Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 17 perc

Hogyan védd meg a brandedet, ha másolják a tartalmaidat

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Tartalomkészítés
  • Címkék: duplikáció, keresőoptimalizálás, seo, tartalomkészítés

A te oldalaidon szerepelnek másolt tartalmak?

Ne vágd rá, hogy „nem”, mert lehet, hogy tévedsz.

Szövegek keresőoptimalizálásával alapvetően nem szeretek sokat foglalkozni. Egy szövegíró ugyanis egy egyszerű szabály szerint él: úgy írj, mintha a Google nem létezne. Egy profi copywriter akkor is jól rangsoroló tartalmat ír, ha nem raksz elé kulcsszólistát.

A tartalomduplikáció azonban egy olyan SEO-téma, aminek a legapróbb részleteit muszáj legalább egyszer tisztáznunk.

Kezdjük azzal, hogy tisztázzuk a legnagyobb félreértést.

Nem, a Google NEM büntet a duplikációért

Bő egy hónapja Andrey Lipattsev, a Google senior stratégája egy élő videobeszélgetésben sokadszor kijelentette, amit már többször is hallhattunk a keresőóriás képviselőitől: a Google-nél semmilyen policy nincs arra, hogy a duplikált tartalmakat büntessék. A büntetés nincs beépítve az algoritmusokba és nem is tartják elvből etikátlannak.

Mindez tökéletesen érthető, tekintve, hogy a duplikáció általában „természetes” módon következik be, ahogyan ezt mindjárt látni fogod.

tartalomduplikacio_3Van ellenben szűrés. Ha több azonos tartalmat talál a kereső, akkor válogatni fog ezek között. Az algoritmus több száz tényezőt vesz figyelembe, és ha nem talál olyat az egyező tartalmak között, amelyet eredetiként jelöltek meg, a legjobb minőségű találatot választja ki, a többit pedig elrejti a találati oldalról. (Lásd jobbra, a képet a Moz.comtól vettük át.)

Ezen sem lepődhetünk meg: a Google célja, hogy az emberek minél többször keressenek vele. Minőségi szolgáltatás kell tehát nyújtania, kielégíteni minél többek igényét – és ha egy találati oldalon tízszer ugyanaz szerepel, az egyáltalán nem javítja a felhasználói élményt.

A Google tehát az eredetiséget és hozzáadott értékre mutató jeleket figyeli elsősorban: így igyekszik megtalálni a legjobb minőségű tartalmakat.

Nincs szó büntetésről: a duplikált tartalom egyszerűen irrelevanciája miatt tűnik majd el a találatok közül.

Az optimalizációt tekintve egy duplikált tartalom tehát jellemzően nem azért nem ér el majd jó – vagy bármilyen – helyezést, mert egyezés áll fenn, hanem mert nem elég jó, nincsen elég visszajelzés, a Google nem látja a hozzáadott értéket.

(Ha Andreynek nem hiszel, Matt Cuttsnak esetleg már igen: ő úgy becsüli, hogy a web teljes tartalmának 25-30 százaléka duplikáció – és ezzel nincs is semmi gond.)

Ezzel együtt, idézek a Google súgójának ismétlődő tartalommal foglalkozó oldaláról:

„Azokban a ritka esetekben, amikor a Google azt észleli, hogy az ismétlődő tartalom a rangsoraink manipulálásának és a felhasználóink megtévesztésének szándékával jelenik meg, a megtévesztésben részt vevő webhelyek indexelését és rangsorban elfoglalt helyét is módosítjuk a szükséges mértékben. Ezen problémák miatt webhelye visszaeshet a keresési eredmények rangsorában, vagy akár teljesen el is tűnhet a Google indexeiből, ami azt jelenti, hogy többé egyáltalán nem jelenik meg a keresési eredmények között.”

A duplikáció nem gond. A manipuláció igen.

Hogyan születik a duplikált tartalom?

A tartalomduplikációnak elképesztően sok oka lehet.

Tartalommarketingesként az első, ami eszünkbe jutna, hogy valaki félreértelmezett költséghatékony keresőoptimalizálási kísérletként ugyanazt a tartalmat jeleníti meg egy sor blogon, amelyek mind a fő weboldalára linkelnek.

A legtöbb esetben azonban nem black hat technikákról, és nem is lustaságról van szó: a legtöbb duplikációt egyszerűen a technika eredményezi.

