termékoldal betöltése esetén) felugrik egy intelligens popup – egész pontosan úgy állítottuk be az egyedi fejlesztésű popupot, hogy a harmadik termékoldal betöltésekor már előugorjon.

Az üzenet hangsúlyos és egyértelmű:

A popupra kattintáskor a vásárló egy csapásra az olcsóbb székeket áruló oldalunkon találja magát, ahol jóval kedvezőbb árú ajánlatokkal találkozhat.

Átsorolás presztízs- és ROI-veszteség nélkül

Természetesen tartottunk tőle, hogy a prémiumszegmens vásárlói előtt csorbul a (szak)tekintélyünk, viszont a popup intelligens célzásával ezt teljes mértékben sikerült elkerülni. Aki a magasabb minőségű (és árú) irodaszékeink között válogat, annak ez az üzenet egyáltalán nem is jelenik meg, így semmi sem akasztja meg a megszokott folyamatokat.

Az okos megoldás másik fontos eleme, hogy nem csökkenti a már meglevő konverziót, hiszen akik eddig is hajlandóak voltak a magasabb árat kifizetni a jobb termékekért, azok nem találkoznak az üzenettel. Így csupán azokat csatornázzuk át, akik valamiért nem azzal szembesültek a prémium oldalunkon, amire számítottak.

100%-os konverziónövekedés a céloldalon

Az igazán megdöbbentő számadatot az első heteket követő összesítés után láttuk csak: az olcsóbb székeket áruló céloldalon kereken megduplázódott a leadott megrendelések száma!

Ennek két oka volt:

  1. valóban olyan forgalmat csatornáztunk át az oldalra, mely árérzékeny volt, és a prémium szegmensben nem találta meg a számítását
  2. létrejött a klasszikus horgonyzás: egy drága székkínálat kialakít egy referenciaárat, ezért az új árak jóval vonzóbbak voltak és sokkal nagyobb vásárlási hajlandóságot is eredményeztek

A grafikonon látható, hogy az intelligens popup szeptember eleji bevezetése ráadásul úgy hozott konverzióduplázást, hogy nem a látogatók puszta számát duplázta meg. Ebből teljesen egyértelmű, hogy kis számú, de igen jó minőségű új érdeklődőt tudtunk az oldalra irányítani gyakorlatilag ingyen (a popup fejlesztési költségeit leszámítva).

Ismétlésre érdemes tény, hogy mindezt úgy értük el, hogy az eredeti oldalon egyáltalán nem csökkent a konverziós arány, hiszen akik ott eddig is hajlandóságot mutattak a magasabb árak és színvonal megfizetésére, nem is találkoztak az átirányítással.

A teljes képhez érdemes még hozzátenni a tényt, hogy a prémiumkínálatot sokkal többen látogatták (a nagyobb árrés miatt ott többet költhetünk reklámra, illetve jóval régebbi és bejáratottabb az oldal is), mint az olcsóbb termékeket árusító oldalt, vagyis aránylag nagy forgalomból hasítottunk ki egy kis szeletet, mely igen értékes volt a céloldal szempontjából.

A jó marketinges holtig optimalizál

A csodás számok ellenére természetesen van még kiaknázható terült a popup felbukkanása tekintetében.

Mi önkényesen döntöttünk úgy, hogy a nálunk lélektani határt jelentő 50 000 forintos sávhoz kötjük az átirányító üzenet felbukkanását. Tesztelésre érdemes szempont azonban az, ha feljebb visszük ezt az összeghatárt. Egészen addig lesz érdemes emelni (vagyis egyre több embernek megmutatni a popupot), amíg a konverzió növekedik a céloldalon, de nem csökken jelentősen a prémium székeket kínáló oldalunkon.

(A valóságban ehhez a számításhoz természetesen a termelt profitot vesszük alapul, nem a konverziót, hiszen eltérő nagyságú az árrés a drága és az olcsó termékeken.)

További lehetséges fejlesztési irány a visszafelé mutató üzenet, vagyis az olcsó székek közt navigáló olyan látogatók kiszűrése és átirányítása, akik viselkedésük alapján hajlandóak lennének magasabb árkategóriából is vásárolni.

Ha magad is megnéznéd az intelligens bannert, a cikkben ismertetett feltételekkel előcsalhatod az irodabutik.hu oldalon.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkHogyan készíts termékbemutató videót? [3 formula, amelyekkel könnyebb dolgod lesz]
Következő cikkVideomarketinges mutatók: mit mérj és miért?Következő

Ezeket olvastad már?

[Útmutató] Hogyan csinálj mobilos élő közvetítéseket a Facebookon és a YouTube-on?

2017 elején arról olvashattunk, hogy a live streaming video lesz az év egyik marketinges trendje,

Elolvasom »

Élő chates kapcsolattartás a saját oldaladra is!

A figyelmesebb olvasók biztosan észrevették, hogy néhány napja az oldal jobb alsó sarkában megjelenik egy

Elolvasom »

Boost poszt vagy hirdetéskezelő? (Esettanulmány számokkal)

Az online toborzás már véleményem szerint szinte ugyanakkora részben online marketing HR szaktudást igénylő feladat. A

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.