Kilépés a tartalomba
Menü
  • Cikkek
    • Szövegírás
    • Tartalommarketing
    • Tartalomkészítés
    • Marketing
    • Rendszerek
    • Trendek
    • Videomarketing
    • Esettanulmányok
    • Minden cikk
  • Videók
    • Befolyásolási tréning
    • Content Plage 2018
    • Content Plage 2019
    • E-commerce tréning
    • E-mail-marketing-tréning
    • Ecommerce Plage 2017
    • Facebook meetup
    • Gamifikáció meetup
    • Haladó szövegírás tréning
    • Kampány meetup
    • Közösség- és kultuszépítés
    • Landing page tréning
    • Tartalommarketing-képzés
    • Videomarketing
    • Minden videó
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Kontent magazin
  • Kontent Pub
  • No Kontroll
  • Hogyan készítsek ütős…
    • blogbejegyzést?
    • headline-t?
    • hírlevelet?
    • posztot a közösségi médiára?
    • szöveget a weboldalamra?
    • landing oldalt?
    • szöveget a webshopomba?
    • tartalommarketing-stratégiát?
  • Keresés
  • Bejelentkezés
  • Tanulj

    Hogyan készítsek ütős...

    blogbejegyzést?Ezekből a cikkekből megtudod, mi a sikeres blogbejegyzések titka – és hogyan írj te is ilyet (akkor is, ha nem vagy profi szövegíró).
    hírlevelet?„Ha még nincs 10-szeres megtérülésed az e-mail-marketingeden, akkor nem végezted el a házi feladatod.” (Sipos Zoltán) Ezekből a cikkekből megtudod, hogyan írj olyan hírleveleket, amelyek után dől az árbevétel.
    posztot a közösségi médiára?Mindenki a tökéletes posztot akarja, aminek aztán képtelenség ellenállni. Ami nemcsak eléri az embereket, de meg is mozgatja őket. Ezekben a cikkekben bemutatjuk, hogyan írhatsz sikeres posztokat a közösségimédia-oldalaidra.
    szöveget a weboldalamra?A szövegem úgy szólítja-e meg a látogatót, hogy az első 10 másodperc után is ott maradjon? Olyan tartalom kell a honlapodra vagy hirdetésedhez, ami megfogja a vevők figyelmét… és nemcsak olvasmányos, de tényleg elad. Ezekből az anyagokból megtanulod, hogyan készíts kiváló webszövegeket.
    landing oldalt, ami elad?Az árbevétel mindig a landing page-eden születik meg… vagy pusztul el. Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készíts te is hatásos landing oldalt (és keress milliókat egy-egy kampányoddal).
    headline-t?Milyen a jó headline? Hogyan írj olyan címsort, ami megragadja a figyelmet? Ezekből a cikkekből megtudod, mire figyelj, amikor nekiállsz, hogy headline-t írj a cikkedhez, weboldaladhoz, landing page-edhez, plakátodhoz – vagy bármi máshoz.
    tartalommarketing-stratégiát?Hogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Ezekben a cikkekben megmutatjuk, hogyan készítsd el és valósítsd meg tartalommarketing-stratégiád.
    mobilbarát vásárlói útvonalakat?A mikromomentumok a következő néhány év egyik legfontosabb online marketinges trendjét adják. Meghatározzák, hogyan keresünk és fogyasztunk tartalmat mobilon – és hogyan használhatod ezt fel az értékesítésben. A Google által 2015-ben bemutatott trendről ezekben a cikkekben mindent megtalálsz: az elméletet, az egyes lépéseket, és hogy pontosan mit kell tenned, hogy felkészülj a mobilkorra.
    szöveget a webshopomba?Ha azt hiszed, hogy a jó bornak nem kell cégér, akkor zárd be ezt az oldalt. Ám ha már rájöttél, hogy a kommunikáción múlik majdnem minden, akkor ezek a cikkek segítenek, hogy a termékeid valódi értékét megmutathasd az ügyfeleidnek (és így hatékonyabban értékesíts).

