A kontinens legjobb inbound marketing konferenciája volt a szomszédban – ilyen volt az 1. nap

Világhódító napokat tartunk a Kreatív Kontrollnál, hiszen miközben a Traffic & Conversion Summiton is jelen volt a csapat, ketten a Ljubljana melletti inOrbit 2017 konferencián szívtuk magunkba a tudást. Dani tavaly már megjárta az inOrbitot és annyira tetszett neki, hogy pár levélváltás és persze szakmai eszmecsere után idén már a rendezvény egyik médiapartnereként érkezhettünk ketten … Read more

Élőben az inOrbit 2017-ről

A jó reggelt már elmúlt, de azért mindenkinek jó napot, a wifi problémáit úgy néz ki, hogy sikerült megoldani, ezért reményeim szerint a nap végéig folyamatos bejelentkezésekkel és persze a legújabb marketingtippekkel jelentkezik a Kreatív Kontroll kétfős csapata, egyenesen a festői környezetbe ágyazott Brdo kastély mellől. Tartsatok velünk! Örök tanulság mindenkinek, aki külföldi konferenciára megy: aludj sokat és soha ne bízz a GPS-ben. Ha kis csúszással is, de sikeresen megérkeztünk a Ljubljanától 30 kilométerre található konferenciaközpontba. 9:10 Judith Lewis erős előadással kezdte a napot, a tavalyi tudósításból amúgy is tudtam, hogy egy rendkívül energikus prezentációra számíthatunk, és nem is kellett csalódnom. Judith nagyrészt arról beszélt, hogy nem elég csupán egy inbound marketing eszközt használni, a valódi sikerhez a különböző stratégiák összehangolt és tudatos használatára van szükség.
  • tartalom
  • SEO
  • SEM
  • mindenre kiterjedő analitika
Sok újdonságot nem mondott, de abból a tekintetből mindenképp kiváló megerősítés volt, hogy már egészen kezdő szinten sem szabad senkinek megelégednie a minimummal. Folyamatosan fejlődni kell, újabb és újabb technikákat és eszközöket alkalmazva. 10:05 Subir Majumdar lép a színpadra, aki a netes mobilozás jövőjéről fog beszélni nekünk. A Google dublini szakembere az elképesztő mobilnetezés robbanásáról, az információ villámgyors terjedéséről beszél, mi más lenne az eszmefuttatás tanulsága, mint hogy a mobilbarát weboldal nem lehetőség, hanem kötelező. A mobilbarát oldalak növelik:
  • az elköteleződés a márka iránt
  • az eléréseket
  • és a konverziót.
10:16 Subir kitér arra a 25 kötelező elemre, aminek meg kell jelennie egy olyan mobilbarát weboldalon, ami nemcsak létezni, hanem jól konvertálni is szeretne, A látogatók maximális kiszolgálásának a mobil weboldalak esetében is meg kell jelenniük, ha egy mobil weboldal nem elég kényelmes (például nem segíti az e-mail címe begépelésében a látogatót), akkor jelentősen visszaesik a feliratkozások, rendelések száma. Hosszútávú mobilos stratégiára van szüksége annak, aki sikeres kampányokat szeretne folytatni ezen a platformon, és ennek csak az első lépése, hogy mobilbarát weboldalakat építünk. Read More

Minden, amit a content marketingről és vadhajtásairól tudni akartál

Definíciókényszerben van a magyar piac: összevissza keverjük a tartalommarketinget a natív hirdetésekkel, belebonyolít az inbound marketing és a sehova sem tehető branded content is beleköp a tartalomlevesbe. Tudod, hogy nagy a káosz, ha már a szakemberek is kapkodják a fejüket, hogy mi mit jelent. A jó hírem az, hogy a tengerentúlon is keverik a fogalmakat, … Read more

