Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 8 perc

Mihez kezdj leiratkozóiddal, hogy hasznot hajtsanak neked?

  • Szerző: Benyó Dániel
  • Kategóriák: Egyéb, Ingyenes
  • Címkék: hírlevél, leiratkozás

A leiratkozásoktól nem kell félned. Jót tesznek a listádnak.

Ha persze túl sokan iratkoznak le tőled, az baj, de most egy másik problémával foglalkozunk:

Mihez kezdj azokkal, akik ott akarnak hagyni téged?

A leiratkozókból lehet hasznod, ha okosan építed fel a kampányaidat. Ironikus, de az épp távozók jobbá tehetik a marketingedet.

Mikor fáj a leiratkozás?

A benchmarkadatok szerint kampányonként 0,3–0,5% között még teljesen normális a leiratkozási arány. Mi kiküldésenként 0,1-0,2%-ot tapasztalunk, a 0,3%-os számot  mondja a HubSpot és a MailChimp is.

Nem kell szörnyülködnöd a számokat látva, ez a természetes lemorzsolódás. Ha aktívan építesz releváns listát, akkor még 1-2% sem a világ vége. (Hanem az eleje.)

Ettől a listád csak tisztul: kevesebb embernek kell levelet küldened, ami mindjárt pénzügyileg is jó. Ezek olyan leiratkozók, akiknek egyszerűen nem jön be a stílusod, a kommunikációd, az ajánlatod – ha emellett a kampány jól teljesít, akkor ezzel semmi gond.

A leiratkozásnak számos oka lehet:

  • Nem jön be a stílusod. Már nem nekem, hanem a leiratkozódnak. Túlságosan közvetlen vagy éppen túl hivatalos, esetleg nem tetszik nekik, hogy milyen szavakat használsz és milyen témákról írsz..
  • Irreleváns tartalmakat küldesz. A legjellemzőbb akkor lehet ez, ha balga módon nem saját listát építesz, hanem vásárolsz egyet. Ilyenkor a levelet megkapók valami olyannal szembesülnek az inboxban, amit sohasem kértek, amire nem vágytak, ami jó eséllyel egyáltalán nem rezonál az ő igényeikkel, vágyaikkal, problémáikkal.
  • Nem azt kapják, amire számítottak. A marketingben a message match kulcsfontosságú: a leadet egy olyan úton kell végigvezetned a konverzióig, ahol minden lépés logikusan következik az azt megelőzőből. Ha mi azokat, akik itt a blogon feliratkoznak a hírlevelünkre, tartalommarketing helyett kisállattartási tippekkel zaklatnánk, nem sok maradna a listából az első 2 kampányt követően.
  • Lehet, hogy csak magadról beszélsz. A leggyakoribb hiba, hogy mindenképpen magadat akarod eladni – és nem a célpiacod problémáit akarod megoldani. Nem arról beszélsz, hogy a célközönséged milyen problémákkal küzd, hanem a legújabb termékekkel, leárazásokkal, árakciókkal bombázod.
  • Túl gyakran, vagy túl ritkán küldesz levelet. Ha túlságosan ritkán küldesz ki kampányt, elfelejthetnek, és amikor levelet kapnak tőled, spamnek látják majd. Ha túl gyakran, akár naponta többször, akkor pedig idegesíteni fogod őket.

A problémák egy részét orvosolnod kell – mert ha csak a gyakorisággal van a gond, akkor könnyen veszíthetsz olyan leadeket is, akik egyébként tényleg értékesek lennének neked.

coelho_benyo

Aki eleve nem célközönséged, el kell engedned, de azt meg kell akadályoznod, hogy az értékes embereket is elveszítsd.

Ehhez pedig adatokra van szükséged.

Kérj tőlük információt

Ez a legfontosabb. A legtöbben egyszerűen adnak egy leiratkozó linket, amire rákattinthat a címzett, és ezzel automatikusan eltávolítják a listából. Ez hiba.

Mindenképpen meg kell tudnod, hogy miért nem akarnak többé levelet kapni tőled.

Ha tehát valaki a levélben a leiratkozásra kattint, vidd egy erre készített landing oldalra. Itt mondd el neki, hogy sajnálod, hogy távozni akar – ne marasztald túlságosan, de légy udvarias. (Ha túl durva vagy, ha személyeskedsz, az visszatetszést kelthet, rombolhatja a brandedet.)

Ezzel a lendülettel viszont kérdezz is.

Mivel a leiratkozó el akar hagyni, mivel nem elkötelezett az irányodba, nincs lehetőséged arra, hogy kérdőívet töltess ki vele – nem reális, hogy ennyi munkát fektessen ebbe.

Kérdezz csak annyit: miért iratkozott le? A válaszadást pedig könnyítsd meg, amennyire csak lehet.

A legjobb megoldás talán az, ha rögtön a kérdés alatt elhelyezel egy egyszerű szövegmezőt, alatta pedig egy gombot, amellyel elküldheti az üzenetet.

amazon_deals_unsubscribe-blog-full

A feleletválasztás is jó lehet, az Amazon így csinálja.

Az így beérkező feedback rendkívül értékes a számodra, mivel tesztelés és találgatás nélkül, első kézből tudod meg, hogy miért nem tetszik egyeseknek a kommunikációd, mi az pontosan, amin javíthatsz.