    Cikkek

    Szövegírás
    Tartalommarketing
    Tartalomkészítés
    Marketing
    Rendszerek
    Trendek
    Videomarketing
    Esettanulmányok
    Konferenciabeszámolók
    T&C2019
    T&C2017
    inOrbit 2017
    Minden cikk

    Videók

    Befolyásolási tréning
    Content Plage 2018
    Content Plage 2019
    E-mail-marketing-tréning
    E-commerce tréningHogyan vidd sikerre webáruházadat a tartalommarketing, videózás és e-mail-marketing segítségével? Ez a tudásanyag segít eljuttatni a webáruházad a következő szintre és kiszámítható, stabil növekedést és profitot elérni.
    Ecommerce Plage 2017
    Facebook meetup
    Gamifikáció meetup
    Haladó szövegírás tréning
    Kampány meetup
    Közösség- és kultuszépítés
    Landing page tréning
    Tartalommarketing-képzésHogyan kell „tartalommarketinget csinálni”? Hogyan vágj bele? Mi az első, a második, a harmadik és a sokadik lépésed? Mibe bukik bele a legtöbb vállalkozó – és mit csinálnak jól az igazán sikeresek? Ebben a videócsomagban közel 7 órányi videófelvétel található. Ezek segítségével azonnal elindíthatod a tartalommarketinget a cégedben.
    Videomarketing
    Minden videó

    Ingyenes anyagok

    Kontent magazin
    Kontent Pub
    No Kontroll
    E-book a céges blogokról
    Checklist a hírleveledhez
    Landing page checklist
    Tartalommarketing-kisokos
    Ingyenes cikkek
    Ingyenes videók
    Marketing szótár
  • Írjunk neked is?
  • Rólad
  • Konzultációt kérek
  • HUB
    • Mi az a Kreatív Kontroll Hub?
    • Stratégiai tanácsadás
    • Projektmenedzsment
    • PPC
    • SEO
    • Web & Sales rendszerek / Marketing automatizmusok
    • Kreatívok
    • Audit
  • Belépés
  • Előfizetek
Olvasási idő: 9 perc

CTA-tól a leadig, avagy a jól működő gombok titkai

  • Szerző: Sipos Zoltán
  • Kategóriák: Egyéb, Hogyan készítsek olyan landingoldalt, amely elad?, Ingyenes
  • Címkék: inbound marketing

Az inbound akadémia hatodik témája a CTA volt, tehát a call to action, amelynek alapjait itt összefoglaltam. Hogyan alkalmazzuk a gombokat az oldalunkon, hírlevelünkben? Néhány olyan alapvetés, amely segítségével hatékonyabbak lesznek az anyagaid.

A CTA egy gomb, amely az egyik ajánlatunkhoz vezet: konkrét felszólítás, amely vezeti a látogatódat. A belépő szint, mikor azt írod a feliratkozó gombodra, hogy „Feliratkozom” a „Feliratkozás” helyett. De írhatnád azt, hogy „Feliratkozom a tanfolyamra”, és az sem mindegy, milyen színnel dolgozol. Egyesek szerint a piros rossz döntés, amit nem látunk igazolva, de tény, hogy egyetlen színcsere is százalékpontokban mérhető eredménykülönbséget jelenthet.

A B2B piacon dolgozók gyakran megfeledkeznek róla, ami komoly hiba, mivel mindenhol működik, ahol emberekhez beszélünk. A cégek mögött is emberek állnak, és ezek a technikák hatnak rájuk. A CTA nem csak első lépés a konverzió felé, de minden lépésben használjuk. A folyamat köszönőoldallal végződik, amit rejtsünk el a keresők elől. Ha videót ígérünk a feliratkozásért, akkor a CTA utáni köszönőoldalon legyen ott maga a videó. Minden egyéb esetben legyen letöltő link magán ezen az oldalon.

