Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 13 perc

Így készíts 0 forintból fenomenális rendezvényélményt (9 technika)

  • Szerző: Hargittai Eleonóra
  • Kategóriák: Ingyenes, Marketing
  • Címkék: gamifikáció, rendezvény

Vajon hányan keltek fel úgy egy reggel, hogy „én ma nem akarom jól csinálni a dolgomat”? Rögtönzött közvéleménykutatást készítettem (4 elemű mintán, amiben benne volt egy eltévedt pizzafutár és egy kóbor macska is), és egyik válaszban sem jelent meg ez.

Mindannyian igyekszünk mindig jól dolgozni, jó termékeket készíteni, jó szolgáltatást nyújtani. Ha rendezvényt szervezünk, az egyik célunk mindig az, hogy jó élményeket kapjon a résztvevő.

Ha ezt az élményt szeretnénk felturbózni, akkor gyakran teszünk a rendezvénybe teljes játékokat vagy játékelemeket – ez utóbbit úgy hívjuk, hogy gamification.

Mivel gyakran csak a technológiát látjuk ebből az élménytuningból, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a játékosítás technológiai kérdés, drága, ráadásul túl bonyolult. Szerencsére ezek egyike sem igaz.

Összeszedtem 9 olyan módszert, amellyel játékosabbá, élvezhetőbbé, szórakoztatóbbá teheted a saját rendezvényedet. Fillérekből.

Vendégszerzőnk, Pusztai Ádám a Kollektíva tagja, gamificationszakértő, előadott a gamifikációs meetupunkon is.

Ha voltál már korábban Kreatív Kontroll-meetupon vagy más rendezvényen, akkor feltűnhetett, hogy egyrészt készítenek egy Facebook-eseményt, másrészt rendszeresen posztolnak oda kisebb tartalmakat az eseményt megelőzően.

Ez követendő példa, hiszen a résztvevőiddel (ezentúl játékosnak fogom őket hívni) foglalkoznod kell az első pillanattól fogva. Ezen gondolat mentén 3 részre osztottam az összegyűjtött ötleteket: rendezvényi előtti, alatti és utáni lehetőségek.

Mit tehetsz a rendezvény előtt?

Foglalkozz a játékosaiddal!

Ha a fő témája fix az eseményednek, de az előadástémák még nem (mint például a Content Plage), nyugodtan kérd meg a követőidet, hogy adjanak tanácsokat, javasoljanak előadókat! Mindannyian szeretjük, ha ér valamit a szavunk. Ez annyira faék egyszerűségű ötlet, hogy ki sem emeltem – viszont három másikat igen.

Hogyan add el a jegyek 30%-át az első héten?

Mint ahogy minden nagyobb és komolyabb rendezvénynél, a Gamification Magyarország Konferenciánál is azt gondoltuk, hogy lehet early bird jegyet venni. Az early bird azt jelenti, hogy ha a regisztráció megnyitása utáni nagyon rövid időintervallumban veszel jegyet, akkor az olcsóbb. Játéknyelvre lefordítva: ha gyors vagy, kedvezményt kapsz.

Töprengtünk egy darabig azon, hogy miként készítsük el az early bird ajánlatunkat, végül úgy döntöttünk, hogy nem adunk árkedvezményt. Mindhárom jegytípusunk ugyanannyiba került, viszont ha early birdként jelentkeztél, akkor 3 különböző bónuszt kaptál, ha kevésbé early birdként regisztráltál, akkor már csak 2 bónusz járt, a bird jegyesek pedig mindössze egy bónuszt kaptak a jegy mellé.

Ezek úgynevezett fix jutalmak, azaz a játékos tudja, hogy ezeket megkapja, ha megveszi a jegyet. Emellé bármilyen meglepetést társíthatsz még. Ezzel a koncepcióval a jegyek körülbelül 30%-át adtuk el early birdként.

Az early bird trükkje azért működik, mert mindannyan – kivétel nélkül – félünk, hogy kimaradunk valamiből. Ez lehet egy jó buli, egy ígéretes ajánlat vagy éppen a kedvenc sorozatunk következő epizódja: a lemaradástól való félelem (FOMO, azaz fear of missing out) mindenhol megjelenik.