Irányítsd őket más csatornára

Finoman érzékeltetheted azt is, hogy bár az e-mail nem jött be nekik, de azért más csatornán még követhetnek – hátha az ottani kommunikációdat jobban szeretik majd.

Ugyanezen az oldalon tehát szerepeltess lehetőségeket, hogy követhessenek a közösségi oldalakon, mutasd meg nekik, ha más oldalakon is fogyaszthatnak tartalmakat hasonló témákról és így tovább.

Ne unszold őket, de a lehetőséget add meg: aki hajlandó arra, hogy egy másik csatornáddal próbát tegyen, valószínűleg értékes lead lehet, mivel érdekli, amit kínálsz, csak éppen nem tetszik neki, ahogyan teszed.

Hubspot-Unsubscribe-1

Így később elérheted őket, és ha ügyesen építesz adatbázist, azt is pontosan tudni fogod, kik ők, így perszonalizált üzenetekkel keresheted meg őket.

Érdemes-e utánuk nyúlni?

Én azt tanácsolom, hogy ne próbáld visszatartani a leiratkozót: jó okkal kattintott a hivatkozásra, ha ezek után még hatalmas akciót, minden földi jót ígérsz, csak hogy veled maradjon, elkeseredettnek tűnsz. Még ha az is vagy, nem ezt akarod kommunikálni.

Egyes esetekben egy búcsúlevelet küldenek leiratkozáskor – megerősítést, hogy levettek a listáról. Ebben is elrejthető valamilyen értékesítési ajánlat, akár egy személyre szabott is, de ez sem kevésbé sugallja azt, hogy bármit megtennél, csak hogy eggyel több feliratkozód maradjon.

(Eleve: ha valaki most iratkozott le tőled, nem szerencsés rögtön még egy levelet küldeni neki.)

Vannak azonban esetek, amikor érdemes marasztalnod. Hogyan teheted ezt meg?

Tarts szünetet

A Bonobo meglehetősen egyedi megközelítést alkalmaz, amit másnál még nem láttam: leiratkozáskor felajánlja, hogy tartsatok szünetet ebben a megromlott kapcsolatban 30 napra.

leiratkozok_bonobos

Aki ezt az opciót választja, az szintén értékes lehet – tulajdonképpen a felhasználó szempontjából nem sok értelme van, nem olyan ez, mint amikor egy párkapcsolatban megbeszélitek a gondokat: egyként a több ezer feliratkozó közül nincs komolyabb oka arra, hogy higgyen bennem, 30 nap alatt változik majd valami.

Ha tehát inkább 30 napra iktat csak ki az életéből, az arra utal, hogy mégsem akar olyan nagyon leiratkozni, menthető.

Mutasd meg, mit veszíthet

Ha valakinek nem releváns tartalmakat küldesz, ok lehet a leiratkozásra, de ettől függetlenül lehet, hogy hasznos lennél a számára.

Ha tehát arra gyanakszol a válaszokból, hogy rossz a szegmentálásod, rossz tartalmakat küldesz, készíts egy content guide-ot a leiratkozó oldaladra.

Mutasd meg minden téren a legjobbat, ami nálad elérhető: minden szegmensnek a legjobb tartalmakat, a legnépszerűbb anyagokat tedd ide, mert így könnyen rájöhet a leiratkozó, hogy érdemes veled maradnia – esetleg egy egészen másik listádra feliratkoznia.

Ha már leiratkozásról ennyit beszélünk, akkor miért nem iratkozol fel? Jár hozzá egy könyv is.

[urlap]

A könyv megrendelésével egyben elfogadod, hogy a továbbiakban e-maileket fogadj a marketingszoveg.com-tól. A további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges. Adataidat harmadik félnek nem adjuk ki. Annyira utálom a spameket, hogy még aktivistaként is küzdöttem ellenük, tőlem tehát soha sem fogsz kapni! Adatkezelőként a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH-61059/2012. számon tart nyilván minket.

Tégy a leiratkozókért, de csak okosan

Nem kell mindenkit megtartanod, de a fenti módszerekkel elérheted azt, hogy aki még értékes volna neked, az ne iratkozzon le tőled – vagy legalábbis valamilyen formában veled maradjon.

Emellett pedig rengeteg értékes információval gazdagodsz, amelyekkel nem csak az online marketingedet finomhangolhatod, de nagyszerű tartalomötleteket is meríthetsz belőlük.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkMiért használj onsite bankkártyás fizetést (és milyen a Braintree belülről)
Következő cikkHogyan olvass az ügyfeleid gondolatában? Haladó copywriting-technikaKövetkező

Ezeket olvastad már?

Mennyit ér ez a blogbejegyzés? (+ajándék!)

Pár hónapja közzétettünk egy tartalommarketinges gyorsfelmérést, és az egyik kérdés az volt, hogy szerinted mennyit

Elolvasom »

Hat év múlva is a SEO a felhasználóért

Egy portál szerkesztője megkért, hogy szálljak be a SEO sci-fi nevű játékba, és próbáljam meg

Elolvasom »

Miért nem hiszem, hogy van SEO szövegírás?

Lehet, hogy méhkasba nyúlok ezzel, mert a szövegírási bizniszben valamilyen buzzword a SEO szövegírás és

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.