Így készíts viselkedés alapú e-mail-kampányokat

Már nem merek olyasmit kijelenteni, amit közhelyszerű marketingigazságnak tartunk, mert van, aki szerint a blog sem hatékony, de hát sosem érdekeltek az ilyen sommás vélemények. Úgyhogy mégis leírom: természetes, hogy használnod kell az e-mail-marketing lehetőségeit, ami nem spamelést és érdektelen hírlevélözönöket jelent, hanem ugyanúgy hasznos tartalom kínálását, mint mindig, ha tartalmi szemléletben gondolkodunk. A hírlevelezést … Read more

Így gondozd a leadedet – a lead nurturing alapjai

A cégek többsége elképesztő összegeket költ arra, hogy online felületeikre potenciális érdeklődőket szerezzenek. Aki viszont nem vásárol, az el is veszik. Pedig a látogatók többsége nem lesz azonnal ügyfél: szükségünk van arra, hogy a valódi érdeklődőket, a leadeket kezeljük és gondozzuk. Kísérjük el a látogatót addig, amíg végül valóban vásárlóvá válik: ez a lead nurturing. … Read more

Landingek és köszönőoldalak létrehozása (ajándék 40 kérdéses checklist)

Bár időközben sikeresen levizsgáztam az inbound marketing akadémián, még néhány ott fölmerült téma feldolgozásával adós vagyok. Ráadásul olyan fontos téma is hátravan még, amely az egyik legfontosabb eszköz azok számára, akik ma online vállalkozást folytatnak: landing page-ek és köszönőoldalak létrehozása. A landing oldal egyetlen célja a konverzió. A konverzióoptimalizálás az a folyamat, amikor az analitikai … Read more

„A tartalommarketing mindenkié!” – interjú Damjanovich Nebojsával

Damjanovich Nebojsa a hazai online marketing megkerülhetetlen szereplője, tanulmányok, könyvek, számtalan előadás fűződik a nevéhez. Ő ma az egyik legtapasztaltabb hazai marketingszakember, és azt vallja, hogy a tartalommarketing a legkisebb cégektől a nagyvállalatokig mindenkinek hasznára válhat, a tartalomgyártás pedig minőségben és ügyfélszámban egyaránt felfelé ívelő szakma. Interjúnk vele.   Kreatív Kontroll: A marketingben korábban is … Read more

CTA-tól a leadig, avagy a jól működő gombok titkai

Az inbound akadémia hatodik témája a CTA volt, tehát a call to action, amelynek alapjait itt összefoglaltam. Hogyan alkalmazzuk a gombokat az oldalunkon, hírlevelünkben? Néhány olyan alapvetés, amely segítségével hatékonyabbak lesznek az anyagaid. A CTA egy gomb, amely az egyik ajánlatunkhoz vezet: konkrét felszólítás, amely vezeti a látogatódat. A belépő szint, mikor azt írod a feliratkozó … Read more

Így készít csalit egy igazi nagyágyú

Nem szeretem a bombasztikus kifejezéseket, de valódi nagyágyú tartott két hete előadást az inbound marketing akadémián. Marosvölgyi Péter, az Aegon online igazgatóságának vezetője, egy leányvállalatának ügyvezetője beszélt a csalikról. Már az elején leszögezte, hogy azért nem jár már konferenciákra, mert nincs mit hazavinnie onnan. Emiatt azonnal nagy elvárásokat támasztott maga elé. Milyen egy jó marketingcsali, … Read more

A BOFU, a MOFU és a TOFU kontent

A tartalom előállítása kapcsán nem elég kizárólag az ügyfelekkel foglalkozni: gyakran elfelejtjük, hogy a cégen belül is működő rendszert kell összeállítani ahhoz, hogy rendszeresen jó minőségű anyagokkal tudjunk megjelenni. Van, aki jó prezentációkat készít, más ügyesen ír cikkeket, de ez rendben is van: a célközönségünk tagjai is különbözőek, van, aki a habkönnyű tartalmakat keresi, más … Read more