Ezt a mesterségesen előidézett hiányt hívhatod akár scarcitynek is és egy vizuális visszaszámlálóval ráerősíthetsz:

  • időbeliséggel: „már csak 1 órád van hátra” (már az ajánlat végéig, nem úgy általában)
  • mennyiséggel: „már csak 2 VIP jegyünk maradt”

Hogyan készíted fel a résztvevőket az élményre?

Kiszámolni ugyan nem fogom, de igen nagy a valószínűsége, hogy az eseményedre jönni fognak olyanok is, akik életükben nem voltak még az adott helyszínen. Nem fogják ismerni a közeli parkolóhelyeket, fogalmuk sem lesz, hogy pontosan hol van az épület bejárata vagy éppen hol van a lift, ami felvisz a végtelenedik emeletre, a tulajdonképpeni helyszínre.

Készíts egy tutorialt a játékosoknak!

A tutorial egy lépésről lépésre haladó útmutató, amit rendezvény előtt kiküldhetsz például emailben. Mi egy körülbelül 500 szavas levelet szoktunk kiküldeni a veszprémi TEDx események felkészítő leveleként, amibe beleírjuk, hogy:

  • mikor érkezz
  • hogyan lehet megközelíteni a helyszínt tömegközlekedéssel vagy kocsival
  • lesz harapnivaló
  • tegeződünk,
  • a nyakkendő tiltott
  • fénykép és videó fog készülni
  • halkítsd le a telefonod

Miért fontos ez?

Mert az információ stresszmentesít. Résztvevőként nem kell gondolkodnom, hogy hogyan jutok a helyszínre, megfelelő-e az öltözetem, hogyan köszönjek a regisztrációs pultnál. Ezeket a cselekvéseket mind megkönnyíti a tutorial, így nagyobb lesz az esélye annak, hogy a játékosaink mindet megteszik.

Csoportos küldetések

Az olcsó aktivitásgeneráló ötletek egyik aranybányája a csoportos küldetések mechanizmusa. Nagyon fesztiválok és koncerthelyszínek rendszeresen teseznek közzé posztokat Facebookon a következő felkiáltással:

„Ha jön 50 like erre a képre 1 órán belül, megmondjuk a következő nagy fellépőnket!”

A közös kihívások rendszerint úgy épülnek fel, hogy adott számú játékosnak adott határidőig ugyanazt a cselekvést meg kell tennie. Ha ez sikerült, akkor minden játékos megkapja a nyereményt.

A fenti példában a játékosok száma 50, a határidő 1 óra, a cselekvés a kedvelés, a jutalom pedig az információ maga.

Az információhiány „fáj”, ezért ahogy csak lehet, megpróbáljuk enyhíteni. Ezt kihasználva megteheted azt is, hogy nem teszed közzé az összes előadód nevét. Mi a Gamification Magyarország Konferencia előadói közül hármat tettünk közzé először, a negyediket csak akkor, ha 20 jegy elkelt, az ötödiket pedig 40 eladott jegy után.

Mit tehetsz a rendezvény alatt?

A rendezvény ideje alatt érdekesebbé teheted az előadásokat és a szüneteket is. Arra azonban figyelj, hogy olyan ötletet semmiképp se valósíts meg, amire nem lehet nemet mondani. Ha egy „játék” kötelező, akkor az megszűnik játéknak lenni.

TEDx Bingó

Ezt az ötletet egy külföldi TEDx rendezvényen láttam először, aztán kipróbáltuk a mi rendezvényünkön is. A bingó típusú játékok lényege az, hogy van néhány előre meghatározott szám vagy téma egy listán, és mindegyiket el kell találnod – vagy egy sorsoláson, mint a lottó, vagy pedig önszorgalomból gyűjtögeted.

Mi a gyűjtögetős verziót szabtuk a saját konferenciánkra. Ez egy kétoldalas, A6 méretű cetli volt, így nézett ki a „gyűjtögetős” oldala.