A köszönőoldalt nem érdemes elfelejteni: ha csak annyit írunk ki, hogy „köszi az adataidat”, akkor egy fölösleges oldalt hoztunk létre. Itt további CTA-t is használhatunk, akár más adatokat is bekérhetünk, de legalább legyen itt a tartalom, amelyért feliratkoztattunk.

A CTA a következő logikus lépés a látogató számára

Az szörnyű, ha megérkezem egy oldalra, és nem egyértelmű számomra, hogy mi a következő lépés: legyen gomb a végén, irányítsuk a látogatót. A gomb mérete, színe best practise szerint, számtalan példa érhető el. Ebben a prezentációban 50 CTA-sablon látható.

Bár az ideális CTA landingre visz, ez nem minden esetben van így. Például mi most ezen cikk végén rendhagyó módon egy színes nagy gombot helyezünk el, amelyre kattintva fölugrik a chatablak. Ez is CTA, és ebből is lesz konverziónk.

Öt CTA-típust szoktunk megkülönböztetni:

  • Nagy képes/szöveges/gombos CTA (óriásira gondolj, néha a fél oldalt is kiteheti)
  • Közepes képes/szöveges/gombos CTA
  • Kis szöveges/gombos CTA (például a cikkünk végén)
  • Alálinkelt, szöveges CTA (általában ilyet használunk a posztjainkban, MOFU kontentnél ideális)
  • Gomb CTA (jobb oldalt a hírlevél-feliratkozási mezőnk alatt)

50 példa a jó CTA-kra ebben a prezentációban megtekinthető.

Hová helyezzük el?

Nyitóoldalnál, tehát a salestölcsér elején fölülre tesszük kontrasztos színnel. Ide minden mehet, ami leadgeneráláshoz szükséges, főleg hírlevélre, letölthető anyagokra való felhívás kerülhet.

Jellemzően az oldal közepére (olykor középen jobbra) kerül a felhívás, ha például esettanulmányt, webinart stb. kínálunk.

Egy CTA az oldal alján.
Egy CTA az oldal alján.

Az oldal alján már MQL ajánlatot teszünk, tehát itt marketing-qualified leadeket generálunk: kipróbálás, tanácsadás stb., mivel ő mindent elolvasott már a landingünkön, egészen más minőségű lead, aki eddig eljutott, és megadja az adatait.

A CTA-t mindig a salesciklushoz és a buyer personákhoz kell igazítanunk. Optimálisan 3 CTA van egy oldalon eDM-nél és blog esetén is, a fenti minta szerint a elöl, középen és a legvégén. Mindegyik másképp néz ki, és utólag elemezzük az eredményeiket (azt is lehet és érdemes mérni, hogy melyikből milyen minőségű leadet szereztünk, például mennyit költ nálunk, milyen könnyen konvertálódik vásárlóvá stb.).

Minden termékoldal (nem webáruházak egyes termékeket tartalmazó oldaláról van szó, hanem landing jellegű lapokról) tartalmazzon 2 vagy több CTA-t: az egyik leadgenerálás, a másik MQL-generálás.

A CTA-t az oldal kontextusához igazítjuk: ha sok a kép (a termékkel kapcsolatban), akkor nem képes CTA-t alkalmazunk.

Így lesz hatékony a CTA

Legyen mindig cselekvésfókuszú: használjuk a kitöltés, letöltés, megnézés szót, konkrétak legyünk, hogy mi fog történni a kattintás után (és felejtsd el a „kattints ide” és „more info” szintű CTA-t). Használj kulcsszavakat: „letöltöm a sárkányképző kezdőcsomagot” (ha sárkányok képzéséhez ajánlasz anyagot).

Teszteld a különböző gombjaidat: külön a szövegeket és a színeket is. A split tesztek során kiderül, hogy akár egy színváltoztatás is százalékpontokat jelenthet a kattintásban. A Google Analytics segít az elemzésben, erről részletesen írtam itt.

