Employee advocacy: a közösséged, melyet elfelejtesz a marketingedben használni

Attól még, hogy bizonyítani tudod: jól végzed a dolgod, nem leszel teljesen hiteles. Ugyanis saját magadról szólsz. A közösségépítés, az evangelistanevelés lényege, hogy úgy beszéljenek rólad pozitívan hús-vér emberek, hogy nem te állsz mögöttük, hanem saját belső ösztönzés hatására teszik ezt. De mielőtt belevágnál az evangelistanevelésbe, van egy sokkal fontosabb dolgod: a már létező törzsedet … Read more

„Shit advertising doesn’t work” | #DMWF, 1. nap

Amszterdamba utaztunk, hogy a világ legnagyobb brandjei és marketingesei meséljék el nekünk, hogyan legyünk sikeresek idén. A Digital Marketing World Forum első napján minden a tartalommarketingről és a brandépítésről szólt, íme minden, amit megtudtunk az előadásokból. (A DMWF sajtójegyet adott a Kontent magazin szerkesztőségének, és meghívott minket Amszerdamba, hogy közvetítsünk az eseményről.)

Így találd fel magad újra digitálisként

A legelső előadásban Paul Poels, a Philips digitális analitikáért felelős igazgatója arról beszélt, hogyan alakítottak át egy több mint 125 éves múlttal büszkélkedő céget digitális vállalattá. A következő sorok azoknak válhatnak igazán hasznára, akik korábban nem fektettek nagy hangsúlyt az online marketingre, de szeretnék, ha vállalatuk legalábbis elkezdene felzárkózni a világhoz. Az első lépés az volt, hogy kitalálják, fizikai termékeik mellett milyen digitális ajánlatokat tudnak nyújtani a vásárlóknak. Szerencsére nem kellett sokat gondolkodniuk, mégis csak technológiai vállalatról van szó – miután rájöttek, hogy a kulcs a konnektivitás, már nem volt nehéz dolguk. Így születtek meg olyan új, már az IoT világához húzó termékeik, mint az orvosi készülék, amely folyamatosan képes figyelni a páciensek állapotát, és arról valós időben jelt ad a kezelőorvosoknak. Így akárhol legyenek is, ha az adatok azt mutatják, hogy rosszul lettek, az eszköz jelez az orvosnak, a segítség pedig a lehető legrövidebb időn belül megérkezik. Hasonló eszközt készítettek kisgyerekek számára is: a bébimonitor már a múlté, a legújabb eszközökkel már valós időben követhetik a gyerekük egészségi állapotát a szülők. Mindezzel együtt perszonalizált tartalomszolgáltatás is jár: külön applikációt fejlesztettek ki, amely figyeli a felhasználó tevékenységét és az adatokat, majd ez alapján ajánl különféle tartalmakat a szülőknek. Itt persze nem állt meg a termékfejlesztés – már odáig jutottak, hogy létrehozták az első online borotvát is, amely rögzíti a borotválkozási szokásainkat, és ez alapján személyre szabott borotválkozási tippeket szolgáltat, hogy elkerüljük a bőrirritációt. Nagy hangsúly kerül a tartalomra: nem egyszerűen a termék technikai specifikációi azok, melyek miatt érdemes ezt választani. Azért érdemes Philips terméket venni, mert személyre szabott segítséget és tartalmakat kapunk tőlük a mindennapi tevékenységeink hatékonyabbá tételéhez. Paul így foglalta össze az új üzletpolitikát:
„Connection to the customer will be the key to monetization.”
És hogy milyen tartalmakkal teremthető meg a kapcsolat? Paul szerint csak úgy érhetik el bárhol, bármikor a vásárlóikat, ha aktuális, releváns és személyre szabott élményt nyújtanak nekik. Beszélt arról is, hogyan mérik a sikert. A tartalomfejlesztőknél azt figyelik, hogy a tartalom időben elkészül-e, illetve mennyi forgalmat hoz organikusan (SEO) és hirdetésekből (SEA).

Búcsú a hagyományos kampányoktól

Read More

Tartalomszegmentálás: 1 módszer (csak elkötelezett profiknak)

El se kezdd olvasni a cikket, ha úgy gondolod, hogy sohasem leszel elkötelezett a tartalommarketing mellett. Olyan módszerről írok, ami elméletben pofonegyszerű, leírni gyerekjáték, végrehajtani viszont több év kemény munkáját kívánja meg. Nyilván ezt is saját magunk teszteltük, úgy írok tehát róla, hogy nem csak sejtem, nem csak egy külföldi tartalommarketinges blogon olvastam, nem egy esettanulmányban villant elém: hanem tudom, hogy működik.

A megfelelő tartalmat a megfelelő szegmensnek

A tartalommarketing és a marketingkommunikáció alapvetése, hogy sohasem készíthetsz olyan tartalmat, ami mindenkinek megfelel majd. Behatárolhatod a szegmenseidet, felépítheted a buyer personáidat, de minél több adatod van, minél pontosabban tudsz célozni, annál inkább rádöbbensz: egyszerre annyi mindenkit kell kiszolgálnod, hogy magad is könnyen belezavarodsz. Az első lépés a tisztázás felé a konkrét stratégia, amelyben meghatározod a számodra legfontosabb szegmenseket, és azokon belül a legideálisabb mintavásárlókat. De ha már eddig eljutottál, ne itt állj meg. Ne csak egy stratégiát építs fel. Ne csak egy márkát.

Építs fel több brandet!

Read More

Brand mention, a SEO jövője – hogyan generálj és mérj márkaemlítéseket (4 remek eszköztippel)

A tartalommarketinged (és általában az online marketinged) egyik célja bizonyosan az, hogy brandedet ismertebbé és kedveltebbé tedd. Követni azonban azt, hogy ki, mikor és hol veszi át a tartalmaidat, hol említ meg téged szakértőként, hol szerepelteti a márkádat, nos, nem egyemberes feladat. Sőt egyáltalán nem olyasmi, amit egy embernek kézzel kellene csinálnia. Eddig valószínűleg nem … Read more