A TEDx bingó feladata az volt, hogy az egyes cellákban levő témákkal készíts egy-egy fényképet, majd a rendezvény saját hashtagjével töltsd fel Facebookra (extra tipp: legyen saját hashtagje a rendezvénynek, mint például a #TEDxBH vagy a #GAMAKO2018).

Ha feltöltöttél egy képet, pipáld ki azt a mezőt és a rendezvény végén add le egy önkéntesnek a neveddel ellátott lapot! A legtöbb teljesített cellával rendelkező versenyzők között könyveket sorsoltunk ki.

Ez egy viszonylag egyszerű és olcsó megoldás arra, hogy növeld a résztvevők aktivitását a helyszínen és az interneten is, hiszen rengeteg felhasználók által létrehozott tartalom (azaz user generated content) fog így születni.

Fontosnak tartottuk, hogy a legaktívabbakat jutalmazzuk, ezért szól a szabály úgy, hogy a legtöbb cellát kipipálók kaphatnak jutalmat. Viszont ha „legrosszabb” esetben az összes résztvevő kimaxolja a bingót, akkor problémás a jutalmazás, ezért tettük hozzá, hogy a legjobbak között kisorsolunk öt könyvet.

Easter egg cetlik

2015-ben a [email protected] egyik előadója elrejtett minden egyes szék alá egy meglepetés karszalagot, amiről mi nézőként nem tudtunk. Az előadása egy megfelelő pillanatában felszólított minket, hogy nyúljunk be a székünk alá és keressük meg az elrejtett borítékot. Micsoda meglepetés!

Ezt a fajta jutalmat nevezzük easter eggnek. Lényege, hogy a játékos nem tudja, hogy az adott cselekvés jutalmat fog érni, ezért meglepetés. Itt az elvárt cselekvés az volt, hogy legyek ott az előadáson – ha ez teljesült, akkor járt a jutalom.

Nem kötelező minden játékosnak easter egg jutalmat adnod. Megteheted azt is, hogy csak néhány szék aljára ragasztasz valami meglepetést (vagy rejtesz el úgy, ahogy megoldható).

Mindenképpen ajánlom olvasásra Nir Eyal Hooked című könyvét – a modellje szerepelt már egy korábbi Marketingszöveg-bejegyzésben. A variálható jutalmak rész tökéletesen elmagyarázza, hogy miért hasznos, ha vagy magát a jutalmat, vagy pedig a jutalmazás kontextusát (mikor, hogyan) változtatom.

Kincsvadászat a prezentációkban

2017 novemberében a Gamification Europe Conference minden előadásában el volt rejtve egy számsor. Ezeket a résztvevők össze tudták gyűjteni, egy online felületen „beváltani”, és aki legalább 8-at beváltott, az részt vett egy sorsoláson.

Ahogy a fenti példában tették a szervezők, te is választhatod azt, hogy minden előadásba belecsempészel egy „kódrészletet”, amit gyűjteni lehet. Ehhez viszont egyeztetni kell az előadókkal is és ezerszer leellenőrizni, hogy tényleg minden előadásban benne legyen a megfelelő kód. (Az alábbi kép az egyik ilyen prezi eleje, az úriember pedig Andrzej Marczewski, igazi nagyágyú a gamificationben).

Az is járható út, ha egyetlen előadásból varázsolsz ilyen kincsvadászatot. Ebben az esetben az előadás elején mondd el, hogy ez egy vadászat, hány kódrészletet lehet megtalálni és hogyan lehet ezeket „beváltani”.

Mit tehetsz a rendezvény után?

A rendezvényednek nem akkor van vége, amikor az utolsó résztvevő is elhagyta a helyszínt és bezártad a kapukat. Az utánkövetés egy olyan apró figyelmesség, amit mindenki értékel, ezért három ötletet adok erre is – általában bármilyen rendezvényhez jól jöhetnek.

„Szürkébb volt nélküled az este”

Minden rendezvényen vannak olyan játékosok, akik jelentkeztek és el is jöttek, illetve olyanok is, akik jelentkeztek, de végül nem jöttek el (még a fizetős eseményeknél is előfordul). Mi a Collabri nevű projektünkben meetupokat szoktunk szervezni és a fenti két játékoscsoportnak eltérő e-maileket küldünk az esemény után.