Flasht sose használj a CTA-ban, valamint ne rejtsd el: ne legyen azonos a menügombok színével. Legyen mindig kontrasztos, és a lehető legnagyobb. Ezzel együtt jár, hogy óvatosan kell bánnunk a flat designnal, mert olykor elveszti a gomb jellegét a CTA, ami miatt kevesebben fognak kattintani. Figyeljünk rá, hogy ne csupán kattintható legyen, de annak is látszódjék, egéraktív CTA-t használjunk!

A mobilra optimalizálás nem csupán annyit jelent, hogy reszponzív az oldalunk, hanem egyenesen külön mobilra és táblagépre készült oldalt kell gyártanunk. A kisebb-nagyobb érintőképernyőn egészen más CTA működhet jól.

Irányítsd a dizájnnal a felhasználót: a mi arculati elemeink között alapvetően ott vannak a nyilak (lapozz csak bele a Kontent magazinba, ha nem hiszed). Használj te is nyilakat: mutasson a CTA-ra, és pusztán ezzel is nőni fognak az eredmények.

Használjunk BNG-t: két különböző oldal a nyitóoldalon, és a kattintással már szegmentáljuk a látogatót, hogy őt mi érdekli. Gondolom nem kell részleteznem, hogy milyen fontos pontosan úgy és ahhoz beszélni, aki éppen az oldalon van. Példa a képen:

Tipikus BNG: balra linképítés, jobbra SMO.
Tipikus BNG: balra linképítés, jobbra SMO.

Csekklista a CTA-dhoz

Az alábbi listát pedig jelöld szépen ki, majd jobb egérgomb és nyomtatás. Menj rajta végig, mikor CTA-t készítesz, és pipáld ki, ami megvan.

Az ajánlatom egyértelmű
A CTA cselekvésorientált
A CTA a hajtás fölött van
A CTA határozottan elkülönül (fehér spácium és kontrasztos szín)
A CTA összhangban van az oldallal (azonos igék, képek)
Különféle CTA-t készítettem a különböző vásárlási ciklusokhoz
Minden oldalon van CTA

Egy CTA-értékelőskála egyébként innen letölthető. Szívesen.

Egy hazai példa

Bár sokszor leírtam, mennyire nem tud meghatni, mikor valaki azt mondja, hogy itthon, meg az ő cégében más, de szándékosan hoztam most hazai példát is. Megkértem a piacvezető üzletberendezéssel foglalkozó vállalkozást, hogy adjon néhány adatot a saját e-mail kampányaikból. Abból is a CTA érdekelt igazán. Mátéh Csaba, a VÁRÓCZI Üzletberendezés marketingese megosztott velem néhány számot, amelyet az ő engedélyével itt is közreadok. Ez egyrészt kitűnő példa arra, mennyire fontos mérni, másrészt valódi eredmények.

A VÁRÓCZI piaca annyiban speciális, hogy ritkább a visszatérő vásárló, mivel egy üzletberendezés akár egy évtizedig is megállja a helyét új vásárlás nélkül. Az e-mailekben tudatosan tesztelték az egyes CTA-k hatékonyságát, és az alábbi számokat kapták (a CTR a szám, ahányan rákattintottak a CTA-ra, csak a megnyitásokból mérik):

 

DátumFormátumTárgyKattintható szövegCTR
2014.02.17SzövegesHogy fér be 12 film egyetlen próbafülkébe?A többi filmcím a blogunkon >>22,07%
2014.03.04SzövegesBárcsak minden bolt klassz lenne! De nem az.9+1 tipp, amitől a bolt már ma szédületes lesz. >>41,43%
2014.03.18480 px szélesIlyen egyszerűen készíthet magának tökéletes kirakatotTippek és ötletek a blogunkon >>32,61%
2014.05.19480 px szélesRE: Ez elvileg titok volt...Tettre kész akció >>9,23%
2014.06.10100% szélesHasznált, elhasznált...10 jele annak, hogy ideje szabadságra menni >>6,15%
2014.06.17100% széles7 szélsebesen kivitelezhető vevőgyártó tipp7 szélsebesen kivitelezhető vevőgyártó tipp >>25,70%
2015.03.17reszponzívHollywood az üzletekben van?Hollywood az üzletekben van? >>15,35%
2015.03.24reszponzív + gombHúsvéti dekoráció az üzletekben17 húsvéti dekoráció >>22,47%

