Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 5 perc

2 értékesítési hiba, melyet valószínűleg te is elkövetsz

  • Szerző: Vavrek Balázs
  • Kategóriák: Ingyenes, Szövegírás

2 olyan hibát veszek most át, amiket rendszeresen hallok, látok és tapasztalok. A cikk elolvasása után a te füled is „rááll” majd ezekre a hibákra, de azt is megtudod, hogy ezek miért hibák.

De még jobb, hogy így a saját értékesítési folyamatodban ezeket ki tudod majd kerülni.

Ezekkel a hibákkal ugyanis vevőket veszíthetsz.

1. Felhozod az árat, pedig nem kérdeztem

Vagy még tágabban: olyan kérdésre válaszolsz, amely nem hangzott el. Ha nem hangzik el a kérdés, minek megadni rá a választ? Nem, ez nem „megelőlegzem az ügyfél kérdéseit”, hanem „félrekvalifikálom az ügyfelet”.

Mondok is egy sztorit.

Hosszú nap után beestem egy éjjel-nappali gyógyszertárba, hogy multivitamint vegyek. Nem ismerem a márkákat és kiszereléseket, még kevésbé tudom, hogy melyikben mennyi vitamin van, melyik szívódik fel a legjobban, melyiket érdemes nekem megvennem, hogy még jobb szövegíró lehessek.

Két dolgot viszont tudok.

  1. A legjobb multivitamint akarom (senki nem akar rossz vásárt csinálni, ugye, másrészt meg azért nem nem mindegy, hogy mit fogyaszt az ember).
  2. Nagy kiszerelés kell, mert nem szeretek vásárolni, és a nagyobb csomag tovább tart.

Ezekkel az igényekkel beléptem a patikába, és azt mondtam, hogy...

Jó estét kívánok, egy multivitamint szeretnék. Milyenek vannak?

Az eladó gondolkozik, majd mutat egyet azzal a szöveggel, hogy „ez olcsó, ár/érték arányban tehát elég jó”.

Ez nem volt a szempontjaim között, így mondtam, hogy legyen 90 darabos és teljeskörű. Találtunk végül ilyet, és kissé szabadkozva megnézte az árat, majd szinte elnézést kérve mondta, hogy négyezer-valamennyi.

Megvettem.

Természetesen nem az eladó hibája, hogy belefutott abba az értékesítési hibába, amelybe oly sokan belefutnak. Ő egy kitűnő gyógyszerész, nem pedig egy értékesítő.

Egy értékesítő viszont visszakérdez, hogy mégis milyet szeretnék, tehát valahogy felméri az igényeimet, majd pedig választ az igényeimnek megfelelő vitamint. Azt adja el, amire szükségem van.

Az értékesítési hiba ott volt, hogy az eladó feltételezte, hogy ár alapján vásárolok. Pedig én nem hoztam fel az árat és nem azt kértem, hogy „add ide a legolcsóbb vackodat”. Nem minden szegmens árérzékeny.

És ha azt gondolnád, hogy nem is akkora értékesítési hiba, ha mindenkit árérzékenyként kezelsz: mi konkrétan veszítettünk már el nagyvállalati ügyfelet azért, mert túl olcsó(nak tűnő) ajánlatot adtunk. Drága tanulság! Később persze visszaszereztük őket, mert itthon nem igazán van konkurenciánk – mostanában még más szövegírók anyagait is mi írjuk.

2. Nem adsz más döntési szempontokat, csak az árat

Tegyük fel, hogy van 3 szövegíró, neked egy hírlevélre van szükséged és az alábbi árajánlatokat kapod.

Szövegíró 1: 2000 Ft

Szövegíró 2: 3200 Ft

Szövegíró 3: 10 000 Ft

Egyelőre semmi mást nem tudsz a szövegírókról, és a példa kedvéért semmi mást nem is tudhatsz meg róluk: nem látod a referenciáikat, az írásaik minőségét, eddigi eredményeiket, hozzáállásukat. Ugyanolyannak tűnnek, kivéve az árukat.

Melyiket fogod választani?

Természetesen a legolcsóbbat, mert nem vagy a saját pénztárcád ellensége.

A példában nem adtunk más döntési szempontot az áron kívül, így kénytelen vagy az ár alapján dönteni. A rossz hírem az, hogy ha jelenleg te és a konkurenseid csak az árat adjátok meg döntési szempontnak (mert árversenyeztek, illetve a pozicionálásotok és marketingkommunikációtok észrevehetetlen), akkor a te vevőid is a legolcsóbb szolgáltatást fogják választani.

(Az nem pozicionálás, hogy minőségi szolgáltatást adunk ügyfeleinknek immár 15 éve, mert ez mindenkire igaz.)

De nézzük ugyanezt a példát egyértelmű pozicionálással.

Szövegíró 1 úgy pozicionálja magát, mint a legolcsóbb szövegíró.

Szövegíró 2 nem mondhatja, hogy „második legolcsóbb”, mert ez nem előny. Viszont gyorsan dolgozik, ezért ő a leggyorsabb szövegíró.

Szövegíró 3 pedig ért a marketingszöveg-íráshoz, ezért ő sales-specialistaként pozicionálja magát.

Melyiket fogod választani?

Nem tudom. Azt, amelyik az igényeidnek leginkább megfelel: ha nagyon szűk a büdzséd, akkor a legolcsóbbat, ha rengeteg munkát szeretnél „még tegnapra”, akkor a leggyorsabbat, ha pedig eladni szeretnél, akkor a salesest.

Egyébként szinte hihetetlen, de mindhárom igénynek meg tudunk felelni. Ez csak úgy lehetséges, hogy a legnagyobb szövegíró ügynökséggé nőttük ki magunkat, két új kollégával erősödtünk, és ki tudjuk szolgálni a volument, a gyorsaságot és a marketingszöveg-írási igényeidet is. Nem egyetlen emberünk ilyen ügyes, hanem minden feladatra megvan a megfelelő szakember a csapatban.

Írjunk neked is? Írj a jobb alsó sarokba!

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez

Szeretnél hatékony hírleveleket küldeni, ezért egy checklistbe összegyűjtöttem a jelenlegi best practice-t. A hírleveleiddel több bevételt tudsz elérni, ha ezeket a tippeket megvalósítod.
Kérem a checklistet

Ne aggódj, nem irányítunk el a cikkről.

ElőzőElőző cikkHa ez az elem hiányzik a weboldaladról, akkor a weboldalad értéktelen
Következő cikkVloggerek a céged szolgálatábanKövetkező

Ezeket olvastad már?

Honnan szerezz képeket a bejegyzéseidhez?

Általános probléma a képkeresés a bejegyzésekhez. A többség számára ez csak nyűg, pedig egy jól

Elolvasom »

Mit gondol a Kreatív Kontroll a DIMSZ tartalommarketing-tagozatáról?

Hát megtörtént. A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) tartalommarketing-tagozatot alapított. A tagok: Tartalomgyár, Crane,

Elolvasom »

Kontentkultúra: így vonj be mindenkit a tartalomkészítésbe

A tartalom széles körű használata viszonylag új jelenség a marketingben – a magyar piac még a

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek

© 2021 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.

Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.