Duplikáció az adatbázisban

Könnyen lehet, hogy egyszerűen az adatbázis eredményezi a duplikációt: a feltöltött tartalom kap egy egyedi azonosítót, ez azonban nem az URL, ahogyan egyből gondolnánk. A tartalomra egy időben számos különféle link mutathat a weboldalon belül, amelyeket a link aszerint generál, hogy éppen honnan érjük el azt – különféle címkékkel, kategóriákból, keresőből és így tovább.

Hogyan jelenthet ez problémát?

Képzeljük el, hogy egy ilyen adatbázisban publikálunk egy olyan tartalmat, amely népszerű lesz a bloggerek körében. A szakmai blogok felkapják, elkezdik hivatkozni – ettől azt várnánk, hogy az adott tartalom pozíciója javuljon a célzott keresőkifejezések találati oldalán.

A kereső azonban dilemmába kerül, ugyanis ha nem figyelünk, könnyen lehet, hogy különféle címeket használnak majd, így ugyanazt a tartalmat mondjuk két-három eltérő URL-en hivatkozzák – ezek közül viszont a kereső csak egyet vesz majd figyelembe, és így jóval kisebb lesz a siker.

Kétélű optimalizálás

Elképzelhető az is, hogy a duplikált tartalom egyszerűen azért jelenik meg, mert a mobileszközökre, tabletekre és más okoskütyükre optimalizált oldalaink egy kicsit máshogy jelennek meg a keresőbotok számára: bizonyos esetekben azt látják, hogy adott egy desktopra és egy mobilra optimalizált oldal ugyanazzal a tartalommal.

Alapesetben ez a platformcélzás miatt nem jelentene gondot, ha azonban a kereső nem tudja értelmezni azt, hogy tulajdonképpen csak egy félrecsúszott optimalizációs kísérletről van szó, akkor kárt szenvedhetünk emiatt.

Nyomtatóbarát oldalak

Szinte minden tartalmakat publikáló oldalon találhatunk egy nyomtatóbarát nézetet: egy egyszerűsített oldalt, amelyet könnyedén azonnal kinyomtathatunk. Itt nem jelennek meg a dizájn- és navigációs megoldások és a többi sallang, egyszerűen csak a szöveges tartalom. Ezeket az oldalakat értelemszerűen az eredeti tartalom oldaláról hivatkozzuk – és éppen ez a probléma.

Ezeket a hivatkozásokat ugyanis a keresők botjai is megtalálják, benéznek mögéjük, és azt fogják látni, hogy egy újabb oldalon pontosan ugyanazt a tartalmat hivatkozzuk – amit akár úgy is értelmezhetnek, hogy black hat technikával igyekszünk javítani a rangsorolásunkon.

Maga a másolt tartalom nem büntetendő ugyan, az etikátlan linképítésre azonban más szabályok vonatkoznak.

A nyomtatóbarát oldalakat éppen ezért általában elrejtik a keresők elől, legalábbis így kellene – mégis sokszor jutok ilyen oldalakra a Google találati listájáról még a legnagyobb hazai hírportálok esetében is az eredeti tartalom helyett.

Kommentek több oldalra bontva

Gyakori jelenség WordPress-odalaknál, hogy a kommenteket több oldalra bontja a rendszer. Teljesen indokolt, hiszen egy sok száz kommentet tartalmazó oldal betöltése már igen lassú lehet, és tudjuk azt, hogy 3 másodpercnél hosszabb betöltési idő már komolyan rombolja a felhasználói élményt.

Ebben az esetben viszont valahogy így fog kinézni az URL:

http://blogod.hu/posztod/comments-page-1/
http://blogod.hu/posztod/comments-page-2/

És így tovább – miközben az eredeti poszt minden oldalon megjelenik majd.

Eltérő URL-struktúrák, honosított oldalak

Duplikált tartalmat lát a kereső akkor is, ha az oldaladat több címen érheti el. Például:

blogod.hu
http://blogod.hu
https://blogod.hu
http://www.blogod.hu

És ha .hu, .com, .eu és más domének alá ugyanazt az oldalt feltöltöd, akkor is ez a helyzet. Ha az URL változik, a Google is külön oldalként kezeli majd az eredményt, ez ilyen egyszerű.