Aki eljött, annak megköszönjük a részvételt és visszajelzést kérünk tőle (extra tipp: mindig, minden rendezvényről kérj visszajelzést. Mi a GAMAKO-n 78%-os kitöltöttséget értünk el és rengeteget tanultunk belőle).

Aki nem jött el, annak pedig egy olyan e-mailt küldünk, aminek a tárgya „Szürkébb volt nélküled az este”. Leírjuk, hogy nem para, ha közbejött valami, a következő alkalommal szívesen látjuk, addig is kövessen minket mindenhol!

Igen, ez valójában két egyszerű e-mail, mégis mesésen működnek, mert a játékosok azt érzik, hogy fontosak nekünk (mert valóban azok). Ezt szeretik az emberek. Tudod mit szeretnek még ennél is jobban? Ha hiányoznak valakinek – erre jó a „hiányzós” email.

Ha megígérted az ebédet, szolgáld is fel

A fix jutalmakat se felejtsd el az esemény után! Ha megígérted, hogy a kivetített prezentációkat elküldöd vagy éppen az előadások felvételét megkapják, akkor ezt mindenképpen tedd meg!

Az e-mailbe, amit az előző tipp alapján megfogalmaztál, írd bele, hogy mikor várhatók ezek az anyagok, hogyan lehet hozzájutni és köszönd meg a türelmet addig is.

Megspórolok neked egy „haver, ne már” felkiáltást: de. Rengetegen elfeledkeznek erről a lépésről a rendezvény hevében.

Építs egy buszmegállót!

Van-e olyan virtuális vagy fizikai hely, ahol a játékosok a rendezvény után tudnak egymással beszélgetni?

Ez lehet egy fórum, egy Facebook-csoport vagy kisebb találkozók. Az ilyen „buszmegállónak” nevezett játékmechanizmus lényege, hogy biztosítunk a résztvevőknek egy olyan felületet, ahol tudnak beszélgetni, kérdezni vagy éppen stratégiát alkotni (például közösen eljutni a helyszínre).

Nem kötelező eleme minden rendezvénynek, hiszen ha ritkán vannak rendezvényeid, akkor valahogy fent kell tartani az aktivitást ezeken a fórumokon. Ehhez pedig tartalom kell – akár te gyártod, akár a játékosaid. Gondold át, hogy megérné-e neked ezt használni?

Hogyan tovább?

A legfontosabb: válassz ki egy ötletet – akár a fentiekből, akár más forrásból indulva –, amit megvalósítasz. Ez azért fontos, mert látni fogod, hogy mi mindenre kell figyelned, milyen szabályokat kell kitalálnod és legfőképp milyen tartalmakat kell létrehoznod a megfelelő működéshez.

Most már tudod, hogyan lehet az idő és az információ hiányát a rendezvény előtt kiaknázni. A gyűjtögetést és a meglepetést is be tudod építeni bármilyen eseménybe, sőt arra is figyelsz, hogy szép lecsengése legyen egy elbocsájtó, szép üzenettel.

Mindegy, melyik lépésnél jársz, egy valamit ne feledj: ezt is csinálni kell, nem csak ábrándozni róla!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikk[„Na, most vajon mi lesz?”] A függő kérdés szerepe a szövegírásban
Következő cikkAlgoritmusálló tartalommarketing: avagy így írj örökzöld tartalmakatKövetkező

Ezeket olvastad már?

6 befolyásolási technika, amelyeket már rajtad is használtak

Vajon etikus a manipuláció? És a befolyásolás? Tény, hogy a manipuláció szótól az emberek többségének a

Elolvasom »

Egy szolgáltatás mint tartalommarketing

Nemrégiben összefoglaltuk, hogy mennyi minden lehet tartalommarketing a szövegíráson kívül is. Egyik partnerünk most olyan

Elolvasom »

A 2019-es tartalommarketing 3 legizgalmasabb kérdése

Mi várható idén a tartalmak terén, mire figyelj, mit tegyél? Cikkünket már csak azért sem

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.