Érdekes helyzet állt elő a pandémia ideje alatt: ismét bebizonyosodott, hogy bár sokan temetnék, az e-mail-marketing mégsem halott. Nézzük meg, hogyan segítette a Covid19-járvány vállalkozások garmadáját abban, hogy hatékonyabbá tegyék eladásaikat! Persze a nagy kérdés az, hogy vajon fenntartható-e a növekedés a vírushelyzet lecsengése után is? Tarts velünk, és minden kiderül.
A koronavírus által okozott járványhelyzet az elmúlt másfél évben a gazdaság minden szegmensére hatást gyakorolt. Kinek negatív, kinek pozitív értelemben véve. Az online értékesítés terén például a pandémia hatalmas növekedést hozott. Olyannyira, hogy 2020 első félévben a virtuális vásárlások száma több mint 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi adatokat.
Ez természetesen nem véletlen, hiszen a vírushelyzet miatt kialakult bizonytalan állapotok és az ideiglenes boltzár a legtöbb hagyományos üzlet működését ellehetetlenítette. Azok a vállalkozások tehát, amelyek tehették, igyekeztek működésüket online alapokra helyezni – ha korábban még nem tették meg.
Az online marketing sötét lova: az e-mail-marketing
A növekvő online vásárlás tendencia kihívások elé állított mindenkit, több szempontból is:
- telítődött az online piac,
- a korábbiaknál is tovább nőt a zaj a közösségi média felületeken, online platformokon,
- emiatt az ügyfelekért, vásárlókért vívott harc kiélesedett.
Nem meglepő tehát, hogy az e-kereskedelem fellendülésével együtt az online marketing jelentősége is felértékelődött, és a felkapott közösségi platformok mellett egyre nagyobb szerephez jutottak az olyan, már klasszikusnak nevezhető online csatornák is, mint az e-mail.
Az e-mail és a hírlevelezés sikere nem meglepő: ez az online marketing csatorna az, ami már egy magasabb elköteleződést és így nagyobb vásárlási hajlandóságot feltételező eszköz a vállalkozások kezében. Természetesen ezt is tudni kell jól használni, de ha hatásosan ragadod meg a hírleveleddel a közönség figyelmét, az busásan kifizetődik a márkád számára.
De vajon a Covid19 befolyásolta-e azt, hogyan reagálnak a fogyasztók az e-mail-marketingre és mit tanulhatunk mi ezekből a tapasztalatokból? Ebben a cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ, és belepillantunk abba is, hogyan érdemes 2021-ben nekivágni egy jól működő e-mail lista felépítésének.
A számok nem hazudnak: az e-mail-marketing még 2021-ben is hatásos
Az e-mail-marketinget az elmúlt években sokan, sokféleképp próbálták temetni. Az igazság azonban az, hogy a jelentősége továbbra sem csökkent, ezt pedig kiválóan illusztrálja a következő tény: szinte egyetlen olyan sikeres, nagy céggel sem találkozunk a piacon, aki valamilyen formában ne folytatna e-mail-marketing tevékenységet. De hogy miért gondolják ennek ellenére sokan mégis a tények ellentétét?
Legfőképp azért, mert az e-mail-marketing kifejezést az elektronikus postaládánkat kéretlenül ostromló reklámokkal, bullshit puffogtató tárgymezőkkel, spam üzenetekkel azonosítják. Az pedig való igaz, hogy az ilyen jellegű leveleket senki sem szereti és általában olvasatlanul repülnek is a lomtárba.
Azokkal az e-mailekkel azonban, melyek valamilyen hozzáadott értéket kínálnak a célközönség számára, már egészen más a helyzet.
A személyre szabott ajánlatokkal, akciókkal vagy egyszerűen csak érdekes és informatív tartalommal bíró hírlevelek jobb megnyitási aránnyal bírnak. Ezt igazolja a Litmus 2020-as jelentése is, mely szerint a személyre szabott üzenetek a fogyasztók körében több mint 59%-kal jobban teljesítenek az egyszerű, sablon reklám e-maileknél. Míg az Instapage adatai szerint azok a cégek, akik az elmúlt időszakban igyekeztek a lehető leginkább személyre szabni hírleveleiket, a megnyitási rátákban nem kevesebb mint 29%-os növekedést tapasztaltak.
Ennek legfőbb oka az, hogy a perszonalizált levelek nem öncélúan várják el a figyelmet, hanem a kattintásra és az olvasásra szánt időért cserébe az adott célcsoport igényeit és érdeklődési köreit szem előtt tartva kínálnak is valamit cserébe.