„Minek annyit írni?”

Mégis, szövegírással foglalkozunk – a tartalmak másolásával gyakran találkozunk saját szakmánkban, amikor egyáltalán nem jóhiszemű hibáról, hanem lustaságról, a költségek optimalizálásáról vagy éppen egyszerű lopásról van szó.

Ha a tartalommásolás tudatos és szándékos, még annak is rengeteg oka lehet. A híroldalak például rendszeresen vesznek át nagyobb szövegblokkokat egymástól, a hírügynökségektől vagy külső forrásokból, persze forrásmegjelöléssel együtt. Ez egy bevett, indokolt és teljesen etikus gyakorlat: hiszen ott van a forrásmegjelölés, és hozzáadott tartalom is keletkezik.

Ha a saját tartalmaidat duplikálod, ezt most azonnal fejezd be: egy minőségi tartalmat elég egyetlen helyen közzétenned, nem kell minden oldalon szerepeltetned. Ha azt hiszed, hogy a kulcsszavak vagy a visszajelzések miatt javít majd a helyezéseden, hogy minden aloldaladon ott van néhány komplett blogbejegyzés, elkeserítelek: az eredmény éppen ennek ellenkezője lesz.

Megint más esetről beszélünk, ha valaki lopni kezdi a tartalmaidat. Általában emiatt nem kell aggódnod olyan értelemben, hogy a másoló oldala aligha lehet sikeresebb a tiednél, ha megfelelően kommunikálsz. Szerzői jogi szempontból viszont már aggályos a kérdés, és érthető, hogy az értékes szellemi termékedet meg akarod védeni – ez viszont már nem a SEO vagy a tartalomkészítés, hanem a jog témakörébe tartozik.

A lopást jelentheted a Google felé is – ezzel legalábbis a találati listáról eltávolítva azt. Erről lent a megoldások között olvashatsz bővebben.

Mi van a közösségi médiával?

A Facebookon, Twitteren, Tumblrön elképesztően sok olyan tartalmat találunk, amelyeket duplikációnak értékelhetünk. Ez a világ azonban máshogyan működik.

A közösségi média aktívan ösztönzi a megosztásokat, hogy a tartalmakat eljuttasd még több emberhez, és ez egyáltalán nem minősül duplikációnak – még ha azzal jár is, hogy az azonos tartalom megjelenik újból és újból. Már csak azért sem, mert mindig ott található a hivatkozás az eredetire.

A keresők egyes közösségi platformokra be sem látnak, ahová pedig igen, ott egyszerűen valószínűleg ugyanúgy rangsorolnak majd, és a legtöbb interakcióval bíró eredetit hozzák ki a találati oldalon.

Hogyan találd meg a duplikált tartalmakat?

Előfizetői tartalom

A konkrét megoldásokért fizess elő, hatalmas tudásbázist kínálunk neked.

Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.
Előfizetek a magazinra
Már előfizetőnk vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

VEDD MEG A KÖNYVET!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

100+ órányi marketingtudás videón

Nézd meg a Kreatív Kontroll videótárat és tanulj otthonról, kényelmesen, a saját tempódban. Szövegírás, tartalommarketing, e-mail-marketing, landing page tervezés és további témákban.
Tovább a videótárra

Oszd meg a cikket másokkal is:

Megosztom
LinkedIn
Email
ElőzőElőző cikkHogyan használj félelmet a meggyőzésben?
Következő cikkHogyan használj gamifikációt nevetségesen nagy engagementhez (konkrét kampányterv + esettanulmány)Következő

Ezeket olvastad már?

[A hét kérdése] Podcasteljek 2017-ben?

2 kérdésem van hozzád, és őszinte válaszokat várok: Tudod-e, hogy mi az a podcast? És ha

Elolvasom »

Tartalommarketing- és rebranding-esettanulmány: így lett a Billingo vállalkozásból vállalat

Egységben az erő és a tartalommarketing: ahol jó szakemberek találkoznak és segítik egymás munkáját, ott

Elolvasom »

Ezt tanultam 424 blogbejegyzés megírása után

Több mint négy éven át vezettem egy nyelviskola blogját, mielőtt a Kreatív Kontroll leigazolt. Erre

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
A jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk. Elfogadom Nem fogadom el Adatvédelmi elveink
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.