Amszterdamba utaztunk, hogy a világ legnagyobb brandjei és marketingesei meséljék el nekünk, hogyan legyünk sikeresek idén.
A Digital Marketing World Forum első napján minden a tartalommarketingről és a brandépítésről szólt, íme minden, amit megtudtunk az előadásokból. (A DMWF sajtójegyet adott a Kontent magazin szerkesztőségének, és meghívott minket Amszerdamba, hogy közvetítsünk az eseményről.)
Így találd fel magad újra digitálisként
A legelső előadásban Paul Poels, a Philips digitális analitikáért felelős igazgatója arról beszélt, hogyan alakítottak át egy több mint 125 éves múlttal büszkélkedő céget digitális vállalattá.
A következő sorok azoknak válhatnak igazán hasznára, akik korábban nem fektettek nagy hangsúlyt az online marketingre, de szeretnék, ha vállalatuk legalábbis elkezdene felzárkózni a világhoz.
Az első lépés az volt, hogy kitalálják, fizikai termékeik mellett milyen digitális ajánlatokat tudnak nyújtani a vásárlóknak. Szerencsére nem kellett sokat gondolkodniuk, mégis csak technológiai vállalatról van szó – miután rájöttek, hogy a kulcs a konnektivitás, már nem volt nehéz dolguk.
Így születtek meg olyan új, már az IoT világához húzó termékeik, mint az orvosi készülék, amely folyamatosan képes figyelni a páciensek állapotát, és arról valós időben jelt ad a kezelőorvosoknak. Így akárhol legyenek is, ha az adatok azt mutatják, hogy rosszul lettek, az eszköz jelez az orvosnak, a segítség pedig a lehető legrövidebb időn belül megérkezik.
Hasonló eszközt készítettek kisgyerekek számára is: a bébimonitor már a múlté, a legújabb eszközökkel már valós időben követhetik a gyerekük egészségi állapotát a szülők.
Mindezzel együtt perszonalizált tartalomszolgáltatás is jár: külön applikációt fejlesztettek ki, amely figyeli a felhasználó tevékenységét és az adatokat, majd ez alapján ajánl különféle tartalmakat a szülőknek.
Itt persze nem állt meg a termékfejlesztés – már odáig jutottak, hogy létrehozták az első online borotvát is, amely rögzíti a borotválkozási szokásainkat, és ez alapján személyre szabott borotválkozási tippeket szolgáltat, hogy elkerüljük a bőrirritációt.
Nagy hangsúly kerül a tartalomra: nem egyszerűen a termék technikai specifikációi azok, melyek miatt érdemes ezt választani. Azért érdemes Philips terméket venni, mert személyre szabott segítséget és tartalmakat kapunk tőlük a mindennapi tevékenységeink hatékonyabbá tételéhez.
Paul így foglalta össze az új üzletpolitikát:
„Connection to the customer will be the key to monetization.”
És hogy milyen tartalmakkal teremthető meg a kapcsolat?
Paul szerint csak úgy érhetik el bárhol, bármikor a vásárlóikat, ha aktuális, releváns és személyre szabott élményt nyújtanak nekik.
Beszélt arról is, hogyan mérik a sikert. A tartalomfejlesztőknél azt figyelik, hogy a tartalom időben elkészül-e, illetve mennyi forgalmat hoz organikusan (SEO) és hirdetésekből (SEA).
Búcsú a hagyományos kampányoktól
Előfizetői tartalom
Kattints a gombra és olvasd el, hogy mi mindent tartalmaz az előfizetés, miért éri meg és miért nem akarsz ebből kimaradni.