 

Véletlenszerűen választottam ki néhány e-mailt. A számok böngészését rád bízom, de látszik belőle, hogy a jól működő CTA rendre olyan, amilyet fönt fölvázoltam: konkrét, nagy és cselekvésre ösztönöz. Az érkező oldalon a CTA-t is érdemes megnézni, az egyik itt található (javaslom, hogy inkognitó módban nézd, máskülönben a cég remarketingje miatt mindenütt a hirdetésüket látod majd).

Mivel ez egy nehezebben emészthető szakmai anyag volt, a következtetéseket sem fogom a szádba rágni. Remélem, egy-két dolgot mégis helyre sikerült tenni a saját CTA-iddal kapcsolatban.

Ez a cikk folytatódik, mert a munkád is folytatódik: ha már megvannak a leadek, akkor gondoznod kell őket. Hasonlóan részletes szakmai cikkem a lead nurturingről ide kattintva olvasható.

 

Itt pedig az én CTA-m: iratkozz föl a hírlevelünkre, mert akkor elküldjük a vadonatúj, 40 oldalas e-könyvünket a céges blogokról.

Show More

Jelentkezz be és olvasd végig ezt az ingyenes cikket

Még nincs fiókod? Kattints ide és hozz létre egyet ingyen.

Elfelejtetted a jelszavad? Kattints ide

Megosztás itt: facebook
Megosztom
Marketingszoveg.com

Az organikus forgalmad a múlté, míg a versenytársaid közben hasítanak? Derítsük ki együtt, mi a hiba!

Online marketing audit a Kreatív Kontrolltól.

Kattints a részletekért!

A Kontent nem tűnt el, csak átalakult.

Itt az első Kontent Évkönyv!

Részletekért kattints

Üzleti stressz és kiégés ellen: Business Burnout Biblia

Vedd meg a könyvet!

Részletekért kattints

Tartalommarketing-kisokos (122 oldalas ingyenes e-book)

Ismerd meg a tartalommarketing alapjait ebből az e-bookból. 122 oldal könnyen fogyasztható tudás, ingyen.
Kérem az e-bookot

Új ablakban nyílik meg.

ElőzőElőző cikkTartalommarketing-stratégia – a tartalommarketinged legfontosabb eleme
Következő cikk10 tévhit a szövegírásról, amiket valószínűleg te is elhittélKövetkező

Ezeket olvastad már?

16 tipp, hogy jobb marketingszövegeket írj

A helyzet az, hogy a marketingszövegeid minősége közvetlen hatással van az árbevételeidre. Vagy meg tudod

Elolvasom »

6 dolog, amit a póker tanított nekem a szövegírásról

Szerencsejáték lenne a póker? Részben. De hosszú távon a szerencse kiegyenlítődik, és mindenki megkap minden

Elolvasom »

A social proof ereje a marketingben – így nyűgözd le ügyfeleidet üres ígéretek helyett őszinteséggel

Ugye veled is előfordult már, hogy egy terméket azért vásároltál meg, mert egy közeli barátod

Elolvasom »

Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft.

vezető magyar tartalomfejlesztő ügynökség

  • Telefon: +36-20/372-6226
  • E-mail: [email protected]
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
Menü
  • Etikai kódex
  • Társadalmi felelősségvállalás
  • Kapcsolat
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Általános szerződési feltételek
© 2022 Kreatív Kontroll Kft. – Minden jog fenntartva.
Mindjárt nálad a checklist... 66%

Hova küldjük a checklistet?

Az 59 elemből álló checklist végén biztos lehetsz benne, hogy semmi fontosat nem hagytál ki az e-mail megírásából.

Bejelentkezés

a Kreatív Kontroll-fiókodba

Még nincs fiókod? Kattints ide és regisztrálj ingyen.